Author |
Topic |
CC
Member
3981 Posts |
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/12 : 23:52:40
|
Hello Denver fans...... vad tror ni om nya OP ampar ?? Tänkte närmast på AD8065 149:- Dkr !!
Skall se vilken som passas bäst för oss !!
DenverMeck |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 00:43:40
|
heja wolfgang!!!.. Ja. en god ide.. Starta en ny tråd där med ditt projekt!! Vi hänger efter och läskar oss i denverhysterin...
Förbannade sydkraft... Förbannade telia..
Man betalar priser för deras service som gör man skulle fasiken ha allt jämt fungerande.. Men just då man lött klart i kväll på stereon så slocknar strömen.. Och innan detta la internett av..
Dom jäkla svinen tar löner som en oljeshejk skulle avundas. Men kan inte hålla ström i tel igång efter hundra år med blåst o snö..
Otroligt dåligt...
Så nu ska stereon värmas i 24 timmar bara för dom jäkla arslena inte kan leverera.. Inte undra på att skogsbönderna blir vansinniga...
Ibland saknar man STHLM.. IBLAND.. det går nog över i morgon igen..
ler
|
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/02/13 00:48:01 |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 06:07:26
|
Ännu ingen som kan ge ett förslag på gjorda förbättringar och vilka material som använts i mera specifika ordalag som var de kan inköpas och vad de kostar?
|
Bravo |
Edited by - Bravo on 2005/02/14 03:38:24 |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 07:08:45
|
Hello Denver fans..... Eftersom Mayro / Tobbe är upphovsman till "la Denver Hysteria" tycker jag vi utnämner honom till "Ordförande", alla med en dyrlig maskin på operationsbordet PM´ar till Mayro..... Naturligtvis oxå resten som är intresserade av DIY á lá Denver.... Jag själv har en 816 som inhandlades i tisdags på Siba med tidigare "telefonpoäng" så grundkostnaden för mig vart 499:- - 50:- bonus = utgångsläge 449:- Olika förslag hur långt vi skall sträcka "moddningen"?? Max 2000:- ?? Olika DIY skall redovisas med kostnader !! Kommer någon över "modd" för gruppris underrättas resten med PM ! Seriöst Gubbar, nu kör vi !! Tror det finns "maskiner" kvar för dom som blivit utan!!
DenverMeck !! |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
Edited by - Creative Audio on 2005/02/13 07:10:59 |
|
|
kme
Musik-Harry 2005
4409 Posts |
|
Nicke
Member
379 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 10:04:44
|
quote: Hello Denver fans...... vad tror ni om nya OP ampar ?? Tänkte närmast på AD8065
Nu börjar det ju likna nåt....
mayro,Wolfgang:Har ni har lust att kolla upp vad det sitter för opamp och DAC i den?
|
Edited by - Nicke on 2005/02/13 12:36:43 |
|
|
Leif B
Member
1496 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 10:16:32
|
Vad krävs för att byta OP ampar? Lödkolv eller går det bara byta rakt av?
mvh Leif B |
|
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 10:36:43
|
Fasen, det här börjar ju bli riktigt spännande och jag har inte kommit loss än utan sitter med min omoddad. Wolfgang, kan inte du bli min nätbrunnsleverantör?? En AC Inlet från furutech skulle sitta fint, till att börja med
Mvh Jesper |
Retro låter fint. |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 11:25:29
|
quote: Hello Denver fans..... Eftersom Mayro / Tobbe är upphovsman till "la Denver Hysteria" tycker jag vi utnämner honom till "Ordförande", alla med en dyrlig maskin på operationsbordet PM´ar till Mayro..... Naturligtvis oxå resten som är intresserade av DIY á lá Denver.... Jag själv har en 816 som inhandlades i tisdags på Siba med tidigare "telefonpoäng" så grundkostnaden för mig vart 499:- - 50:- bonus = utgångsläge 449:- Olika förslag hur långt vi skall sträcka "moddningen"?? Max 2000:- ?? Olika DIY skall redovisas med kostnader !! Kommer någon över "modd" för gruppris underrättas resten med PM ! Seriöst Gubbar, nu kör vi !! Tror det finns "maskiner" kvar för dom som blivit utan!!
Hello Denver fans...
Vilken kul idé du hade Wolfgang! Kör en tråd på DIY med alla moddtips vet ja. Det finns många duktiga medlemmar på DIY som säkert kan bidra med ett eller annat tips.
Hur är det med klockorna i dessa spelare, ingen som givit sig på att gör något åt dem?
någon som tänker på ett rörlinjesteg... |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 11:28:18
|
Ja vad sä'ger vi. Ska vi starta en denverklubb och ha små moddartävlingar osv.. Inte för man är en som kan nåt. Men dom andra får väl lära oss andra.. Wolfgang sa set och trodde det var ett skämt.. Det va det inte. Woffe menade blodigt skoj allvar.. Så vad sägs.. Flytta tråden trådens delar som är modd till Diy..och skriva recentioner här....Jo detta börjar bli riktigt skoj.... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Leif B
Member
1496 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 11:31:47
|
Jo, om den här Denvern kan bli ännu ett strå vassare utan några inte alltför dyra moddar så kommer man hänga på utan tvekan. Op-ampar blev man rejält sugen på. Kan dock inte förstå var den ska kopplas in... men det finns det säkert många andra som kan lista ut.
mvh Leif B |
Edited by - Leif B on 2005/02/13 11:32:36 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 11:57:26
|
Ska vi få ha "hemliga" moddeller i bakfickan? Eller ska man vara tvungen att deklarera VILKEN spelare man moddar??? OSV..
