Author |
Topic |
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 15:41:47
|
Hade ju varit en taskig final av detta resereportage om det avslutats med att du fått skaka galler |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 15:44:02
|
Tack emilH.....
PerG J..
jodu.. DET hade sett finfint ut va.. randiga hifikläder i stället för morronrocken..
Johan B lovade mig en NY tidigare.. Men han insåg väl den fina väl inbrännda får duga ett tag till... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
ulfsan
Member
921 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 16:22:29
|
Var är morgonrocken mest inbränd.. |
Lyra Argo i -> Continuo/Cantus -> EAR834P -> Lavardin IT <- Auralic Vega <- SqueezeBox Touch <- Mac med Roon/Tidal JMLab MiniUtopior/2 st Rel Storm III Ihopkablat med Nordost Valhalla/Thor Integrerat med Denon AVR-X4100W/JMLab Electra hemmabiosystem |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 16:54:14
|
har du dom inkapslade nätbrunnanra där.. Då har du inbyggda feritfilter där innuti..
Vill du köpa en urbillig uppgradering. Så är ordet enklare än något..
BYT...
Sänd wolfgang ett PM o köp dig två fina brunnar o byt.. varför dom fina sorten är i alla fall för JAG anser bra saker ändå ska ha bra grejor...
Fast för att prova kan du ju klart ta en vanlig 18 kr classebrunn.. O sen om du finner det bra byta .. Fast rådet är Byt direkt till bättre kvalitet.. Inget att spara på.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 17:50:52
|
Vad kostar Wolfgangs bästa nätbrunnar och hur många behöver man till Droplet? |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 17:58:46
|
Matte PM till wolfgang så får du svar.
|
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 18:30:42
|
hahahaha matte76....
Du är FÖR skön bara.. Man har ju en nätbrunn till en cd...
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 18:33:34
|
Nej du förstår Tobbe man måste ha en Nätbrunn till RCA och en till XLR. De vet väll alla hihi...
Sorry kunde inte låta bli. |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 21:11:44
|
Ha ha ha ha... klart skön kommentar... hur många nätbrunnar... ha ha
Härligt Matte76 *tummen upp* |
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 23:13:15
|
Ang. nätbrunnar så brukar jag iaf inte använda mer än fem st. Används flera tenderar ljudet liksom gröta sig och ljudbilden falla platt.
Mayro - Tackar för ett(flera) fint reportage.
BTW: Polisen hade aldrig krånglat med en DragonWagon.
M |
|
|
Drem
Member
696 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 23:20:14
|
Tack mayro och ni andra inblandade för ett kanonreportage! Inte lite sugen på att köpa en Reference CD2.2 Men jag har rör även i försteget så kanske rör på rör blir för mycket ...rör ? |
Just nu: Musik: Bladerunner OST Film: "Jimmy P" [BLURAY]
Musik- och Filmanläggning
|
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 23:25:42
|
Jo, ljudet kanske rör ihop sig...
Eller så blir ljudet rörande för alla levande själar! |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
Drem
Member
696 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 23:31:13
|
Det är svårt vara helt oberörd av ett sånt här reportage. OM jag skulle köpa så hoppas jag på att jag blir rörd till tårar, men jag lovar att inte spilla en droppe.
Oojoj, nu är sent på kvällen och hjärnan har börjat varva ner, sorry |
Just nu: Musik: Bladerunner OST Film: "Jimmy P" [BLURAY]
Musik- och Filmanläggning
|
Edited by - Drem on 2005/09/27 23:32:31 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/28 : 00:02:57
|
Drem.
Jag tvivlar starkt på att du skulle finna rör på rör fel... MYCKET starkt.. Dropplet är en makalös manic. Som endast enligt MINA öron spelar väldigt kraftfullt med med nyansering i klasser jag endast hör för betydligt högre priseroch MYCKET erkända spelare...
Det är en spelare som gör saker den inte bör för sin prisklass ens kunna.. Dom två spelare jag tänker på ifråga om ljudkvalitet är vida kända..
Om droppen når ÄNDA dit kan jag inte av göra föränn jag åker till test så klart.. Men oavsett resultatet så kommer INTE droppen att komma långt ifrån dessa superspelare. DET vet jag redan.. Om den ens blir under dom vill säga...DET får tiden utvisa.
Men långt ifrån kommer den garanterat inte vara.... Och jag står för tidigare skrivet. Den där 2,2 är aldeles FÖR nära dropplet för att det va skoj att höra... i alla fall om man lagt dom extra kronorna på den större.. tur en liten skilnad ändå fanns.. Tyvärr aldelse för lite som sagt... |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/09/28 00:06:23 |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/09/28 : 00:34:13
|
Jag har reserverat OPA627 : or för DIG TOBBE !!
//W
|
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/09/28 : 07:57:53
|
quote: Man har ju en nätbrunn till en cd...
