HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Besök hos ett supersystem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/03/29 :  19:55:46  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply
Förbaskat snyggt system!

Lite synd med tjock-TV:n. Kan du inte göra dig av med den och skaffa en vinylspelare i stället? Vinyl låter mycket bättre än Rapport.

quote:
Sanoj använder inget försteg utan signalen går direkt från CD
Har du god erfarenhet av det? Har du testat med något försteg i denna setup?

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Per2
Member

241 Posts

Posted - 2006/03/29 :  20:11:15  Show Profile Send Per2 a Private Message  Reply
En liten fråga:

Har du testat att ta bort tv:n och lyssnat på anläggningen? Lite nyfiken om det har samma effekt hos dig som hos mig.

Simon Sachs Ståhl
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/03/29 :  22:10:02  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
En liten fråga:

Har du testat att ta bort tv:n och lyssnat på anläggningen? Lite nyfiken om det har samma effekt hos dig som hos mig.

Har inte provat utan TV då det inte är ett alternativ, men jag saknar å andra sidan inget i ljudet så den får stå kvar.
Ersätta TV:n med en vinylspelare hamnar under kategorin "no way in hell". Jag skulle aldrig orka pilla med en vinylsvarv och har inget intresse.

quote:
Hur nöjd är du med akustiktavlorna då? mao. funkar dom bra

Även om det kanske blir lite jäv...

Tavlorna minskade min efterklangstid och får ses som ett kap. Om man har en händig tjej så blir det ju tillomed snyggt

quote:
Har du god erfarenhet av det? Har du testat med något försteg i denna setup?

Jag har testat lite olika försteg, men det är hitils inget som har motiverat priset på den lilla dynamikförbättringen som inföll...med andra ord jag har inte haft plånbok att köpa in ett försteg som matchar resten av setupen. Jag ska dock låna hem och testa med Burmester 035 och se var vi hamnar.

// Jonas

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/04/02 :  09:58:40  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Förmodligen blir det inte alls ett par ljusa QRS Super Nova utan det par som nu står för inspelning uppe i Alingsås. De matchar ju mina QRS Saturnus.

Tycker att QRS Super Nova lät otroligt bra i fredags i Halmstad.Glömde dock kameran hemma så det kan inte bli några bilder från min sida från denna demo.MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2006/04/02 10:02:14
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/04/02 :  12:17:43  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Förmodligen blir det inte alls ett par ljusa QRS Super Nova utan det par som nu står för inspelning uppe i Alingsås. De matchar ju mina QRS Saturnus

Trevligt, vad är det för fanèr på dom då Ek

mvh Jonas

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/04/02 :  15:19:37  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Jag talade med Sladd i fredags och han sa att det skulle stå ett par i detta utseendet uppe i Alingsås.Mer än så vet jag inte än att de är tvärtom i färgerna jämfört med originalen om jag uppfattade honom rätt.MvhKristofer
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/04/02 :  15:53:18  Show Profile Send Ampalang a Private Message  Reply
Valnöt är väl det mörka träslaget om jag inte minns fel
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/04/02 :  15:56:42  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Hur som helst skall ringa Sladd eller Ove på tisdag så får vi se hur det blir.MvhKristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/04/09 :  11:06:46  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Jag har nu fått lånat hem det exemplar som stått uppe på Hifi Consult för att lyssna mig fram till om QRS Super Nova är bättre än QRS Saturnus.
Några saker som jag märker redan nu är bl a att känsligheten är sänkt. Saturnus har en uppgiven känslighet på 89 dB medans Super Novan har en uppgiven känslighet på 88 dB. De går även djupare än Saturnus. Saturnus går ner till 29Hz vid 3 dB sänkning medans Super Nova enligt Hifi&Musik test går ner till 25 Hz vilket märks eftersom det som jag skrev finns mer botten i dessa.Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2006/04/09 11:07:53
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/04/11 :  11:37:00  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Utseendet som jag önskar är likadant som de som testas i Hifi & Musik i det senaste numret.MvhKristofer

Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2006/04/11 :  12:00:30  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
QRSarna var snygga. Likaså var ju akustiktavlorna klart tilltalande. Är det vanliga tavelramar i ökande storlek som satts utanför varandra på en bottenplatta?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/04/11 :  12:47:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Det är Ackustiktavlor från Svanå.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/04/19 :  07:00:14  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Jag tycker också att de är mycket snygga , faktiskt så snygga att jag i går beställde ett par själv. Skall komma om någon månad med kablage också. Mvh Kristofer
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000