Author |
Topic |
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/06/15 : 20:38:09
|
fasiken. Jag är ju en "erfaren" skogshuggare samt "tomt-moddare" numera.. Kan jag inte byta ASRBETE mot en droplett tro
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Lyssna HiFi o Hemmabio
Starting Member
22 Posts |
Posted - 2005/06/16 : 16:21:48
|
Tänkte bara passa på att påminna om att man numera inte behöver beställa sina Opera prylar från danmark. Vi på Lyssna i Ystad är numera återförsäljare för Opera Audio. Artsounds pris var 15000dkr på dropleten och vårt pris är 18000skr som introduktionspris. Och vi bjuder på frakten om man bor långt ifrån.
www.lyssna.se 0411-18150 info@lyssna.se |
Edited by - Lyssna HiFi o Hemmabio on 2005/06/16 16:25:35 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/06/22 : 13:41:55
|
Hur bär sig en god vän åt att få provspela droplet i sthlm???
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
ArtSound
Member
170 Posts |
Posted - 2005/06/22 : 22:41:14
|
Min svenske geografi er ikke helt i top men dvd-huset Nynäshamn, er det ikke i nærheden af Stockholm? Prøv at kontakte Mathias her
Ellers må interesserede henvende sig hos Lyssna ( www.lyssna.se ) som dog er temmelig langt fra Stockholm
Sidste mulighed er at kontakte mig direkte i DK |
www.artsound.dk |
|
|
ArtSound
Member
170 Posts |
|
EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr
3091 Posts |
Posted - 2005/07/14 : 10:25:13
|
Fantastiskt läckert |
/Jonas
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/07/14 : 10:54:57
|
Riktigt bra kritik fick den ju (länken) och jag har lyssnat på den i jämförelse med ett par andra spelare. Den är mycket bra! Lite klumpig men annars snygg och cool! |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/07/14 : 18:47:18
|
oj vad jag skulle vilja äga en sådan.....Inklusiva stand.. O sedan modda den direkt OM den har samma nätbrunn som 2,2 hade.... Då jäklar är det en bra spelare som blir ännu bättre.... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
ArtSound
Member
170 Posts |
Posted - 2005/07/15 : 10:53:31
|
For lige at gøre en ting lidt mere klart i forhold til testen på 6moons:
CDP 5.0 er med et Phillips drev, og CS4396 DAC chip. Sådan vil alle afspillere i Europa blive solgt.
I USA sælges denne version også, MEN der kan også sælges en version med volumen på udgangen. Den benytter et Sony drev, og CS4398 DAC chip. Og det er denne version der er testet på 6moons.
Jeg har også lyttet til denne version kontra vores i Europa, og den er knap så god. En anelse mindre åben i gengivelsen, og knap så meget punch og dynamik
Jeg har sammen med de øvrige distributører i Europa valgt at markedsføre den version der lyder bedst, altså versionen med Phillips drev, uden volumen.
Versionen med Sony drev og volumen, vil kunne sælges på bestilling, men vil ikke være en standardmodel |
www.artsound.dk |
|
|
Leon
Member
228 Posts |
Posted - 2005/08/07 : 05:50:14
|
Kommer dvd-huset i nynäshamn, eller någom annan återfösäljare i Stockhoöm få in Dropplet cdspelare? Lite för jobbigt att åka ner till Skåne... MVH/Leon |
|
|
DVDHUSET
Member
75 Posts |
Posted - 2005/08/10 : 17:40:10
|
Hej,
Så fort Artsound har i lager kommer vi att ta in Droplet för demo. Ring gärna en signal först....
Mvh Mathias DVDHUSET
DVDHUSET Centralgatan 7 B 149 32 Nynäshamn
Tel: 08-52021347 Fax: 08-52410171 info@dvdhuset.com www.dvdhuset.com |
En parasit överlever inte utan sin värd. |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/19 : 15:51:18
|
Jag hade inte tänkt skriva nåt ännu om min dropplet... Men bara måste..Mitt förra inlägg var då jag drömde om att ha råd o köpa en. Nu äger jag min droppe...
Jag har rent enbart allt sammansatt provisoriskt med ingenting riktigt knappt. kablar är ett totalt hopkok av allt möjligt.. Högtalarna är Dali 400. Försteget är opera ref 1,3 passivt med step upp som stärker upp 6 db...
Nätisar är lånade från wolfgang.. DIY kablar med totalpris runt 1600 kr st...med fina nätpluggar... Signalkablar är silver res. Högtalarkablar är van den hul. Slutsteget är yamaha pc2002. Men inmonterad nätbrunn o en wolfgangnätis...
Grejorna har bara stått o lirat o lirat här.. Har inte lyssnat alls knappt...
Idag nyss satte jag mig ner o satte på "joe Cocker" med skivan "night calls"... tryckte på låt nr 3 som heter "please no more". Det är en smäktande ballad...
Även om detta är långt ifrån någon highend anläggning som spelade så.... Enbart droppens "känsla" i sin presentation går rakt igenom alla hopkokade grejor och presterar så tårar kom i ögonvrån....
