HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Audiogrupp Väst - Första hemma hos
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/09/13 :  11:31:52  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
F5.. F5... F5... F5... F5...
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2005/09/13 :  11:31:56  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message  Reply
Öppna med mat, sen trycka go-fikat direkt bakpå och nu efterrätt .. igen !?

Tycker Merkurius ser ut som han börjar ana att det har gått ut falsk marknadsföring ang träffen - vaddå "hifi" ?

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/13 :  11:39:23  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
Även om det är svårt att tro, så ägnade vi oss mest åt hifi och musiklyssning.

Var så säkra...

Militant cyklist.
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2005/09/13 :  11:48:56  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
Jodå här fanns mycket mumma att lyssna på. De tjusiga Miles-högtalarna drivna av omväxlande IcePower och rörmonoblock
Signalkälla var cd-spelaren Esound 5 och försteget en Xindak med rörbestyckning. Budgetelektronik men alls icke budgetljud

Edited by - plind on 2005/09/13 11:53:46
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/13 :  12:19:44  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
Rörmonoblocken Image (märke eller modell?) var mycket vackra skapelser som jag inte kände till innan, spelade bra gjorde de också. Miles lät mycket bra.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2005/09/13 :  12:53:23  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Tema Mat!

Javisst ser man lite mätt ut

Men som sagt jag tycker bilderna på mig inte riktigt stämmer med verkligheten

Mvh Anders

Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2005/09/13 :  13:29:13  Show Profile Send Loopen a Private Message  Reply
heheh

jag tycker allt att jag känner igen dig, Anders....
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/09/13 :  13:53:17  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
I brist på övriga forotgrafers bilder lägger jag in en "gammal" bild på det vi började att lyssna på i källaren. Fram till lunch lyssnade vi på Esound CD-E5 cd spelare, Xindak XA-3200 försteg, Tjidtjak ICE Power ASP 500 slutsteg och Mårten Design Miles högtalare.

Edit: Det var givetvis som Plind påpekar Fierras som spelade i denna anläggning, före maten.

läs mer på: http://hello.to/hifi

Edited by - StefanB on 2005/09/13 14:58:18
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/09/13 :  14:05:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Fram till Lunch... När började ni???

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/09/13 :  14:16:39  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Nämen se där ja, nu börjar vi ju dra igång

quote:
Du skulle ju ha bjudit på PALT !!!.

Håller med till fullo

quote:
Merkurius fotade också lite...

Förvisso, men jag måste nog läsa den däringa sabblars manualen Bilder blev det men inga höjdare. Sedan försöker man ju lära sig av folket här i söder, att inte vara så burdus utan att snällt vänta på de andra ....

mayro: Det ligger faktiskt två fjärrar på bordet , fast iofs, bara en hififjärr

quote:
Tycker Merkurius ser ut som han börjar ana att det har gått ut falsk marknadsföring ang träffen - vaddå "hifi" ?

*lol* Mjo, visst ser jag lite skeptisk ut
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/09/13 :  14:27:57  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Okej vi börjar väl trots allt. Jag ber om ursäkt för kvalitén. Denna bild är jag mest nöjd med:

Stefan's eget bygge Galtis. Mycket läcker för övrigt
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/09/13 :  14:37:47  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Denna läckerhet stod på övervåningen å spelade. Den fungerade som en "reservanläggning" för de som inte lyckats knökat till sig en plats där nere i soffan.

Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2005/09/13 :  14:46:15  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
quote:
Tjidtjak ICE Power ASP 500 slutsteg

Nähä du din luring försök inte, det var Fierras med ASP 1000 modulerna
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2005/09/13 :  16:45:24  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message  Reply
"Känd rockprofil från Trollhättan", minsann! Det är väl Tux och Peter leMarc man snackar om i nöjeskretsar, antar jag.

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2005/09/13 :  16:46:29  Show Profile Send Leffler a Private Message  Reply
Sällan har sex timmar flugit iväg med sådan fart! Stort tack till arrangören Stefan, baristan Peter och skjutsaren Anders!

Jag går direkt på HiFi:n; kort sagt så lät det riktigt bra i mina öron. Alla ärofulla prylar får ursäkta, men på mig gjorde rummet det största intrycket. Jag är inte bortskämd med seriösa ljudrumsbyggen, och OJ vilken skillnad det gör! Bara en sådan sak som att det var ordentligt tyst gjorde att musiken trädde fram betydligt bättre (liksom eventuellt brus, men så är det ju). I detta trevliga rum spelade Miles med den äran, både med ICE och med rör. Med ICE kunde det vara lite lite "kropp" i vissa sångares röster, men rörsteget avhjälpte detta, och Accuphase cd:n gjorde det ju inte sämre, om man säger så. Å andra sidan var det lite mer klipp i ICE, men man kan väl inte få allt. Basen var riktigt bra också, trots puckeln kring 40hz.

Man blir onekligen inspirerad till att jobba med rummet. Jag vill ha en villa...

Galtis var mycket imponerande, inte minst det proffsiga utseendet! Ljudet var generellt sett bra, även om det på vissa inspelningar inte riktigt stämde i det höga mellanregistret, men jag har hört värre i butik. Tummen upp!

Edited by - Leffler on 2005/09/13 17:01:42
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/09/13 :  23:22:27  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Fy vad det hände lite i denna tråd

Här får vi även med elektroniken. Kan någon gissa vilken CD som blänker så svart där till höger? Ni på träffen är givetvis diskad från att gissa
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/09/14 :  08:50:41  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
En ledtråd kanske krävs för att ge svar på din fråga, ledtråden rä att denna apparat INTE är tillverkad i Kina.

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2005/09/14 :  09:24:48  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message  Reply
Har stackars Stefan fått laga mat, hålla er med husrum, ställa upp två anläggningar men också själv fått do***mentera och fota hela eventet? Fyyy på er!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2005/09/14 :  09:30:46  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
Vad sa de kritiska öronen om kina hifi? :)
Go to Top of Page

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2005/09/14 :  10:39:38  Show Profile Send plind a Private Message  Reply
quote:
Vad sa de kritiska öronen om kina hifi? :)

Mycket "bang for the buck" Extremt prisvärda prylar de producerar kineserna. Inte lätt för västvärlden att konkurrera med tanke på löneskillnaderna och övriga kostnader.
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2005/09/14 :  10:55:18  Show Profile Send ILLY a Private Message  Reply
Gud så kinesiskt det lät! Tycker inte ni också det pojkar? Närå, det lät förbaskat bra i mina öron. Bra på ett sånt sätt att man lyssnar på musik istället för brister i återgivningen.

Plind kom in i rummet där vi satt och kommenterade "Vet ni om att ni sitter och ler?". Det är väl ett ganska bra betyg åt en känsloförmedlare, som ju en ljudanläggning på sätt och vis kan sägas vara.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2005/09/14 :  11:06:26  Show Profile Send Leffler a Private Message  Reply
Jag tror att jag satt och log hela tiden...
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/09/14 :  11:47:42  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Men var ÄR BILDERNA

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

govinda
Med nytt namn

2290 Posts

Posted - 2005/09/14 :  11:58:43  Show Profile Send govinda a Private Message  Reply
Jag gillade World-konstillationen bäst Svenskt-Kinesiskt-Japanskt!
Det fick bli en beställning skivor också.

Miles är en underbar högtalare som låter riktigt bra,
Jag fick en känsla att basen kunde blomma ut ytterligare.
Kanske genom ett större rum.
Med lugn musik på låg nivå är det aldrig något problem.
Stefan du har en Ferrari i källaren! Du måste ta upp den på Monzabanan (upp i finrummet)

Och dessa ryska monoblocks äh jag skojar bara.Från Kina Image, Mycket imponerande.

Mvh Anders

Edited by - govinda on 2005/09/14 13:28:02
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2005/09/14 :  12:16:10  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message  Reply
Detta med bilder är ju inte helt lätt eftersom vi bara hade två fotografer, TUX som av gammal hävd inte delar med sig av sina bilder och Merkurius som inte kunde med sin nya kamera
De bilder Merkurius lagt ut på GALTIS tycker jag ser fina ut så det kanske kan komma fler bilder från honom.

Vi började som sagt att lyssna på anläggningen med ICE steget. Sedan käkade vi och efter maten kopplades rörmonoblocken in.

De som var närvarande får själv berätta om hu de upplevde eventuella skillnader. Jag har ju min bild klar för mig.

Några av oss gjorde också en kort utvärdering av tweaket DeMat, en gummimatta som man lägger på skivan. Även här kan de inblandade få beskriva vad/om de upplevde någon skillnad.

Jag tog en bild på hifi prylar och det var på den japanska katten bland de kinesiska hermelinerna. Den bilden presenteras då vi är klar med allt det övriga (TUX)

Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000