HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Bilder från Stockholm Highend 05....
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

datar
Member

657 Posts

Posted - 2005/02/10 :  22:56:37  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message  Reply
Trevliga bilder

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2005/02/11 :  12:11:25  Show Profile Send time a Private Message  Reply
Hörrö Zalve, " kvar finns en yngre kille " hrm har faktiskt nyss fyllt trettio ! nästan i alla fall snygga bilder, kul att de herrarna på bild. Vad var det för CD som visades ? UbåtsCDn alltså ?

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/11 :  12:20:48  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hette inte spelaren Lector ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22006 Posts

Posted - 2005/02/12 :  18:44:15  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Jo visst heter den Lector

Den spelades ihop med BAT och Amphion

Hela anläggningen

Det var förstärkning från Balanced Audio Technology.

Slusteget var deras sprillans nya VK55

BAT VK55

Och som försteg spelades det på en VK3iX och så det den ny modell.

BAT VK3iX

Och så var det då Lecteur CDP7TL som stod för signalen.

Lecteur CDP 7 TL

Lecteuren har ett externa kraftaggregat och det stod underst i racken..

En rack med godsaker

CD-spelaren var som sagt topp matade och de två hålen i lådan till höger är precis ovanför rören

En CD-spelare med hål i locket

Äh, vi tar en bild till på den

Anläggningen matades från Shunyatas ny Hydra model 8

Shunyata Power Research Hydra Model8

Hydran visades på CES nu nyligen så det var Nordisk premiär

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2005/02/12 :  19:17:23  Show Profile Send snare2 a Private Message  Reply
Min fru ville ha dessa Amphion-högtalare till vårt sovrum
Hon tyckte att de var sååå söta..

Tur att man har "drillat" henne väl
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2005/02/12 :  19:48:57  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message  Reply
Om det här är U-båts cd:n

Så är det en Amplifon Audio. Modellbetekning vet jag inte men det kan nog Wolfie svara på.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2005/02/12 :  21:12:08  Show Profile Send snare2 a Private Message  Reply
Det stämmer Jensevik
Det är Amplifon.

Designen var tydligen inte spikad, utan kan komma att ändras fick jag veta av demostratören.
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2005/02/12 :  21:45:31  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message  Reply
Krom på burken till höger hadde ju vart riktigt snyggt.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/02/13 :  23:48:47  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Hur lät det med BAT-elektroniken då?
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22006 Posts

Posted - 2005/02/15 :  20:20:17  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Vk55'an var "rå". Den hade spelat i mindre än 12h när jag lyssnade på den. Men det lät väldigt luftigt och med en god baspondus, eller så bra det kan begära.

Go to Top of Page

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2005/02/15 :  21:38:21  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message  Reply
Till saken hör då att en BAT gärna går minst 24h (även inspelad) innan den lyssnas till.

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22006 Posts

Posted - 2005/02/15 :  21:57:08  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Nej, det håller jag inte alls med om.
Min VK75'a kommer "i gång" på 15 minuter...

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22006 Posts

Posted - 2005/02/15 :  23:02:10  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Hos Veteran HiFi var det vinyl som gällde.

Clear Audio Master Reference med Master TQ-1 arm

Anläggningen som spelade var helt uppbyggd av produkter från tyska Clearaudio förutom högtalarna som kom från Svenska Ino Audio.

Clearaudios Master TQ1-arm är ett under av plexiglas, tyskt ingenjörskunnande och precision...

Hel vinylhärligheten stod på Clearaudios "fötter" och många fötter var det som gick åt till spelaren...

För att driva spelaren krävs välportionerad kraft till de tre motorerna...

Det fixas via en motorstyrning som går i samma stil som övrigt...

Signalen kördes vidare genom Clear Audios balanserade RIAA och ut till slutsteget för att slutligen nå Ino Audio Pip

RIAAt har volymkontroll också, en för varje kanal. Det är riktigt högkvalitativa komponenter som använts för att skapa denna referensprodukt.

En annan rolig sak som visades var Clearaudios vinyltvätt.

Det är en "allt i ett" lösning med både vätska och vakum i en låda.

Jag fick en demo av den. Det var en Monica Zetterlundplatta som tvättades om och om igen. Jag undrar om inte den var ganska ren efter ett tag...

