Som ni kanske sett så ämnar jag sälja mitt McIntosh MC 7100 ett helt otroligt litet steg som verkligen fått mig att bli McIntosh fantast - så vad göra om man skulle vilja ha lite mer effekt
MC 7100 steget är som sagt till salu - mer info om det hittar ni Här!
Nu växer inte McIntosh i den övre skalan på träd direkt - inte i Sverige i all fall. Köpa nytt är uteslutet med priserna som dessa underverk betingar...
Bara att leta utomlands Audiogon.com verkade vara en vettig plats att börja leta på - det finns mest USA prylar som inte skickas utanför staterna - varför är dom så inskränkta? Nåväl 110 volt är nog inte rätt vag att gå ändå...
Hur som helst så hittade jag ett lämpligt steg i Abu Dhabi - Förenade Arab Emiraten och en mailväxling utan like påbörjades. Det hela slutade med köp och med allt vad det innebär av osäkerhet, förskottsbetalningar, moms och tull osv. Måste ändå ge Hifi människor stor Cred - Sibu en Indier bosatt i Abu Dhabi har skött denna försäljning föredömligt och visst är det härligt när man kan lita på att folk håller vad dom lovar
Idag en månad senare ringde poståkeriet som ombud åt TNT Courier och sa att dom hade något förskräckligt tungt att leverera, med en viss desperation frågade bilföraren om det fanns hiss i huset
Så här såg det ut när jag släpat in paketet i hallen:
Det är så man börjar dregla....Denna tråden ska bli väldigt spännnade! Mer, mer, mer!!!
"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder." Ritchie Blackmore
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
quote:Idag en månad senare ringde poståkeriet som ombud åt TNT Courier och sa att dom hade något förskräckligt tungt att leverera, med en viss desperation frågade bilföraren om det fanns hiss i huset
/Anders
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Visst spelar den - trots att den förmodligen höll minusgrader när jag kopplade in den - så lät det riktigt bra, antar att det bara kan bli bättre... Undra vad Bladelius gör för fel
I nästa bildserie ska vi se om bjässen får plats i racket - eller måsta jag kanske köpa/bygga nytt
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor