Author |
Topic |
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 11:31:52
|
F5.. F5... F5... F5... F5... |
|
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 11:31:56
|
Öppna med mat, sen trycka go-fikat direkt bakpå och nu efterrätt .. igen !?
Tycker Merkurius ser ut som han börjar ana att det har gått ut falsk marknadsföring ang träffen - vaddå "hifi" ? |
/Jonas
|
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 11:39:23
|
Även om det är svårt att tro, så ägnade vi oss mest åt hifi och musiklyssning.
Var så säkra... |
Militant cyklist. |
|
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 11:48:56
|
Jodå här fanns mycket mumma att lyssna på. De tjusiga Miles-högtalarna drivna av omväxlande IcePower och rörmonoblock Signalkälla var cd-spelaren Esound 5 och försteget en Xindak med rörbestyckning. Budgetelektronik men alls icke budgetljud |
Edited by - plind on 2005/09/13 11:53:46 |
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 12:19:44
|
Rörmonoblocken Image (märke eller modell?) var mycket vackra skapelser som jag inte kände till innan, spelade bra gjorde de också. Miles lät mycket bra. |
Militant cyklist. |
|
|
govinda
Med nytt namn
2290 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 12:53:23
|
Tema Mat!
Javisst ser man lite mätt ut
Men som sagt jag tycker bilderna på mig inte riktigt stämmer med verkligheten
Mvh Anders
|
|
|
Loopen
Member
621 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 13:29:13
|
heheh
jag tycker allt att jag känner igen dig, Anders.... |
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio
1752 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 13:53:17
|
I brist på övriga forotgrafers bilder lägger jag in en "gammal" bild på det vi började att lyssna på i källaren. Fram till lunch lyssnade vi på Esound CD-E5 cd spelare, Xindak XA-3200 försteg, Tjidtjak ICE Power ASP 500 slutsteg och Mårten Design Miles högtalare.
Edit: Det var givetvis som Plind påpekar Fierras som spelade i denna anläggning, före maten.
|
läs mer på: http://hello.to/hifi |
Edited by - StefanB on 2005/09/13 14:58:18 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 14:05:36
|
Fram till Lunch... När började ni??? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Merkurius
Member
1750 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 14:16:39
|
Nämen se där ja, nu börjar vi ju dra igång
quote: Du skulle ju ha bjudit på PALT !!!.
Håller med till fullo
quote: Merkurius fotade också lite...
Förvisso, men jag måste nog läsa den däringa sabblars manualen Bilder blev det men inga höjdare. Sedan försöker man ju lära sig av folket här i söder, att inte vara så burdus utan att snällt vänta på de andra ....
mayro: Det ligger faktiskt två fjärrar på bordet , fast iofs, bara en hififjärr
quote: Tycker Merkurius ser ut som han börjar ana att det har gått ut falsk marknadsföring ang träffen - vaddå "hifi" ?
*lol* Mjo, visst ser jag lite skeptisk ut |
|
|
Merkurius
Member
1750 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 14:27:57
|
Okej vi börjar väl trots allt. Jag ber om ursäkt för kvalitén. Denna bild är jag mest nöjd med:
Stefan's eget bygge Galtis. Mycket läcker för övrigt |
|
|
Merkurius
Member
1750 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 14:37:47
|
Denna läckerhet stod på övervåningen å spelade. Den fungerade som en "reservanläggning" för de som inte lyckats knökat till sig en plats där nere i soffan.
|
|
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 14:46:15
|
quote: Tjidtjak ICE Power ASP 500 slutsteg
Nähä du din luring försök inte, det var Fierras med ASP 1000 modulerna |
|
|
Vee-Eight
Member
1015 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 16:45:24
|
"Känd rockprofil från Trollhättan", minsann! Det är väl Tux och Peter leMarc man snackar om i nöjeskretsar, antar jag. |
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se |
|
|
Leffler
Member
601 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 16:46:29
|
Sällan har sex timmar flugit iväg med sådan fart! Stort tack till arrangören Stefan, baristan Peter och skjutsaren Anders!