Man har en nätbrunn till "normala" cd-spelare men till besten Droplet MÅSTE man väl ha MINST två? |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/28 : 13:12:53
|
matte76. När räknar du med att få spela din nya "droppe"? Jag vet dom är liiiiite svåra att få fram PGA rätt hög försäljning ju
Inte enbart i Sverige menar jag nu. Utan i världen. Dom säljer ju fler än dom hinner tillverka.....Så tilldelningen av cd spelare av droppar är ju som jag förstått lite låg ...
Rätt skönt fenomen. Då VET man att sååå många fler har lagt sina öron till dom och funnit samma sak som en själv ju. Annars kan ju ibland man "påverkas" av att andra SÄGER saker som här i tråden.. Men detta har ju skett INNAN denna tråd. Så "informationen" är nog väldigt relevant...
Och att en kinatilverkad relativt dyr cd får sådana propotioner så dom inte hinner med är ju talande ifråga om hur bra den är.
Man ska ju minnas att dom är betydande dyrare utomlands än just för tillfället i Sverige...
Jag finner i alla fall en stor "trygghet" i att dessa fått detta genomslag. Eftersom detta skett via andra lyssnare snarare än via reklamkampanger ifrån tillverkare osv...
Att mest via "egen kraft" ifråga av prestanda få sådan framgång är mer talande än tidningars reklam ju ...
Så matte76.. hur lång leveranstid tror du du får på din spelare? Eller hade dom den hemma redan? |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/09/28 : 13:19:51
|
Mayro: De hade inte den hemma, utan fick beställa den. Har inte fått besked om hur lång tid det tar, men 3-4 veckor blir det säkert men den som väntar på något gott! (väntar alltid för länge ) |
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/28 : 13:34:50
|
det var som jag misstänkte då. Dom har kö på köpare...Hans sa nåt i samtalen som tydde på just detta. Att dom var rätt svåra att få i "stor mängd" pga säljtrycket...
Bådar INTE gott för att priserna ska stanna så låga som nu en "längre tid" detta..
Menar nu inte bara droppar .. detta är lite läget även på andra tydligen.. fast "dropparna" är ju så nya. Så där blev dom väl "tagna på sängen" om motagandet på marknaden troligen...
Det känns lite som man är "pioneer" igen inom ett märke.. Väldigt skoj faktiskt... Att va bland dom första.. Undrar vilken ordning vi kommer.. TROR jag är tre?? eller kan ja va tvåa tro?.. nä.. tre är jag nog...
tänk matte76 att vi började våra debatter via cd bråk.. Nu lirar vi snart samma cd.. där ser man.. Smaken KAN vara rätt lika då man synar den djupare ju än via ord o bråk..
Förlåt mina tidigare för länge sedan elakheter matte |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/09/28 : 13:40:18
|
Tror per100 var etta?? Han lånade den så fort den släpptes på marknaden tror jag...verkar som att vi har liknande smak mayro, först Vienna Beethoven Baby Grand och sen Droplet! Har haft funderingar på köp av Droplet ända sedan per100 hade med den och spelade på den hemma hos mig. Lät kanonbra till Vienna och strået vassare än Primare CD31 tycker jag.
quote: Förlåt mina tidigare för länge sedan elakheter matte
Glöm det! Gammalt groll är glömt och jag var knappast oskyldig själv. Jag ber också om ursäkt! |
|
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2005/09/29 : 01:30:09
|
Operainfluensan sprider sig. Influensa från Asien är vi ju vana vid men detta är ju nästan lite "glyttigt".
Tror också att "Per100" var bland dom första i Norden att testa Dropleten (iallafall som privatperson). Kollade mina gammla mail och jag hade mailkontakt med Hans på Artsound just när dom första Dropleten dök upp. Han skev att det han hade fått hem at par Droplet och att dom skulle testas i Lund av "Per100" och "Per-G".
"Kräver" () också att "Per-G" lägger upp ritningar och annat på alla moddningar du gjort. Iofs är jag mycket belåten med min 2.2MRKIII som den är så jag kan nog vänta ett år eller två och sen göra moddningarna och på så vis få en "ny" cdspelare.......
Beredd dig på lååååååååååång väntetid Matte. Kineserna verkar inte ha så brått med grejorna ibland. Jag fick vänta ca. 6 veckor på min spelare innan den dök upp. Iofs så var vädret riktigt illa i Kina under den tiden. Håller tummarna för en snabb leverans
|
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2005/09/29 : 01:30:10
|
Dubbelpost!
|
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
Edited by - Snoddas on 2005/09/29 01:31:30 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/29 : 11:29:59
|
hahaha..
va många opera ägare det va ser man |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
time
Harry-vinnare 2004
2637 Posts |
Posted - 2005/09/29 : 12:39:10
|
Det låter som man bör byta nätbrunn då ! Intressant om någon har gjort några andra moddningar är filtret. Kanske kopplingskondingen på utgången kan vara nästa steg ? Den är iofs bra men ändå ? |
Lämnat forumet |
|
|
Topic |
|