HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Besök hos ett supersystem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/02/28 :  22:50:34  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Slutsteget är för övrigt ett Burmester 956 mkII
Mer info om det finns här

Som lite kuriosa kan nämnas att alla Burmesterprodukter genomgår en lång process innan de skeppas.
quote:
All our amplifiers are run through a long battery of tests to make sure each one conforms to our reference prototype. After the first computer-aided set of about 300 test measurements the units are burnt-in at nominal load for a week. After that we run a second set of the same computer-aided tests. Only when the two results are identical will a unit be released for a listening test. If this final test meets our standards the unit will be packed and shipped. By this arduous process of testing and re-testing we want to make sure that each 956 MK 2 fulfills our guarantee of reliability and musicality to our customers.

// Jonas

.

Konsult hos Consulterna

Edited by - Sanoj on 2006/02/28 23:07:25
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/02/28 :  23:18:22  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Har du gått o handlat en riktig kamera Micke , jäkligt fina bilder

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/28 :  23:33:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det är INGEN Nikon, Johan

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/02/28 :  23:43:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Va ?
Sa nån något

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2006/03/01 :  08:32:19  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Johan

Visst en vecka gammal är den nu så jag håller på och lär mig. För familjefridens skull var jag tvungen att överge kameror med manlig storlek (är gammal Nikon F2 /F4 ägare) för en kompaktkamera -Olympus SP350.

Sanoj - har du måtten på högtalarna?

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/03/01 :  13:18:47  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Hej jag fick måtten av Jonas.De är H x D x B (cm): 107.5 x 48 x 26.5. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2006/03/01 :  21:08:01  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Nu kommer några av de sista bilderna med några översikter + en detalj

Strikt tvåkanal gäller hemma hos Sanoj.

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/03/01 :  21:19:32  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Och så var det ju det här med den där stora fyrkantiga burken mellan högtalarna...
Vad ska den vara bra för
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/03/01 :  21:36:59  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Och så var det ju det här med den där stora fyrkantiga burken mellan högtalarna...
Vad ska den vara bra för

Pengar till ny TV tog slut efter de senaste inköpen

Rummet har det inte nämnts så mycket om, men det är ca 30 kvadratmeter med drygt 2.6m takhöjd.

Jag lägger in en bild så man kan se storleken på Burmestersteget jämfört med en 28" TV..

// Jonas

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/01 :  22:28:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Känns som du spelar på Bredden, Sanoj Stämmer det ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/03/01 :  23:26:46  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Känns som du spelar på Bredden, Sanoj Stämmer det ?

Det stämmer.

// Jonas

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/03/02 :  10:15:03  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Finns det någon bild från högtalarnas håll ut i rummet så man kan se möblering och lyssningspositon lite bättre..

Lite nyfiken!!

Och jag förstår varför pengarna tog slut efter Theta Miles, Burmester, SuperNova och snokarna på golvet!! :)

/D

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2006/03/02 :  11:17:12  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Sanoj har du en sådan bild?

Micke

Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2006/03/02 :  17:37:52  Show Profile Send UrSv a Private Message  Reply
Snygga högtalare faktiskt. Burmester har jag alltid gillat den lite råa tyska industriporrdesignen. Fräcka!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/02 :  18:02:21  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Måste säga att jag gillar det där locket på förstärkaren bättre än OPTIONSlocket.

Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2006/03/02 :  19:30:23  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
..men vad är det för konstigt på golvet?

Kablar med låda på magen .

Bra ljud trots (tack vare?) dessa omtvistade kablar.

Är det då inget som är inte är perfekt? Mja, det beror lite på vad man jämför med. Det är trots allt en fem tummare som skall hantera väldigt mycket av ljudet och ett sånt litet (för några månader sedan hade jag sagt något annat ) element kan bara flytta så mycket luft. Jämför man med ett visst system utanför Sandviken så fattas väl en del men mot vanliga dynamiska högtalare finns få svagheter.

Micke

Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2006/03/02 :  19:39:33  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Riktigt vackert. Men väldigt synd det står en gammal tv mellan

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2006/03/02 :  20:40:24  Show Profile Send markih a Private Message  Reply
Klart snyggaste QRS hittills, -riktigt fin, även om jag inte tycker att de når upp till den snyggaste högtalaren tillverkad i Sverige: Mumma Mosen.

markih
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/03/02 :  22:59:59  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Finns det någon bild från högtalarnas håll ut i rummet så man kan se möblering och lyssningspositon lite bättre..

Detta är det bästa jag har..

// Jonas

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/03/02 :  23:56:47  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Måste säga att jag gillar det där locket på förstärkaren bättre än OPTIONSlocket.

// Jonas

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2006/03/03 :  00:04:29  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Den här ljusa färgen på talarna är ju riktigt läcker. Den mörkare varianten som man bara har sett innan gillar jag inte.

Grattis till en läcker setup Jonas

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/03/08 :  11:48:37  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Gillar också den ljusa mest. Så om det blir någon så blir det i det utförandet.Dvs efter att jag kunnat låna hem ett par. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/03/29 :  12:52:39  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Hej Jonas. Känner igen TV:n. Har haft en sån själv för relativt länge sedan.Är det en 28"? eller 25"? Gissar på 28". Mvh Kristofer
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/03/29 :  18:58:20  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
Det är en 28".

mvh Jonas

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2006/03/29 :  19:50:15  Show Profile Send Nitram a Private Message  Reply
Hur nöjd är du med akustiktavlorna då? mao. funkar dom bra

Även om det kanske blir lite jäv...

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000