HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Besök hos ett supersystem
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/27 :  10:52:03  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Vilka "avslöjare" det finns här...

Dom är verkligen kanonsnygga dom där burkarna..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/27 :  11:01:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
quote:
Vi som är uppdaterade vet att Grendeln är ett minne blott hos Sanoj!!


Exakt,, Men det är bara vissa som avslöjar detta

Edit:
*IRONI*

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/02/27 :  11:04:39  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Jajajaaa,

Ursäkter runt hela forumet för "klumpigheten"!!

Men jag såg det som tämeligen uppenbart och redan konstaterat!!
quote:
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr



Sweden
1385 Posts
Posted - 2006/02/27 : 10:08:14
--------------------------------------------------------------------------------

Men kolla flänsarna i bilden till vänster. Visst är det en Burmester sedan om det är en förstärkare kan man ju kanske lämna osagt, men av att döma att den står så långt ned i racket så säger vi att det är så

--------------------------------------------------------------------------------
/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Driver PURE FIDELITY i Skellefteå | info@purefidelity.se


Zalve
Bild & Designansvarig



Sweden
10155 Posts
Posted - 2006/02/27 : 10:32:25
--------------------------------------------------------------------------------

Ja kylflänsarna är svåra att ta miste på. OM man har sett dem live.




Men visst!!

Ursäkter laget runt!

-----------------------
Tabula Rasa!

Edited by - Mahler on 2006/02/27 11:05:53
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/02/27 :  12:14:11  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


bildtrådar är ju till för att avslöjas så fort man kan.. Så gör ju alla om man inte "var med på träffen" så att säga...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/02/27 :  14:21:16  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Jaaa, egentligen tog jag inte såå illa upp..

Men började fundera själv efter en dryg minut om jag inte "i upphetsningen" avslöjade för mkt..

Nå, har försökt redigera bort det värsta men "skadan" kanske redan är skedd. Ville ju förståss inte punktera en kul bildtråd!

Men bilder kan man aldrig få nog av så Micke Y får gärna slänga in ett gäng till vetja!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/02/27 :  14:35:12  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Kanske en "Blindtråd" !?

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/02/27 :  19:13:34  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Fler bilder på dessa vackra högtalare.






Snart är det dags för resten av systemet.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Edited by - Micke Y on 2006/02/27 19:19:02
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/02/27 :  19:28:47  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vad kan det då vara för tjocka ormar som är kopplade till de här högtalarna?

Jag måste bara kommentera ljudet lite till: Klangbalansen är mycket trovärdig akustisk musik dvs den behåller värmen i ljudet långt ner i basen. Manliga röster behåller sin kropp och en ståbas låter som en ståbas i motsats till så många andra moderna högtalare där mansröster mer liknar småpojkar.

Rummet och placeringen ger en rak bas över nästan hela området mycket tack vare den öppna planeringen som Sanoj bor i. För visst är det Sanoj vi är på besök hos.




When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/02/27 :  21:20:38  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
En sista bild innan vi går vidare i systemet.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/02/28 :  09:13:10  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Mitt misstag.Jag har ju dock inte följt trådarna så mycket den senaste tiden om det förklarar mitt misstag.

Samt att medlemmarnas-system delen tydligen inte uppdaterats av Jonas heller. MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2006/02/28 09:18:56
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/02/28 :  10:30:03  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Hmmm,

Första intrycket av nya SuperNova och utseendet var lite blandat faktiskt.. Men efter att ha sett dom live och även lyssnat på dom så är dom faktiskt jäkligt granna ändå.. Lite kul med valnötsinlägg!!

Porrigt!! :))

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/28 :  12:47:58  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Whiskyman: Det är inte lätt att veta att Sanoj har valt att just INTE uppdatera tråden för att han skulle få besök.
Gillar Lönnen med valnötsinlag. Det är för FÅ ljusa högtalare på marknaden.
Sanoj: Hälsa Sambon att hon gjorde ett bra jobb.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/02/28 :  12:58:08  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Betalar även sambon på stereon??


-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/28 :  13:00:52  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Tror mest det handlade om att hon fick välja utseende, men man vet ju aldrig

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2006/02/28 :  13:07:48  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
Sikken drömsambo isåfall!!!

Bettan hemma är ett helt företag att komma förbi när man själv spekulerar i nya investeringar.. Även om det inte kostar henne en penny!


-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2006/02/28 :  13:21:33  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Grymt snygga högtalare !
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/02/28 :  13:38:43  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Designen känns lite "använd" med det gör den ju inte mycket mindre fin för det

Vill minnas att Sladd vilade armen på toppen på Gignos-mässan och att distansen mellan övre och undre kabinettet trycktes ihop. Vad är det egentligen för dämpning mellan kabinetten?

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/02/28 :  14:07:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
quote:
Toppen är frikopplad basdelen med hjälp av SD-fötter.
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47948



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/02/28 :  14:09:49  Show Profile Send whiskyman a Private Message  Reply
Får ju ta och lyssna när jag får hem ett par för provlyssning nu framöver. Men ett par verkar kunna passa bra hemma hos mig med.Om de nu låter som jag skulle misstänka. Mvh Kristofer

Edited by - whiskyman on 2006/02/28 14:11:14
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/02/28 :  18:57:10  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Här kommer lite fler bilder på elektroniken:

Krom i långa banor....





Faktum är att Burmester försökt frångå all kromen men försäljningen tappade så mycket så de gick tillbaka till det fungerande konceptet. Vi köpare är lite luriga ibland.



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Apinator
Member

311 Posts

Posted - 2006/02/28 :  19:13:54  Show Profile Send Apinator a Private Message  Reply
Är det bara jag som tycker att de ser ut att stå väldigt nära bakvägg?
Luras bilderna eller är de kanske konstruerade för detta?

Annars ett par schyssta högtalare säkert, gillade dock inte designen jättemycket. Och Burmester är väl mest vulgära i designen men presterar säkert grymt bra!

MVH Dan

"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk.
"Stativhögtalarfetischist"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/02/28 :  19:26:57  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Nä, det är bilderna som luras. Det känns snarare som de står långt ut i rummet när man är där men det kanske beror på att högtalaren är djup i själva lådan. Kanske Sanoj har måtten?

Annars kan du läsa mer om dom här


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/02/28 :  20:17:26  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Sanoj använder inget försteg utan signalen går direkt från CD spelaren som den välkända




Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2006/02/28 :  20:34:50  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Vi spelade en gammal Chesky dänga med Livingston Taylor - Grandmas Hands som är ett stycke acapella körmusik. Ett gäng killar står och sjunger samtidigt som de stampar takten så att golvet sjunger med. Det är punkeln du ser längst till vänster med energi till 10Hz med en topp vid 20Hz. Den botten hör tydligt via Supernova.....

Du kan se en frekvensanalys av låten här:



Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2006/02/28 :  20:45:16  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Tror mest det handlade om att hon fick välja utseende, men man vet ju aldrig

Stämmer fint. Hemma funkar det så att jag bestämmer mig för en uppgradering, hon väljer finnish/färg...och jag betalar Hon lägger sig dock aldrig i vad eller hur hifin ställs upp hemma.

quote:
Är det bara jag som tycker att de ser ut att stå väldigt nära bakvägg?
Luras bilderna eller är de kanske konstruerade för detta?

Bilden luras lite, men de står inte "jätte långt" ut. Jag fick puffa in dom lite närmare väggen än de var uppställda från början då det lät bättre så här.


// Jonas

.

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000