HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Denver 141 för 995 kr år 2002 tror jag det är.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 24

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/15 :  14:22:49  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
matte76 > Kan (vill inte just nu) sälja mitt "tävlingsex", men hör gärna med CC jag vet att gärna moddar åt andra (för en billig peng).
Och jag är inte klar på längen med min moddning.....
Vi har ju i stor sett inga hemlisar här heller.... så du kan nog välja "graden" av moddning i samråd med CC.

DenverMeck

PS Mayro for President !!! Alla med en Denver på OP kan väl skicka ett PM till honom. Skulle vara kul att se hur många vi är.......

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/15 :  14:28:32  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Wolfgang.. Du har en beställning på bild hur du ser ut vid operationen!!!!!!!!då denvern ser ut så här och skall återbördas till så här

Så fram med kameran nu..

Ryktet säger
"munskydd. handskar o gröna kläder osv"..

Så beställning av operationsbild är numera officiell..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/15 :  15:32:23  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Sorry Mr. President......
Får inte ta klader från varken sjukhus eller OP....
Vi får se vad vi kan åstadkomma.....

DenverMeck

++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/15 :  17:07:25  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
"tävlingsex",

Menar du tävlings exemplar eller "tävlingsex",

Då får inte min fru hänga med

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/02/15 17:08:27
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/15 :  17:32:37  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Min omgjorda denver 141 är på affären just nu.. Avhämntning pågår av min fru..
SÅÅÅ snart kommer AB jämförelser med exakt samma typ av spelare. Med exakt samma saker gjorde. MEn med fina WBT på den ena och vanliga skräp på den andra.. båda är modell 141....

Nu pojkar så vet vi snart svaret vad byte av RCA innebär i klarspråk... Inte bara i "tro".... Fakta är på väg...

EDIT..

Den är nu inkopplad o spelar.. Dom första toneras resutat kommer här.

Chris lones har fått en sprödhet som inte fanns på samma sätt förut.. Basen går tydligt djupare med mera kraft osv.. Nu har min fru julio testen pågående. Hon log då jag lämnade henne i musikrummet.
Om någon undrar om jag anser dom kostnader detta har kostat med trasport samt WBT så är mitt svar direkt avgjort redan på en iskall maskin.. Svaret är enlig följande.

Jag skulle ge det dubbla för vad jag fick utan att ens blinka. Nyanserna är klart bättre.. Ärligt kommer jag inte ens koppla upp min andra för att jämföra.. Detta är inte mening då det är för mig så viktiga parametrar som ändrats Jag fattar att en primare fick generalspö av denna nemera ännu mer fixade...

totalkost idag är. runt 1650 kr spritt under 2-3 år eftersom min är en gammal modell...

Jag har tidigare betalat 20000 utan att blinka för denna skillnad. Då talar man om nyanser. Ska bli skoj att höra den om en vecka då allt satt sig mera efter lödningar mm.. erfarenheten säger det tar 24 timmar att komma igång ok.. Men små saker händer under längre tid....
Tack CC för ditt stöd och suport!!!! Härligt du rykte in och gav ett handtag.. Och jag rekomenderar er som inte kan själv byta RCA att om möjlighet finns be CC om denna hjälp. Snyyg jobb samt enn snabbt aggerande... Och en skoj kille..

Tack igen. Nu ska här spisas mer Chris jones.. Frun ska ut ur rummet nu....så dessa åker nu på så man ser tuff ut. Om jag losar så ser ja ut som följer

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/02/15 18:03:44
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/02/15 :  20:29:12  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Första inlägget från en tidig medlem i Denverklubben..

Visste ni att mayro har ett par noppriga utnötta lång-fillingar samt raggsockor på sig allt som oftast?

En president bör ju iaf ha en skinnväst till det, eller?

Puss på dig Tobbe!
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/02/15 :  20:38:24  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
OK, för att avslöja mig själv så var det jag som dödade en 816 med akryl..snyft

En 526 är införskaffad sedan en vecka, moddningar börjar i helgen tillsammans med ett par nya rör-monoblock á 90(!)W

Test-resultat kommer!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2005/02/15 :  22:12:40  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Mayro, kolla in din avatar under namnet...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/15 :  22:22:03  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Jadu pac,,,

Vad säger man

Tårarna rinner av garv här.. Ni är otroliga helt enkelt....

Har vi inte skoj så säg....

Tyvärr får vi tydligen utlysa lite tio minuters sorgtystnad.. En denver har tydligen stupat igen i sina ansträngningar att bli bättre...

