Author |
Topic |
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/09/26 : 17:38:19
|
Mayro: Har ej köpt Droplet än, men funderar på det. Du eller Per-G Jeppsson får hjälpa mig modda den sen, så den blir vassare (bättre, inte vassare på det sättet ) i toppen Har ju hört den med mina Vienna-högtalare och det lät gött som vi säger i Skåne |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
Edited by - matte76 on 2005/09/26 17:40:06 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/26 : 17:41:22
|
nej inga monster..
men då jag är klar med mitt system denna gång skall jag bjuda hit alla via öppet hus.. med mat o fest.. o massa musiklyssnande...
En rejäl hifiträff med massa god mat o musik... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/26 : 17:44:36
|
quote: Mayro: Har ej köpt Droplet än, men funderar på det. Du eller Per-G Jeppsson får hjälpa mig modda den sen, så den blir vassare (bättre, inte vassare på det sättet ) i toppen Har ju hört den med mina Vienna-högtalare och det lät gött som vi säger i Skåne
hahahahuuuuhiiioaaaa.. Såg du per G jeppson.. Matte76 kommer hit med sin droppe sen.. hualigen vilken tråd detta ska bli.....
kom bara matte76 så ska vi "jämshögstrimma" din droppe min vän... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/09/26 : 17:45:57
|
quote: En rejäl hifiträff med massa god mat o musik
Låter skoj Tobbe , då ska jag försöka komma! Ta det gärna en söndag då jag ofta inte kan på lördagar...blir det en lördag i alla fall ska jag försöka delta.. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
PG Jeppsson
100.000-klubben
7768 Posts |
Posted - 2005/09/26 : 17:47:41
|
Hehe, kan bli riktigt kul, men du får ta och skruva av locket så att jag får se hur den ser ut, eller den är helsvetsad |
Är numera säljare av biostimulerande grejor.....
Är lagliga grejor.......
HiFiForum.nu det kloka forumet.
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/09/26 : 17:48:29
|
quote: kom bara matte76 så ska vi "jämshögstrimma" din droppe min vän...
Haha, det ser jag fram emot! Är sugen på att beställa en Droplet från Lyssna i Ystad nu när lönen kommer imorgon |
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/26 : 17:50:18
|
vi övar på min först per...sedan ska reimyo få bita kinanävar av stål o varsamhet...så dom små dropparna av svett surar igen dom japanska ögonen.. ända till tårar droppar även där... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2005/09/26 : 17:59:28
|
Mayro..... Dina poetiska stunder är underbara!!!!! |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
|
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2005/09/26 : 18:03:59
|
mayro - jag har ingen "droppe" - men en "moppe" = Jag kommer, var så säker. |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/26 : 18:11:39
|
draken. Köp dubbdäck..... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/26 : 19:21:02
|
quote: Intressant försteg det där, säkert att du inte har mer grejer att packa upp eller ?
ja tyvärr....... Men man vet ju aldrig hur saker slutar jämt... Så kanske denna tråden kommer att uppväckas igen senare i höst....Då den förmodligen sovit en stund...
Hälsningar "hemlige mayro" |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 00:29:28
|
Diesel..
Har du tagit bort din nätbrunn? eller kanske nätbrunnar då du har två opera grejor... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 11:33:37
|
Nu ska även jag bli Droplet-ägare... |
|
|
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 11:54:35
|
Hur är det med nätbrunnen i den här Operan då, är det samma skit som i cd-spelarna Läge för ett tweak kanske
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 11:56:53
|
hahahahaha.. jaha.. Du föll också för denna cd förut då du hörde den precis som jag ser man...
Ja den lämnar nåt "fotspår" kvar som är rätt svårt att "glömma"...sen efter ett tag sitter man där som du o jag..
Grattis... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 12:17:35
|
Plind; nä men däremot en lite "gullsäkring" i stället för den som sitter i ... Vilket försteg är det ?? Reference 1.2 ??
