HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Denver 141 för 995 kr år 2002 tror jag det är.
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 24

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/13 :  23:31:13  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Hur spelar den nya spelaren????? Jag har bara hört den skall vara ett steg bättre ifrån start.. Men vet inte själv..

Så nyfikenheten spirar lite här...

CC.. Du behöver inte söka nytt jobb.. Du har lite timmarbete på ingående som man anar här......ler

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2005/02/13 :  23:51:45  Show Profile Send avr7000 a Private Message  Reply
Är det någon som hört nåt från Denver i Danmark angående HDCD-problemet på 816... Finns det kanske någon annan modell där HDCD funkar eller någon modell utan HDCD...
Är sugen på att modda en men kan som sagt inte köpa en 816 som den är i dag...

/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2005/02/14 :  02:50:44  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message  Reply
quote:
På SIBA, dom hade 816=499:-, 526=499:- och 228=799:- // 228 hade mpg4 oxå och HDCD.....
Om du ska testa 228:an med DivX, har du möjlighet att kolla om den klarar Xvid, Global-Motion-Compenstation och Quarter-Pixel?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2005/02/14 :  03:37:07  Show Profile Send Bravo a Private Message  Reply
Ärligt talat har jag lite svårt att begripa vad som skiljer modellerna åt, är det bara några kryptiska format eller finns det några ljudmässiga skillnader?

Bravo
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/14 :  07:53:37  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Oh, nu Gubbar. Måndag morgon moddingtime. Den av "the President" föreslagna extrainvesteringen (526) för 499:- plockas fram med stora förväntningar .
Blank och fin upplagd på operationsbordet..... men vänta jag har ju inte provspelat ännu.......
Ner från OP, in i racken, på med kablar, letar "Sailing to Philly..." Marks HDCD inspelning..... men , men !! Kontakten i dosan! Släden ut för att lägga in CD´n. Måste ju provlyssna. Trycker släden in .... kommer ut igen Vill inte vara med.... stannar ute. Trycker in igen, @*+?&% ##¤¤¤ vill inte stanna inne och spela för mig!! Packar ihop spelaren...... SIBA vid Järnbrott öppnar först kl 11.00 Får vänta några timmar med skruvmejseln och lödkolven.......
Återkommer i eftermiddag

DenverMeck
Lyssnar på 816 under tiden..... klarar inte HDCD tar nog med den tillbaka oxå.... Jag får nog mecka med 228 istället.... till i eftermiddag pöjkar !!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

kme
Musik-Harry 2005

4409 Posts

Posted - 2005/02/14 :  08:06:33  Show Profile Send kme a Private Message  Reply
avr7000: Angående hdcd chippet, Morten pannen på Denver Electronic i Danmark har skickat ett meil till mig, där han sa att han hade kontaktat farbriken. Här är svaret ifrån honom: Har lige fået mail fra fabrikken igen. Ingenioreme har testet det og det virker fint ved.Mvh kme

Listen: Music Tip by Kurt.Välj Bland Olika Artister På: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about92-0.html Klassiskt på: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about102-0.html
http://www.youtube.com/watch?v=AlLpdWbSevc
http://www.youtube.com/watch?v=YvEccfdw_kU
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/14 :  08:21:23  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Var det inte du Wolfgang som tyckte att anläggningar för bara 50.000 inte låter bra?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/14 :  08:51:39  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Absolut matte76, min ligger strax under 300k, men man kan ju vara open-minded och tycka att det är kul att modda, eller måste det ifrågasättas oxå.....
matte76, vi är faktiskt ett gäng som har rätt kul här och det är väl meningen med vår "hobby"!

++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

Edited by - Creative Audio on 2005/02/14 08:52:29
Go to Top of Page

avr7000
Harry-vinnare 2004

845 Posts

Posted - 2005/02/14 :  09:30:23  Show Profile Send avr7000 a Private Message  Reply
kme...

Verkar ju inget vidare...
Jag har haft hemma 2 st spelare, ingen funkade, -och fler här har ju samma problem...

MVh
/Stefan

Mina pryttlar
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=12665
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/14 :  10:24:32  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Han i sthlm som köpte samma som din wolfgang öppnade sin då släden inte fungerade.. Då låg sladdarna klmda under driverket.. Kanske samma för dig.. Efter detta rättats till va solen uppe igen.. Detta påminner om en klubb för vissa bilar. Eller hojar.. Alla älskar dom små sakerna fast det är rent skit..ler...

