HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJUED har spionerat på Aö.och liiiite mer.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  14:56:01  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Då man såg denna lilla låda så tänkte man en del tankar som inte lämpar sig för ett forum.

Och efter en genomgång över lite teknik osv så var man mer nyfiken än någonsin på denna "lilla lådda"

Att påstå man var fruktansvärt skeptisk vore en klar underdrift...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  15:01:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Och så sattes det på lite musik... Och tro mig.. Jag har spart bilden utan att rättvända den. Detta då bilden lite visar exakt "känslan" man fick av det denna "lilla lådda" kunde göra

Ja faktum var att man fick en "stigande känsla" i kroppen av "fenomenet" man utsattes för.. det var som bilden visar som en kraftig stigning i ett plan...

Det är en enmansburk helt o hållet.. Inget superljud eller så. Men med ett snuskigt rolig känsla av att bli LURAD som både skrämmer med ändå lockar... Skrämmer då man ser vartåt hifi är på väg..
Lockar då man ändå fasineras av teknikutveklingen som sker inom återgivningen av musik osv...

Så det är känslan av himel o helvete samtidigt om ni förstår hur man menar....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  15:04:30  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

och med lite "teknik" så utveklas en ny form av lyssningspossition med en hel del "kökänsla" numera i vårt köande land..

Är det inte bilköer i Sthlm så är det numera hifiköer som gäller..

Edit.
Läge för en ny "köskatt" kanske

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/11/14 15:05:42
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  15:22:11  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Efter detta så såg Ulf till att införskaffa den "där" antennen Ulf så länge velat ha.. Så en dynalab inhandlades vid utgången..

Så röret mellan benen på ulf är inte nån nya slags "voodookalsing" om nån nu trodde det..

Den skall mata Ulf´s fina Accuphase T109V radiodel med en ren fin signal.. Och så bra som den lirar med vanliga antennen så blir nästa besök skoj. Då är den säkert inkopplad också.. Vilket vi tyvärr inte hann med..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  15:34:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Och här tackar vi för att "Lars Benktsons" personal trotts vansinnigt många kunder ÄNDÅ tog sig god tid med oss...

Men för mig var besöket förenat med en del sorg över den tid som numera tydligen är en sk "svunnen tid" i denna anrika hifibutik.. Dom var en gång dom som med hifi consult stog absolut på toppen av hifi i mina våta krelldrömmar osv...

Idag har dom en ny kundgrupp som fokuseras på. Och då man såg hur dom slet för att ta hand om sina kunder så inser man dom gör ett bra jobb. För så full butik i en branch som sägs ha problem blir en knepig mix.. Benktsons verkar då inte denna freda eftermidda tillhöra dom som har tommt i sina lyssningsrum inte..

Tack igen Benktsons.. Och imponerande att ni lyckades ge oss service FAST det enorma tryck som ni hade.

Tack...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  16:18:25  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

hmmm.
så här "tyst" har det fasiken aldrig varit på forumet..

jaja... Vi fortsätter väl ändå lite till...

Efter vårt besök hos Benktsons så tog vi bilen iväg till mer city av Sthlm.. Och stannade till vid

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  16:19:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Och Lena blev helt KÄR o galen direkt.. En Teac kunde beröra.. Just den mintgröna vart favoriten omgående...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/14 :  16:21:03  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
så här "tyst" har det fasiken aldrig varit på forumet..

mayro>
Vissa jobbar ju eller har andra (fler) intressen än hifi!

Men jag håller med dig, folk verkar inte lika aktiva på forumet som tidigare...åtminstone inte med att skriva. Har alla blivit "lurkers"??

PS: En sådan TEAC äger jag, givetvis i den manligaste färgen, dvs SVART!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/11/14 16:44:50
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  16:45:17  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Här hade man INTE tid med oss alls kan man säga.. Av förklarliga skäl att man var få i butiken.. Samt lyssningsrummen var bokade. Här hjälpte det inte med att man sett "ulf´s" nuna på bild ens..