Den har "värden" som är rent svåra att berätta om.. Men det ÄR en sjukt bra cd spelare helt enkelt..
Ojoj vad jag längtar till mitt system under uppbyggnad blir klart här... Ärligt så börjar jag fundera OM ens cd teknik kan bli bättre. Det bara finns inte massa onödigt flingande o klingande.. det finns enbart MUSIK. Jeppe72 skrev en gång han blev så glad så han skulle vilja ge bort saker.. Jag inser exakt vad han menar.. Hade jag haft pengar så skulle jag köpt en container och delat ut gratis till er alla.. Tror ni jag älskar min nya cd spelare?? Svaret är solklart JA utan minsta lilla begränsning..
Jag är totalt förförd.
Till o med jasija hijfetz som jag hört under former som liknar ingenting annat kan spelas med sådan känsla så man kan återuppliva en musikupplevelse jag trodde för alltid skulle vara borta...
Till o med med detta hopkok finns en del av upplevelsen där.
Detta är en highend spelare. Som ingen musikälskare bör passera. Det är ingen imponatormaskin. Den kräver att stå på i nåra timmar...
Men sedan mina vänner är man totalt rökt.i alla fall jag. Heja Kina. Detta kunde jag inte drömma om att få uppleva med min ekonomi. Att få ha "känslan" som endast infinner sig då något är väldigt bra..."känslan" av "highend".
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/10/19 : 16:11:21
|
mayro: Låter bra! Kl 17 idag hämtar jag och ulfsan min Droplet! |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/19 : 22:31:32
|
Matte76. Nu är kl 22,30. Och vi har inte fått se ett inlägg där du talar om att "nu spelar den"
Detta ses med högsta allvar det.. Så sätt igång o berätta att saker o ting gått finfint här nu... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/10/20 : 07:39:25
|
Lugn mayro, lugn!! Allt gick bra men hann tyvärr bara spela ytterst lite igår kväll, lät ok men var ju både oinspelad och kall. Sambon gillar den inte men det blir npg bättre så fort jag köpt ett nytt stereorack som passar. |
|
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2005/10/21 : 15:16:28
|
quote: köpt ett nytt stereorack som passar
Var f*n skall du hitta ett sådant. Dropleten passar ju inte i något idag existerande rack! Hade ni behållt Kockumskranen så kunde ni byggt ett själv! |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/10/21 : 15:21:33
|
quote: Var f*n skall du hitta ett sådant. Dropleten passar ju inte i något idag existerande rack! Hade ni behållt Kockumskranen så kunde ni byggt ett själv
Såå stor är inte Droplet, finns flera rack som passar. Kolla tex Akkelis audios hemsida. Blir snart ett, sugen för det finns flera snygga. Droppen är "bara" 52 cm bred, så inga problem alls... |
|
|
|
Figge
200.000-klubben
2175 Posts |
Posted - 2005/10/21 : 16:39:00
|
Ursäkta, men jag tycker att den är så j*vla ful. Vet definitivt att varken jag eller min fru skulle vilja ha den hemma hos oss, hur väljudande den är. Ungefär samma som detta UFO: www.goldenagemusic.se/images/hifisid1.jpg
Tur att smaken är olika.
Trevlig helg. |
Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable. Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12. Lyssna på bra musik med god mat Cykling och randoné på skidor.
|
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/10/21 : 16:51:03
|
Droppen är ju ett gediget mästervärk, men på tok för stor är den, sen denna shanling spelare är enligt mig en av de snyggaste spelarna som någonsin tillverkats...
Nå Matte hur låter det? |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
Edited by - Snoop on 2005/10/21 17:21:27 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/21 : 17:16:54
|
Figge.
Om du fick sitta o lyssna ett par dagar på en varm droppe så skulle inse hur förbannat vacker den är....
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/10/21 : 17:27:41
|
quote: Ursäkta, men jag tycker att den är så j*vla ful.
Smaken är olika som sagt. Jag tyckte precis som du från början, men nu tycker jag den är snygg på sitt sätt och riktigt cool, om än lite väl stor och platskrävande. Men det är också en del av dess charm. Ett riktigt kvalitetsbygge och den låter ruggigt bra. |
|
|
|
Figge
200.000-klubben
2175 Posts |
Posted - 2005/10/21 : 17:35:49
|
Den varma droppen skall nog vara en cognac eller ännu hellre en spansk brandy. |
Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable. Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12. Lyssna på bra musik med god mat Cykling och randoné på skidor.
|
Edited by - Figge on 2005/10/21 17:36:18 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/10/21 : 17:42:31
|
Även jag ansåg den så ful så den blev snygg då jag såg den först.. Nu då man har hörd den lira så är den rent enbart vacker.. Och som den spelar... ett ord beskriver.
MUSIK. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/10/21 : 18:14:37
|
Det är nog lite så med Droplet att den är rätt ful på bild och innan man vant sig vid storleken men sen svänger det tvärt, och man börjar röra på både höfter och stjärt (sorry för Magnus Uggla-textraden ) |
|
|
|
JonasY
Member
1019 Posts |
Posted - 2005/10/21 : 22:42:51
|
Den fula ankungen? |
Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP |
|
|