HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Bilder från Stockholm Highend 05....
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 7

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2005/02/08 :  10:05:28  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Någon som vet var man kan hitta mer info on Bladelius Beowulf? Det finns ingen info upplagd på hans hemsida.

Det kommer att komma på Hifi Consults hemsida eller så ringer du HC och frågar.

// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

kurreburre
Starting Member

36 Posts

Posted - 2005/02/08 :  16:10:12  Show Profile Send kurreburre a Private Message  Reply
Själv blev jag förvandad över demon av HiFi möbler pa andra vaningen (kommer inte ihag vad de hette, men det var svensk tilverkat och spelade med micromega pa REL hötalare) de hade ett fjädrat hifi ställ. Nu är det som sa att jag tillhör skeptikerna vad det gäller diverse vodoo, grejer men jag hörde faktiskt skillnad när de tog bort fjädringen (eller trodde mig göra det). Problemet är att jag inte litar pa mina sinnen om det inte är ett blind test sa jag far helt enkelt släpa min rumpa till ett ställe som säljer det och "blind lyssna". Är det nagaon som kom ihag vad tillverkaren hette??
Nix pix nu skall jag göra ett blind test mellan ett par 15 ar gamla billiga högtalarkablar och Supras Sword och skall se/höra om det blir en san fantastisk skillnad som vissa säger...
Go to Top of Page

bjorn
senior advisor

390 Posts

Posted - 2005/02/08 :  20:54:45  Show Profile Send bjorn a Private Message  Reply
..."Skilfinger" förmodligen. Du kan kontakta Hifi punkten i Skövde för mer information...

Björn

Verksam i HiFi-branchen sedan 1987.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/08 :  22:13:28  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Mellan alla rum, så sprang man på en MASSA folk, en del bekanta en del blivande bekanta. En del av dessa passerade förbi min lins

Träffade dessa två i olika rum. Nu börjar mässans namngivningslek

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2005/02/08 :  22:34:39  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jonas=Sanoj
Lt Andersson
Kan du inte öka svårighetsgraden Zalve

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/08 :  22:36:36  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
kan försöka (tar dock bara bilderna slumpmässigt)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2005/02/08 :  22:41:30  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
C-Quence och den andra killen har jag inte en susning om

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/08 :  22:59:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Du ville ju ha det lite svårare.

Killen har tillgång till en verkstad som ALLA nog är avis på...

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22006 Posts

Posted - 2005/02/08 :  23:21:50  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Och han är en rackare på att bygga Hornhögtalare, fråga Time...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/09 :  00:08:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Medans ni tänker lite så fortsätter vi med 2 till..

Edited by - Zalve on 2005/02/09 02:46:41
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2005/02/09 :  00:30:06  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
liten hint:
High-fidelity, PL-Audio.

=)

Snoogens
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2005/02/09 :  01:21:01  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
En trevlig prick måste jag säga , men man ser inte så mycket av han längre

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/09 :  02:46:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Vem plockar den trevllige forumkillen under C-Q `?

Ranefjord skall få några svåra, men trevliga killar att gissa på

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/09 :  02:48:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Medans Ranefjord funderar så kan ni få några till så här framåt natten.

Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2005/02/09 :  07:31:54  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Sista inlägget är två Gbg-bor....hmmm, en klippt Matrixen och Stefanb..

\\K-man

Edited by - K-man on 2005/02/09 07:33:01
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22006 Posts

Posted - 2005/02/09 :  08:29:32  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Killen med en maskinpark som man gärna skulle nyttja är Classe

Sedan är det Sven Bilén från High Fidelity, han som skrev den fina VPI-testen i senaste numret.
Killen under honom kan presentera sig själv

Sedan har vi Knoppen och Morello. De stod bägge bakom LTS-bordet när jag träffade dem.

Och under dem, har vi Ranefjord.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2005/02/09 :  08:49:12  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message  Reply

Ranefjord som demare åt de kommersiella krafterna. Har vi fått ett nytt handlarforum?

mvh

,

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Margaux
Member

679 Posts

Posted - 2005/02/09 :  08:57:38  Show Profile Send Margaux a Private Message  Reply
quote:
Ranefjord som demare åt de kommersiella krafterna. Har vi fått ett nytt handlarforum?

Det var riktigt roligt sagt

Sladd en fråga.

På Sheraton (om det var ett eller två år sedan) demade du en DVD skiva med en otrolig trummis. Kommer du ihåg vem det var?

/Joachim
Det finns bara två sorters musik. Bra musik och dålig musik.
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2005/02/09 :  09:19:10  Show Profile Send C-Quence a Private Message  Reply
Oj då, Zalve's kamera är snabb!
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2005/02/09 :  09:19:47  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
quote:

Kommersens vägar äro outgrundliga! Vi har faktiskt(.se) funderat på detta och kommit fram till att det än så länge är ganska oskyldigt.

Det har diskuterats om jag skulle lägga till något i min signatur, vilket kanske borde lämpligt... Just nu är det lite upp till vad folket på IRC tycker (thats where it's at). Ni är alla välkomna dit.

MEN, låt säga att det blir mer demande och detta resulterar i stora påtryckningar från användarna kommer vi absolut att hålla en -->omröstning<-- om detta i sann demokratisk anda!

Snoogens

Edited by - Ranefjord on 2005/02/09 09:38:55
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/02/09 :  10:58:57  Show Profile Send Blue a Private Message  Reply
Ranefjord! Trevligt att se dig här!

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Ranefjord
Member

422 Posts

Posted - 2005/02/09 :  11:52:01  Show Profile  Visit Ranefjord's Homepage Send Ranefjord a Private Message  Reply
Blue: Det samma! =) Jag hänger lite överallt. Eftersom forumen kompletterar varandra känner jag inte något tvång att hålla mig enbart på hemmaplan.

Tack till alla som besökte AudioConcept-Opus3-Quad-Sony-rummet föresten! :)

Snoogens
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2005/02/09 :  12:29:20  Show Profile Send Matrixen a Private Message  Reply
Man känner ju knappt igen sig själv längre...
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2005/02/09 :  12:41:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Har du klippt dig Matrixen ?
Jag trodde jag tillhörde de som klippte sig och hade lika långt hår kvar

Vi tar 2 bilder till..

Edited by - Zalve on 2005/02/09 12:44:27
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/02/09 :  14:23:33  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
Den sista är Eliot va!?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page
Page: of 7 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000