HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Denver 141 för 995 kr år 2002 tror jag det är.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 24

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/14 :  18:09:45  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Ok,strunta i dvd:n och köp dig en bra och dyr cd-spelare. Tror du behöver ge runt 25 tusen för att få dina högtalare att låta riktigt bra.

mvh Leif B
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/14 :  18:14:22  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Leif B: Det tror jag knappast, har hört de spela jättebra med Primare CD21 för 9.900. Men åter: Bor någon i närheten av Malmö eller har ärende i närheten får han gärna komma hem till mig med en Denver och jämföra med ett par cd-spelare. Blir jag övertygad om Denverns förträfflighet i jämförelse med de andra kan jag tänka mig köpa en sådan.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2005/02/14 :  18:27:53  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
SIBA skickar ju inga Denver´s numer...

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/14 :  18:32:29  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
matte76

Du hör direkt om den har kvaliteter du gillar... Lyssna noga och avgör om du gillar just mellanregistret.. Och tycker du dig höra egenskaper du gillar men vill ha mer ut bara.. Jag då är det bara att titta upp till mig så bygger vi om den på några timmar... Och sedan har du 9000 till 19000 att fördela på andra saker.. Och tro mig matte76.. Du kommer sända in mest till tråden här om vikken tur du har som blev så nyfiken till slut....

Tänk vad du får för kablar osv för dessa pengar!!!!! För att inte tala om skivor!!!!!!!

Sedan kommer nu som du säkert sett det komma "tunga" gubbar in med moddtips osv.... Tro mig bara lite så blir du en glad hifigubbe mad ett kul möte att se fram emot..

Mitt förslag sedan då vi fått till ett första möte med prov osv vi skall bjuda in andra för tävlan mot våra denvers...

Jag tror att det nu kommer komma rysarbyggen med rör osv om detta fortsätter som det börjat. Och pengarna blir inte många... Så det är skoj du mjuknar lite.. Man ser nyfikenheten genom fasaden lite..
Trevligt..
Du är hjätligt välkommen in i värmen och ha skoj med oss andra...

Som sagt.. Klubbrabbat är redan utlovat som Wolfgang nämnt i diy tråden om vad olika gör o så.....Så kör på nu.. Dom 500-1000 spänn det kostar kommer inte göra dig ledsen.....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/14 :  18:55:53  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Mayro: Klart jag vill testa för att se om den lever upp till vad ni lovar!! Men jag har svårt att ta mig någonstans, har ingen bil och dåligt med tid. Hoppas någon kan ge en demo i Malmö.

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/14 :  19:06:24  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
lovat är att den gör ett knepigt fenomen.. Inget annat. Samt att du förmodligen skulle bli en glad ägare.
Men prova i orginal bara.. Du hör direkt efter nån dag värdet.. som sedan blir klart förbättrat...

Om inte så släng tillbaks den bara.... du har nada att förlora.. Inte en spänn...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/14 :  19:09:54  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jo 500 spänn? Går det att lämna tillbaks den om man använt den? Och Siba levererar inte den längre enligt Mange W?

Edited by - matte76 on 2005/02/14 19:10:32
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/14 :  19:52:44  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Men även i Malmö finn väl SIBA ?? Och bussar ??

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/14 :  19:55:27  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Wolfgang: Bussar??

Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/02/14 :  20:11:34  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Matte76, det går kanske bussar till Siba och då kan du ta dig dit och köpa en. 30 dagar gäller även bruten förpackning och om du inte tror på det kan du alltid fråga säljaren på Siba samtidigt som du köper en Denver.

Mvh Jesper

Retro låter fint.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/14 :  20:55:14  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Jeppe72: Jo du det vet jag...ska kolla upp Denvern. Vilken modellbeteckning hade den? 816?

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/14 :  21:09:24  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Den som jag slaktar på DIY heter DV 228 = 799:- sen finns oxå 816 =499:- skall t.o.m. klara HDCD.....

