HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJUED har besökt ART sound Danmark del4 sid16
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  21:04:10  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
förlåt mig detta tagit tid.. Ska bättra mig. Jag får inte direkt ett "infall" hur jag ska lägga upp resten ju...

Tack NN....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/20 :  21:30:32  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Riktigt kul reportage detta med härliga bilder... du bygger upp en fin stämning och fortsätter att hålla den vid liv...
Så... kom igen nu Mayro... fler bilder... F5.. nähäpp... F5... nähäpp... F5... nähäpp... osv... osv... :-)

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  22:32:29  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Ok.. Då börjar vi igen lite här då... Som sagt så är ju ARTsound agent för Opera elektroniken. Det är i huvuddel ju rörgrejor. I alla fall på ett eller annat sätt.

Så här ser nu en liten hybridstärkare bredvid en större 70 watts intigrerad.. Kvaliteten är rent ruskig på så billiga saker. Att "ta i dom" är kul...
Som vanligt så är blocket borta . Så inga exakta uppgifter på vad dom heter finnes.

Dessa har jag tyvärr PGA tidsbrist INTE hört vid besöket. Men det skall göras nästa gång. För att det blir fler resor till ARTsound står helt klart... Utan minsta tvekan... Skäl till detta inkommer senare här...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  22:37:42  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Sedan stog det ett mindre intigrerat steg på golvet. Tror det var på 18 watt eller nåt. Bredvid detta står ett försteg som är mycket intresant. Vilket jag återkommer till...

Men jag kan nämna att det är helt passivt. Samt att det INTE har fjärr Det drivs genom samma metod som ett step up steg via trafosar som klarar att höja 6 db UTAN power.. Men detta försteg återkommer jag till senare som sagt..

Sist står en billigare modell av cd spelaren från Opera...Den hörde vi inte heller. Tiden igen.. En halv dag i Danmark. Samt ett 50 årsfirande gör att TID är en bristvara.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  22:43:29  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Så här långt så suger det lite efter en fika. Så detta fick vi ju självklart också

Lite god ost

Lite goda bröd. Som Hans fru bakat. Så genuint hembak.. MUMS

Och ett besök utan danskt winerbröd är ingen danmarkbesök.

Och detta winerbröd skulle få vilket nybakt man än köper i Sverige att lika rena rama torra kexen...

Och här är hela fikat serverat... I detta urmysiga matrum..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/20 23:08:46
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  22:46:43  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Mätta o belåtna så lånas söta rosa glasögon för att se vad för skivor som finns.. Och självklart slet Lena tag i kameran för att visa HUR söt man blir.

Glasögonen tillhör Kerstin som var med.. Så kvinnligt värre. Fast allt klär en rejäl karl ju. Så detta bjuder jag på

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  22:49:23  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Lite mörk bild här. Men man ser ju ändå hur stora dessa högtalare verkligen är.

Jag är 176 cm lång o väger runt 87-90 kg beroende på dag.Och vem jag berättar för. Snyggingar som er är jag en 87kg kille ju med rosa brillor

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/09/20 :  23:01:31  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Har Hans utställningslokalen i vardagsrummet

Första gången jag såg de där Opera grejorna (på bild) tyckte jag inte att de var ett under av skönhet, men efter det att jag hade CD:n hemma,
med god hjälp av Per100, så ändrade jag snabbt uppfattning .

Försteget, i vilken prisklass hamnar den i?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  23:05:06  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
runt 17000 tror jag det var.. Som du ser har jag NOLL koll på siffror osv.. Jag bara öste på med kameran för att få så många bilder som möjligt...

fast Hans dyker nog upp sen här o fyller i lite. Han vet ju allt ju om dessa grejor..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  23:23:17  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Då kollar vi in dessa Avantgarde DUO.. Ett namn jag kan därför att jag vid min nerflyttning bytte tjänster med en kille som köpt ett beg par dyliga i Sthlm. Och jag skulle ner till malmö och hämta ett slutsteg. Ja historien är lång. Men kontentan är att jag hade en bunt grejor med mig i form av rör. stag. trattar. baslådor mm mm mm... Tror inte jag sett så många olika delar ifrån ett enda par högtalare någonsin..

