Mitt namn är Johan och är 24 år. Mitt hifiintresse började för cirka 6år sedan. Tog rejäl fart med att min kompis fick ett par högtalare byggda av en annan kompis. Denna kompis byggde då en hög smal högtalare i körsbär och en mitten åder med masurbjörk. Det var även belysning under högtalaren i blått neonljus. I denna högtalare satt scan-speak element. Kanon snygga och spelar bra än idag. Till dessa så användes användes Harman kardon 610 och en tillhörande cd. Detta byttes ut till en Edison 60 med träsidor och en Cambridge disc magic 1 och dac3. Detta satt jag nöjd med i ett par år men efter att jag besökte en kill för att köpa en dual 1019 så fick jag höra på ett par Magnepan MgIIC. Detta var en stor hifiupplevelse.
Det var efter det som det spårade ur......
Köpte dessa högtalare men tyvärr gick dessa sönder efter en vecka. Efter en del besvikelse så åkte jag i princip samma dag och köpte ett par audiotronic cm3 pro. 3 st 8tumsbasar och en gamma banddiskant. Ledsnade på dessa och bytte ner mig till vanliga cm3 med 2 basar. Vrång och stönig som man är så blev det inom kort att jag gick och köpte mig ett par Magnepan igen. Dessa har dock fungerat bra och varit tills stor glädje.
Dessa gillar att äta förstärkare så en hel del har passerat vad gäller förstärkare.
Idagsläget använder jag mig även av signalcable nätkablar vilket har visat sig varit mycket trevliga. Dock ej helt utvärderade då jag inväntar bättre signalkablar.
den bilden talar inte om hur vackert det är i verkligheten med träsidor o topp.... klart inte rättvisande bild direkt...för det försteget har stått bredvid en Accuphase P360 UTAN att skämas i "look"...
Tänkte vis ditt slutsteg i alla fall så folk får se det... Dessa är rent vackra... 1984 års Denon POA3000A.. klara föregångare långt innan Accuphase snodde "looken"....