Author |
Topic |
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 18:00:33
|
Ja men härligt! Nu blir det nog bra i Jämshög. Ljudet alltså. Spännande och bra reportage, du är grym! Nu är jag ju hur nyfiken som helst på dina nya högtalare och vad det kan varit för mer i lastutrymmet i Volvon!?!? |
Retro låter fint. |
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 18:32:51
|
Nu har det gått låååååååååååååååååååååååååååååååååång tid.....
F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5
Kom igen med lite bilder nu!!!
Jag är nyfiken!!!!! |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 18:34:12
|
Hm, de begagnade advantage duo kostade typ 44000kr. Köpte du dom och de fick storstryk direkt |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
pak
Member
1572 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 18:59:26
|
jag har bara hört trio med 4 subbar,och det lät kan man säga. jäklar vilken dynamik! men dock lite nasalt. men dåligt var det ju inte precis.allt hörs ju-mikrodynamik eller vad man säger. |
-----------OBS------------ Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 19:44:34
|
packar högtalare just nu-- så väääänta grabbar...Och det är en finfin testvinnare som fått generaldäng här... Inte avantgarde..
Utan helt helt annat kan jag säga... låda är det i alla fall Så dom gick bort omgående kan man säja...... |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/09/22 19:46:23 |
|
|
jonas_gbg
Member
336 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 19:55:33
|
Jösses vilket läckert speleverk du skaffat!
Jag hade nog inte behövt ett par handskar vid uppackningen, snarare en haklapp |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 20:00:07
|
Här händer det grejer kan man säga.. drama på hög nivå.. Ni hamnade mitt i ett sjukt byte av högisar...
Helt blint också... Så denna gång tillfredställs allas synsätt... hahahahahaha |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Per100
Member
1543 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 20:19:14
|
Vad är det som händer i jämshög????? |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 20:55:21
|
Det får du se o höra i morgon.... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 21:02:04
|
Ett paket till å jag tankar hojen och tar en sväng på 150 mil i högervarv. Detta får bara inte ske "osett i verkligheten"
Nu jädrar anamma......... |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 21:08:26
|
Nu händer det grejjer, hade man haft pengar hade jag åkt ner ögonaböj.... |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 21:35:18
|
Ja hur det kan bli då haspen INTE är på.
Ok.. Jag ska nu packa upp lite mer saker. Ta lite bilder.. Så kör vi på igen om resan igen i morgon......
Nu ska jag göra en säljanons... Den blir garanterat rätt skoj... Ni kan ju kolla in den om ni vill... EDIT ändrade mig.. Ska lira lite på dom...
OBS!!!. Den provade högisen är INTE.. Jag upprepar.. Det är INTE ens närheten av en avantgarde. Så tro INTE att det var en sådan vi provade här. OCH. Det var INTE mina inbytta högtalare heller...
Det var helt andra högtalare som rök åt fanders här.. HELT HELT HELT andra... |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/09/22 21:55:26 |
|
|
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 21:46:55
|
Men Mayro, du kan inte lägga ut en sådan text ikväll och be oss vänta ända fram tills imorgon... det är ju jäääättelångt dit nu helt plötsligt.
En liten länk till din annons då... ikväll... ?
Snälla :-) |
|
|
StefanL
Member
1020 Posts |
Posted - 2005/09/22 : 22:07:35
|
Undrar vad för vansinniga saker som händer i Jämshög?????????????? |
Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/23 : 00:24:10
|
quote: Det går stærkt dette her, jeg er jo langt bagefter med at komme med kommentarer.
Avantgarde lyden: Mayro er måske lidt dårligt seende efterhånden, og har brug for briller ( eller er det glasøjne det hedder hos jer ) men døv, det er manden jo ikke! Han har faktisk fanget Avantgarde´s lyd meget godt:
- yes, der findes mange højtalere som har mere pinpoint gengivelse - yes, der findes mange højtalere som spiller mere deltaljeret på den analytiske facon
MEN
- det er svært at finde en højtaler med et så stort musikalsk engagement
Avantgarde ( uanset model) spiller et stort lydbillede på alle leder, i bredden og i dybden. De er detaljerede, alt kommer med, men i al beskedenhed, så er det på en måde som er nærmest lige så naturlig, som når vi hører et lille jazzband i klubben. Der er ikke noget " hør mig" og "hør mig" over gengivelsen, det flyder bare naturligt. Avantgarde spiller uhørt dynamisk. Medvirkende hertil er selvfølgelig den meget høje følsomhed. Slag på trommeskind lyder realistisk, og andre højtalere kommer nemt til at lyde komprimerede i sammenligning. Mange andre ting kunne nævnes, men vil nøjes med at pege på den klang, som jeg føler er ret unik for Avantgarde. Jeg kan bedst beskrive det som krop eller brystkasse. Instrumenter har virkelig krop, man fornemmer kassen på en cello. Sangere har brystkasse, man hører de synger med mavemusklerne!
