Author |
Topic |
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 11:27:33
|
wow. kursen sjönk på primare nu såg jag på nyheterna. Dom talade om en okännd uppkommling som tagit loven av primare försäljningen.. Däremot ökande köerna så mycket utanför siba så polis fick inkallas....
"Värst var det i GBG där en galen "moddare" BRÖT sig in i sibas lager och skrek hejdlöst. Jag hittar ingen 141. Han är numera körd till sjukhus där han yrar om att "detta skulle inte gå" Alla undrar vad som utlöst denna till synes svåra sjuka.."###
Till CC.. Heja CC... Vikket drag...
Trodde inte du skulle våga skriva en enda rad om dina resultat.. Imponerande att du också satte ditt rykte på spel.. Men jag är faktiskt glad för det. Att du sedan vågade sätta ut att din primare fick gå hem osv var mera imponerande.. Modigt gjort... Måste ha tagit emot varenda tryck du gjorde då du skrev det.....
Men gissa om glädjen här.. Den stiger en liten bit till ljudmäsigt.. Sen kommer det nog dröja innan jag står i en stereobutik för att köpa en cd... |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/02/11 12:32:37 |
|
|
CC
Member
3981 Posts |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 12:26:47
|
här kommer en text ifrån en som nog begärde LITE för mycket. Han fyllde sin D med 3 tuber akryl som är vattenbaserad för att dämpa lådan.. Hans Denver går nu till Denvermuseet för beskådande.. Här följer texten...Garvar läppen av mig..
"Hej Tobbe,
Min Denver är död idag, sorg är utlyst.. Akrylen tog hans liv, och vi vet alla hur farligt det är. Han svarade på i och ur-dragning av sin närande strömkabel en gång, men sedan så gick han bort. Han dog med Julio Iglesisas nära sitt hjärta, obduktion får ta ut skivan efter begravning.
Till nästa gång så vet jag bättre, jag kommer inte att ge min nästa Denver så mycket akryl!!
R.I.P
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
|
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
MasterChief
Member
259 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 15:59:15
|
Wow...Den här tråden har jag missat (Hänger inte här 24/7 som vissa av er. ).
Credits till dig mayro. Jag vill minnas att en viss digital Panasonicförstärkare blev hyllad för länge sedan här på HiFiforum. Det här visar, IMHO, att HiFI inte är magi. Enkla vettiga lösningar så kan det uppstå fantastiskt välljud.
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 19:35:57
|
mayro > Som jag sa till dig i telefonen tror jag fortfarande på att köra med silicon......(ska hämta min manskin(?), dremmeln och lödkolven) (Och sätta min Guldsäkring i proppskåpet) Jag har en "massa" solid core silvertråd liggande och teflonhylsor.... Om du är riktigt snäll kanske jag ringer till CC och jämför
W |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
http://www.creative-audio.se |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 20:07:08
|
Gud vad jag garvar wolfgang....
Vad skall du jämföra med CC. Min denver?? Eller har du en egen highend denver.
Du anar inte hur jag längtar tills jag får min propp... Detta skall bli stenskoj..
Jag älskar woodoo på denna nivå ska du veta. Va fasiken skulle man göra om man inte hade mixandet bredvid lyssnandet.. Det är för mig halva nöjet att fixa o dona och ev hitta små små steg varje gång.. Det är bara fördjäkla skoj..
Så kommer du med säkringar nu.. Jag dör av lycka. detta räddar min rest av våren tills min stora jänkare o skinnvästen samt boxbollen o cromade arbågen skall ut o göra stan (Numera byn..ler...)
Oj vad kul de ska bli..
Nu ska jag hämta upp en av mina nätsladdar och se om den kan rädda kvar mitt slutsteg som toppsteg eller om det är dömmt till bas steg för alltid...
MVH Tobbe
(Akryl va ingen höjdare....gapskratt.. Micke min kompis lät för skoj då han ringde mig idag..Han tjöt av skratt. Men ny denver är inköpt. Skam den som ger sig) |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 22:17:17
|
Tobbe > kan du väl ge dig på att jag har en "DENVER"med nätbrunn i Rhodium och fadelartkabel, skall se om min digi.kamera går igång kanske jag lägger upp bilder (jag sa kanske, så tjata inte)........ jag väntar bara på "nextgenhonor" för utgången!!!
Mera guldsäkringar jag kör med denna!!!!!
Wolfgang |
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
|
|
CC
Member
3981 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 22:42:25
|
Jaha! Rond 2 avslutad…
Denver DVD-141 versus. TEAC VRDS 7:a drive & Elektrokompaniet´s ECD1 dac!