Men detta födde nyfikenheten i vad detta var..Så när Hans sa att jag var välkommen att höra dessa så var beslutet INTE långt borta ju...

Yes.. Vi åker... Så därmed kan man nu göra denna tråd ju...

Detta är det stora hornet som lirar mellanreg...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/20 23:24:07
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  23:25:36  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

En lite annan vinkel .. Svårt att få med hela omfånget i en närbild
Men det ÄR stort...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  23:27:39  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
detta är då diskanthornet Som står för övre delen i mitten....

Om ni nu förstår hur detta menas...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/20 23:28:19
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  23:34:17  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Och detta sker nu under senare del av fototagandet.. Så nu har man tweekat systemet ser man inför lyssnandet... IÖ samt Johan L hade saker för tweekande.. Men i Danmark har man HELT annat som tweekar grejorna till bättre prestanda som ni ser.....

Så ja...

En liten "close up" ger ju mer "kännsla" för tweekandets konst...

Detta med vibbrationsdämpning är ju inte sååå otroligt dummt trotts allt då kanske. det är endast vad man använder som avgör grad av trovärdighet.. Jag finner denna nivå klart ok.. Vad tycker ni

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  23:39:42  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

opsss...

opps.. tweekning pågår.. vem i hela snodde "vibbdämpen"...
Skvallra inte. jag använder ju inte sådant ju.. så vem är tjuven tro...Ska se era gissningar så ser vi sedan..

Tjuven ÄR fotad vid stöldens begående..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/09/20 :  23:46:15  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Om du menar att kapsylen är av så kan man ju tycka att det borde underlätta denna sorts tweak...

Jag är fortfarande lite chockad över ditt val av högtalare. Dom är kända för att låta bra men det är nog inte alla som får släpa in sådana horn i sitt boende, om man inte är singel vill säga... Men din käreste verkar nästan lika förtjust i välljud som du, så allt är i sin ordning antar jag.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  23:48:21  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Min käresta avslöjade tjuven av tweekgrejens innehåll på bild.. Detta är tjuven

lägg märke till ögonen.. "nyansen" börjar synas lite tror jag..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/20 23:49:22
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/09/20 :  23:53:38  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Man kan aldrig tweaka för mycket av den varan väl ... eller ??

Hybridförstärkaren längst upp på denna sidan är en Reference 150 som undertecknad är en stolt ägare av

Naturligtvis så har den parats ihop med en CD 2.2 ...

Kul att du Mayro tog dig tid för att åka till Hans , mycket trevliga bilder

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/21 :  00:08:08  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
HERREGUD frångått vanorna Tobbe ??
//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  00:13:51  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
I Danmark är dom godare ju...

Och då man ser en kall "liten en" stå där ensam så blir man ju gentleman....Och värmer upp den lite ju...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  00:16:47  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Tackar diesel...

Jag gissar det spelar kanon hos dig dessa saker... Du får gärna här i tråden skriva en liten recention om du vill och orkar. Eftersom jag inte han med att lyssna på dom ju.. Jo Cd spelaren. Men inte stärkaren.. Så berätta gärna. det passar finfint in i tråden här...

Jag håller upp lite här så kommer det "rätt i tråden" ju...

Om du har lust iofs?? Men det vore skoj att läsa...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/21 00:18:38
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/21 :  00:42:08  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Du Tobbe, det heter "en lille en" och det är inte bärsen !!!
//W

++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/21 :  00:52:50  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Närå... det var bärsen det.. det finns ju större ju...

Edit.
jag vet wolfgang... men det passade in ju med det orden ju..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/09/21 00:54:41
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/21 :  00:58:11  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
För din reseskildring ...... (delar inte ut svin)

W

Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2005/09/21 :  09:39:13  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Om någon skulle ställa ölflaskor på mina högtalare så...

Kom igen nu mayro, mer bilder

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Nicks
Member

1942 Posts

Posted - 2005/09/21 :  09:44:52  Show Profile Send Nicks a Private Message  Reply
NN: Jag håller med!! Inga ölflaskor tack!

En god maltwhisky är alltid välkommen dock!

Nicks

Hihi. :)
Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000