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/15 :  23:12:10  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vi rör oss vidare till ett annat rum, kan nån hjälpa till och säga var vi har hamnat ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2005/02/15 :  23:19:50  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Zalve

först några kommentarer angående Veteran Hifi och deras rum. Inga stolar fanns så det gick inte att sitta och lyssna, hmmm -ovanligt. De hade väl insett det omöjliga i att försöka ge en upplevelse som bygger på det subtila när grannen försöker pumpa sönder väggarna med bas. När jag var där (3ggr) så spelades mycket ovanlig musik som var alltför abstrakt för mig. Grejorna var otroligt snygga men ljudet i rummet saknade ganska mycket.
Nu över till nästa rum .

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/16 :  01:08:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
För att ge lite mer info, så fanns det en spelare som ofta förkortas så här...

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/16 :  01:57:15  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Om vi backar lite,,, på avståndet alltså, så ser det ut så här.

Nu vet väl nästan alla var vi är

Vi har gjort en snabbvisit hos Digitalbild och deras REGA uppställning.

Rega P7

En hel REGA stapel med bla en Jupiter CD för den som föredrar mindre skivor.

Edited by - Zalve on 2005/02/16 05:05:14
Go to Top of Page

Jonas@Ljudmakarn
Anställd Ljudmakare

238 Posts

Posted - 2005/02/16 :  19:01:33  Show Profile  Visit Jonas@Ljudmakarn's Homepage Send Jonas@Ljudmakarn a Private Message  Reply
Tjusiga bilder! Här ser vi även vilka som importerar SLAPPA numera!

//Jonas Ljudmakarn
http://www.ljudmakarn.se http://www.facebook.com/ljudmakarn
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2005/02/17 :  14:21:02  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message  Reply
Vi hade ju världspremiär på Amplifons nya (och första) CD-spelare
på mässan

(lånade din bild Zalve, då jag saknar egna).

Som någon tidigare sade så är designen inte spikad till 100, men
det kommer nog inte skilja sig avsevärt när den släpps på marknaden.
Vad mer som inte är helt klart är programeringen för styrning, IR osv.

Spelaren är faktiskt så färsk att den landade här i Sverige med il-transport dagen innan mässan
Sen så var vi tvugna att skicka tillbaka den på måndag morgon igen...

Väldigt trevlig "liten" spelare detta, med Philips CDM-4 transport,
och fullständigt symmetriskt uppbyggd
Med rör i analogsteget förstås

Dessutom hamnar priset på en ganska lagom prislapp med tanke
på kalibern av spelare

Vad som var synd var att min fru blev sjuk kvällen innan mässan,
så jag personligen inte kunde bli med och dema Amplifons produkter.
Utan fick istället under helgen sitta hemma och ta hand om en sjuk
fruga och vår lilla Moa

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/17 :  14:56:34  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
I samma rum så har vi denna spelare. Vi kanske kan få lite mer info om denna Wolfie ?!

En liten och snygg tangentalarm.

Priser på dessa ?!

Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2005/02/17 :  16:17:38  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message  Reply
Vinylsvarvarna kommer från vår käre Bo Hansson i Karlsoga (han som har Opus3 som ni förstås vet).

Så för dessa kan jag tyvärr ej besvara priser för, utan det är enklast att kontakta Bo själva.

För rörhäckarna, högtalarna etc. så går det däremot bra att prata med mig :)

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/17 :  18:11:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Ser ju faktiskt att det står OPUS3 på fästet till Armen,,, om man tittar noga...

Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/02/17 :  21:16:41  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
Wolfie, när beräknar man att släppa Amplifons cd ?

Jag måste säga att jag är "förbannat" nyfiken på den.

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"

Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2005/02/17 :  22:39:22  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Meridian: Men det e ju rör. Den kan väl inte stå på i 24 timmar innan den börjar låta som bäst
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2005/02/17 :  22:54:12  Show Profile Send Micke Y a Private Message  Reply
Spelaren har Ecc88 rör och burr brown dac´och skall tydligen dyka upp i Sverige omnågon månad eller så. Allt enligt Peter Salo som importerar dom.

Min Hifi "karriär" började mee ett par av Bosse´sbetong högtalare för en massa år sedan

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.16 sekunder. Snitz Forums 2000