HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Mitt är fett,men det kommer lite i taget & sakta
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2006/06/16 :  01:08:37  Show Profile Send JAWEN a Private Message  Reply
Precis packat 1.000 kg hifi, så småning om ska det packas upp i ny dager.
Den som lever han får se, fan vad skönt det ska nli med ett dedikerat ljud/bild-rum

Heja sverige !!!!!!!!!!!!!!!
J

Edited by - JAWEN on 2006/06/16 01:10:26

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2006/06/16 :  10:02:38  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Oj oj... Ett ton HIFI.. respekt :-)

Fick för mig att du skulle stoppa HIFI´n i malpåse ett tag pga flytt eller liknande?
Har du hittat ett dedikerad rum någonstans att packa upp grejorna i nu eller?
Go to Top of Page

Hornta
Member

1107 Posts

Posted - 2006/06/16 :  13:30:19  Show Profile Send Hornta a Private Message  Reply
Coolt!

Stereon: DIY: Synergy Horn + 15" baslåda | Anaview AMS1000 och ALC0180 | MiniDSP | Emotiva UMC-200 | AppleTV 4 | Rega P3 | Energy-transformers Vibb-eaters
Cyklar: Speciallzied Enduro 29/6fattie Elite 2017 w/ lyrik 180mm | Specialized Stumpjumper FSR 26" EVO w/ pike 160mm & monarch+ 150mm
Minhembio: http://www.minhembio.com/mikaelhornqvist/
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2006/06/16 :  16:27:35  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
Jawen ! jag kommer och lyssnar på stubinen när det är klart :)
Tappa inte paketet med hifi på tårna nu bara :=)
Mvh

Go to Top of Page

jerico
Member

1304 Posts

Posted - 2006/06/20 :  22:15:52  Show Profile Send jerico a Private Message  Reply
BILDER!!!!!

Men 1TON är respekt!!!!

Mitt system

Mera SVAVEL till folket!
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?
Go to Top of Page

ryst
Medlem i AÖ

1470 Posts

Posted - 2006/06/21 :  00:05:00  Show Profile Send ryst a Private Message  Reply
bah, i den där totalvikten är minst ett flak bira inräknat

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2006/06/22 :  20:11:17  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message  Reply
Om man får räkna in öl & sprit kan jag kanske komma upp i samma vikt trots stativhögtalare.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

McEnroe
fd ARCshark, 100.000-klubben

1486 Posts

Posted - 2006/06/22 :  20:35:41  Show Profile Send McEnroe a Private Message  Reply
Hoppas du bor på nederplan eller källare

I was talking to myself!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/06/22 :  21:04:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Hur jag än räknar så kommer jag inte över 650 kg , jag har ju rena lättvikts stereon

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Smackman
Member

968 Posts

Posted - 2006/06/23 :  08:04:24  Show Profile Send Smackman a Private Message  Reply
Fyll all hi-fi med blykulor :D viktigast är högtalarna :D

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/06/23 :  13:09:13  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Men där är inte mycket att fylla ju

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2006/12/01 :  17:45:36  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message  Reply
Hur har det gått, har du packat upp än?

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2006/12/02 :  17:34:04  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Hur många 100kg är vinyl och mjukvara

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept
Go to Top of Page

Prism
Member

160 Posts

Posted - 2006/12/09 :  18:16:57  Show Profile Send Prism a Private Message  Reply
Precis, hur går deT
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2006/12/09 :  19:29:44  Show Profile Send iroise a Private Message  Reply
Ett ton!! Inte illa!!
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/12/10 :  03:01:39  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jawen var sist inloggad 2006/08/29
Nu får han allt komma tillbaka

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

lum
Member

85 Posts

Posted - 2006/12/11 :  02:21:24  Show Profile Send lum a Private Message  Reply
Han kanske blev fastklämd och sitter fast?

Close the world. Open the nExt.
Go to Top of Page

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/12/11 :  17:12:16  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message  Reply
Jag tror han fått ryggskått och inte tar sig ur sängen ännu

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/11 :  17:32:10  Show Profile Send Stickan a Private Message  Reply
Snubblade kanske i trappan och fick grejorna över sig.
Det får vi inte hoppas, kom igen JAWEN och hör av dig!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Prism
Member

160 Posts

Posted - 2007/11/04 :  02:42:26  Show Profile Send Prism a Private Message  Reply
16månader senare och fortfarande inte en bild eller ljud från JAWEN. Hur går det???
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2007/11/05 :  11:01:59  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Det går fett bra...

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Breddan
Member

200 Posts

Posted - 2007/11/05 :  17:08:33  Show Profile Send Breddan a Private Message  Reply
han kanske kraschade sin nissan micra + 1XX kilo bas :D
(långsökt, men tänk lite. Och nej, det ska inte vara så roligt..)

"less is MORE" "MORE is better"
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2010/11/03 :  00:42:17  Show Profile Send JAWEN a Private Message  Reply
Ledsen att jag inte uppdaterat tidigare, jag flyttade till gammalt hus juni 2006 och hade då packat ned hela 1.000 kg hifi i kartonger och nej det finns ingen vinyl eller cd:s medräknat i vikten.
Men allt blev inte som jag tänkt, om jag ska vara ärlig så vart ingenting som jag tänkt.
Jag flyttade in i huset med en sambo och en dotter som bara var 2 veckor, vi skulle omedelbart börja bygga och jag var så sugen på att snabbt få allt klart så jag skulle få mitt efterlängtade hembiorum.