Måske er indlægget på grænsen af hvad en importør/forhandler kan tillade sig. Det må være undskyldt. Men Avantgarde er en lidenskab for mig, og ikke bare et produkt. Det er en højtaler, hvor jeg virkelig har følelsen af at have fundet lige DET. Og jeg ville unde alle brugere af Hififorum, for at have mulighed for at lytte til Avantgarde bare én enkelt gang. Nej faktisk flere gange… Det er en højtaler som kræver en anelse tilvænning, men som til gengæld kvitterer med afhængighed!
Jag sa ju exakt detta. Så ingen kan ju klaga för du sa som jag ju Hans.... ÄVEN om du är handlare...
Det är verkligen MUSIKEN som står i centrum med dessa högtalare. Jag gissar att en som vant sig med avantgarde skulle ha stora stora problem med allt utom ev vissa dipoler... Samma kan nog dipolspelande gå till avantgarde..
Medans både typerna skulle ha svårt för vanliga lådor troligen... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/09/23 : 07:34:57
|
Tobbe ! Natten är slut för läääänge sen !
/W |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
nahoj
Member
1542 Posts |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 00:08:51
|
Nu ska lite bilder fixas bara ifrån träffen idag.. Där mer saker provades ifrån Danmarkresan...
Min dropplet överlevde jämförelserna idag här.. Detta fast den är omoddad ännu.. DET var skönt
Per G jeppsons opera 2,2 var mycket nära efter dom moddningar han gjort.. Och faktiskt så var den något "trevligare" på toppen än droppletten.. MEN.. Detta blev den omedelbart då vi tidigare slet ur det där filternätbrunnen här.. Den berömda "yxmodden" ni vet
Sedan är inte min spelare inspelad ännu...
Men droppleten visar sig vara en bättre spelare som sig BÖR.. Så brunnen ryker så snart inspelning är klar... Då kommer även den stiga i toppen...
OBS!!! Detta betyder INTE den är orginal DÅLIG i toppen.. Enbart att den blir förbättrad där... Vi talar om en redan orginal snuskigt bra spelare...
Per 100as Luar var även den här .. Och ojoj vad den växt sedan sist... Moddningar har även för den till en HELT annan nivå kan man säga.. MEN. Dropplet står ändå där som segrare.jeaaaa vikken skön känsla detta var... phuu.. hade varit pinsamt annars detta..
Men gränserna har KLART minskat kan man säga...KLART minskat...
Men bilder kommer.. Inte i kväll.. Sen så ska JohanB få sin tråd Lite mer klar.. Sen kör jag / vi igång här...
för övrigt såldes mina vienna idag också.. Så den nya ägaren kommer få läsa klart trevliga ord här ifrån dagens lyssning.. Va så säker...
Per g jeppson var o tittade MÅNGA ggr på dom kan ja säga...tror han hade svårt att förstå dom kunde det dom kan faktiskt... Men men.. Då ska vi sparka igång tråden snart igen här... Mera opera blir det här... |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/09/25 00:19:43 |
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 10:43:41
|
Ja, de där Vienna Baby nånting högisarna var ju helt otroliga, små sketna element, men vilket ljud.
Undrar vem den lyckliga köparen är, han eller hon har garanterat välljud i sin boning.
Det är bara att gratulera |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 11:53:49
|
quote: Ja, de där Vienna Baby nånting högisarna var ju helt otroliga, små sketna element, men vilket ljud.
Jag håller med! Man blir förvånad hur STORT de spelar och med auktoritet och basförmåga som en betydligt större högtalare. Små element behöver definitivt INTE innebära liten ljudbild.
mayro: Vem blev den lyckliga ägaren till Vienna? |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2005/09/25 11:56:56 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 12:05:44
|
Man brukar ju alltid säga att "man lägger in en teaser" inför en träff osv.. Så varför inte följa era exempel med att göra JUST så. Lägga in en teaser....
Då vi nu skulle få besök för en intensiv testrunda med många saker. Då måste man ju må gott även i magen.. Så Lena drog till rökeriet o inköpte lite godis...
Mitt bidrag till "teasers" inför senare hifibilder.....Hoppas det "smakar" |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 12:09:40
|
Senare kommer avslöjanden om VAD vi provade.. Men man kan säga att Opera sitter kanonsäkert kvar i mitt system i alla fall..
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 12:40:47
|
quote: Men man kan säga att Opera sitter kanonsäkert kvar i mitt system i alla fall..
I mitt med |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2005/09/25 : 13:01:18
|
quote:
Pappa !!! Jag Höööör ju inget !?!?!, Är dom inte färdiga snart ??
quote:
Men näää-ää Pappa !!!!!!! Det här ääääär ju ingen pop corn maskin !!!
M
(Kunde inte låta bli ) |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
Topic |
|