HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJUED har besökt ART sound Danmark del4 sid16
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/09/25 :  13:18:12  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Haha rolig liknelse .....

men jag tycker den ser riktigt maffig ut.

Hade en popcorn maskin sett ut så där så hade jag köpt den
Men inte till det priset

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/25 :  17:34:40  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Min vän. Om en poppkornmaskin LÅTIT som den så hade garanterat sådana popkornsmaskiner stått hos varenda poppkornvän i Sverige...Som gillar musik till ätandet

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  00:17:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Repotaget som JohanB skriver har lugnat sig nu.. Så då kör vi loss igen här...

Men för att LITE ta upp mer "vanligt" cd utseende så.. Vad har vi här tro då...

Eftersom vi ändå talar om cd menar jag... En dropplet har vi sett ju...Men denna

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/26 00:24:58
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/09/26 :  00:41:03  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Vilket köp !!

Man har ju hört en massa om Droplet

Kör så det ryker Tobbe

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  00:44:13  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
men detta är ju INTE en dropplet ju... Detta är en annan cd.... "en ny en" kan man säga...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  00:46:27  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
tänkte på en sak. Denna KARTONG är lika stor som en uppackad dropplet ju..

Johan. Jag ska fasiken ta med mig min droppe ner till dig så ska du koppla in den i dina grejor.. Sen min vän vet du vad du ska sätta din nästa uppgradering nånstans...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/09/26 :  00:50:01  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
men detta är ju INTE en dropplet ju... Detta är en annan cd.... "en ny en" kan man säga...

Oups

quote:
Jag ska fasiken ta med mig min droppe ner till dig så ska du koppla in den i dina grejor.. Sen min vän vet du vad du ska sätta din nästa uppgradering nånstans...

NEJ !
jag måste ligga lågt ett tag

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/26 :  07:22:05  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Nya 2.2 MKII?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/09/26 :  08:53:42  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
TÄÄÄÄÄND!

Va väntar vi på?

Äre' en dubblett! (eller en låda med reservdelar) Måste det vara två för att de skall funka

Edited by - Draken on 2005/09/26 10:06:19
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/09/26 :  09:59:13  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Kan iallafall avslöja att det låg en mycket god lax i en av plastkassarna om det nu lugnar nyfikenheten.

Det var inte bara cd spelare som fick gå en match, utan även en annan vital del i "kedjan"..
Go to Top of Page

ulfsan
Member

921 Posts

Posted - 2005/09/26 :  10:10:18  Show Profile Send ulfsan a Private Message  Reply
Per100:

Ja, skit ut behöver ju inte alltid betyda skit in....

Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal
JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III
Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor
Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/26 :  10:37:54  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Kom igen nu Per och Tobbe! Chop chop!! Sega inte ner på tempot!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  11:02:21  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

God morgon pååååååjkar...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  11:41:33  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

En "nyhet" ser dagens ljus.... Förra gången den såg dagsljus tittade den på kinesiskt fabrikslandskap... Där somnade den in.. Och då den tittade ut igen så var det självklart i händerna på en brutalmoddare med normalt sett yxa som verktyg..

Men jag tänkte vara lite finkänsligare denna gången. Den ska ju gå en hård hård fight mot en droppe.. Men ÄVEN en annan "opera"....En som redan sett lödkolvarnas ombyggen samt delar utbytas osv...

Då måste man vara pigg o kry som ny modell för att palla trycket...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  11:43:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Och eftersom detta endast är ett lån så fick man ju vara ÄNNU snällare ju....

Men hmm.. en sån litten sötis va

Ska den verkligen klara av biffen tro..menar "droppen" tro

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  11:48:26  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Som den "snuskis" man är så måste man ju kolla in baksidan också...

Stilrent klassiskt bakparti visas upp. Med XLR och RCA..

Jag kan redan nu här nämna att det inte varit möjligt att hinna med fördjupande prov av olika kopplingar osv... Och kommer inte hos mig hinnas heller.. Jag har ju inget att spela på ju.. Man måste ju ha högtalare för att KUNNA spela musik ju.. Så denna ska gå vidare snart till en som KAN utprova mera...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  11:51:04  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

förguldad värre....

Ser väldigt trevligt ut med förgylda kontakter i guld...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/09/26 :  11:52:25  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Den skall hem till mig
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  11:52:26  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

och detta är modellen pojkar o flickor...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/09/26 :  11:54:23  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Displayen är väldigt bra med stora tydliga siffror.
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/26 :  11:55:52  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Reference CD 2.2/II
W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/09/26 :  11:56:06  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Operas cd än bara så mäktigare.. såååååå snygga...

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  11:57:59  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Som alla "moderna" saker så finns en fjärr också...

Metal.. solig. lätthittad i mörkret då knapparna sitter så spritt... Ljus färg. Så lite lite ljus avslöjar var den ligger på man sitter o spisar musik.. för det är nämligen det en operaägare gör. Han spelar nog väldigt mycket musik... och tittar dagtid bara förbi o njuter av looken..Jag gör så i alla fall...Jag säger ju nattinatt till min lilla "droppe"... för "droppar" är tjejor ju...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/26 11:59:08
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/09/26 :  12:07:27  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Ja du Tobbe, jag kände redan för något eller några år sedan att jag kanske begick ett misstag när jag valde cdfix + Amplifix istället för kombinationen Opera Reference 150 (förstärkare) och CD 2.2. Det fina med fixarna är att man kan eller åtminstone kunde äga dem ett tag och sedan få tillbaks det man gav (förutsatt att man köpte dem begagnade) så ekonomiskt var det nog rätt bra och jag fick faktiskt pengar för fixarna som gav mig en fin Accuphase. En bra grund kanske man kan säga. Ny cd får komma framöver och Opera ligger bra till för provlyssning. Denvern får duga så länge.

Retro låter fint.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/26 :  12:10:19  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
cigg. kaffe. så ska jag ge mitt lille omdömme om ALLA tre cd spelarna.. Lite inbördes.. Alla TRE operaspelarna.. Luarn har tidigare redan omnämts såsom avgjort bättre numera.. Så avståndet mellan den moddade luar´n och dropplet har markant minskat..

Så nu ska TRE st opera få sig sina fiskar varma här... Och som vanligt.. Jag säger ÄVEN dåliga saker.. Här är vi INTE knöliga av oss inte...Och inge skygglappar.

Så ris o ros utlovas obärmhärtigt...

cigg o fika.. sedan skriver jag ner text.. Känner ni spänningen grabbar..Det kommer ju kritik OCKSÅ. Så inge jäkla fjamsande här inte...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000