Några veckor efter jag flyttat så fick min mamma cancer, allt i min värld blev omkullkastat och det kom 2 mycket jobbiga månader där många timmar om dagen var på sjukhuset, mamma opererades och fick komma hem igen.
Pappa fick också cancer i prostatan och tvingades till operation dec 2006, precis som det inte räckte nu.

Kommunen krånglade dessutom 7 mån med bygglov och vintern hann komma, ändå gjöt jag källarplattan den 4 jan 2007 efter att ha grävt ur 2000 kubik fält träd och rivit gammal matkällare, gjorde allt själv.

dec 2006 insjuknade min mamma igen med att cancern hade återkommit i bukspottkörteln, denna gång fanns det inget att göra.
Jag med familj spenderade varje dag på sjukhuset fram till den 2 Mars då min älskade mamma dog, hemskt att behöva se sin mamma tyna bort innifrån när hon såg helt frisk ut utifrån.

Mina föräldrar hade varit gifta i 45 år, så pappa hade också en mycket jobbigt och allt som man tidigare trodde man värderat högst blev rätt oviktigt när man blir utsatt för liv & död.

Kom ändå igång med att mura källaren som blev klar runt aug 2007, men allt blev oerhört jobbigt både psykiskt & fysiskt.
Helt plötsligt får också grannen mittemot bygglov på en Pizzeria, och dom börjar kapa ned den gamla syrenhäcken och alla gamla fina äppeltråd som vi skulle fått framför entre/altan, vi överklagar ända till länsrätten men han får bygga vidare ändå ( buksvågerpolitik).

Kunde inte fortsätta som tänkt med huset, då altan och entre endast skulle hamna 15 m från pizzerian, så vi fick slänga alla ritningar för 80.000 kr och börja om att rita huset igen på nytt, men nu men krångligheten att källaren om 90 kvm stod uppmurad och klar.

Nytt bygglov och 6 till månader innan godkännande, penningbrist och känslan att jag var "superman" hade fullständigt lämnat mig, fan vad jobbigt det är att bygga själv.

För att slippa skriva detta till en hel bok så avrundar jag lite:

Ritade egna ritningar i paint, och skapade huset i mitt huvud.
Byggde sedan därefter på frihand fram till idag då jag i kväll har kopplat in spotights samt monterat lite dosor.
Pappas cancer spred sig till njuren och han fick operera bort den 14 juni 2009, läkarna säger att den tyvärr med 100% säkerhet snart kommer sätta sig i lungorna och då finns inget att göra.
Jag fick en dotter till den 17 dec 2007, samma dotter ramlade ut genom fönstret och höll på bryta ryggraden nu i sommar med det slutade väl.

Min gumma har gått in i väggen, och har nu efter 6 mån sjukskrivning börjat jobba 25%.
Jag har haft jävligt ont i ryggen sedan juli 2010 och fick nu förra veckan bekräftat att jag har 3 stycken diskbråck, dom sitter i bröstrygg och i ländrygg och läkaren sade att min rygg såg ut som en sliten 75 åring. ( kul när man är 43 år)

Självklart har jag också fått offra/sälja av mycket av min hifi för att kunna bygga & leva trotts snart 3 milj i lån totalt och egna satsade sparslantar.
Sålda grejer är b.l.a:
Macintosh 602 2 st
Krell FPB-400cx
Krell FPB-450cx monoblock
Krell KPS 28 2 st

samt högtalare, processorer mm

( jag har ett komp system kvar, måste bara skaffa en spelare)

Men det finns ett 52 kvm stort rum som väntar på mig i källaren, måste bara få ihop pengar så jag kan gör det till just ett ljudrum, men måste prioritera annat först, trägolvet ska in, köket upp och badrummen ska kaklas och jag hoppas att vi kan börja sova där runt jul....... Men sen jävlar ska det sparas till biorum ,-)

har byggt i 4 år och 2 mån nu, 2 små tjejer och familjesorg sätter sina spår, för att inte nämna mina 3 diskbråck och att gumman gått in i väggen.
Bygga ett eget hus själv igen ?...........Neee tror inte det.

Nu vart skriften väldigt negativ fast det inte var min mening, men jag är possetiv på framtiden och allt kan härifrån bara bli bättre :-)

Blir väl en inbjudan när det blir klart till slut.( hoppas till sommaren)

MvH Jawen
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2010/11/03 :  06:34:59  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Oj!!

Snacka om att det har hänt saker under dessa år.
Väldigt tråkigt med din Mamma och Pappa....
Att du bara har orkat hänga kvar är helt otroligt!

Tänk nu bara på din kropp, säger den stopp så....

*edit*
Snavfel

>musik förmedlingen<

Edited by - johan.björklund on 2010/11/03 10:43:10
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2010/11/03 :  09:58:31  Show Profile Send huzze a Private Message  Reply
Hua, jobbigt läge. Hoppas dina två barn kan ge dig massor med glädje.
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2010/11/03 :  10:29:05  Show Profile Send guy gadbois a Private Message  Reply
Inte utan att man blir starkt berörd av det du skriver Jawen, hoppas att det mesta löser sig för dig på sikt och att du hittar ljusglimtar i vardagen som du kan stärka dig i.

Min anläggningstråd
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000