Utan här fick man nöja sig med att titta runt lite i en butik som såg ut som utförsäljningslager..

Genomgående så verkar dom tre butikerna vi varit hos ha ett bra drag på folk o säljande..

Hursom helst så var lyssningsrummet bokat. Vi ville ju höra meridians stora system där.. Men icke sa nicke.. Detta får anstå till en annan gång...

Så tog lite bilder i förbifarten bara då..

kliplich.. Sorry för stavningen.. Dom såg mäktiga ut...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  16:49:23  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

som sagt.. antingen var grejor på väg ut eller in.. Här va saker som skulle in i butiken

Och igen en skivspelare... Detta slog oss faktiskt.. Det stog skivspelare på centrala fina platser i butikerna.. Väl synliga.. Så vinylen verkar absolut INTE död på något sätt alls. Inte om man ser skivspelare på framträdande platser i alla fall i butikerna..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  16:53:44  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Men men.. Lite trist att det inte fanns lite tid för att lyssna på något där.. Så vad gör man väl då om man heter "ulf" tro

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  17:42:56  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Man tar "något" med sig hem för provspelande självklart...

Och VAD detta "något" är kommer ni få gissa lite på först...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  17:46:46  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
ett litet tips o hjälp kommer här...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/11/14 :  18:11:27  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Hursom helst så var lyssningsrummet bokat

Inte ovanligt när det gäller LjudmakarnVill man vara säker på att få kunna lyssna där, så är det bokning som gäller

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  18:21:26  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Vi märkte det Men va sjutton gubbar.. Vi hade ju problem att ens komma på några intresanta butiker att kunna besöka ens... DET var rent frustrerande..

Vi tänkte ta Linn ett tag.. Men det rann bort av nåt skäl.. Hifiart försvann då dom inte har nåt nytt.. Det dom har visade ju Pac o grabbarna upp i en tråd för inte länge sedan...och Kharma var ju redan tittade på av Lena o mig...

Så det blev lite svårt att ens komma på vart nosen skulle peka tyvärr...

Men men. Nästa gång vet man att bokande gäller där...

hur som helst.. Ingen som vågar sig på en gissning om vad vi tog med oss för prov hemma i stället...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/11/14 :  18:37:41  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Synd att man inte visste om att du skulle på Stockholmsbutiksbesök då hade jag kunnat förvarnat om detta.
Och så vid nästa Ljudmakarn besök så bör du även lyssna på någon av Bc Acoustique två topp modeller, dessa kommer "nog" att låta bra i dina öron

Ps. HifiArt har även Totem högtalare

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/11/14 :  18:40:04  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
När man tänker på vilken annlägning ULF har, så kanske en Harmonix Reimyo series DAP-777

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  18:46:26  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Han har ju en redan fast intigrerad...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  18:49:01  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
En som gissat va inte dåligt det.. Tack FBK för detta.. Hade nog trott forumet var helt dött annars ju..

tror bildtrådarna har mättat folk tyvärr..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/11/14 :  18:57:52  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
tror bildtrådarna har mättat folk tyvärr

Kanske.... Det har i alla fall inte varit någon bristvaraFörr så var det istället ont om dem och det är ännu sämre.

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/11/14 :  19:03:45  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Men Tobbe, vi följer ju trådarna med full entusiasm Vill ju få tråden flytade med en massa bilder och text och inte en massa "störande" text som den jag just nu skirver

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  19:05:19  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jo men gissningarna uteblir ju...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/11/14 :  19:12:50  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Det har väll inte varit så många gissnings moment än juh så ja tycker de har flytit på bra, även om det är roligt med lite str inlägg då och då. Men sen så har väll många annat att göra också, så som att Jobba.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2005/11/14 :  19:18:13  Show Profile Send ztenlund a Private Message  Reply
Jag gissar inte för att jag inte har en susning...

Men ett trevligt reportage är det, go go go!

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  19:20:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Ok.. då avtäcker vi väl vad vi skall testa
Nu borde nån kunna säga vad det är..

Edit. Glömde ju bilden ju..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/11/14 19:20:46
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000