HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Consonance CD 2.2 mkII
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/10/31 :  19:55:35  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/10/31 :  19:59:19  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Utgångar, som synes fritt val.

Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/10/31 :  20:02:03  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/10/31 :  20:06:02  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Så här ser hela uppställningen ut taget med ett rejält vidvinkelsobjektiv. Egill har tagit alla bilder i dagsljus!

Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/10/31 :  20:09:27  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Go to Top of Page

Egill
Member

376 Posts

Posted - 2005/10/31 :  20:12:08  Show Profile Send Egill a Private Message  Reply
Den näst sista (hela rummet) är dock tagen med blixt, det syns på högtalarna. Var bilderna för stora så du har fått komprimera ner dem ytterligare? Det ser ut som det har blivit en del jpg-komprimeringsfel och pixlighet.

Vituð ér enn, eða hvað?

Edited by - Egill on 2005/10/31 20:15:43
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/31 :  21:17:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

ÄNTLIGEN som man numera säger då något nytt släpps..Tycker mig som nån skrev "känna igen" mig i dina texter Per..menar om hur grejorna spelar...

En verkligt bra tråd foto samt beskrivande av det du uppfattat..

Du får gärna skriva liiite mer utförligt om detta som skiljar vid nätbrunnsbytet. Tror det kan ge även andra tips om enkla saker som förbättrar en hel del. ( I alla fall som jag tycker)

Och för er som nu "TROR" man talar om endast nätbrunn mot annan nätbrunn så vill jag nämna det handlar om nätbrunn MED dessa filter inbyggda..Mot en UTAN filter...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ArtSound
Member

170 Posts

Posted - 2005/10/31 :  21:44:24  Show Profile  Visit ArtSound's Homepage Send ArtSound a Private Message  Reply
Som nämndes i inledningen sitter ett stycke rör på utgången i denna CD, Sovtek 6H30-PI. Det finns ett ekvivalent rör från Mullard. Om man söker lite på nätet så hittar man nummret. Det är spännade att byta rör

Per100: Det er ikke helt korrekt det du skriver her. Der findes ingen ekvivalent til 6H30 røret. Men som 6H30 røret er sat op i disse CD afspillere, kan E188CC benyttes i stedet. Dette rør er lavet af mange, bla Mullard, Phillips, Telefunken og Siemens for at nævne nogle få. Men E188CC er IKKE ekvivalent med 6H30. Og at E188CC kan benyttes her i disse cd afspillere, betyder ikke at de kan benyttes i fx BAT og Audio Research forstærkere. Måske kan de, måske ikke, det ved jeg ikke.

Ellers tak for den grundige gennemgang af CD2.2/II

www.artsound.dk
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/11/01 :  08:55:14  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply

quote:
Der findes ingen ekvivalent til 6H30 røret. Men som 6H30 røret er sat op i disse CD afspillere, kan E188CC benyttes i stedet.

Tack för klargörande angående röret!

quote:
Du får gärna skriva liiite mer utförligt om detta som skiljar vid nätbrunnsbytet. Tror det kan ge även andra tips om enkla saker som förbättrar en hel del. ( I alla fall som jag tycker)

Det skiljer sig en hel del ljudmässigt till det bättre utan den där ferriten som sitter inbakad i metallhylsan vid nätkontalten. Den syns tydligt på bilden ovan. Man måste själv prova för att höra skillnaden!! Men allt med starkström är ju inte för gemene man att bara kasta sig över. Om man inte vill/kan göra det själv så fråga någon kunnig. Det tar ca. 5 minuter med kabelskorna.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/11/01 :  09:40:47  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Ursäkta, det står säkert någon annanstans i tråden, men isåfall kan du väl ta det igen: Vad är det för manick som huserar bredvid Consonancen?

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/11/01 :  10:29:44  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Herregud Har du Lavardin förstärkaren i ett skåp utseende mässigt så tillhör den den topp tio i världen och så har du den i ett skåp

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/11/01 :  10:37:22  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
quote:
Herregud Har du Lavardin förstärkaren i ett skåp utseende mässigt så tillhör den den topp tio i världen och så har du den i ett skåp

Jag vet... Barnhänsyn. Enbart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Håller på att anpassa för den lilla dottern som inom kort kommer vilja börja skruva. Lite synd på en grej med nypris strax under 60000kr
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/11/01 :  10:40:24  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Ett hårt liv som far Per

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/11/01 :  10:42:24  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
quote:
Vad är det för manick som huserar bredvid Consonancen?
En Lua Appassionato/Doge 6201. Den används som referensspelare av tyska Stereo.

Gillar du den Blue

Edited by - Per100 on 2005/11/01 10:53:06
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/11/01 :  10:44:02  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
quote:
Ett hårt liv som far Per

Hårt och underbart på en och samma gång.

Edited by - Per100 on 2005/11/01 10:45:05
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/11/01 :  10:50:45  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Per100: "En Lua Appassionato/Doge 6201. Den används som referensspelare av tyska Stereoplay.
Gillar du den Blue"

I alla fall så gillar jag hur den ser ut. Liknar dom brittiska Townshend-spelarna lite. : )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2005/11/01 :  17:55:17  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message  Reply

CD2.2/II är en fantastiskt trevlig spelare, måste jag säga!