Undrar om vi borde starta en "försäkringskassa" för oförutsedda händelser i våra förtvivlade försök att nå nirvanna

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/15 :  22:47:54  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Hmmm, och så har vi fått en "Stenålders-Denver" i Värmland !?
Mayro tog han fasta på det jag sa om Diabasen ??

Wolfgang

Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/15 :  22:55:22  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Hua, en efter en stupar i strid mot naturlagarna.

Har fått dit lite smältlim idag och finner att den ännu en gång har vuxit i sin uppgift. Upplever att den är bättre på diskantregistret där den nu är ännu bättre på att förmedla musiken med bättre naturlighet och mer korrekt känsla. Var lite kantig förut. Nu låter det helt klart mer rätt. Den klarar att återge mikrodetaljer bättre och låter snabbare så att säga. D.v.s. grötar inte ihop infon.
Någon som upplevt det samma?
Har även en feeling för att det har blivit lite mera stampa takten känsla.

Härligt det här. Nästa gång får det nog bli bittum i lådan. Undrar vad det kan ge för resultat.
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/15 :  23:32:20  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Leif B > Större lugn ... se bilderna på DIY sid 2.

//Wolfgang

Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2005/02/15 :  23:32:57  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Jag är skiträdd att min ska gå sönder. Nu är bitumenmatta insatt. Imorgon så finns det möjlighet att en nätbrunn och lite smältlim åker på.
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/15 :  23:42:45  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Och hur låter den nu då lindvall?? Bilder visa oss på DIY tråden, vi vill se vad du gjort !!!

Wolfgang

Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2005/02/15 :  23:47:06  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Wolfgang, kanske imorgon. Jag äger ingen digitalkamera tyvärr. Den låter lugnare och inte så fnisslig i diskanten. men jag tycker den tappat lite i liv och engagemang. Men jag gillar ju att lyssna på dist ety jag är en rörkille. ;-)
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/15 :  23:47:44  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Här händer grejer... i våran egen takt.
Kul att utvärdera efter varje förändring.

Wolfgang - du får vara våran ledarhund.

mvh Leif B
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/15 :  23:50:22  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Glöm inte det tar ett tag att spela in efter man löder i dom även om dom har spelat innan.. Minst 24 tim på reapat....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/15 :  23:58:22  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Mayro > Efter varje ingrepp kommer jag hädanefter att sända spelaren till dig för 48 timmars varmkörning........

du får 4 smilys.....

Wolfgang

Edited by - Creative Audio on 2005/02/16 18:24:25
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/16 :  00:05:01  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Tycker du om den Wolfgang?

Har den nån chans mot det du använder nu?

mvh Leif B
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/16 :  00:12:07  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Leif B > Mycket tveksamt ...... Vet bara EN maskin som JAG tycker är bättre (min nästa hoppas jag) UX-1 från samma firma...... men 145k ..

799:- är mycket mindre och vad spelar det för roll om den går till de sälla jaktmarkerna
Men skoj har jag när jag sitter här och pular både med spelaren och Er på forumet.....

Wolfgang

föresten Leif vet du vad jag kör med ??

Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/16 :  00:19:01  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Börjar det på A och slutar på e?

I så fall kan jag nog gissa det.

mvh Leif B
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/02/16 :  02:25:58  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Skoj det här, jag får suga i mig alla råd och våga börja så småningom.

Bravo
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/16 :  02:38:24  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Bravo bravo!!!!!

Men se upp! Några denvers har redan. Så var försiktiga där ute.

denna står överallt och lurar på våra tappra denvers. en del ser ut så här efter bataljerna sedan har vi offren på framgångens vingliga stig.
Våra hjältar. våra ledstjärnor. Som postumt härmed får tapperhetsmedaljer för dom heroiska insattser dom ändå gjort..
Så vi går nu mot nya mål i kampen mot orätt o förtal.För inget stoppar en denvers

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/02/16 02:46:14
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/02/16 :  04:14:19  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Dyker en så får jag väl ta sonens som han skall få i födelsedagspresent, han vet ju inte om det än.

För övrigt finns det några vinster att börja att plottra med den dyrare modellen 228?

Bravo
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/02/16 :  08:14:47  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
En fråga? Finns inte även denver till salu på claes ohlson.

Det såldes iallafall i finland på claes ohlson.
Har ej det i närheten så ifall någon råkar titta förbi?

De kanske har andra modeller?
Go to Top of Page
Page: of 24 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000