//Wolfgang

++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/14 :  21:10:07  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
816 klarade inte HDCD i verkligheten eller hur var det?

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/14 :  21:26:49  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Vi sa NEJ, Ingenjörerna på Denver säger JA...... kanske måndagsexemplar...... Jag bytte spelare 4 ggr innan jag godkännde den 5:e (som ligger på bordet, DIY) men det är 228:an som kostar 799:-

//Wolfgang

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/14 :  21:36:53  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
fatta att en denvertråd är snart uppe i fantastiska 10000 på besök!!!! En otrolig siffra som klart indikerar att det fanns ett behov för en lite udda grej. Bra eller inte så har det blivit så roligt..

Jag vill IGEN slå ett slag för att titta in hos Svalander och se vad som behövs till modd..läs info på diy sidan angående samköp osv.. Klubbrabbat är lovad för oss Denvermekar... Som sagt. Vårt lilla projekt har skapat goda humorvibbar lite runt omkring.. så kör på....
Sänd mail till mig på

highend@telia.com

där jag har en egen box i ordning för beställningarna till detta köp som går iväg på senast fredag-----

Och wolfgang..din spelare blir kul att se o höra.. Men om typ en kille som Bernt skulle hoppa in här så kommer nog flera ideer. Men kanske på för hög nivå för en annan...ler

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/02/14 :  23:24:41  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Ok, nu har jag moddat lite...

Jag har tagit bort startknappen och kladdad på silikon. Jag har inte dämpat lådan och inte heller skruvat loss kortet där utgångssteget sitter för att sedan limma det (ser ut som Tobbe gjort så!?). Inte heller har jag bytt till nätbrunn utan jag kör orginalel. Dessutom har jag inte bytt RCA men nätis och RCA är beställda, det ska bli intressant. Men, det låter redan bra!! Det låter till och med skitbra! Bättre än vissa cd-spelare, utan att nämna någon!?!?

Retro låter fint.
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2005/02/14 :  23:53:03  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Nu har Denvern gått en snabb uppvärmningsmatch mellan Cayinen som är utrustad med Clou Silvervoicenätkabel (har för mig ett nypris på runt 5 loppor) och Denvern, den stackarn, har bara sin fastmonterade nätsladd och väger fyra kilo mot Cayinens något högre vikt! :-)

De två kombatanterna:

Cayin cd251 (bild från www.interceptor.dk)

Denver 816 (bild från http://www.denver-electronics.com )

Jättebild: http://www.denver-electronics.com/UploadetFiles/154/25/DENVER_DVD-816.jpg

Nu ska det sägas att jag tycker mycket bra om min Cayin eftersom den är bra på just röster och närvaro, det som sägs vara Denverns starka sida också. Omodifierad så blir faktiskt Denvern spöad på alla punkter (vad jag kunde med en snabb lyssning avgöra) av Cayinen. Däremot är det sjukt att den bara kostar 449kr och presterar det ljud den gör (jag har alltså 816) Min teori är att Denvern förmodligen svarar bra på strömkabelbyte pga att den egna nätdelen är klent tilltagen, så all hjälp Denvern kan få vad gäller strömmen tar den tacksamt emot. Jag kommer inte att ha tid eller möjlighet att modda min på några veckor än, men jag hör av mig till dig mayro när det blir dags så kanske jag kan få lite hjälp av "presidenten"! ;-)

Jag kan bara säga att omodifierad så spelar Denvern ruskigt bra för pengarna, men förvänta er inga mirakel eller att den ska slå er tiotusenkronorsspelare rakt av. Men det finns potensial i den lille rackaren, det hör man klart och tydligt. OM man med moddning kan få upp den i klass med Cayinen så är det bara att bocka och buga.