Eller är det den kommande pilsen som.,nej,, det kan man väl inte tro...eller

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/14 :  13:23:18  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
The Virgin has landed, DVD-228

Ligger på operationsbordet.........
Nu skall meckas

DenverMeck

Edited by - Creative Audio on 2005/02/14 13:48:17
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/02/14 :  13:56:31  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Vill se den öppnad!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2005/02/14 :  14:05:55  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Jag testade min omoddade Denver 816 i min flickväns normala sunkanläggning mot hennes Dantax DVD. Denvern vann naturligtvis den matchen med naturligare klang och högre upplösning. Med hur mycket är svårt att säga, för allt var kopplat med lakritssnöre och högtalarkablar av den tunnaste och sämsta sorten. Men skillnaden var tydlig.

På DVD däremot förstod jag mig inte på Denvern. Pluggade in scartkontakten rätt av från Dantaxen och kollade in Stings Toscanakonsert. Denvern bistod med onaturliga färger och nåt konstigt streck i övre delen av bilden. Jag har aldrig i mitt liv pysslat med DVD så jag har ingen aning om hur man ställer in prylarna och sånt, men hur jag än mixtrade med menyerna så kunde jag inte få till det bättre på något sätt. Denvern verkar göra sig bäst som cdspelare, ljudet var ju bättre på Stingkonserten, men bilden var under all kritik i jämförelsen med Dantaxen. Men, som sagt, en brasklapp för min okunnighet vad gäller DVDmediet...
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2005/02/14 :  14:18:28  Show Profile Send CC a Private Message  Reply
Det som e ball med denna historien är att Denver verkar satsat på cd-ljudet! Medvetet eller ej ;-) Det som vanligtvis är den svagaste delen på DVD spelare... Å för spelare i denna höga o prestigefyllda prisklass så kan man ju bara förundras över att de överhuvudtaget fungerar :-o

Testade aldrig bilden på 141:an, så jag vet inte... Men kolla menyerna noga! Kanske fel tvformat är inställt som deafult?

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/14 :  14:22:23  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
OK, men jag tror vi får dra oss över till DIY.......
Recentionerna får vi ta här sedan

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/14 :  14:36:03  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
en liten notis.. En kille monterade in en nätbrunn på sin digitalbox och fick stora förbättringar.. Kanske blir det samma sak med bild på dessa efter?? Har någon provat????

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/14 :  15:05:24  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Wolfgang: Nejdå, ha det så kul..bara det att jag har för mig att du skrev att en anläggning för 50.000 inte kan låta bra, hur kan då Denver låta bra...

- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
Go to Top of Page

lindvall

1683 Posts

Posted - 2005/02/14 :  15:15:50  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Man får ju lägga pengarna där det gör mest nytta! Det är kringutrustningen till Denvern som är dyr. ;-)
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/14 :  15:46:34  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Matte76..

Den kan låta bra just för han har en anläggning som KAN visa hur bra den blir då han är klar.. För det är just det som är poängen.. Att den faktiskt verkligen också blir helt sjukt bra med små moddar o fix....

Sedan ingår det numera ett trevligt möte med tävling osv i en trevlig startad denverklubb.. Så vi leker vidare och har skoj.. Samtidigt så sitter det folk runt omkring som har bra saker som får mera pengar över till annat då cd inte blir dyrare än ca 1000-2000 kr.. Så kombo trevligt ljud och ha kul i ett paket.....

I helgen provar kan min denver i en anläggning med Krell 450 monoblock..en kvarts miljon kostar sådana... Tror du det är kompetent att avgöra om denvern är bra?? Menar då du inte anser att ett par 175000 sek thiel 7,2 är bra nog för att avgöra detta via VTL 450 monoblock 120000 samt VAC rörförsteg för 80000 lapp..

Där var ju denvern bättre på röster o blås...

Man jag ÄR fullkommligt säker dina högtalare är klart bättre än dessa thilar samt helgens kommande test på audio artistry B för 250000-300000 lapp....

Så att om vi inte kommer höra om denvern är bra då.. ja då blir vi oerfarna lyssnare tvunga att titta in o använda dina högisar...

En fråga Matte76.. Varför inte sluta måla in dig i hörnet och försöka hoppa med och ha skoj??

Vi är ingen av oss duvungar inom hifi.. Vi alla spelar större saker med prislappar långt över 40000kr för högtalare i stort sätt... Mina skulle idag kosta så mycket att tillverka så dom inte knappt gick att sälja. Så dom är också i en divition långt över 40000kr högtalare...

