Author |
Topic |
StefanB
numera Akkelis Audio
1752 Posts |
Posted - 2005/09/10 : 14:10:22
|
Då börjar första "hemma hos" träffen för Audiogrupp Väst att närma sig och förberedelserna pågår för fullt. Övriga Audiogrupper har ju satt ribban högt med sina träffar......
Så nu gäller det att leta fram passande musik, mäta in högtalarna, kolla alla kablar, osv, osv. Och vad som är mest märkligt är att man som "värd" helt plötsligt tycker att anläggnignen inte spelar lika bra som den gjorde för en vecka sedan Inbillning kanske.....
Trevligt skall det dock bli och förhoppningsvis blir det en start för många trevliga hifi träffar i vintermörkret. |
läs mer på: http://hello.to/hifi |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/10 : 14:37:36
|
quote: Och vad som är mest märkligt är att man som "värd" helt plötsligt tycker att anläggnignen inte spelar lika bra som den gjorde för en vecka sedan Inbillning kanske
Eller hur. Hela stereon blir ju livrädd ju... "Farliga" besökare skall syna o granska.. hua vad läbbigt det är..
Tror vi alla känner igen oss i det du säger där. På nåt sätt får sig hemmablindheten sig ett mer "nycktert" ljus över sig...
det ÄR läbbans. Men ack så roligt och värdefullt för ens framåtskridande. För ärligt så brukar det alltid uppmärksammas något som man missat med tiden man byggt o trixat... Ska bli skoj att följa er tråd här..
MVH Tobbe |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Archelon
Member
86 Posts |
Posted - 2005/09/10 : 15:57:55
|
det ser vi fram emot :) |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2005/09/10 : 17:37:34
|
Hade jag gissat på innehållet i kylen, så hade jag nog gissat på SY-junta ;) Bara "Girlyfood". Sallad, champinjoner, träd(broccoli?) fetaost
Kanske sillen fixar till det hela. KUl med Värdar som bryr sig om sina gäster |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst
490 Posts |
Posted - 2005/09/10 : 19:31:54
|
Kameran är laddad. Skivorna är framplockade. Kartan är konsulterad.
Imorgon bär det av mot Göteborg för en ny drabbning hifi.
Detta ser jag fram emot med glädje!
//Tux |
Klubbmästare för Audiogrupp Väst Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...
Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
|
|
|
govinda
Med nytt namn
2290 Posts |
Posted - 2005/09/10 : 19:52:01
|
Hej Stefan
Om du vill så tar jag med 20 kilo signalkälla som är från japan
Det här ska bli kul
Mvh Anders |
Edited by - govinda on 2005/09/10 19:52:25 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/10 : 19:59:34
|
Detta ska bli oerhört roligt att följa grabbar.. men som påtalades angående matvalet.. Vad skall det bli av dessa matvaror då dom "sitter ihop" så att säga? |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2005/09/10 : 21:54:11
|
Jag tar med mig princesstårta... mumsfilibabba
...skam att säga så blev det inte någon princesstårta medtagen till aktuell sammankomst...men det kommer väl fler tillfällen...
|
Edited by - arcam on 2005/09/11 21:22:15 |
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio
1752 Posts |
Posted - 2005/09/10 : 23:41:23
|
Anbders, 20 kg signalkälla låter spännande Om det är en skivspelare måste du dock ta med ett riia också...
Jo det blir nog lite "girlyfood" är jag rädd Vad det blir, ja det får matbilderna från morgondagen visa |
|
|
BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben
3057 Posts |
Posted - 2005/09/10 : 23:55:13
|
En riktig man kan äta girly food oxå! Dock utan att bli mätt...
Ska bli spännande detta, har läst en del om StefanB's bygge och byte av utrustning innan. Där e nog en del välljud att bjuda på. Till skillnad från vårt euJeud här nere... |
Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar Min medlemstråd
|
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio
1752 Posts |
Posted - 2005/09/11 : 20:53:50
|
Det blev som Zalve förutspådde, "Girlyfood" på denna bjudning.
Det var dock perfekt hifi väder, skinande solsken och rena högsommarvärmen, perfekt dag för att stänga sig inne framför stereoapparaten
Trots det fins vädret var det inga avhopp, hifi killar är sviker inte för lite solsken. Här är hela gänget utom värden samlad.
Merkurius till höger hade förstått att "Girlyfood" stod på menyn så han tog med sig riktig mat. Norrlänning som han är så skall det vara rejält och varm om det skall ätas Illy till vänster håller dock tillgodo med det som bjuds.
