Author |
Topic |
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/07/23 : 23:02:29
|
quote: Skaplig tråd om man vill hitta grejor som man behöver...
Javisst men jag tycker det är bra om man också gör nån liten kommentar om vad det är för musik eller vad man tycker om den. Bara kort alltså - inga långa recensioner behövs. Det gör tråden så mycket mer intressant! Att bara läsa om vad någon just skickat iväg för beställning till CDON tycker inte jag ger så mycket. |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/07/23 : 23:09:56
|
Mina senaste inköp blev (efter en maffig Iron Maiden-konsert på Ullevi) Iron Maidens "Somewhere in time" och "Powerslave" samt DVD:n "The Early days" med samma grupp. Samlingen är nästan komplett med Maidens skivor nu... |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma
1098 Posts |
Posted - 2005/07/24 : 11:16:59
|
Roq. Och ditt kreativa bidrag är.......?
Jag köpte mig en bluesplatta igår, för ovalighetens skull.
Dave Specter och Lenny Lynn, with special guest Eric Alexander. Skivan heter "Blues spoken here". 12 låtar med själfull, lite jazzinfluerad blues. Perfekt att lyssna på när man sitter och glor ut i regnet med ett stort glas rödvin i näven. |
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
|
|
Swen
Medlem, HiFi Norr
317 Posts |
Posted - 2005/07/24 : 20:46:22
|
Mera Tradera
Norah Jones - Come Away With Me, 52,- Radiohead - Amnesiac, 30,- |
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2005/07/25 : 00:48:49
|
hiFi Nor har fått Tradera Sjukan verkar det som
Senaste köp på tradera är följade ,
Count Basie s/t famous jazz sessions CD 15 kr |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2005/07/25 : 04:02:16
|
Blev lite shoppat från Ginza.se häromdagen......
Jackson Michael Bad/Special Ed. 1987 (Rem) 99 kr Satriani/Vai/Malmsteen Rocking in the free world 49 kr Zappa Frank Sheik Yerbouti (Rem) 99 kr Zevon Warren Sentimental hygiene 49 kr
Plattan med Sat./Vai/Malm. är en höjdare för 49 spänn. Till råga på allt en dubbel live. Jag är ingen stor fan av Yngwie Malmsteen men att höra "Trilogy suite Op 5, the first movement" och "Fugue (concerto sute for electric guitar and orchestra in E flat minor Op.1)" är helt sanslöst..............
Lyckades efter ett antal år hitta Frank Marinos "Juggernaut" hos en obskyr tysk nätbutik! Kanadensisk gitarrguru som är helt otrolig. Mycket tung bluesrock. Har även gjort skivor tillsammans med Mahogny Rush. Rekommenderas å det varmaste om man tycker om man tycker om denna sortens musik........... |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
Edited by - Snoddas on 2005/07/26 02:10:45 |
|
|
Cottage
Starting Member
20 Posts |
Posted - 2005/07/25 : 20:51:19
|
Så har jag handlat Stockfisch-skivor. Beställde på deras hemsida i fredags morse och idag kom de i brevlådan: Chris Jones - Roadhouses & Automobiles (bra) Sara K. - Water Falls (bättre)
Summa 35 Euro inklusive frakt. http://stockfisch-records.de |
|
|
Håkan64
Semester på egen begäran
4574 Posts |
Posted - 2005/07/25 : 23:12:58
|
Så fick jag då min Marc Jordan-Make Believe Ballroom. Hans senaste jazzplatta. Den är helt sanslöst bra!! Sluter du ögonen så är du framför scenen i en mysig jazzklubb. Ljudet är således som en god middag med en vacker kvinna - du vill inte att middagen ska ta slut, eller så har du inte råd att betala
Rekommenderas varmt!!
|
|
|
Heat
Member
205 Posts |
Posted - 2005/07/26 : 11:13:04
|
Foo fighters - In your honor 2cd+dvd Ryan adams - Cold roses LP |
Hellacopters LP/7" köpes |
|
|
bliss
Member
681 Posts |
Posted - 2005/07/26 : 11:21:25
|
Various Artists - @home@sunrise Various Artists - @home@sunset
Två stycken mycket bra mixar från 2001 för den som gillar chillout. |
Oh by the way, which one's Pink? |
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/07/26 : 21:18:21
|
quote: Roq. Och ditt kreativa bidrag är.......?
