HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJUED har besökt ART sound Danmark del4 sid16
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/22 :  00:20:29  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Nu måste du ju bara ha "rörsteg" Tobbe !!
//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/22 :  07:29:34  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Det verkar som att även XLR-kontakterna i Droplet har rör innanför sig eller?? En tidigare version av 2.2 (den som kom innan 2.2 MKIII) hade tydligen rör endast via RCA-utgångarna och lät därför bättre med RCA än med XLR...och i MKIII:an togs XLR bort! Undrar hur det ligger till med nya 2.2 MKII...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2005/09/22 07:29:56
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/09/22 :  09:54:51  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
Jag läser och "hör" vidare genom mina ögon (t.v.)

När kommer bilderna på "stärkaren"?
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/22 :  10:08:59  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
hahahaha....Draken...

"Stärkaren" KANSKE kommer. Men inte nu tyvärr... Mina kr räkte ju inte dit samtidigt tyvärr....

Då man som mig har ekonomi som avgör inköp så får man noga överväga investeringarna. Dropplett var och är en produkt som lyckades övervinna gränsen för att bli inköpt via just kvalitet per kr var o är så god. Jag tror knappast någon skulle tycka anorlunda om den faktiskt.. Men vi ska inom snar framtid se hur den står sig mot det "bästa". Menar nu det "bästa" jag hört självklart...

Man har inte råd med misstag i min sitts ekonomiskt tyvärr. Så då jag hörde denna spelare så stog det solklart omgående att jag troligen skulle ha mycket mycket svårt att finna just i MINA öron bättre spelare. Så därav blev den inköpt.

Stärkare är en sak som kommer. Men inte just nu.

Fast klart jag har "ett kort till" i rockärmen grabbar.. En "del tre" ska vi väl kunna fixa till va

Fast jag behöver lite tid bara att få klart med en detalj.. DVS foton... Uppackningen ska ju fotas ju...

Och idag snart får jag besökt här.. Ska då provspela ett par sk "superhögtalare" här...Så då tiden kommer sååå

hifiresorna fortsätter ju hela tiden... Nya kabeltest kommer o en del annat också framöver...Hösten är ju låååång ju

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/22 :  10:11:39  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jäklar Mayro! Har du ett jobb att sköta också?? Hur får du dygnets 24 timmar att räcka till, sover du inte männska???

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/22 :  10:19:42  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Jag har ju 24 timmar om dygnet att använda ju som tur är... Fast även då man arbetade så snurrade stereo runt jämt...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/09/22 :  10:21:47  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
Japp mayro, jag vet vad du menar - stålarna är slut hos mig Å!

Men det jag menade var, att jag "tyckte" mig se ett paket till i skuffen på trucken!

Därav frågan, och jag "fantiserade" att det var en ny burk av något slag?????

Vi hörs grabben!!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/22 :  10:22:34  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jag måste bara fråga. Hur många som följer denna tråd har hört dessa högtalare? eller andra ifrån detta företag?? Skulle va skoj att veta faktiskt... Man kanske inte har hört dom som jag under gynnsamma förhållanden.. Men ändå.. mässa får duga. eller var man nu ev sett/hört dom..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/22 10:22:56
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/22 :  10:24:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Därav frågan, och jag "fantiserade" att det var en ny burk av något slag?????

Du ÄR observant draken Det finns ju en kartong till ju...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/22 :  10:28:23  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Ruskigt fula var de högtalarna (smaken är som baken) men de låter säkert lika ruskigt bra!

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/22 :  10:40:23  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Så ansåg jag också. Men då man ser dom i en "miljö" så framstår dom helt anorlunda...

Men det beror nog på just att dom har en "design" som kräver omgivning med estetiskt ordnat. Så dom "smälter in" som en del av rummet...

Det kan ju vara därför man kan få hornen i den färg som man vill ju

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/09/22 :  11:05:10  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Kan det andra paketet i bilen ha varit ett försteg då tro För högtalarna borde inte ha fått plats va

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/22 :  11:42:28  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Härligt Mayro... resan bara fortsätter och fortsätter... HÄRLIGT !!!
Sitter här och njuuuuter av dina bilder och fina kommentarer.. gott!
Är inte så lite avis på din CD... ahh.. vad fin den är... :-)

Fortsätt gärna med mer bilder och uppackningar!!
Go to Top of Page

ArtSound
Member

170 Posts

Posted - 2005/09/22 :  13:18:17  Show Profile  Visit ArtSound's Homepage Send ArtSound a Private Message  Reply
For lige at slå et par ting fast:

Alle tidliger modeller af CD2.2 har udelukkende haft rør i RCA udgangen.