Tilläggas ska att Denvern har fått stå och spela i uppskattningsvis tio timmar. Vad gäller inspelning har jag den erfarenheten att det brukar hända mest de två första timmarna innan det sen planar ut mer och mer. Jag har också bara gjort ett väldigt snabbt test och inte lyssnat mer än ett par låtar (Madonna - Ray of Light)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/15 :  00:14:08  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
glöm inte att häng med på vår gemensamma beställning av grejor..även om du senare mekar dit dom blir det ju lite billigare för dig o alla genom ett lite samlat större inköp...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/02/15 :  11:38:05  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
hej Mayro:

Har härmed återuppstått efter en del vinglande på finlandsfärja.
Måste ha varit vågornas fel

Vad är det som händer. Hela tråden har exploderat och inlägg svischar in.

Är helt klart intresserad av en sambeställning.
Ska ta tag i denvern här i veckan för att se vad man kan göra.

ha det gott allt folk.

vart söker man för att bli medlem ??
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/15 :  12:00:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Du är redan medlem

Att va med här innebär endast man har införskaffat sig en denver, Och vill va med i gänget... Sedan finns det inga restriktioner alls.. Vill man lägga 18 kr på en nätbrunn så har man moddat... Och är med i senare tävling. Lite tvivlar jag numera detta lilla ingrepp kommer räcka till seger. Men den roliga delen att va där missar man inte...

Här i denna klubb finns inga gränser alls

För vid mötet efter lite pils kan man ju vinna i alla fall...pils har ju en modifikationsfaktor i sig själv som man säger...

Så välkommen....Niotera gärna länken som lagts till ovan.. Det ÄR tydligen bra komponenenter i våra maskiner.. Jag har inte läst allt. Men första raderna tyder på det...

edit
Men är det samma som våra?? Menar på länken? Jag kan inte öppna bilderna

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/02/15 12:07:34
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/15 :  12:56:42  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Så spelar vi en omgång till innan nästa moddning, har tagit upp för nätbrunnen, hade en Furutech Rhodium liggande, den åkte in i hålet.
Hela botteplattan har klätts in med bittumen 4mm tjock.... Nätdelen har stabbilliserats, ny kabel med skärm från nätbrunn till nätdel...
Kontakten fick vara kvar i första omgången den gjorde ingen skillnad...
Små bittumen-plattor på kondensatorerna ... mot vibbar ... remsor av bittumen på sidorna av drivverket ..... där fortsätter arbetet med dämpningen....
5.1 monterade jag inte tillbaka däremot scartkontakten..... hade intet smältlim kvar men det skall åtgärdas snarast..... locket dämpat med 2 mm bittumenplattor.......

Hur låter det nu då ...... mellanregistret ännu öppnare, bra diskant och spelaren presterar en hel del bas ....
Men framför allt ett mycket större lugn har infunnit sig .....
Och du mayro (The President) Julio spelar Tango Argentina ................

DenverMeck

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/15 :  13:02:35  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Vad säger man..

Dessa saker du gjort är enkla saker som i stort sätt alla kan göra.. Tror du rent spontant att denna modd har förflyttat din maskin i klassgrupperna rejält redan nu?? Din är långt ifrån inspelad ens.. Så detta är nog en intresant fråga för oss andra.. Har denvern börjat en klassresa??

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/02/15 13:03:22
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/15 :  13:07:01  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Wolfgang: Vad kostar din Denver? Hade varit kul att testa den..

Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/15 :  13:37:04  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
matte76 > 799:- kostade den......
fick frågan om bitumen ..... fins på Biltema eller Mekonomen .... Lycka till .... Använd värmepistol för att forma bitumen ....

//DenverMeck

Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/15 :  13:38:30  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Wolfgang: Jag menade så klart om du säljer DITT ex, köpa den ny utan att modda den intresserar mig icke...och modda kan jag inte, tummen är mitt i handen.

Edited by - matte76 on 2005/02/15 13:38:59
Go to Top of Page
Page: of 24 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000