akktustakki: Tja, t.ex. överst på sidan 10. Glad sommar på dig också. ...och efter de plattorna har det kommit några till:
Mariam et Amadou - Dimanche a Bamako¨ Afriansk/fransk produktion i "world music"-stil (vad det nu är egentligen). Var klart nyfiken då Manu Chao producerat. Jag håller med H&M om att det är lite onödigt att Chao ska vara med och sjunga också. Han har redan lagt ett fett Chao-ljud över plattan - polissirenerna, det där typiska flöjtljudet och gitarrslingorna känner man igen från tidigare M.C-skivor. På det hela taget en hyfsad skiva 3+/5.
edit: Den här skivan har växt till 4/5 :-)
Hal - Hal Irländsk nyproducerad pop i 60-tals-tappning. Sångaren låter ibland rätt mycket som Paul McCartney. Riktigt bra första 5-6 låtarna men tappar mot slutet. 4/5 i betyg från mig men skivan kanske kan växa ytterligare något med tiden?
edit: Nu 4+/5 i betyg. Fortfarande är det första hälften av skivan som är bäst och sista delen drar ner betyget lite.
Elton John - Yellow Brick Road finns det nog de som kan kommentera bättre än jag... Riktiga höjdarlåtar blandat med i mina öron rätt mediokra dito. 4-/5 |
Edited by - Roq on 2005/08/09 12:55:33 |
|
|
Machine
Member
374 Posts |
Posted - 2005/07/26 : 23:51:20
|
Mötley Crüe - Too Fast For Love Mötley Crüe - Shout At The Devil Mötley Crüe - Theater Of Pain Mötley Crüe - Girls, girls, girls Mötley Crüe - Dr Feelgod Mötley Crüe - Red, White & Crüe Deluxe Sound And Vision Black Sabbath - Vol 4 (LP) Black Sabbath - Heaven & Hell
Alltså en hög med LA glam från dagarna då det begav sig! Nikki, Tommy, Vince och Mick i "HÖG"form
Plus 180g Ozzy med grabbarna!! + en Black Sabbath med Ronnie James, den bästa utan Ozzy enligt mig.
Har redan lyssnat igenom 4 skivor. Härligt! |
"Skit in - Skit ut" |
Edited by - Machine on 2005/07/26 23:53:23 |
|
|
bliss
Member
681 Posts |
Posted - 2005/07/27 : 00:38:05
|
Frågan är vilket gäng som var högst bara? Ozzy själv sa ju vid något tillfälle att han hade snortat halva Peru. |
Oh by the way, which one's Pink? |
|
|
Machine
Member
374 Posts |
Posted - 2005/07/27 : 23:12:20
|
Precis... Satt just och tittade på DVD'n till Red, White & Crue där Tommy förklarade att han antog att han hade bränt rätt många delar av hjärnan, men ibland kom han ihåg nån liten obskyr detalj från en videoinspelning och antog därmed att han klarat sig rätt ok genom 80-talet... Ozzy har ju även sagt att om han skulle skriva en biografi så skulle den typ bli "Jag föddes 1947 och nu sitter jag och käkar en Burrito". Ganska stora minnesluckor med andra ord!
Rekomenderar förövrigt boken "The Dirt" för alla med det minsta intresse för Mötley!
|
"Skit in - Skit ut" |
Edited by - Machine on 2005/07/27 23:18:02 |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/07/28 : 01:18:23
|
Brothers in Arms .... SACD .....