- Den nuværende CD2.2/II har udelukkende rør i RCA udgangen og ikke i XLR

- CD2.2 Linear har ikke XLR udgange, men rør i RCA udgangen

- CDP 5.0 Droplet, har rør både i RCA og XLR udgangen

www.artsound.dk
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/22 :  13:25:31  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Artsound: Som jag trodde..."udelukkende" betyder "uteslutande" va?

quote:
Den nuværende CD2.2/II har udelukkende rør i RCA udgangen og ikke i XLR

Då låter den bäst kopplat till RCA, eller? Distortionen är dock lägre via XLR...varför har de inte rör via XLR???

quote:
CDP 5.0 Droplet, har rør både i RCA og XLR udgangen

Då låter Droplet bäst kopplat till XLR, eller vad anser du?

Edited by - matte76 on 2005/09/22 13:26:24
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/09/22 :  13:32:00  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message  Reply
En fråga till ArtSound, säljer du CD-120 också? hur graderar du den i förhållande till t.ex 2.2 ?

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/22 :  14:02:08  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Har fått svar via PM från Artsound, och han anser att RCA-utgången med rör låter bäst även på nya 2.2 MKII men att det kan variera med tycke och smak. Han ansåg också att Droplet som har rör även via XLR låter bäst kopplad till just XLR.

Go to Top of Page

ArtSound
Member

170 Posts

Posted - 2005/09/22 :  14:31:05  Show Profile  Visit ArtSound's Homepage Send ArtSound a Private Message  Reply
Det går stærkt dette her, jeg er jo langt bagefter med at komme med kommentarer.

Avantgarde lyden: Mayro er måske lidt dårligt seende efterhånden, og har brug for briller ( eller er det glasøjne det hedder hos jer ) men døv, det er manden jo ikke! Han har faktisk fanget Avantgarde´s lyd meget godt:

- yes, der findes mange højtalere som har mere pinpoint gengivelse
- yes, der findes mange højtalere som spiller mere deltaljeret på den analytiske facon

MEN

- det er svært at finde en højtaler med et så stort musikalsk engagement

Avantgarde ( uanset model) spiller et stort lydbillede på alle leder, i bredden og i dybden. De er detaljerede, alt kommer med, men i al beskedenhed, så er det på en måde som er nærmest lige så naturlig, som når vi hører et lille jazzband i klubben. Der er ikke noget " hør mig" og "hør mig" over gengivelsen, det flyder bare naturligt.
Avantgarde spiller uhørt dynamisk. Medvirkende hertil er selvfølgelig den meget høje følsomhed. Slag på trommeskind lyder realistisk, og andre højtalere kommer nemt til at lyde komprimerede i sammenligning.
Mange andre ting kunne nævnes, men vil nøjes med at pege på den klang, som jeg føler er ret unik for Avantgarde. Jeg kan bedst beskrive det som krop eller brystkasse. Instrumenter har virkelig krop, man fornemmer kassen på en cello. Sangere har brystkasse, man hører de synger med mavemusklerne!

Måske er indlægget på grænsen af hvad en importør/forhandler kan tillade sig. Det må være undskyldt. Men Avantgarde er en lidenskab for mig, og ikke bare et produkt. Det er en højtaler, hvor jeg virkelig har følelsen af at have fundet lige DET. Og jeg ville unde alle brugere af Hififorum, for at have mulighed for at lytte til Avantgarde bare én enkelt gang. Nej faktisk flere gange… Det er en højtaler som kræver en anelse tilvænning, men som til gengæld kvitterer med afhængighed!

www.artsound.dk
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/09/22 :  14:49:03  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
ArtSound: Låter som en inbjudan. Har du plats för alla Hififorum medlemmar?

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

ArtSound
Member

170 Posts

Posted - 2005/09/22 :  14:50:22  Show Profile  Visit ArtSound's Homepage Send ArtSound a Private Message  Reply
Det er det i hvertfald! Men lidt af gangen fruen skal nå at bage bollerne

www.artsound.dk
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/09/22 :  15:32:30  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Tobbe, mycket trevligt repotage !!!!

Avantgarde DUO !!
Hmm, var det inte husköp som som stog på min och familjens lista över nästkommande investering

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"

Go to Top of Page

Nicks
Member

1942 Posts

Posted - 2005/09/22 :  16:05:25  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
Vole: Köp högtalare först..
Hus är tokdyrt även efter inköp..

Hihi. :)
Go to Top of Page

Archelon
Member

86 Posts

Posted - 2005/09/22 :  16:24:33  Show Profile Send Archelon a Private Message  Reply
tack för ett fint reportage Mayro!

edit:
stavfel :)

Edited by - Archelon on 2005/09/22 16:25:05
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/09/22 :  17:04:45  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Nicks,kanske inte priset jag tänker på utan utrymmet

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/22 :  17:22:26  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Här har hänt grejor sedan sist jag skrev.. Hifilivet är bra roligt ska jag säga....Har besök här. Återkommer..

Mina mirage har numera ny ägare... Och jag har nya högtalare...

Och en 44000kr högis har åkt på storspö här av mirage m1 törs inte berätta om detta ännu. Men det kommer det kommer...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/22 17:23:39
Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000