HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Lite eoJEUD här o där. 2 små hemma hos reportage
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/30 :  18:42:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Hur det lät

Hemma hos Iroise så seglade jag tillbaka en 10 år ungefär Cabasse med Accuphase spelar så jäkla bra ! Han behöver möblera om för att få ut talarna från väggen för basen tar överhand. Men tar man inte med det i beaktning så var det en bred o djup ljudbild. Inga vassheter i toppen ens med Yello på högvolym. Mellan reg är lite återhållet men det kan lika gärna vara basens fel.

Ett system som jag med lätthet hade kunnat leva med

Hos U1

Där behöver man njurbälte Maken till ljudbild får man leta efter.
Bredd , höjd och djup fanns o blev över. men inte samma pinpoint som man kanske är van vid. Klangen i systemet är faktiskt likt mitt eget system så jag kände mig som hemma

Även här var basen för hög men i U1:s fall handlar det om att justera Behringern. Det är en trollerilåda så jag tvekar inte en sek att han klarar av det. När vi körde lite test för rumskorr så vaknade 12:orna redan 15 Hz !!!! Där är rejält med output vilket gör att det är nog lite komplicerat att styra upp baskurvan.

Båda systemen spelade riktigt bra men på helt olika sätt , visst är HiFi underbart

Jag tackar Iroise o U1 för chansen att lyssna o plåta lite

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/30 :  18:43:42  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
och vad va det för kabel ni inte hann prova

Vandenhul o Monster

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/30 :  18:56:23  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Monster ger en vibb av "historien" med kablar...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/30 :  18:58:58  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Kan tänka mig det är som du säger johan B nu när u1-Johan fått in mattan och börjar bli hemma i rummet.. Kan tänka mig det låter smarrigt

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.08 sekunder. Snitz Forums 2000