På ena ringhörnan: En trimmad spelare från Denver, modell dvd-141. På andra sidan: En gammal trotjänare, Teac VRDS 7:an som varit med sedan tidigt 90:tal arbetar idag som drive till en extern dac från Elektrokompaniet, ECD1! Tillsammans har de bildat en pakt där en väl utprovad digitalkabel (tweakad å åter tweakad) tjänstgör som förbindelselänk mellan dem två. De får ström via noga utprovade nätkablar med dedikerade kontaktdon o är smått trimmade med lite blymattor osv, om än inte i den utsträckning som deras nya konkurrent Denver har fått utstå…
Hur ska nu detta gå? Ska de gamla trotjänarna få på däng precis som deras kusin Primare v20? Eller kommer de hålla fanan högt? Till deras favör har de det faktum, att övrig utrustning som används, är väl intrimmat tillsammans med denna kombo! Men Denvern är som sagt en farlig rival…
I första rundan är Denvern uppe på spelplan. Denna spelare har fått värma upp i några timmar då den tidigare visat ett stort behov utav sådant. Efter ett antal skivor som innehåller musik från alla dess olika infallsvinklar faller då domen!
Denverns mellanregister är farligt bra! Mjukt o homogent ger den röster o gitarrer en öppen och behaglig klang. Visst skulle man kunna leva med detta? Jodå… Diskantområdet har tidigare visat sig vara en killer mot andra spelare och jag måste erkänna att den är mycket lätt o obekymrad oavsett musikval! Inget verkar kunna mästra denna spelare på de övre registren… Hur är då den viktiga basen då? Jorå! Den går djupt! Hade jag inte redan suttit i en källare så hade jag sagt, att det är ner till källaren basen går… Ärligt talat så är det inte ofta jag fått äran att höra en då fin o detaljerad djupbas! Oavsett prisläge!
Vad för svagheter kan då denna Denver frambringa? De är inte många… (Om någon för det priset) Men jag kan sakna den där punschen ibland, å det kunde vart lite mer kraftfullhet… Men detta är ändock småaktiga klagomål! I det stora så spelar denna lilla fula ankunge minst lika bra, eller bättre, än mången maskin jag hört! Å jag tror att många skulle sitta nöjda med den lättlyssnade o välljudande men moddade maskin! Länge…
Så över till min kombo, hur ska de nu kunna väga upp mot detta lilla mästerverk som Denver släppt ifrån sig (troligtvis helt ovetande…)? En rädsla jag kan känna är trots allt, mellaregistret… Efter att kombon blivit uppkopplad o fått värma sig i en dryga 15 minuter kan jag inte hålla mig längre… På med första plattan… och andra… å så några till… bara för att vara säker… Jorå… Min kombo överlever! Den får svårt med att hålla mellanregistret på samma behagliga o lätta nivå som sin rival, men tack vare att dynamik o basförmåga lätt överstiger Denverns förmåga, så vinner kombon med starka o beslutna steg! Denna kombo bestående utav TEAC & EC har en kraftfullhet o drivförmåga som får Denvern att tappa luften. Det kan inte hjälpas att Denvern har ett övre register som är svårslaget då den inte räcker hela vägen… Tyvärr..
Hur kan nu detta komma sig, att en lite ful ankunge som denna Denver kan mäta sig i närheten utav en intrimmad kombo som kostar mer än tjugo gånger pengarna Naturligtvis får Denvern draghjälp utav det faktum att den är trimmad! Men förklaringen räcker inte hela vägen… För de e ju min kombo åsso Jag överlåter den frågan till Er där ute… HUR KAN EN DENVER???
Epilog: Vad jag ska göra nu? Gissa en gång till! Naturligtvis ska jag in å börja modda min kombo ytterligare! För det var lite väl nära denna gång att den åkte på storstryk! Å sen vart det ju detta med mellanregistret… Kanske kombon är ärligare, men Denvern är förförisk där Farligt förförisk...
|
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci - |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 22:56:43
|
Vikket härligt gäng ni är i GBG!!!!!! Man får nästan lust att ta med MIN nätsladd som min Denver vunnit sina lagrar med samt ett försteg o komma upp för fight..ler,,,
Jämsögsdenver VS GBG denvers... Vilken show..
F--n va skoj vi har grabbar!!! |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 22:57:31
|
CC
I give You 5
Wolfgang
|
|
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 23:01:38
|
CC, jag har hört ryktas att Denvern hade ett kraftigt handikapp!Du hade bara en tredjedel av priset på den fulla Denverkombon. Denvern satt ju i rullstol, utan sin nätkabel, Silverresolution.Fantastiskt härligt skrivet CC. Både ärligt, modigt och roligt. Jag blir glad när jag läser dina inlägg. |
Retro låter fint. |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 23:17:53
|
Ja.. Men numera tror jag INGEN kan säga detta inte är ett under denna lilla manic med namet Denver. Otroligt?? Ja absolut. Jag kan även berätta att denvern drev en lång kabel,plus ett PASSIVT försteg. Kabeln är 6 meter eller nåt.. Så detta resultat är skrämmande skoj att läsa.
Men att nu CC vågade ge sig på detta är otroligt skoj.. Att sedan wolfgang visar sig besitta en humor och upptäckarglädje visar att han är en kille som jag gärna skulle ta ett glas öl med en kväll efter Jämshögsdenvern Och GBG denvers gått VM fighten..