W |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 12:23:31
|
Tack Tobbe!! Jo, ända sedan Per100 hade med den hem till mig vid vårt cd-spelartest i somras har jag tyckt den låter kanonbra. Och ljudmässigt passar den utmärkt med Vienna tycker jag. |
|
Edited by - matte76 on 2005/09/27 12:23:58 |
|
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 12:30:12
|
quote: Vilket försteg är det ?? Reference 1.2 ??
Nä, ett tweakat Cyber 50
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 12:39:45
|
Ok grabbar.. Bilderna slut från danmarkresan..Så nu lite fri debatt inom området som har besökts.. Och ot gränsen sätts vid typ lätt moddtips osv... Hoppas ni har förståelse att tråden drog ut. då det var så mycket att prova osv...eftersom det var tre saker samtidigt.. Sett på detta sätt så gick tråden faktiskt egentligen FÖR fort. Men lite kan ändå kortas ner då det inte ändå var första grejen man provar.. Så lite kan man ändå förmedla som har "verklighetsförankring" trotts den "snabba resan" med dom tre sakerna här..
Hoppas ändå ni haft lite skoj. Och jag tackar Hans för allt.. Och Hans..Jag ska vända på ungarnas sparbössa.. Avantgarde Duo skulle jag gärna leva med ett par år.... Det var MUSIK i hög MUSIK nivå dom presenterade... Mycket mycket roligt...
Tack Artsound. Tobbe Lena Och Kerstin.
Jag säger godnatt till min droppe. Undrar om det är en "slags moddning" så den "mår" bättre tro...
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 12:48:18
|
JAAAAAAA.. mera sånna bilder Plind..
Berätta lite om ditt försteg... Hur låter det osv...före o efter tweekning...
Opera verkar vara otroligt tweekvänliga med kanonresultat också... en "känsla" man får..
Per G jeppsons modd av sin cd bevisar detta rätt klart... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 13:49:27
|
Jag är jättenöjd med försteget Vet dock inte hur det låter i original eftersom det var ett demoex färdigtweakat av Hans redan när jag köpte det
Det är väldigt likt ett reference 1.1 invändigt.
Samma kretsdesign men lite enklare kondingar och rör, fast det är ju dessa jag bytt |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 14:06:06
|
Jaha. För alla som läst hela tråden kan jag nu berätta fortsättningen om dom "trevliga" poliserna i Varberg
Dom gick till åklagare Helt otroligt detta. Men dom gjorde faktiskt detta FAST allt pekade på att dom aldrig någonsin skulle kunna fälla mig för trafikbrott.
Idag kom åklagarens beslut i ärendet.
text lyder som följer.
"Det föreligger inte tillräkliga skäl att väcka åtal eftersom man med hänsyn till bevisningen på objektiva grunder inte kan förvänta sig en fällande dom"...
huahua va Allt detta för något som poliserna redan vid platsen torde veta eftersom vi har handikapptillstånd o allt i ordning...
Tio minuter efter dom släppte oss kommer en bil farande på gatan utanför stadshotellet med ett lyse, Samt i säkert 80-90 km i timmen över torggatan... DÅ stog dom inte där. Men när turister åker fel fast förklaringar som även kunde kontrolleras. Ja då jäklar ska kronorna man använder i lagkontrollen utnyttjas fullt ut...
Men som tur är. Det finns hopp. Åklagarna ser i alla fall orimligheterna som sker..
Därvid slutade sista delen i dramat om dom "överenergiska" varbergspoliseras grova brottsbekämpning av hifiresande eoJUED medlemmar med 50års fyllande granne...
Jag har just ringt till Halmstads åklagarmyndighet och tackat för att detta beslut fattades så historien kan avslutas vid detta...
wow.. Vilken resa detta har varit |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 14:51:55
|
Solsken till sist!!!
Wolfgang |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2005/09/27 : 15:30:39
|
Vilken Resa Mayro!!.. pust.. känner mig helt matt efter alla fina bilder och underhållande text... Ett kanonreportage igen!!! Självklart även ett tack till er andra som deltagit i reportaget.
Stort tack för detta.
|
Edited by - EmilH on 2005/09/27 15:35:59 |
|
|
Topic |
|