Den låter ju som bomull, mycket behaglig. Ändå högupplöst, distinkt i placeringen av instrument och röster. Här har Opera lyckats. Jag gillar ju Droplet 5 skarpt, men skulle inte våga mig på att jämföra skillnader och likheter utan att höra dem i samma anläggning.

Jag hoppas du inte misstycker Per att jag postar lite fler bilder på denna skönhet här i din tråd:

Jag har spelat CD2.2/II igår och nu ikväll med:
Cayin SC-6LS försteg
Cayin 860 monoblock
Shengya SP-T300 stereoslutsteg
Compact XZ-5 golvhögtalare
Signal Cable Silver Resolution signal och högtalarkablar, Nordost Red Dawn signal och Xindak nätkablage.

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/01 :  23:54:46  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Kul ni finner snudd samma som vi gjorde här fast den då var helt ny..trevlig spelare som kan mer än den kostar får man nog säga...

och aldeles för nära dropplets kapacitet för att kännas skoj.. Så skrev jag efter kort test här.. Verkar vara ord som även ni finner vara rätt stämmande..

tack för finfina bilder.o bra beskrivningar.... jag vet en kompis som sitter o hoppar i nynäs väntande på sin spelare.. Så denna tråden får honom nog att längta lite till..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

DVDHUSET
Member

75 Posts

Posted - 2005/11/02 :  11:58:35  Show Profile  Visit DVDHUSET's Homepage Send DVDHUSET a Private Message  Reply
Flickor leker med CD 2.2 II !!!!!
Pojkar leker med Reference 2.0 SACD......

Skämt o sido....(jag skojar)
CD 2.2 II är en grymt trevlig CD!
Vi har dock valt att dema Opera´s Reference 2.0 SACD..

Mer godis på G för demo.
Reference 880 kommer kanske på Fredag alt tidigt nästa vecka.

Demo i butiken i dag:
Reference 150 samt Reference SACD 2.0
Spelas med "JM lab" sorry Focal´s Profile 908...
Låter otroligt trevligt!!

Kom in till Sveriges kortaste o tygsta hifi gubbe...
Lyssna o njut!

Långt att åka?
Vi fixar både mat ev övernattning!!!
Mer info fås per PM alt mail:

Mvh
Mathias

Reklam, reklam, reklam...

En liten påminnelse till "DVDhuset", vi har två paragrafer som begränsar/stoppar reklam och marknadsföring på HiFiForum.nu.

Den första gäller alla:
quote:
§.5 Försäljning, reklam och systematisk marknadsföring.Enträget propagerande för en viss produkt oavsett om man är knuten till ett företag eller inte blir i längden väldigt tråkigt och tjatigt. På HiFiForum.nu sker reklam enbart via banners. Vihar det på det viset för att forumet skall vara lättläst och inte bli översållat med reklam. Det är ju trots allt diskussionerna som skall stå i fokus.

och den andra gäller specifikt för branchanknutna användare:

quote:
§.4.2 Sälja
Användare med anknytning till HiFi-branschen skall inte "till varje pris sälja i varje tråd". Det blir väldigt tjatigt och skapar en tråkig stämning.

Dessa kompletterar varandra och bägge gäller för branchanknutna användare.
/Pac

En parasit överlever inte utan sin värd.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/13 :  17:48:15  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Kom igen nu Muse.. Har du fått din 2,2 nu lite varm o go..

pac sa inte tråden skulle dö.. Bara att det blev "ett steg för långt"

Så kör på o berätta hur det går för din opera i ditt system muse....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/11/13 :  20:16:38  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Hehe, Mayro..jo den börjar bli varm i kostymen nu.

Det som slår mig är transparensen i basen.
Även röster har fått en extra låg oktav på stämbanden..

Och ärligt, med handen på hjärtat, jag har haft många CD-spelare och även lånat hem spelare genom åren...Men ingen har varit i närheten av Opera!

Även frugan(som normalt inte hör skillnad), tappade hakan när vi spelade "Kärlekens Tid"(Duvemåla Kör)från Benny Anderssons Orkester..
Även jag tappade fattningen ett tag!
Jag har lyssnat ganska mycket på körer, både i kyrka, ute samt i konsertsalar, och känslan infann sig omedelbart.
Otroligt realistiskt och känslo-framkallande.

Även vanliga plattor(alltså inga high-end plattor)som tex Joe Cocker låter jätte-trevligt! Kul, för jag brukar dra mig för att spela sämre inspelade skivor.

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/11/13 :  22:04:46  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Jag vet... Barnhänsyn. Enbart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Håller på att anpassa för den lilla dottern som inom kort kommer vilja börja skruva. Lite synd på en grej med nypris strax under 60000kr

Då får vi hoppas att hon växer fort

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/11/14 :  01:08:32  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

jaja.. hon har ju en Accuphase P360 utanför skåpet att leka med. Så per 100 är en sann vän av inlärande tidigt i åldern.. Inte alla barn får en sådan direkt inte..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/11/14 :  09:52:12  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Hmmm... varför har bara det vänstra skåpet visat sitt innehåll? :-)
Tror det gömmer sig något ytterligare i det högra?!

;-)
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2005/11/14 :  12:05:38  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
hon har ju en Accuphase P360 utanför skåpet att leka med
Aha, det är ett sådant som står i hörnet bredvis skåpet

Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000