HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJUED har besökt ART sound Danmark del4 sid16
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/09/21 :  20:40:34  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Snygg e den Vad får man betala för en sådan best?
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  20:43:10  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Måtten är
52 X 43 X 19 hög. Inklusive knoppen på locket...

Så en liten gullig droppe kan man säja.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/09/21 :  20:48:15  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Ja, vi är ju kanske inte så många som har denna spelare, så därför vill jag gärna gå en och bekräfta Mayros lovord. Jag har haft spelaren tre månader nu....

En fantastisk spelare... Mina gamla hopplösa 70-talsskivor överförda på CD (Hoola Bandoola, Creedence, The Who mfl) som i andra spelare låter så vassa och skrikiga och så icke-lyssningsbara att man nästan genast vill fram och stänga av går nu plötsligt att lyssna på (och då höra nya detaljer och finesser - trots "gammalt" ljud). Att nya CD:n (t ex Stockfish och klassiskt mm) låter underbart är ju mer givet...

Kul reportage Mayro!! (Varför får jag inte vara med i eoJUED?)

/ Ulf i Malmö

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/09/21 :  21:11:40  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Jag saknar ljudet jättemycket efter den tid då Droplet var hemma hos mig.
Är väldigt nyfiken på hur nya 2.2 mk2 (som alltså kommer efter mk3!) låter. Den har en hel del gemensamt konstruktionsmässigt med Droplet.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  21:20:40  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Den bilden med Tobbe med vita handskar ovanför spelaren borde läggas ut på nätet, tex på Aftonbladet.se. Rubrik "En äkta hifinörd tar till hårdhandskarna

Jag är ledsen jag missat att skriva svar osv mellan bilderna. Man hade ju en del bilder att hålla redan på ju...

Sen detta med LJUD.

Vi satt här i natt. Vi lirade jasiaja hijfthz konserten...Violin.. Och det var MYCKET MYCKET länge sedan jag hörde en violin knarra så gott...

Och storleken på alla i konserten är rent skrämmande..

Och i alla partier där alla drar på max så spelar denna cd trotts ej ännu inspelad på långa vägar allt med totalt lugn. Och med separation av allt..

Tro mig.. Denna gången blir min evinerliga fight med "ulf´s" superspelare han alltid har inte given utgång... ULF.. Se upp nu..Min "Opera droppe" är tävlingsugen......Den står o hoppar här av reslust...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  21:26:23  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
hmm tänkte inte först skriva priser.. men 18000 kr kostar den. Men ryktet säger den kommer gå upp mot 24-25 nånting framöver...

Dom kostar ju ändå runt 30000 ute i europa...Såg i england. Där tar dom snudd 2000 pund...

Så ska man ha en spelare bör man nog sno sig på tror jag. Detta var skälet att jag tog beslutet att inte vänta för länge ju. Jag är ju fattig och har inte kr att betala extra för man väntar. Så prioriteringen blev solklar då jag hörde om ev höjning inom tid...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/21 21:27:26
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/09/21 :  21:53:22  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Jävlar i mig, nu händer det grejjer hos Tobbe, Men det var väntat måste jag säga, jag visste att du skulle köpa dig en droplet första gången du testade den, när man läste vad du tyckte om den.

GRATTIS!!!!

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/09/21 :  21:57:36  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Ska bli intressant att höra vad du tycker Mayro. Time köpte en sån spelare för ett tag sen och är alldeles lyrisk.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/21 :  22:10:41  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Någon som vet om Droplet har rör endast via RCA-anslutningen som 2.2 MKIII har?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/09/21 :  22:19:38  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Rör genom både RCA och XLR.....

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/09/21 :  22:29:09  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Inte bra.. Då kanske Tobbe inte släpper ifrån sig sin silver res xlr...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  22:29:40  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Ska bli intressant att höra vad du tycker Mayro. Time köpte en sån spelare för ett tag sen och är alldeles lyrisk

Bernt.
Jag vart så redan då jag hörde den här för länge sedan..
Och den gör mig INTE besviken redan nu kan jag säga. Tvärt om så är detta det bästa ljud jag hört under inspelning av en cd spelare någonsin i mitt liv... Där slår INGET denna kan jag säga.. Så oinspelarmatchen är för mig solklar.. Operan har vunnit..

Skämt men med allvar.. Det är rent förvånande hur bra den låter ifrån start. Där tror jag rören har en stor del av resultatet..

