Author |
Topic |
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2005/08/02 : 12:21:45
|
Bad Religion - Generator Ozzy Osbourne - No more tears Bruce Dickinson - Chemical wedding
|
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
Baltazar
Member
887 Posts |
Posted - 2005/08/02 : 14:34:29
|
Mina senaste skivinköp:
RJD2, Since We Last Spoke
HEXSTATIC, Master-View
NINJA TUNE, Zen : A Retrospective
NINJA TUNE, Xen Cuts
Beställda från England så vem vet när dom kommer. Mailade Boomkat, som jag beställde från, och frågade om tracking nummer. Fick till svar att jag inte angav att jag ville ha ett i beställningen. Det kostar alltså pengar för att få ett "tracked package"
Har jag aldrig varit med om i Sverige.
I övrigt en bra e-skivbutik om man vill ha liknande musik till bra pris. |
|
|
|
Silversurfaren
fd. headonist
1075 Posts |
Posted - 2005/08/02 : 15:42:52
|
Bubbled Up On Dub - Volume 1: Natural Progression
elektronisk dub från Gong-familjen
Micro Cosmic & Daevid Allen - Sacred Geometry
ambient med new-age touch
Micro Cosmic & Daevid Allen - Sacred Geometry II
PFM - Producer 02
drum n' bass
Blu Mar Ten - Producer 03
drum n' bass
Seba - Producer 06
drum n' bass
Big Bud - 07
drum n' bass
|
|
|
sisko
Member
202 Posts |
Posted - 2005/08/04 : 22:34:11
|
Senaste inköpet blev en j-popkaramell jag har suktat länge efter. Cornelius Fantasma är ett fantastiskt album och den stora höjdpunkten är Star fruit surf rider som visar att sydostasien kommer bli en stor leverantör av musik i framtiden vilket inte är en minut för tidigt.
|
Edited by - sisko on 2005/08/04 22:38:52 |
|
|
Armak
Starting Member
20 Posts |
Posted - 2005/08/05 : 08:45:24
|
Sting - Fields of Gold (Remastered) rekommenderas ej, tråkigt ljud. Sting är dock bra :)
Sedan en av mina största favoriter till "layback lyssning" Andreas Vollenweider (har inte fått CD:n ännu, har den i vinyl)
Har inte hittat något inlägg om Vollenweider, så jag måste rekomendera honom. Underbart bra musik med ok inspelning, iaf i vinyl format. Det är en härlig blandning av ambient, new age, jazz och lite pop. Hans skivor fram till "Dancing With The Lions" är de bästa (enligt min mening) |
Edited by - Armak on 2005/08/05 08:54:07 |
|
|
shaft
Member
524 Posts |
|
sisko
Member
202 Posts |
Posted - 2005/08/05 : 23:56:25
|
Ja då blev det en skiva till idag. Geogaddi av Boards of Canada. Det tog ett tag att förstå tjusningen med boc men nu är jag frälst. Det blir nog mycket elektronika i år. Goldies Timeless blir nog mitt nästa inköp. 1969 vilken låt!! Puh... |
|
|
Swen
Medlem, HiFi Norr
317 Posts |
Posted - 2005/08/07 : 13:50:38
|
Hittade ett par riktiga LP godingar på det lokala antikvariatet igår:
Bob Dylan - Blond on Blond (Near Mint!) 200kr Kiss - Kiss (VG+) 75kr
Fick upp ögonen och öronen för Dylan på riktigt efter att ha läst hans bok Memoarer, en fantastisk bok som rekommenderas varmt! |
Edited by - Swen on 2005/08/07 13:53:23 |
|
|
bruce
Member
395 Posts |
Posted - 2005/08/07 : 19:31:57
|
Yo, Best of prince 1&2- så extremt bra producerad Angelic Upstarts -Punk singles- Så här ska punk låter Suicidal tendencies- Best of- The good old days! Tiger Army - Ghost Tigers Rise Äntligen bra psychobilly i samma liga som Rev Horton Heat och Cramps |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2005/08/09 : 14:03:22
|
Eitre - The Coming Of Spring Irländsk folkmusik med folk från svenska Quilty och några irländska veteraner. Helt okej, jag gillar nog Quilty bättre om jag måste välja.
