HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 JaeJins hifihörna Ny lgh Nya paket
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/24 :  11:18:12  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
YES!!!!!

Så ska det låta.. Bättre med bild än ingen bild ju

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2005/05/24 :  11:33:50  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Få se mera nu.
Skärp dig, jag klarar inte av att nån retas :)
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/05/24 :  11:41:31  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Här kommer en helhetsbild på högtalaren som kanske gör det lättare att lista ut vad det är för högtalare.




Edited by - jaejin on 2005/05/24 11:47:01
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/24 :  11:45:10  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply


Oj. vilken lutande lägenhet du har hur har du fått dom att stå kvar

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/24 11:45:43
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2005/05/24 :  11:51:50  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
hehe
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/05/24 :  11:59:25  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Mayro: Med lite smältlim så kan göra mycket kul.

Bättre vinkel på denna bild kanske.


Känner någon igen dessa???
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2005/05/24 :  12:19:38  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
kom igen nu då,,, berätta
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/05/24 :  12:26:10  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Tian: här kommer det.....
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/05/24 :  12:31:58  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply





The Dvorak is the latest reference-quality loudspeaker for component audio systems to come from the experienced technical pioneers of Audio Artistry. It sets a new acoustic performance standard and challenges any loudspeaker available today.

The Dvorak uses the well known dipole design concept in a novel way. It is a moderately directional loudspeaker over all of its frequency range. It illuminates the listening room with sound, which at any angle is almost perfectly matched to the on-axis output, except lower in level. This not only ensures a smooth spectral balance of the reverberant sound field, it quite literally removes the inherent acoustic contributions of the listening environment.

Painting a perfect soundstage begins with the bold strokes of creative audio engineering mastered by Audio Artistry and their latest creation,the Dvorak.


Edited by - jaejin on 2005/05/24 16:57:02
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2005/05/24 :  12:38:44  Show Profile Send Mahler a Private Message  Reply
WOW!!

Helt klart tuffa högtalare med subben separat!!

Är det signature eller vanliga Dvorak du äger??

Hur är träarbetet?? Väntar med spänning på "riktiga" finbilder!!

Skoj ochså att Audio Artistrys produktstall består av

Vivaldi
Dvorak
Beehoven

Påminner onekligen om Vienna Acoustics stall.

Haydn
Mozart
Beehoven
Strauss
Mahler


-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/05/24 :  12:53:00  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Det är "vanliga" och inte signature.

Dessa ser inte likadana ut såsom tex Beethoven med träsidor utan är med pianolack uppepå och sedan är det högtalartyg runt omkring. Lite enklare men mycket snyggt och enhetligt enligt min smak.


Audio Artistrys hemsida

http://www.audioartistry.com/

Edited by - jaejin on 2005/05/24 12:53:37
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/24 :  12:55:27  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
mahler..

Detta är mina gamla demohögtalare....Så dom har signatur filtret "samma" som bethoven har......Så jaejin har fel....(på sätt o vis)

Och med rätt elektronik så.... jag tror det kommer under kommande år ge återskall ifrån värmlandskogarna...

Jaejin har en del att jobba på.. Men dessa VET jag kan blir exakt hur bra som helst... en kille som hörde dessa köpte Bethoven direkt utan att ens hört dom. Han är idag generalagenten för dessa högisar.

Bara önska dig god lycka i "finrummen" du numera samt framöver kommer befinna dig i...


Så jag samt säkert flera ser fram emot senare träff hos dig..

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/24 12:56:46
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/05/24 :  13:13:19  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Man tackar , ska bli riktigt kul att försöka ta sig fram och få ett riktig välljudande anläggning. Men vägen är lång, men tid finns då man är ung. Till skillnad ifrån en del gamla rävar här på forumet.. ingen hint alls .mayro
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/05/24 :  13:19:17  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Ett tips för de som blir lite intresserade är att läs Stereophiles recension för denna högtalare. Hatten av för Shannon Dickson som i 1 år levde med denna högtalare och har gjort en mycket bra recension av dvorak.
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/05/24 :  17:39:24  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
SJäaskig helhetsbil



Ser ju ut som en bild ifrån 1940..haha., men jag lovar att komma med bättre bilder fram över

Edited by - jaejin on 2005/05/24 17:40:39
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/05/24 :  17:43:46  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
för de som inte ser jättebra så står mitt andra slutsteg till vänster om deonon poa3000a.

det är ett yamaha pc2002m (driver idag basarna)

Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/05/24 :  19:56:40  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/05/25 :  02:41:22  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
HiHiHi

Då hade jag rätt

Jäkligt fina talare det där
Var det Värmland du bodde i , 50% av mig är Värmlänning men jag är inte dryg för det

Se nu till o posta kalasbilder annars blir tvångsbesök av euJUED

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2005/05/25 :  10:57:31  Show Profile Send tian a Private Message  Reply
Häftigt värre :) Få se mera bilder då.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/25 :  11:54:30  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Se nu till o posta kalasbilder annars blir tvångsbesök av euJUED


här mina vänner i euljued bör vi inte bara "hota med besök".. Här bör vi sen skaffa oss en buss och bara åka dit o våldgästa...

Och har man sett pub-besökens nivå i euljued så kan man nog lätt få till en "trevlig" stämmning tills vi är framme....




Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/05/26 :  00:10:01  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Säg till när vi ÅKER !!!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/05/26 :  09:37:59  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
Ni är ju tokiga! det är tur att jag flyttar till okänd adress i karlstad.

Ska packa de allra första sakerna in i den nya lägenheten.
Ska be flickan ta lite bilder (det är så man engagerar kvinnor i sitt intresse, av det nya lyssningsrummet så kanske man kan få lite tips och råd för uppställning av anläggning.

Fortsättning följer...............
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2005/05/26 :  10:13:41  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
Se det som en stor fördel om euJUED kommer på besök.
Under tiden som ni flyttar möbler osv tar vi hand om inställning av högtalarna och övriga stereo inkl akustikförbättring av rummet.
Sen att dina ÖL tar slut på köpet är en annan sak
Galna nej du här nere säger vi tosseda

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/26 :  10:44:55  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Ni är ju tokiga! det är tur att jag flyttar till okänd adress i karlstad.

Ska packa de allra första sakerna in i den nya lägenheten.
Ska be flickan ta lite bilder (det är så man engagerar kvinnor i sitt intresse, av det nya lyssningsrummet så kanske man kan få lite tips och råd för uppställning av anläggning.

Fortsättning följer...............



Som ear sa så ställer vi ju in allt åt dig.. Vi tränar direkt in dina nya grannar också.. Så vet dom sen hur trevlig o timid du är i förhållande till den hifimaffia som dom såg direkt efter inflytt...

Och skulle dom gnälla sen om en o annan 20 Hx ton så är det ju bara att nämna att dina vänner funderade på att titta upp igen...

Så det finns flera fördelar...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2005/05/26 :  11:13:19  Show Profile Send EAR a Private Message  Reply
Fast egentligen vill ni säkert inte flytta till Karlstad.Skåne eller lydstaten Jämshög är garanterat trevligare
Dessutom blir ni väl omhändertagna

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000