HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Consonance Droplet 5.0 nu utlagd s.2 + mera bilder
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 12

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/05 :  21:47:52  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Har tyvärr inte en susning ännu om vad han rekomenderar.. Som jag skrev så tror jag han håller på lite själv och utprovar lite...

För min del blir det ju senare problem i alla fall då grejorna blir inspelade Så finfint om ni testar lite först så jag får "dukat smörgåsbord" med lite intryck osv..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/03/06 :  07:57:46  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message  Reply
Såhär skriver The Tube Store" om kompabiliteten.

"The 6H30P is similar to the 6922 and ECC88 tube types, however they are not compatible. The 6H30P-DR tube is also known as 6H30P-DP."

En Dropletkund har ersatt Droplets originalrör med detta:

http://thetubestore.com/russian6h30pdr.html

Två rör med frakt osv gick på ca 1000 kr men han säger att det blev ett klart lyft ljudmäsigt, något han inte trodde var möjligt.

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/03/06 :  08:24:31  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
time: Det är Hans som har föreslagit att rören skall bytas för att sänka utspänningen på xlr. Vilka rör han kommer att rekommendera vet jag ännu inte.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

ArtSound
Member

170 Posts

Posted - 2006/03/06 :  14:20:24  Show Profile  Visit ArtSound's Homepage Send ArtSound a Private Message  Reply
Time: "Jag är skeptisk till att byta rören i Droplet men vad säger Hans på Artsound ? E88CC ?"

Sund skeptisk er altid godt. Eksperimenter mindst ligeså gode

Om man synes rør-bytte er frem eller tilbage, er nok tit en smagssag. Og et spørgsmål om resten af systemet.
Jeg har har prøvet lidt forskellige rør, og vil IKKE anbefale E88CC o.lign. Spændingen er lige høj nok. Og jeg er bange for at man kan få problemer med rør der går i stykker.

Jeg har spillet en del med Telefunken ECC85. Det kan jeg godt anbefale. Jeg har i øjeblikket et andet rør i, men vil lige bruge lidt mere tid med dette, inden jeg afsiger den endelig dom

www.artsound.dk
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2006/03/07 :  10:25:31  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Ja, jag förstod att 6H30 drevs lite hårdare än ECC88, annars vore det ingen vits med dem
ECC85 ? Vad blev det för skillnad jämfört med 6H30 ?
ECC 85 finns i lådan... men det är lite besvärligt att öppna den..

Lämnat forumet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/28 :  10:32:48  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

quotade mig själv från annan tråd..

quote:
Ett tips också till andra droppeägare.. Ställ dom tre fossingarna på mjuka kuddar.. Prova.. Jag tror ni blir förvånade vad som händer med rösterna o topp.. Detta med vibbar o rör har jag snabbt fattat är rent avgörande för resultatet...Däremot fattar jag inte det inte ramlade ner förut då droppen fanns här...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/03/29 :  22:24:05  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Vad menar du med mjuka kuddar? Hur mjuka? Typ av kuddar?

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/30 :  12:35:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

typ sorbotanfötter...

Sänd mig din adress via PM så skall jag klippa ut några ur en finfin Stor bit jag har o posta till dig.. Gratis o bra.. Så kan du själv prova.kostar inget alls. Bara kul att se om detta som här fungerar även gör detta med dina grejor....Så pm med adress så är dom på väg till dig.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/03/30 :  21:53:50  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
PM skickat till Maryo

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/03/31 :  08:41:50  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jag har också PM:at mayro angående detta.../Ännu en nöjd Droplet-ägare

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/31 :  08:46:14  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply
Tips på BRA ECC88 kompatibelt rör är;

Siemens E288CC - c:a 1000 SEK för två rör - riktigt bra
Telefunken E88CC - c:a 1600 SEK för två rör - riktigt bra

Jag kör själv med Siemens rören i min Tjoeb med mycket gott resultat!!!

Mvh Magnus Eriksson

Edited by - Manga X on 2006/04/06 10:50:19
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/31 :  11:30:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Matte o Erik... På måndag skall jag skicka till er bådda..inte en lådda...men lite skum att modda..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/31 :  19:50:13  Show Profile Send Manga X a Private Message  Reply

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2006/03/31 :  23:40:57  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
Hifiromantik på hög nivå där Mayro!!
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/04/01 :  11:32:18  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Jag måste nog omvärdera min uppfattning om raggare nu.

Eller så är Mayro undantaget som bekräftar regeln.

Jag bockar och bugar inför denna generösa medmänniska.

Tack på förhand.

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/04 :  20:07:37  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Så... i eftermidda postades gummimatta eller vad man kallar den.. Det är för vibbdämp i proffsbruk.. klippa till i passande bitar är enkelt.. Och fungerar det inte bra så spar dom.. Försök klippa till 4 bitar så kan dom användas till annan elektronik om det inte fungerar ok till dropparna hos er...

Per 100..

Högtalarkablarna är på väg till dig.. Troligen kommer alla era tre tillsammans försändelser framme i övermorgon...Sorry för förseningen grabbar...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/04/04 :  21:38:55  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Tack så mycket mayro!!! Ska bli intressant att höra förbättringarna i ljudet från Droplet...

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/04 :  23:47:20  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

DET har jag inte lovat

Däremot KAN det hända att det blir possetivt.. Era golv kanske inte vibbrerar som mitt gör.. Så därför kan ju skillnaden blir noll för er... Men det visar sig...

Sovdax. är helt slut efter nätter med musikspelande o kabeltestande blandat med rörbyten osv...
I morgon skall det ballanseras däck.. Samt kapas upp ljuddämpare.. Som skall tömmas på allt ljudämpande inuti o svetsas ihop igen o monteras.. Så dom goa 400 cui kolvslagen hörs aningen mer o med djupare tonal karaktär...

Natti...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/04/05 :  07:39:32  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
quote:
DET har jag inte lovat

Däremot KAN det hända att det blir possetivt.. Era golv kanske inte vibbrerar som mitt gör.. Så därför kan ju skillnaden blir noll för er... Men det visar sig...

Vi får väl se!! Vet inte hur mycket mitt golv vibrerar (när jag inte själv står och spelar luftgitarr eller hoppar på det alltså), dock är det ett trä-parkettgolv. Jag återkommer med lyssningsrapporter efter att ha testat "mjukisarna"...

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/05 :  16:24:41  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Hoppas dom kom fram idag till er.. Ska bli kul att se om ni noterar något. Eller om era prylar har stabilare att stå på än mitt golv..Så det blir platt fall o nada märks...

Nu ska man i garaget o fixa lite toner i bilen...

V 8á MULLER

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2006/04/05 :  21:12:57  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jag fick det idag Mayro, tack!! Ska fixa dem under Droppen imorgon, återkommer med om jag märker skillnader. Tack åter igen!

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/06 :  00:38:09  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/04/06 :  08:07:46  Show Profile Send Vox a Private Message  Reply
Tobbe, post från dig kom i går onsdag. Har inte hunnit testa än. Återkommer när så har skett.

Återigen, TACK

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/04/06 :  10:41:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Inget att tacka för.. Bara skoj att se hurvida ni finner det fungera ni med...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2006/05/21 :  21:22:01  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Jaha, någon som har provat lite olika fötter ännu ?

Lämnat forumet
Go to Top of Page
Page: of 12 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000