Jag går direkt på HiFi:n; kort sagt så lät det riktigt bra i mina öron. Alla ärofulla prylar får ursäkta, men på mig gjorde rummet det största intrycket. Jag är inte bortskämd med seriösa ljudrumsbyggen, och OJ vilken skillnad det gör! Bara en sådan sak som att det var ordentligt tyst gjorde att musiken trädde fram betydligt bättre (liksom eventuellt brus, men så är det ju). I detta trevliga rum spelade Miles med den äran, både med ICE och med rör. Med ICE kunde det vara lite lite "kropp" i vissa sångares röster, men rörsteget avhjälpte detta, och Accuphase cd:n gjorde det ju inte sämre, om man säger så. Å andra sidan var det lite mer klipp i ICE, men man kan väl inte få allt. Basen var riktigt bra också, trots puckeln kring 40hz.
Man blir onekligen inspirerad till att jobba med rummet. Jag vill ha en villa...
Galtis var mycket imponerande, inte minst det proffsiga utseendet! Ljudet var generellt sett bra, även om det på vissa inspelningar inte riktigt stämde i det höga mellanregistret, men jag har hört värre i butik. Tummen upp! |
Edited by - Leffler on 2005/09/13 17:01:42 |
|
|
Merkurius
Member
1750 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 23:22:27
|
Fy vad det hände lite i denna tråd
Här får vi även med elektroniken. Kan någon gissa vilken CD som blänker så svart där till höger? Ni på träffen är givetvis diskad från att gissa |
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio
1752 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 08:50:41
|
En ledtråd kanske krävs för att ge svar på din fråga, ledtråden rä att denna apparat INTE är tillverkad i Kina. |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 09:24:48
|
Har stackars Stefan fått laga mat, hålla er med husrum, ställa upp två anläggningar men också själv fått do***mentera och fota hela eventet? Fyyy på er!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
marcus_ec
Member
2396 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 09:30:46
|
Vad sa de kritiska öronen om kina hifi? :) |
|
|
plind
Member
1378 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 10:39:38
|
quote: Vad sa de kritiska öronen om kina hifi? :)
Mycket "bang for the buck" Extremt prisvärda prylar de producerar kineserna. Inte lätt för västvärlden att konkurrera med tanke på löneskillnaderna och övriga kostnader. |
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 10:55:18
|
Gud så kinesiskt det lät! Tycker inte ni också det pojkar? Närå, det lät förbaskat bra i mina öron. Bra på ett sånt sätt att man lyssnar på musik istället för brister i återgivningen.
Plind kom in i rummet där vi satt och kommenterade "Vet ni om att ni sitter och ler?". Det är väl ett ganska bra betyg åt en känsloförmedlare, som ju en ljudanläggning på sätt och vis kan sägas vara. |
Militant cyklist. |
|
|
Leffler
Member
601 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 11:06:26
|
Jag tror att jag satt och log hela tiden... |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 11:47:42
|
Men var ÄR BILDERNA då
Wolfgang |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
govinda
Med nytt namn
2290 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 11:58:43
|
Jag gillade World-konstillationen bäst Svenskt-Kinesiskt-Japanskt! Det fick bli en beställning skivor också.
Miles är en underbar högtalare som låter riktigt bra, Jag fick en känsla att basen kunde blomma ut ytterligare. Kanske genom ett större rum. Med lugn musik på låg nivå är det aldrig något problem. Stefan du har en Ferrari i källaren! Du måste ta upp den på Monzabanan (upp i finrummet)
Och dessa ryska monoblocks äh jag skojar bara.Från Kina Image, Mycket imponerande.
Mvh Anders
|
Edited by - govinda on 2005/09/14 13:28:02 |
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio
1752 Posts |
Posted - 2005/09/14 : 12:16:10
|
Detta med bilder är ju inte helt lätt eftersom vi bara hade två fotografer, TUX som av gammal hävd inte delar med sig av sina bilder och Merkurius som inte kunde med sin nya kamera De bilder Merkurius lagt ut på GALTIS tycker jag ser fina ut så det kanske kan komma fler bilder från honom.
Vi började som sagt att lyssna på anläggningen med ICE steget. Sedan käkade vi och efter maten kopplades rörmonoblocken in.
De som var närvarande får själv berätta om hu de upplevde eventuella skillnader. Jag har ju min bild klar för mig.
Några av oss gjorde också en kort utvärdering av tweaket DeMat, en gummimatta som man lägger på skivan. Även här kan de inblandade få beskriva vad/om de upplevde någon skillnad.
Jag tog en bild på hifi prylar och det var på den japanska katten bland de kinesiska hermelinerna. Den bilden presenteras då vi är klar med allt det övriga (TUX) |
|
|
Topic |
|