HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Äntligen spelar Morello MkIII ...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

karvid
Member

585 Posts

Posted - 2005/08/24 :  22:46:14  Show Profile Send karvid a Private Message  Reply
Knoppen,
det finns ett par som jag tycker slår det mesta i snyggt hantverk... Drakens MkII:or!!!

Mina har nu spelat i 125 timmar och ikväll kopplade jag in Advantage kombon... Vilket ljud!
Hittar ingenting som man kunna önska annorlunda.. Maken till neutralt (ofärgat) och transparent ljud ... Puh.
Kan helt enkelt inte sluta lyssna.

Morello kan sina saker..

PolArt
Anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35957

Edited by - karvid on 2005/08/24 22:46:42
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/08/24 :  23:48:59  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
Bra "Tips" .....Va?

Tack för dom orden!!!!!!!!!!!

Edited by - Draken on 2005/08/24 23:49:26
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/25 :  00:05:45  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply



Jag delar tidigares ord.. Läckra är förnamnet.. Om man går på utseende så slår dom ur ino´s högisar direkt i alla fall.. Dessa ÄR ju verkligen ursnygga ju...


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

labrat
Member

394 Posts

Posted - 2005/08/25 :  00:13:53  Show Profile Send labrat a Private Message  Reply
Grymt snygga, förutom färgvalet som gott kunde vara mycket bättre (men det är ju smaksak).

NU till det intressanta, HUR står sig dessa jämfört med Inos pi60?

Sandoz in the rain
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/08/25 :  00:18:21  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
SCHWWWIIICCCsssssss.........
Tycker jag,
men vi kan ju be haakan svara, han vet nog bättre?
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/08/25 :  00:21:36  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
NU GICK EBK´igång !!!

//W








++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/08/25 :  00:27:46  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


inte bara ebk´n kanske

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Draken
Member

1550 Posts

Posted - 2005/08/25 :  00:30:48  Show Profile Send Draken a Private Message  Reply
Visst.... gjorde den det?

....så p.g.a. allt buller kan jag ju inte höra någon skillnad?

Kan inte svara si eller så. Hörde bara pi60 i IÖ:s källare och Morellos burkar hemma hos honom - å mina hemma hos mig utan någon annan jämförelse.
Så jag kan inte svara dig på ett ärligt och rakt vis annat än att jag gillar mina skarpt!
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2005/08/26 :  11:46:05  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message  Reply
Väldigt fina! Riktigt schysst finish.

Kom ihåg när Morello precis hade fått dem klara, tror det finns en lång tråd på faktiskt.se om hans bygge.

Om jag inte minns fel har Öhman hjälpt Morello lite med mätningar och dylikt.
Go to Top of Page

karvid
Member

585 Posts

Posted - 2005/08/26 :  12:04:03  Show Profile Send karvid a Private Message  Reply
Nu har de spelat ca 140 timmar och ljudet är bland det mest neutrala och öppna jag jag hört!

De överträffar alla mina förväntningar, speciellt vad gäller basen, som är GRYM !


PolArt
Anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35957

Edited by - karvid on 2005/08/26 13:17:54
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/08/26 :  15:34:39  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Bygg likadana till mig mot betalning!!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/08/26 :  18:34:30  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
jag kan heller inte svara på hur dom står sig mot pi60 (bara hört dom i iös källare) men kan säga så mycket som att jag sitter nöjd

basen är som sagt GRYM! har man bara nog med effekt i förstärkaren går det att kräma på så man skrämmer bort sniglarna från huset kan jag lova...

en sak jag däremot vet är att dom mäter extremt likt pi60 (hemma hos morello) på lyssningsplats...

matte bygg ett par själv å sitt nöjd för en ggns skull alt låt ett snickeri bygga...du får nog ett par för runt 35-40 om du låter snickeriet göra allt

edit: trippade på sifforna

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)

Edited by - Haakan on 2005/08/26 18:48:20
Go to Top of Page

karvid
Member

585 Posts

Posted - 2005/08/26 :  19:01:51  Show Profile Send karvid a Private Message  Reply
Lite av nöjet är att göra dem själv!

Jag håller nog med Haakan om att man får säkert betala kring 35-40 lakan om man inte gör något själv utan köper allt...


PolArt
Anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35957
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/08/27 :  11:20:35  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Problemet är oss som har tummen mitt i handen...

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

karvid
Member

585 Posts

Posted - 2005/08/27 :  13:26:06  Show Profile Send karvid a Private Message  Reply
Ingenting är omöjligt... Det omöjliga tar bara lite längre tid!

PolArt
Anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35957
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2005/09/16 :  23:10:01  Show Profile Send JAWEN a Private Message  Reply
Nu har det gått nästan 3 veckor till !, så vad blev totalintrycket kontra andra alternativ ?.



1) blev du ens nöjd ?
2) Nöjd kontra pengarna/ e.v försäljning ?
3) Nöjd för upplösning och total ljudbild ?
4) Detaljrikedom & samspelthet i registren ?

Bara nyfiken /Jawen
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2005/09/16 :  23:18:37  Show Profile Send Haakan a Private Message  Reply
jag byggde med annorlunda (förra) mellanregget å det finns absolut inget att klaga på...har man bara mycket kräm så går det att spela väldigt högt med bibehållen kontroll vilket för mig är ganska viktigt....

jag vill inte bre på med klyschor, men jag har svårt å se att det kan bli speciellt mycket bättre

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

karvid
Member

585 Posts

Posted - 2005/09/17 :  00:37:18  Show Profile Send karvid a Private Message  Reply
JAWEN,
de är precis så bra som jag hoppats på!
Finns faktiskt INGET att klaga på... Nästan tråkigt eftersom man nu inte kan snegla på högtalarna längre då det gäller uppgradering.
De spelar luftigt, mycket detaljrikt och neutralt ljud. De har dessutom extremt bra tryck i basen och de spelar med en stor ljudbild (men jag upplever den inte som för stor, allt faller helt enkelt på plats)..

Betyg 5 av 5 möjliga!

PolArt
Anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35957

Edited by - karvid on 2005/09/17 00:49:22
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000