O.S.I. - Office Of Strategic Influence Mike Portnoy, Kevin Moore, Jim Matheos, Sean Malone. Gästinhopp av Steven Wilson. Kort sagt, progsupergrupp...jättetråkigt brukar det kunna bli då! Men inte i det här fallet! Helbra skiva.
Kevin Gilbert - Thud Kevin Gilbert är alltid bra. Har inte hunnit lyssna så mycket, men hä låter progpoppigt och bra.
|
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
HJ
Member
799 Posts |
Posted - 2005/08/11 : 12:15:42
|
Kom hem med denna i förra veckan: Sophie Zelmani / Precious Burden
Trevlig, det lilla jag hunnit lyssna på den.
Sedan kom ett paket från CDON med posten idag med följande innehåll: Sade / Lovers Rock
Lånade den från biblioteket för 1 år sedan och har sedan dess haft den på inköpslistan.
Dire Straits / Love Over Gold
Fick tråkningar i somras på eoJeuds-träffen för att den saknades i samlingen. Åtgärdat. Enbart Private Investigations är värt priset på skivan.
Ted Gärdestad / Sol, Vind & Vatten
Sambon ville ha den. Har ännu inte hunnit lyssna.
Suzanne Vega / Solitude Standing
Kärt återhörande av Luka men det finns gott om godbitar på skivan. Den följde med av bara farten då jag egentligen skulle beställa Suzanne Vega / Nine Objects Of Desire som LeoArietis hade med sig på eoJeuds-träffen.Den letade omedelbart in sig på inköpslistan och kommer troligtvis i dagarna. Har fått mail om att den är levererad. |
"So here I am once more..."
|
|
|
Roq
RödaTråden Vinnare
2892 Posts |
Posted - 2005/08/11 : 14:55:05
|
Mediaeval Baebes - Mirabilis landade för en stund sedan här hemma. 8 damer från ett av mina favoritbolag - Nettwerk, sjunger medeltida sånger med modernt arrangemang. För den inbitne körentusiasten (vilket jag inte är) så kanske det här inte är tillräckligt bra sång men jag gillar det än så länge. Bäst är deras "Märk hur vår skugga" med helt svensk sång Första intryck är att det saknas lite tryck och pondus i framförandet även om musikstilen på skivan är "skir". Ett gäng bra låtar verkar finnas och stämningen är det inget fel på. |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2005/08/11 : 19:56:24
|
Förra helgens skörd:
Diana Krall - Live In Paris Varför låter inte alla skivor så här??? Den här är ju nästan lite trevlig...
Diana Krall - The Girl In The Other Room Mera Diana Krall, inte lika bra som Live In Paris dock.
Aretha Franklin - The Very Best Of / Respect Man måste väl nästan ha nåt av denna kvinna i samlingen.
