HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Låtar man knappt klarar av att lyssna på...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Håkan64
Semester på egen begäran

4574 Posts

Posted - 2022/03/15 :  00:06:34  Show Profile Send Håkan64 a Private Message  Reply
Jag minns min käre morfar. Klok som få. Som ett uppslagverk. Han lärde mig mycket om livet. Det är på senare tid jag inser hur han påverkade mig. På gott och ont. Han är borta sedan länge men jag tänker på honom mer och mer. Sedan morsan dog är det som de vakar över mig.

Usch, nu blev det jobbigt igen.

Nåja, låten jag talar om är Michael & The Mechanics - Living Years.

https://youtu.be/5hr64MxYpgk

Vilken låt/låtar berör er mest?

Perfector
Member

478 Posts

Posted - 2022/03/15 :  00:14:17  Show Profile Send Perfector a Private Message  Reply
Jon & Vangelis låt polonaise från plattan private collection
Passar bra nu när det händer så mycket

"Clarity by Choise"
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2022/03/16 :  11:53:46  Show Profile Send Amatören a Private Message  Reply
quote:
Låtar man knappt klarar av att lyssna på...
-Laleh! Sveriges falsksångare nr.1, får kväljningar varje gång jag hör henne på radion
-Darin! Men herregud, falsk falsett så trumhinnorna spricker!
-Jill Johnsson! Fantastisk röst, tonsäker, men var är känslan?
-Maritza Horn "Lasarettvisan", tårarna skvätter av känsla på gamla karln! Fantastisk tolkning.
-Thåström/Imperiet! "Balladen om briggen Blue Bird av Hull", mästerligt!
-Linnea Henriksson! "Den stora dagen", så fantastiskt och känslofyllt tolkat.
O.s.v.

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7702 Posts

Posted - 2022/03/16 :  12:48:41  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
När jag var barn, typ 5 så kunde jag inte lyssna på Teddybjörnen Fredriksson utan att gråta.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Perfector
Member

478 Posts

Posted - 2022/03/16 :  12:59:24  Show Profile Send Perfector a Private Message  Reply
Håkan Hellström.
Precis allt.
Jag spyr.
Om tondövhet och rytm kan förvanskas så är det han som gör det

"Clarity by Choise"
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2022/03/16 :  16:50:32  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
Intressant! Man kan se det på två sätt ...

Låtar som berör mycket är:
Okean Elzy - Ne Tvoya vijna, som nu nästan är profetisk - "Hur många barn ska kriget som inte är ditt, få ta?". Låten kom ut på CD 2019.

The Moody Blues - My Song, ger mig gåshud - så vacker och så mycket känslor.

Moody Blues - Candle of Life - väcker också många känslor och är en otroligt vacker sång.

Renaissance - Ashes Are Burning - Detta är OBJEKTIVT det vackraste musikstycke som någonsin skapats. Och lyssna på rösten!!!!! Vem sjunger så här idag?

Marillion - Beautiful - Marillion har jag tagit till mig äldre dagar och det här är nog det vackraste (näst Renaissance) som finns.

Min lista kan bli ganska lång men innehåller bara vacker musik. Jag avslutar med något som dök upp i mitt diskotek (skivsamling på ren grekiska):
OMD - The View From Here

Förlåt men jag måste bara få lägga till:
Antony and The Johnsons - Blue Angel

Musik jag inte alls klarar av att lyssna på (för den är dålig), lyssnar jag inte på.

Edited by - soundbrigade on 2022/03/16 16:53:53
Go to Top of Page

Rolf-san
Member

2137 Posts

Posted - 2022/03/16 :  18:58:44  Show Profile Send Rolf-san a Private Message  Reply
quote:
Musik jag inte alls klarar av att lyssna på (för den är dålig), lyssnar jag inte på.

Men stänger av då?

När elefanterna slåss, så trampas gräset ner.
Go to Top of Page

sladdbarn
Member

2845 Posts

Posted - 2022/03/21 :  11:03:04  Show Profile Send sladdbarn a Private Message  Reply
Metallica - Death Magnetic

Sämsta kvalitén någonsin?

Drömmer om bra ljud...
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2022/03/21 :  16:16:31  Show Profile Send soundbrigade a Private Message  Reply
quote:
Men stänger av då?

Jag har ingen radio inkopplad hemma och slipper tramset på P3 och de andra reklamkanalerna och deras 20-låterslista ...
Kan komma taskig musik på TVn men antingen härda ut eller byta kanal och ALDRIG Mello.

Jag har väl något söligt i CD-hyllan men inget jag spelar.

Jag glömde givetvis att nämna:

DDT - Eto Vse (Detta Är Allt), en sång om att ha upplevt djupaste sorg och börja återvända till ljuset ...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.11 sekunder. Snitz Forums 2000