HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 Mayros ej retro stereo längre .NyA bilder sid4
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 6

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/10/22 :  12:42:11  Show Profile Send mayro a Private Message
Snoop min vän.
fel fel fel..... Jag ska efter helgen sätta mig och fixa till korten från hämtningsresan....Samt paketöppninggsbilderna...

Just nu har dom gått in i en fas av trist trist inspelning..
Man hör att det är lovande. Men ack så mycket kvar.. Som snudd alltid lät dom superöppna från start.. Rätt ok överlag faktiskt.. Men nu har dom totalt bytt till orytmiska...kantiga och rätt trista.dova ej utblommande.. Men oj vad lovande. Låter konstigt kanske att sedan skriva det är lovande. Basen o alla emementen spelar totalt som dom inte satt i samm box just nu hårt sagt.

Men som sagt. erfarenheten har gett en del kunskap om VAD man har för utvekling osv. Så detta vet jag kommer bli bra.

Högtalarinspelande är verkligen det hemskaste man kan göra.. En beg högtalare borde kosta 10% mer än en ny ju..inte bli billigare efter 1 år ens.

Mina högtalare behöver 1000 timmar till sitt "första steg".. och 5000 timmar till full potensial säger manualen. Så detta blir en lång lång tid med trist lidande.
fast dom går ju lyssna på iofs. dom "plågar" en inte direkt. Men jag tror mig veta ALLA högisar med dynaudioelement är krävande av tålamod av sina ägare under dom mycket långa inspelningstider dynaudioelement har. Men dom belönar stort på slutet vet jag också..

Men kort sagt efter ändå spelat in en del högisar så, Dom har helt klara "värden" som jag vet kommer bli bra över tid. Jag är övertygad om att jag inte blir ensam med dessa högtalare i Sverige. Fast dom kostar en del.

Men va fan. Hifi SKA vara skoj. Och Lena O jag har klart roligare nu än om vi haft pengarna på en bank med kass ränta.

En sak bara måste jag berätta.. Det är INTE en enmanshögtalare. Tack gode gud för det. Man kan ligga i varsin hörna i soffan och ha mycket god behållning av ljudet... Gissa om vi vart glada då vi i går upptäckte detta...

Nu drar vi till malmö för att se lite stereo samt hifivänner...Så västen på och iväg...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Andreas N
Member

139 Posts

Posted - 2005/10/22 :  13:05:48  Show Profile Send Andreas N a Private Message
Bolero? La Folia?
Börjar bli nyfiken
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/10/22 :  13:17:52  Show Profile Send Snoop a Private Message
5000 timmar för att bli helt inspelad, det kan bara inte vara sant.....

Låter på tok för mycket....

Hade du sagt 1000 så då hade jag kunant köpa det, men 5000 , det är många timmar det.

Dygnet runt spelande i 208 dagar

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2005/10/26 :  20:15:27  Show Profile Send Passerati a Private Message
Nej... men... mayro. Tjena mannen !
Har du skaffat ett par M1:or - respect ! Kör själv med OM, rätt nöjd med dessa

Men inspelningstid , vadå - var de inte beg dvs inspelade

Posta mera hifiporr ! (bilder på M1:orna)

Passerati

krang
Member

434 Posts

Posted - 2005/10/26 :  21:49:14  Show Profile Send krang a Private Message
Det där denonsteget är baskemig bland det retrovackraste jag sett.
Go to Top of Page
Page: of 6 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.14 sekunder. Snitz Forums 2000