HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Lite eoJEUD här o där. 2 små hemma hos reportage
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/28 :  22:34:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Trevligt Marimekko-förkläde...
Julbak är alltid lika trevliga, inte första gången på forumet

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2005/11/28 :  22:48:01  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
Hemma hos U1 ser jag .

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/11/28 :  23:17:25  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Var det U1's fjälla som bakade? Hon kan väl knappast hinna med
något annat så som han äter.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/11/28 :  23:21:19  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag höll på att skriva att det är trevligt med BAKinslag,, men såg fort att det kunde misstolkas fint...

De där Openbaffel stativarna är lite kul...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/29 :  00:16:58  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
quote:
Var det U1's fjälla som bakade? Hon kan väl knappast hinna med
något annat så som han äter.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/11/29 :  00:20:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Att ta bilder på U1:s högtalare var inte lätt utan stativ. Glansen på dom gav konstiga reflektioner som gjorde att allt blev mest svart.

U1 får själv ge svar på eventuella frågor om byggena etc etc

Vi börjar med apparat stapel som är fylld med godis

Här har vi högtalarna från sidan

Mörka som synden

Efter lite trixande med reflektioner blev det nästan ok

Notera den egenhändigt flätade kablen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/29 :  00:29:22  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Definitionen av "egenhändig" kan man väll ifrågasätta lite :

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/29 :  16:49:53  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

det "ställningen" känner man igen från förr... samt blåsorna man fick...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/11/29 :  17:46:46  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Å ont i ryggen, pall upp pall ner !

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2005/11/29 :  18:46:00  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message  Reply
Jag ser många LP-skivor i första reportaget, men ingen spelare. Finns det ingen, eller kom den bara inte med på bild?

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2005/11/29 :  19:04:33  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Iroise håller på att sälja ut sin samling som nu ligger på över 1000 Lp skivor Så han är spelarlös

>musik förmedlingen<

Edited by - johan.björklund on 2005/11/29 19:32:16
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2005/11/29 :  19:31:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
En bild på hela systemet förutom den sista basen

U1 är ju en sån där DIY:are så lite projekt bilder får man ju fixa.

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/29 :  20:26:01  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Kanske kan knata dit (vart personen nu bor) och köpa lite... och ha på väggen som ett fönster på svunnen tid ;)

// Min "läggning"
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2005/11/29 :  20:30:55  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Kanske kan knata dit (vart personen nu bor) och köpa lite... och ha på väggen som ett fönster på svunnen tid ;)

Menar du Iroise så bor han i samma trevliga stad som jag

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/29 :  21:07:43  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Stad? ;D

Kanske kan ta det någon dag då. Tänkte ju åka över imorgon kanske. Fast det tar vi bäst över PM.
Vad är det för musik som finns att tillgå?

// Min "läggning"
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/29 :  21:20:07  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Snygg matta du fått in Johan!
Ser kaxigt ut med skärmen där.. Har satt upp min här på stereobänken sedan några dagar också. Det ger verkligen en tjusig känsla av av högteknologi!

// Min "läggning"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/29 :  21:24:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
nope..
Det ger en känsla av diy hemmabio med DVD dator osv..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/29 :  21:55:19  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Inte alls!

Johan. Får vi inte se bild med hemmabion?

// Min "läggning"
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2005/11/29 :  22:08:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Får vi inte se bild med hemmabion?

Inga bilder från mig men Johan har kanske på lager.

Slutsteg ska ha stora flänsar , Punkt !

Baksidan

Dipol sub i små bitar , kom igen o skruva ihop den nu

>musik förmedlingen<

Edited by - johan.björklund on 2005/11/29 22:12:34
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2005/11/29 :  22:57:22  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message  Reply
Kanske får åka upp till dig och hjälpa till bygga klart andra basen Johan, jag mår inte bra av att se den sådär :)

// Min "läggning"
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/11/29 :  23:50:06  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Kom å hjälp mig oxå .... å skruva !! Har ju 4 st liggande !!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/11/30 :  10:08:40  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Mayro: Tyvärr så är det bara stereo, ingen hemmabio. Datorn är till för att rumskorrigering, dock ej färdigt. Skärmen kommer antagligen att monteras på väggen vid soffan för enklare handhavande. Planer finns på att bygga datorn med konventionell nätdel istället, så den blir tyst.

Vemsom: Mattan gav ett bra lyft för både rummet och ljudet, den är tjock och äter masser med ljud. Du är varmt välkommen hit för lite bygghjälp, annars kommer den väl och stå ett tag till. Eftersom det är tredje lådan jag bygger med dessa basarna så är jag lite trött på det eviga byggandet.

Johan: Vilka bilder du får till, dom är jättebra. Jag tror jag har någon bild med duken nere men dom är absolut inte av den kaliber som dina bilder.

Kylflänsarna är till ett Aleph projekt, den ska driva topparna i systemet.

Innom en snar framtid så skall datorn fixas, eftersom jag inte har plats till den i ett annat rum så tror jag att jag får bygga en hushbox till den.

Kablarna som ligger på golvet är Johan B´s, dom han vi aldrig testa. Jag misstänker att mina kablar är lite essiga, då det inte fanns med mina gamla, dock är basen bättre med dom nya.

Jag tror vi får be Johan om lite lyssningsintryck, både av den första stereon och av min. Jag är tyvärr omvänt hemmablind och ser bara det negativa med mitt ljud.

/J
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/30 :  10:25:37  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
bas "uppfattas" alltid som "bättre" då kablar är essiga o vassare.. Därför är det ofta man läser just komentaren att den ena "va bra driv i basen med lite vass i toppen"..

Eller omvänt.. Att man säger att "Den var fin i toppen men lite trött i botten"..

(säger detta generellt nu så du förstår det.. Men ofta ofta gäller detta ovan sagda ändå tyvärr..)

Dessa saker hänger ofta ofta ihop U1.. Och det sistnämda är den rättare av dom två valen oftast OM inget i systemet sätter dit hårdhet i toppen via essighet vill säga..DVS rena felmachningar eller undermåtliga grejor..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/30 :  10:26:36  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

och vad va det för kabel ni inte hann prova

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2005/11/30 :  12:47:48  Show Profile Send U1 a Private Message  Reply
Mayro: Jag kan ha en sorts kabel på topparna och en på basarna, så är problemet löst Var bara sugen på att testa lite olika kablar, dyrt och köpa alla man vill testa.

Jag vet inte vad det var för kabel men av utseendet att dömma så skulle jag gissa på AQ.

/J
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000