W |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
Muse
Member
1232 Posts |
Posted - 2005/07/29 : 10:04:23
|
- Anna-Lotta Larsson´s "Jag ser dig i smyg - Quant "Getting Out" - Jazzflora "Scandinavian jazz" |
Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort) |
|
|
DIESEL
Member
953 Posts |
Posted - 2005/07/29 : 22:28:11
|
senaste inköpen :
Baron Bane - Baron Bane
Svenskt band som jag upptäckte via det trevliga programmet musikbussen på SVT. Ni som gillar AIR och likande musik bör ta en lyssning eller två på denna skiva . Riktig trevlig platta som bara växer varje gång jag lyssnar på den ...
http://www.baronbane.com Kolla in hemsidan , finns en del intressant att lyssna på. Speciellt videon som finns där
Chris Cornell - Euphoria Morning
Närmare förklaring behövs väl inte till denna platta , allt Chris (soundgarden, audioslave) gör blir till guld ... Dave Gahan - Live Monsters
DVD för ynka 59 kr på CDON , passa på nu när det är fraktfritt ... |
Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste
Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand |
|
|
loveslave
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2005/07/31 : 10:10:40
|
Jag har också shoppat lite skivor i veckan. Det blev:
Fiona Apple - Tidal Underbar artist som gjorde två skivor i slutet på 90-talet och sedan försvann spårlöst. Jag tittade in på hennes hemsida, och den verkar helt övergiven. Nästan så man blir lite orolig...
Mahala Raï Banda Balkanbrass med lite twist. En av de bästa konserterna på årets Roskildefestival -- ett fantastiskt drag -- fast de gör sig visst inte lika bra på skiva. Kanske inte så förvånande. Balkanbrass ska upplevas live.
John Eliot Gardiner -- Verdis Requiem Efter rekommendationer här i forumet beställde jag den här inspelningen av Verdis Requiem, och blev mycket nöjd. Storslaget så det förslår. Det blev lite dyrt med import från USA, men det får det vara värt nån gång ibland.
Kaada/Patton -- Romances Filmisk musik av norske John Kaada och Mike Patton (sångare i Faith No More, Mr Bungle, Fantomas, Maldoror och mycket annat). Också något jag fick nys om i Roskilde. Det låter vackert, men även det här gjorde sig nog bättre live. Ljussättningen och Mike Patton som såg ut lite som den onde trollkarlen i Phantasmagoria, om nån kommer ihåg det, bidrog rätt mycket till stämningen också. |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2005/07/31 : 11:43:18
|
Fick ett mail idag från CDon.
Vi vill bara meddela dig att idag har din order levererats ut från vårt lager och bör vara hos dig inom 2 vardagar. Det som levererats till dig är följande: -------------------------------------------- Taylor Cecil - Conquistador Sinatra Frank & Antonio Carlos Jobim - Francis Albert Sinatra & Antonio Carlos Jobim Tyner Mccoy - Trident Dire Straits - Brothers In Arms - 20th Anniversary Ed Mitchell Joni - Blue Tyner Mccoy - With Stanley Calrke & Al Foster Silver Horace - Blowin The Blues Away Silver Horace - Cape Verdean Blues Chapman Tracy - Tracy Chapman Tyner Mccoy - Time For Tyner Stravinsky Igor - Eldfågeln |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/07/31 : 23:15:17
|
Jag känner mig riktigt nöjd idag. Jag hittade Björn Berge till fyndpris och utan porto på CDON.com
Förutom det blev det Rigmor Gustafsson, Tracy Chapman, Mary J Blige(och nej Bernt, det är INTE hissmusik!!!), Johnny Cash och Muddy Waters från Ginza.se |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 03:22:44
|
Inte hissmusik??? Det får du bevisa!
Muddy Waters, Folksinger eller? |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 10:28:00
|
Ja, bland annat |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
patrikpolly
Numera pwrdesign
244 Posts |
Posted - 2005/08/01 : 18:54:22
|
James Blunt - Back to Betlam |
|
|
Cottage
Starting Member
20 Posts |
Posted - 2005/08/02 : 00:00:26
|
Två skivor som jag tidigare bara haft på kassettband (numera kastade)har kommit från CDon för 49 kr styck: Manhattan Transfer - Vocalese (en trevlig skiva där några instrumentala jazz-låtar fått text, Bobby McFerrin är med och hjälper till) Prefab Sprout - From Langley Park To Memphis (kanske mer 80-tal än jag mindes, men rätt ok) |
|
|
hexen
Member
72 Posts |
Posted - 2005/08/02 : 00:59:53
|
Linkin Park - Meteora John Mayall - Road dogs Baba Blues - Deep down in the mirror |
Power is nothing whithout control
|
|
|
Topic |
|