Sedan VET jag vad man vinner enbart på att ta bort denna skit nätbrunn.. Så jag har en ny fin Rodium furuteck liggande som fabror wolfgang fixat fram åt mig..

Hoppas opera fortsätter med dessa nätbrunnar bara.. Så man kan ta bort dom. Dom sitter ju enkom där för eu reglerna o godkännande. Nada annat...

Exakt nivå tar tid att komma med. Om en 3-6 månader vet jag betydligt mer i den frågan Då har den mött lite motstånd denna droppe...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/21 :  22:29:43  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
ulfsan & Bossebula:

Om man läser under "Specifications", http://www.operaudio.com/products/refcd22.htm så verkar den nya 2.2 MKII endast ha rör via RCA..."Output Terminals Gold plated Tube RCA unbalanced and gold plated XLR balanced"...det är ju inte så bra!

Kolla under Droplets "specifications" här http://www.operaudio.com/products/DropletCDP50CDplayer.htm
"Gold plated Tube RCA unbalanced and gold plated XLR balanced"
Då verkar inte heller Droplet ha rör via XLR, eller har jag fel?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/09/21 22:33:08
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  22:35:33  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Inte bra.. Då kanske Tobbe inte släpper ifrån sig sin silver res xlr...

Jodå... oroa dig inte du....ombygge är ju INTE slut. Men jag byter INTE levarentör av kablar.. Så det är ombygget som gör kablar skall utbytas här...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/21 22:36:34
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  22:41:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
matte. som jag läser detta om rören så står det att det är rör på rca samt xlr.. bara att rör står före angående båda utgångarna. Men jag kan ha fel iofs...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/09/21 :  22:47:54  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Bara ett sätt att få reda på det.. Och då vill vi ha inälvsbilder.

(lät betryggande med kabeln oxå)

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/21 :  22:56:29  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Tobbe den borde ju låta ännu bättre med XLR

Distortion (XLR) Less than 0.002%
Distortion (RCA) Less than 0.03%

Wolfgang

PS Det här borde man ju inte missförstå !! DS

Output Terminals Gold plated Tube RCA unbalanced and gold plated XLR balanced
Frequency response Less than +/- 0.1 dB deviation 20Hz-20kHz
Phase response Less than 2 degrees deviation 20Hz-20kHz
Signal-to-noise ratio More than 105dB (XLR output)
Signal-to-noise ratio More than 100dB (Vacuum tube RCA output)

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2005/09/21 22:58:15
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  22:59:22  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Det står att XLR låter bättre. Men jag kan inte av olika skäl prova just nu..

Men RCA låter väldans fint ju.. så steg två med XLR blir ju skoj senare...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/21 23:00:38
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  23:05:25  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Output Terminals Gold plated Tube RCA unbalanced and gold plated XLR balanced

rätt tydligt att rören ligger på båda. Så får jag texten till ju...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/09/21 :  23:20:06  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Sicken grymt trevlig cd-spelare det verkar vara. Fattas väl bara en matchande förstärkare med en massa rör i eller ???

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  23:23:40  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

lustig du tog upp detta...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/09/21 :  23:30:36  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Vad gäller rörutgångar har jag nu jagat upp User Guiden som skickades med min europeiska version av Droplet och där står bl a under Technical Specifications (sid 5):
.
.
.
Signal-to-noise ratio More than 115dB (XLR Vacuum tube output)
Signal-to-noise ratio More than 100dB (RCA Vacuum tube output)
.
.
.

/ Ulf

Edited by - ulfsan on 2005/09/21 23:39:06
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/21 :  23:31:33  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply

Signal-to-noise ratio More than 105dB (XLR output)
Signal-to-noise ratio More than 100dB (Vacuum tube RCA output)

verkar bara vara RCA utgången ....... !

Wolfgang

PS När kommer rörstegen ??? DS

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  23:45:57  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Vad gäller rörutgångar har jag nu jagat upp User Guiden som skickades med min europeiska version av Droplet och där står bl a under Technical Specifications (sid 5):
.
.
.
Signal-to-noise ratio More than 115dB (XLR Vacuum tube output)
Signal-to-noise ratio More than 100dB (RCA Vacuum tube output)
.

Så säjer min också.. Dessa spelare har andra saker i sig än USA modellen. USA har tydligen sonys drive. dessa har philips... osv osv.. USA har remot volym.. dessa har inte detta.. PGA detta låter bättre än dom med sonydriven enligt uppgift..

Så därav ev olika innanmäte då kanske...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  23:47:32  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
PS När kommer rörstegen ??? DS

va?

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000