IOFS så förstår man ju att svaret ska va ja.. att man måste säga det. Annars kan ju ingen annan se o lära IOFS ju...hmm
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Leif B
Member
1496 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 12:15:15
|
Måste väl vara "öppna kort", annars kommer den väl ingen till nytta. Det svår kan vara att jämnföra en orginal mot en moddad, om man nu inte har 2 identiska spelare. Vissa mods kan i.o.f.s. kännas mer rätt än andra.
mvh Leif B |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 12:26:45
|
HAHAHA.. jag skulle bli PRESIDENT för en DENVERKLUB????
Wolfgang.. Varihelskotta får du allt ifrån??
vi garvar oss till döds här... "Min fru sa att detta räknade du inte med va?"
OK.. woffe o alla.. Skriv här hur ni ser det. Ja eller nej. Ska en kul ny liten klubb startas med ett årsmöte där maskiner tävlar mot varann? Och som woffe sa, Trevlig samvaro o skoj tävling med medföjljade ljudförbättringar såsom en o annan pils.... Sedan kan vi inbjuda andra dårar som liksom oss har sina spelare mot oss.. Denver VS ??..
en sak är då tvärsäker.. Oj vad skoj man skulle ha oavsett att iden är helt sjuk.. DENVERKLBB.. Smaka på det.. själv tror jag knappt dessa rader ännu.. Denver...
Nu knackar det på dörren här. Min fru säger det står en bil utanför där texten säger.
DRIS...??? |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 12:42:45
|
Nicke.. Jag har tyvärr inte kunskaper som sträcker sig så långt... Nån med dessa kunskaper får rycka in här....
Op ampar?? Herregud. Jag som bara undrade hur den kunde spela så bra........
hahaha... Lena flinar här ska ni veta. Till o med vår helt ointreserade dottar på 18 år läser denna tråd o flinar glatt.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Nicke
Member
379 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 12:48:21
|
mayro: Om du öppnar locket och tittar på kretskortet sitter det säkert några 8pins IC-kretsar ganska nära utgångskontakterna. Vad står det på dessa?
Sedan sitter det säkert en lite större IC-krets i närheten. Det vore även intressant att veta vad den heter.
Jag kan ju lova dig att byte av opampar lär göra betydligt större skillnad än nätsladdar och apparatintag.... |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 13:03:10
|
Jag satt i snack med Bernt och kommentaren var "Det är inte utan att man är sugen...". |
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 13:06:32
|
OM jag bara hittar min överföringskabel för digitalkameran lägger jag upp bilder under DIY....... Vote Tobbe for president in the "la Denver Hysteria" ..... självklart det är ju du som satt "sprätt" på oss andra..... Skall höra med Josef Svalander om han kan stödja oss på något sätt han har ju en del smågodis som vi skulle kunna använda i "moddningen". Och sedan gubbar.... bilder och förklaringar till dom som tror att dom inte kan (men kan ändå)
Jo Tobbe du håller fanan högt, jag kommer med prisuppgifter till dig så får vi se hur vi skall göra sedan..... Nätbrunn måste ju alla ha och en OPamp.... Skall kollla om vi kan få ett "gruppris" vi måste bara kolla vilka OPampar vi behöver till de olika Denvermodellerna i "la Denver Hysteria" klubben.... Tobbe har en 141 (får be CC kolla) jag skall titta i 816... tror det fanns någon mer modell !!
PM´a till Tobbe...
Er DenverMeck |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 13:19:45
|
Kom igen PAC och Bernt. SIBA har ett gäng 816 Denver kvar...... 500:- moddar skoj och billigare än att gå på krogen. Vem vet vi kanske kan trolla till riktigt välljudande små spelare....... Jag skall jämföra med min TEAC Esoteric...... Kanske säljer den
DenverMeck |
|
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 15:38:43
|
Min lättmoddade Marantz CD5400 har tagit steget ner från granitblocket och där står i stället mr 816..... Nätbrunn, bitumenmatta, häftmassa och bortkopplad strömknapp är vad som hänt än så länge. Kör den via min DAC (Musical Fidelity X-24K). Mera på gång....
/Per
Billigt är skoj |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
Leif B
Member
1496 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 18:02:49
|
Härligt, det går framåt. Hoppas Bernt och Pac hänger på, kan bli en viktiga länkar för oss amatörer (talar mest för mig själv) .
mvh Leif B
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 18:36:34
|
Sorry Gubbs! Efter ett kort men intensivt samtal med mayro (mr president) så blev det en 526 (Denver så klart) oxå.....med HDCD... vad nu detta skall leda till men hittade samtidigt en Denver 228 ?? Kanske skule ta den oxå Vilken är bäst nudå har fortfarande inte hittat överföringskabeln för digitalkameran...... Undrar om jag "moddat" den någonstans ??? OPamp´sarna skall undersökas imorgon, för nätbrunnar ta kontakt med Tobbe (the president) blir furutech från Svalander, jag snackade med Josef i eftermiddags.........
DenverMeck |
Edited by - Creative Audio on 2005/02/13 20:29:42 |
|
|
Leif B
Member
1496 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 18:59:45
|
Wolfgang Var fick du tag på 526:an? Har du provat HDCD på den för att se om den fungerar som den ska?
mvh Leif B |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 19:37:47
|
På SIBA, dom hade 816=499:-, 526=499:- och 228=799:- // 228 hade mpg4 oxå och HDCD..... skall prova imorgon orkar inte mer idag varit uppe sedan 5.15 och jobbat....... det värsta hittar inte sladden för överföring från kamera till datorn.......
DenverMeck |
Edited by - Creative Audio on 2005/02/13 20:30:50 |
|
|
Topic |
|