Bellamy Brothers - Best Of The Best
Bobby Bare & Waylon Jennings - Nåt lågpris ihopkok med låtar från båda, alltså inte duetter
Modern Talking - Back For Good Bilmusik... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
Edited by - ztenlund on 2005/08/11 20:00:30 |
|
|
garmen
Member
757 Posts |
Posted - 2005/08/11 : 21:59:16
|
fick precis hem audioslave "audioslave" foo fighters "one by one" och rebecka törnqvist & per 'texas' johansson the stockholm kaza session. väntade även på en avalanches maxi, men tyvärr så var den restad :(
//garmen |
"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har" Lukas 8:18
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882 skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
|
|
|
filikoster
Member
692 Posts |
Posted - 2005/08/11 : 22:00:35
|
Sonic Youth - Sonic Nurse
|
Never trust someone who claims to be God. |
|
|
filikoster
Member
692 Posts |
Posted - 2005/08/11 : 22:01:39
|
Sonic Youth - Sonic Nurse
|
Never trust someone who claims to be God. |
|
|
lindome
Member
1054 Posts |
Posted - 2005/08/12 : 11:11:53
|
Det köps en del plattor Både CD och vinyl! Här är ett axplock av det senaste:
Leela James - A change is gonna come. CD neosoul Anthony Hamilton - Comin from where I´m from. CD neosoul Muddy Waters - Folksinger. CD blues Grant Green - Ain´t it funky now. CD jazz
Helt off - Helt off. LP reggae Timbuktu - Alla vill till himmelen.... LP hiphop Joss Stone - Soul sessions. LP soul (vilket ljud!!!) Tower of Power - Direct(Sheffield Lab). LP soul
The Budos Band (New (Up from the South) "7" Deep funk
David Robinson (New (I'm a Carpenter) "7" Deep funk
Speedometer (New (Wilderness) "7" Deep funk
Mohawks (New (Pepsi/ Mony Mony) "7" Deep funk |
|
|
TBA
Member
290 Posts |
Posted - 2005/08/12 : 14:02:56
|
CCR - Willy and the poor boys SACD. Kom idag har bara hunnit snabblyssna lite, men det lilla jag hörde lät väldigt bra. |
|
|
Klenkar
Member
1157 Posts |
Posted - 2005/08/12 : 15:58:57
|
Bruce! R U Down OG? ST foreveR!!!!!!!!!!
|
...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers... |
Edited by - Klenkar on 2005/08/12 16:06:28 |
|
|
Gaffa
fd. Mabuse
1455 Posts |
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2005/08/13 : 22:03:18
|
Tiny Island med sin platta Tiny Island. Mångkulturellt band, mestadels akustiska stränginstrument, referensklass på ljudet. |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2005/08/13 : 23:13:14
|
Var och flummade runt i Estockholmo igår. Valkaboats, Mary Gaultier och några filme, begagnat rubbet.David Munnon i finaffär plus ett sådant där hemligt tveak jag gillar! Vibrationsdämpare till rör, få se om det funkar..... |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2005/08/14 : 00:39:10
|
Sedan senast har följande nyheter kommit till min skivhylla:
- Carmina Burana i kammarversion med enbart piano och slagverk utöver sångarna,(BIS från 1995) - Mums filibabba, snurrar mycket i CD:n
- Carmina Burana med Berlinfilharmonikerna (Kanske den allra mest legendariska inspelningen från 1967) - Mums
- En samlings-CD (Deutsche Grammophons Eloquence-serie) med utdrag ur Per Gynt sviterna med Berlinfilharmonikerna samt lite pianokonsert av och med desammma - Har inte lyssnat så mycket ännu att jag har någon välgrundad uppfattning, Jag är ännu inte ett dugg imponerad i alla fall.
mvh/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
långhåret
Member
296 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 12:27:54
|
Beställde igår
Queensryche - Promised Land (Remastered) - Warning (Remastered) - Queensryche (Remastered) - Empire (Remastered) - Rage For Order (Remastered) - Operation Mindcrime (Remastered)
Dream Theater - Images And Words
Megadeth - So Far, So Good... So What! (Remastered) - Peace Sells But Who's Buying (Remastered) - Cryptic Writings (Remastered) - Risk (Remastered) - Rust In Peace (Rem) (Copy Protected) - Countdown To Extinction (Remastered) - Youthanasia (Remastered)
Iron Maiden - Live After Death - Live At Donnington 92 - Dance Of Death - Somewhere In Time - A Real Live Dead One
Jethro Tull - Songs From The Wood (copyprotected)
Within Temptation - The Silent Force
Soundtrack - Birka
Van Halen - Women & Children First (Remastered)
|
Musik... Vad skulle man göra utan det? |
Edited by - långhåret on 2005/08/21 17:54:08 |
|
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2005/08/17 : 13:21:49
|
Flowerkings - The Rainmaker J.J. Johnson - The eminent vol. 1 Pettersson/Fredriksson - Virek Mats Edén - Milvus
På Andra långgatans Skivhandel (Göteborg)
PS
30/9 släpper ovanstående butik en större jazz-samling på vinyl
|
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
Topic |
|