Anders S och Plind förser sig också av maten.
Klubbmästare TUX, besökare ända från Trollhättan och Leffler, gitarrgurun njuter av solsken och fyller på energiförrådet inför del 2 av av dagens lyssnings session.
Arcam kom också på besök. Senast han besökte mig var det i lägenheten, med GALTIS under utveckling (som så ofta). De av Arcam utlovade Princesstårtorna kommer vid ett senare tillfälle
|
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2005/09/11 : 21:31:09
|
ja som sagt, aktuella tillika smaskiga just nämnda tårta var ej med, men som tur var bullade StefanB upp med synnerligen goda bakverk såsom wienerbröd.
Man skulle kunna förmoda att jag hade ätit upp tårtan på vägen men så var ej fallet...
|
Edited by - arcam on 2005/09/11 21:33:26 |
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2005/09/11 : 21:40:02
|
Får passa på att än en gång tacka alla inblandade (framförallt StefanB, förstås) för en mycket lyckad sammankomst.
God mat, bra musik, hifi på hög nivå, trevligt folk, strålande solsken, gott kaffe (tack plind!) och intressanta samtal. Sämre söndagar har jag varit med om! |
Militant cyklist. |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2005/09/11 : 22:02:36
|
Ja detta var en trevlig träff, alltid kul att träffa dom man bara har läst om på forumet. Trevlig stämning och bra musik, och så fick man en del musiktips också alltid kul. Sen får jag säga att det var ett riktigt bra släpp i anläggningen, bra dynamik och närvaro, och rörstegen var fina både musikaliska och väldigt fräcka.
Sen hade anders.s med sig en delikatess (nej ingen princesstårta ) närmare bestämt Accuphase CD-spelare DP-67...
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/11 : 22:23:58
|
Jaha.. Tror ni missat poängen med HIFI-träff.. Ni har haft en MAT-träff...
fram med eltroniken nu i stället. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio
1752 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 06:56:10
|
Lugn, bara lugn, vi är inte klara med maten ännu. Efter maten drack vi kaffe och käkade lite wienerbröd.
Illy tog sig också en snus.
Plind var reservvärd för dagen, tusen tack för den hjälpen Plind.
Han var också dagens Baristo och med sig hade han sina kaffebönor, sin kaffekvarn, och sin espressomaskin.
|
|
|
EmilH
Member
484 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 09:10:06
|
Oj oj, detta verkar lovande... maten såg ju verkligen smaskig ut.. kvalitetsfika på det är ju inte heller fel...
När skall ni gå in i huset då? :-) |
|
|
Loopen
Member
621 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 09:13:46
|
Ojojoj och detta missade man.....
Var som vanligt iväg på fiskeresa, denna gång i norge och var tillbaka i söndags med värsta jävla förkylningen
Ni ser ut att trivas och även sallad är gott.
Vi ses någon annan gång.
//Loopen |
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio
1752 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 09:15:04
|
Klubbmästare TUX, för övrigt känd rockprofil i Trollhättan smög sig in i huset och började frambringa ljuv musik
|
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 09:41:59
|
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm....elgitarr!!!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
swingpjatt
Member
338 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 10:13:13
|
Du skulle ju ha bjudit på PALT !!!. |
Handla nu! svepningen har inga fickor. |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 10:54:36
|
Nu har ni gått kurs två hos Pac i hur sakta man KAN visa en tråd..
Jag ska fasiken gå steg två nästa gång. Vid "steg fem" slutar man tydligen helt att göra bildtrådar beroende på att livstiden inte räcker. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
StefanB
numera Akkelis Audio
1752 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 10:59:19
|
Hahahaha, problemet är väl att TUX var den som mest fotade hifi prylarna och han lyser ännu med sin frånvaro. Merkurius fotade också lite och givetvis har jag bilder på mina egna grejer, men det är ju "fusk".
En bild från musikrummet kanske kan leda in tråden på hifi i alla fall.
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 11:13:07
|
jipppppi...
en fjärr o lite skivor. det ÄR en hifitråd i alla fall..
Va fina ni är där ni sitter på parad o väntar grabbar.... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
rannagarden
Reportage-Harry 2006
4161 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 11:20:08
|
Vad är detta?! HIFI?! Jag som trodde jag var inne på ICA´s testköks hemsida?
Måste vara ett misstag? Kanske det är nåt fel på bilderna?
M |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/09/13 : 11:28:29
|
Håller med dig Michael, dom väntar på efterrätten !! //W |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
Topic |
|