HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 eoJUED har besökt ART sound Danmark del4 sid16
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 18

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/29 :  12:53:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Per G Jeppson får starta en bild o moddtråd tror jag o visa sina grejor...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2005/09/29 :  13:07:38  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Funderad just hur man får isär den utan att sabotera kablarn till manöverknapparna, Per G ?!!

Lämnat forumet
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/09/29 :  14:57:35  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Som tur är så är det inte Droplet som jag rotat i, utan 2.2 mkIII.

Väntar med spänning på att få operera Tobbes Droplet

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/29 :  17:17:38  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Den står ju här ju.... Ska "bara" få hem högisarna osså ju. Så man HÖR vad som händer... Som då vi opererade din spelare.. wow vad skoj det var.. Sånt borde alla få "uppleva" med egna öron.. Menar då vi satt i köket och man hörde Eva Cassdys röst helt bara öppna upp sig då spelaren "satte" sig efter lödningen.....

DET är hifi då det är som roligast.. Vilket steg i öppenhet o diskant det var.. Absolut all hårdhet (vilken inte var stor iofs från start) bara försvann.. Hua .... oj vad jag längtar efter mina högisar nu....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

ArtSound
Member

170 Posts

Posted - 2005/09/29 :  18:07:06  Show Profile  Visit ArtSound's Homepage Send ArtSound a Private Message  Reply
Leveringstid: Ja der er lidt leveringstid.... Jeg har brugt de sidste dage til at kontakte diverse distributører rundt i Europa. Tyskland, Belgien, Frankrig osv, udsolgt!

Samtidig er det sådan at jeg også tager på en lille tur. Det er ikke kun Mayro der skal ud og opleve noget. Så jeg tager en tur ud til Opera her i Oktober. Skal lave lidt foto´s her på siden senere..
Men det betyder at jeg ikke vil være i stand til at sende varer mens jeg er afsted. Men jeg har lavet en aftale med den tyske distributør. De modtager Droplet 2 uge i Oktober, og vil sørge for at de som har bestilt, får deres afspiller. Jeg har så samtidig lavet en større bestilling af forskellige Opera produkter, som kommer sidst i Oktober/først i November, så derefter skulle der ikke være leverings problemer.

Skulle hilse fra Opera, og sige mange tak for den store interessere

www.artsound.dk
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/29 :  19:18:51  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Vad roligt Hans..

Fyller du på tråden sedan med bilder från operafabriken så vore det skoj.. OM du nu får ta kort där vill säga...ibland är ju det fotoförbud i fabriker ju.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2005/09/30 :  09:58:15  Show Profile Send time a Private Message  Reply
PerG, det vore intressant att höra vad som händer med droplet, ska beställa brunn från Wolfgang. Det ser inte helt självklart ut hur man öppnar den men det vissar sig nog när man börjar, det gäller att man är försiktig med sådan här rara ärtor..

Lämnat forumet
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/09/30 :  11:04:24  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Time, kommer man bara igång, så brukar det lösa sig

Får ett par AD627 av Wolfgang idag, ska bli intressant att höra hur
det hörs i Consonancen

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/30 :  11:08:56  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
moddtråd...moddtråd...moddtråd...moddtråd..momoddtråd...ddtråd....moddtråd...moddtråd...moddtråd..moddtråd...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/09/30 :  13:32:26  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
AD 627 monterade............

Jag säger bara en sak: Droplet, drop on...

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Edited by - PG Jeppsson on 2005/09/30 13:33:22
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/30 :  13:33:56  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Men in med samma i Droplet så droppar väl din 2.2 MKIII rätt långt ner då eller...?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/09/30 :  13:39:26  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Antagligen, Matte, men jag måste passa på att vara kaxig så länge jag
kan

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/30 :  13:42:06  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jag förstår...

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/30 :  17:01:38  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Min Droplet landar nästa vecka enligt Lyssna där jag köper den ifrån... Sen är det dags för moddning, ska beställa Rodium nätbrunn av Wolfgang till att börja med...

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/09/30 :  17:47:24  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Öppna upp den först, så vi får se vad den innehåller.

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/30 :  18:15:10  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jag kan och ska inte modda själv, tänkte ta med den till mayro en vacker dag så öppnar vi upp den och moddar den där...med rodium nätbrunn då alltså.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/09/30 :  18:31:16  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
du skall spela in den först matte76... går elektronik sönder brukar det ske fort efter man satt in dom som nya.. Håller dom ett tag så brukar det hålla jämt.. Samt då hör du exakt vad själva modden gör och inte inspelandet...

fast här blir det ju inte moddning. utan endast en nätbrunn som byts ut.. samt lite lödningar av kabelskor.. Så inte direkt moddning som sagt...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/09/30 :  18:41:40  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Ok, men någon får hjälpa mig med byte av nätbrunn längre fram, antingen du mayro eller Per-G...har nämligen ingen som helst aning hur man gör själv.

Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/09/30 :  18:44:32  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Matte, du har 11-12 mil till Tobbe, 7 till mig, välj själv

Men som Tobbe säger, spela in först, sen

Opera ÄR moddningsvänliga, OPA 627 har öppnat upp en hel del...............drop on

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2005/09/30 :  22:36:51  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Ja blir Droplet ännu bättre så måste den vara ett kap för de pengarna. Det är i särklass den bästa apparat jag köpt för så små pengar, en stor förbättring på nästan alla punkter !
Det ska bli intressant att höra vad som händer med den nya nätbrunnen !

Lämnat forumet
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2005/10/01 :  00:09:18  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message  Reply
Time, du blir inte besviken.

Är numera säljare av

Är lagliga grejor.......

Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2005/10/01 :  03:37:52  Show Profile Send DIESEL a Private Message  Reply
Även jag vill se moddningsbilder, måste få lite inspiration att få nån annan att göra det åt mig ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/01 :  09:28:43  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Jaha....

Då går Danmarkresan in på en NY etapp här nu då...

Jag kan nämna att jag väntar mina nya högtalare här.. Och Leverantören är Hans och Artsound.. Så pojkar.. tråden är INTE död ännu..

Detta blir en till öppning av paket sedan då dom kommer....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/10/01 :  10:06:58  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Hmm Artsound? Då är det antingen Avantgarde, Silverline eller Vienna!

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/01 :  10:40:33  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
det kan ju även vara annat. Man vet ju inte vad som finns mera på "lyrorna" ju...

Så var inte FÖR säker matte76...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 18 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000