Hur många ompotörer skulle ens bry sig?? Här visar det sig till o med att han dragit iväg och inhandlat sig en egen maskin för att labba med.. Tro mig wolfgang jag väntar med spänning hur långt du kan trimma din makalösa manic... För det finns inga andra ord...
Nu tror jag flera förstår mina samt andras förvåning då dom fått min spelare inkopplad och deras maskiner faller som käglor..
För denna test som nu har gjorts är en så tuff sak så man knappt ens fattar det.. Ett utgångs steg i en denver är rena rama skiten. Min rakhyvel har mera nätdel i sig...
Men en sak grabbar... Försteg och min silver resolution va inte där....... Och detta merd nätkabeln är en stor springande ingrediens då den spelas.....Så showe är inte över.. Vi fortsätter väl ha skoj va??
Men denna gång får Denvern lägga sig besegrad.. Men revasch frågas det om.. Då är mina nätisar samt försteg med....
Ler stort.... |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/02/11 23:25:24 |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 23:36:14
|
Snälla Tobbe > Nu skall du inte nedvärdera Fadel Art nätkabel !! Den nätkabeln jag har på nu kan du köpa 52 st Denver för !!! Jo jag lovar, vi skall kräma ur varena liten j..a mW ur Denvern. Det är väl ändå ett billigt nöje.. ..det kostar ju mer att gå på krogen och jag har inte ont i huvudet efteråt först fräsa med Dremmeln, ny Rhodierad nätbrunn, TJOCKA silvertrådar därifrån... slängde du oxå den taskiga kabeln till transporten Ny koax till utgångarna från "Sommer Cable" (Tysk firma för spec. kablar) STOR tub silicon för att dämpa platinen, bitumen på plåten, byta sprängtråden dom satt som internkablage...... Jag har en liten trevlig låda där man kan fynda allt möjligt skojigt.... Tror jag skall koppla upp den med Fadel Art Reference 0.5 (Undrar om den är tillräckligt bra)
Häpp... måste vänta 2 dygn så siliconet härdar ordentligt.....väntar
Mullemek |
|
|
Bravo
Member
5320 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 23:36:47
|
Skall bli spännande....upp till kamp: |
Bravo |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 23:51:02
|
fan Wolfgang!! Du är bara för jäkla skoj kille!!! Detta har varit ett värdigt slut för min denver.. MEN.. Jag har ett litet nytt kort i rockärmen..... Så Jämshög VS GBG denvers blir den stora drabbningen... CC Kan vi ta det hos dig???
Jag måste säga jag sällan har haft så roligt som då jag läste CC´s inlägg...
Ett härligt glatt skrivsätt. Och som sagt. Det känns skönt att höra ANDRA har nu hört vad jag försökte berätta också.
För man kan vända saken hur som helst.. En VANLIG dvd/cd ifrån disk i affär kan inte mäta sig med min maskin. Man måste göra saker som CC gjort för att ge den en fight.. En vanlig sak för xxxxx räcker bara inte till. Det måste vara bättre grejor helt enkelt...
Men pojkar... Jag har ett ospelat kort....Och OM det stämmer som jag JUST för tio min sen hört av en från min ringhörna stämmer så blir det en kul syn då faddeler o gbg denvers ligger platt... Uppvärmning pågår..
Men nu säljer väl wolfgang säkringar som passera Thahiti och "woodooas" så mitt ljud bli skit..
Flinar till öronen |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Leif B
Member
1496 Posts |
Posted - 2005/02/11 : 23:52:31
|
Ja men det här är riktigt skoj nu, härligt jobbat grabbar.
Wolfgang, du har resurserna och kan säkert få till en riktigt bra tweakad spelare. Om man bara hade hälften av din arsenal skulle man vara i himlen. Lycka till.
CC, dina recensioner är så bra att man bara vill läsa fler. Vad har du för några nätkablar?
Mayro, inte illa av Denvern. Kanske den hade tagit det med Silver Resolution.
mvh Leif B |
Edited by - Leif B on 2005/02/11 23:55:07 |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/12 : 00:03:51
|
Leif B > Och var tror du CC hämtar sinna kablar ???? (Garvar från öra till öra, vore dom inte i vägen skulle garvet gå runt)... // DenverMeck |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/12 : 00:06:55
|
Men det är INTE silver resolution Nätkablar i alla fall.. Ler ännu mer än du wolfgang.....
Här ringer till o med telefonen med folk som följer fighten.. Och alla garvar .. Så vi har roat rätt många.. Detta visar ett forum då det är som bäst... |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/02/12 00:31:37 |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/12 : 00:11:14
|
Tycker vi skapar en ny tråd ; hur jag "tweakade min Denver", startar en Denver klubb och träffas och lyssnar (läs dricker en/två öl och jäser) Bästa "Tweaken" tilldelas max 5
DenverMeck
PS Vi kan ju oxå dricka ett "FAT" (Om vi blir många)
PS en gång till hur många är vi ?? Och du, du har inte silvertråd (solid stirling) i din, ha ha |
Edited by - