HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJUED har besökt ART sound Danmark del4 sid16
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:14:53  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message  Reply
Första stereobilden; Pow... K/O
Hur fint som helst!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:22:09  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
mumma....

Fortsätt!

Militant cyklist.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:23:16  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Sen bör det ju finnas ett slutsteg också ju Annars hörs ju inget som alla vet. Eller

Så där står ett KR enterprice för kraften. Igen så har jag helt missat modellbetekningarna...

Men vackert som få kan man ändå påstå..Det är lite "magi" runt dessa steg tycker jag. Svarta o farliga...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:28:49  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Glömde.. En liten sidobild av skivspelaren...

Inte för jag förstår sååå mycket av skivspelare. Men ändå tycker jag den såg trevligt ut. IOFS så är min smak mer trä .. som gamla denonskivspelare osv... Men vad kan jag om skivspelare.. Jo absolut NOLL o ingenting ju. Så jag är som en kvinna som gillar en bil för den ju är söt och röd om ni förstår...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:33:31  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Haha

Är/var du ute efter alla delar eller bara vissa utvalda

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:40:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Det vet man ju inte... Främst var jag ute för att spana in dessa som finns här på denna bilden. Men jag insåg dom inte ens fick plats om jag så slängde ur damerna i Danmark ju

Fast klart. Värre saker har nog hänt troligen än att damerna fått åka tåg hem i liknande sitts

Nu ska jag gå igenom lite bilder här... För detta var dagbilderna. Sedan vankades det lite småtugg.. Så fortsättning följer... Vi är INTE klara ännu ju...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:40:40  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Oj, det var trevliga grejor.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/19 :  22:50:34  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Förstog du skulle vakna till ungefär här Bernt... Då stora trattar kommer i bild...

en del gör det då tuxxxxar kommer i bild. En del då trattar

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2005/09/19 :  23:02:50  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Kan tänka mig att de trattarna varit fyllda med katthår eller hela katter himmavid... Innan det hade inträffat så borde man kunnat få en del välljud ur trattarna.

Men till dom behöver du ju inga kraftfulla PA-steg direkt. Kanske kan koppla in nån clicktronic kabel iofs...

Min medlemstråd
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/09/19 :  23:23:25  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Danskarna är duktiga på att bygga kojor

Är Consonancen moddad på något sätt, eller kör han helt original?

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6797 Posts

Posted - 2005/09/19 :  23:32:15  Show Profile Send Bubbel a Private Message  Reply
quote:
kojor

Hooda heter det.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/09/19 :  23:41:01  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Bubbel, nu är vi inte i klubbstugan.

Undrar om Tobbe gått och lagt sig för natten...........

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

ArtSound
Member

170 Posts

Posted - 2005/09/20 :  00:04:45  Show Profile  Visit ArtSound's Homepage Send ArtSound a Private Message  Reply
Kort kommentar til anlægget ( skal komme med en længere kommentar senere men ikke så sent på dagen )

Højtalerne er DUO Omega, en helt ny opgraderet version af DUO. Begge modeller, både den originale DUO og DUO Omega, er på Avantgarde´s program.

Preamp: EAR-Yoshino 864

Effekttrin: KR Audio Antares VA320

CD: Opera Consonance CD2.2/II, nyeste version ( ikke modificeret Per)

Vinyl: Opera Consonance LP 2.0 / DPS modificeret Rega arm / Denon 103R

Mere herfra senere

www.artsound.dk

Edited by - ArtSound on 2005/09/20 00:05:27
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2005/09/20 :  06:22:23  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Mayro, det är nog så att både trattar och det där andra får igång mig.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  10:07:14  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

God morgon Pojkar...

Då ska vi fika lite... Spisa lite musik.. Komma igång här.. För att fortsätta hifiresan lite...

(Bernt). Krama om frun.O klappa katten.. Resan drar dig en dag extra (eller två) till Danmarks goa land o folk..

Jag ska omgående börja tjata om en sak.. Har ni inget att göra..? Känner ni för en bil o båtresa. eller en broresa.

Åk till Viborg o spisa musik Umgås med denna urtrevliga man Hans.

Vår numera 50åriga granne upptäckte hon tyckte det var synd att Hans ej var ungkarl... Så lämna fruarna hemmavidHan har glimten den rackarn..

Men Lena "klarade" sig med mig.. Fast alla som sett "look alike" på faktiskt.se vet ju varför

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/09/20 :  11:15:34  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Hur mycket kaffe hade du tänkt att inmundiga innan du fortsätter med
tråden?

Hur lät det hemma hos Hans?

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  11:27:39  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Kommer dit också...

Kaffe osv tar tid. Sen tittar jag på budgetdebatten nu live...

En kille som nyss ringde sa man borde importera politiker från Öst. Dom är nog "billigare politikerkraft"..

Den meningen blir rätt skoj i bakhuvudet då man ser denna debatt här..

Men detta lämnar vi här då man inte ska eller får ha sådan diskution på forumet.. MEN tanken var ändå rolig...Politikerkraft eller arbetskraft Ser man det som "samma sak" och "tänkbart att genomföra" blir det väldigt skoj att beskåda debatten.

Förlåt admin för detta lilla övertramp. LOVAR ej säga mer i ämnet.. tyckte bara "tanken" var rolig...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/20 :  12:38:51  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Måste vara en J... stor kaffekopp, kom igen nu Tobbe Vi suktar .......
//W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

ArtSound
Member

170 Posts

Posted - 2005/09/20 :  12:45:04  Show Profile  Visit ArtSound's Homepage Send ArtSound a Private Message  Reply
med alt det kaffe, skal man jo også lige på det lille hus og tis.. Det tager altsammen tid!

www.artsound.dk
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  13:44:24  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
förlåt att det tar tid. Kollar på budgetten som redovisas på tv... Man vill ju veta om man har råd med hajfi jue...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/09/20 :  14:01:24  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Riktade stödpengar till en utdöende art, hifi folket?

Edited by - Per100 on 2005/09/20 14:01:49
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/20 :  14:12:04  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
lovar att det finns en del kort som kommer ge en del ett leende kvar. Bilderna är ju en sådar 50 st till ju... Om det räcker.. Och det är huvuddelen HIFI bilder ju....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2005/09/20 :  17:33:08  Show Profile Send ohmega a Private Message  Reply
Hmm..jasså..dom där trattarna var högtalare..jag tänkte ett tag att det var nån slags "köksatteralj"...som användes vid stora kaffekok

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

BosseBula

3057 Posts

Posted - 2005/09/20 :  18:18:11  Show Profile Send BosseBula a Private Message  Reply
Verkar som vi förlorat mayro till politikens värld.. Nog för att den skulle behöva honom, men vi vill ha fler bilder här! Och lyssningsintryck!

Min medlemstråd
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2005/09/20 :  19:07:50  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message  Reply

Oj Mayro, 50 bilder extra, det är ju som en bonus !! Ser fram emot resten !

Tråkigt det dära med polisen ! verkligen synd !

Roligt med sådanna hifireportage du gör här, med mycket bilder och på en humoristisk nivå ! Det uppskattas !

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.32 sekunder. Snitz Forums 2000