Sedan så finns det här numera även dom som har mindre påkostade anläggningar som även dom upplever att detta unika inträffar hos dom med.. Detta att dessa skräpspelare faktiskt är trevliga o bra...

Då sanningen kommer fram kommer du få en sådan chock då du ser vad som spelats ut hos folk.. så hoppa med och ha skoj så lägger vi ner detta tjafs nu.. Ta nu en utsträckt hand och ha skoj...oavsett om den är bättre eller sämre än en primare.(Som redan fått åka stereoambulans. men operationsbordet gjorde den bara bättre. men inte helt bra..ler )

Tro mig du kommer ha roligt.. för det är därför vi är här.. Inte för att göra varann till åtlöje eller föringa ens det lilla minsta tips som kan ge bättre ljud...

Om du läser på frågor så ser du ju även jag frågar saker som jag bör fatta själv här.. Jag tror mig förstå varför mitt nya steg INTE fungerade.. Men jag frågar ändå för där ute finns det en sådan rasande kunskap....

Och att ta in den även om man tror sig veta är alltid ett sätt att få mera kunskap..

Man blir aldrig fullärd...

MVH

Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/14 :  16:55:53  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Mayro

Ja nu ska vi bara ha skoj och se vad det kan bli av det här när proffsen sätter klorna i den där Denvern.

CC

quote:
Å för spelare i denna höga o prestigefyllda prisklass så kan man ju bara förundras över att de överhuvudtaget fungerar :-o

Ja hur kan de bara få till det och sen får man bild på köpet för futtiga 499 kr.

lindvall

quote:
Man får ju lägga pengarna där det gör mest nytta! Det är kringutrustningen till Denvern som är dyr. ;-)

Jo, kringutrustingen tar en alldeles för stor %-sats.

Jag provade köra lite film på Denvern igår och fick också problem med bilden.
Det visade sig vara en inställning som skulle ändras. Ställ in den på PAL så blir det klart bättre. Tryck på knappen meny.
Dock har jag upptäckt en hel del brum på min när jag körde med bifogade kabel ( ingen scartkontakt ingår ) till tv:n. Brummet försvann dock med scartkabel. Så visst fungerar den som DVD också.
Kvaliten på bilden är nog inte den bästa men den är väl ok för det priset.

mvh Leif B

Edited by - Leif B on 2005/02/14 16:57:33
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/02/14 :  17:00:40  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Leif B > lödningarna är tyvärr inte dom bästa...... Mer under tråden DIY......
Här gör vi bara utvärderingar sedan......

//Wolfgang

Go to Top of Page

lindvall

1683 Posts

Posted - 2005/02/14 :  17:26:33  Show Profile Send lindvall a Private Message  Reply
Leif_B>> Jo, jag mixtrade lite med PALinställningen också, men fick inte till det bättre. Det gick ju att se bilden, helt klart, men det var ganska onaturliga färger, som om man ställde upp färgen på TVn. Nåväl, nu står Denvern och spelar i den lilla anläggningen här hemma, till min 70-talsreceiver, och det låter bra! :-) Efter moddning så får den gå en match mot min Cayin cd251 och se hur den står sig mot en några år gammal kines i 8 - 9000krs klassen.
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/14 :  17:56:19  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Mayro och Leif B: Jag hade gärna provat vara med i er klubb och testa Denvern, men då ingen verkar bo nära Malmö så kan jag ej provlyssna den, vilket innebär att min skepsis till den består tills dess. Jag är ej beredd att åka till Växjö eller Blekinge eller whatever bara för den sakens skull. Men om någon vill försöka övertyga mig och åka ner till Malmö med en sådan spelare är jag med...då kan jag låna hem en ren cd-spelare i 10k-klassen för jämförelse.

Edited by - matte76 on 2005/02/14 17:56:56
Go to Top of Page

Leif B
Member

1496 Posts

Posted - 2005/02/14 :  18:02:07  Show Profile Send Leif B a Private Message  Reply
Ja men herregud, den kostar 499 kr och du kan lämna tillbaks den inom 30 dar. Varför inte prova?

mvh Leif B
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/02/14 :  18:05:41  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Leif B: Man måste ju modda den för att den ska låta bra, och sånt har jag ej kunskap inom...förresten: Lämna tillbaks den inom 30 dagar kan man väl bara om den ej använts? Och är den då moddad så blir det svårt...

Edited by - matte76 on 2005/02/14 18:06:38
Go to Top of Page
Page: of 24 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000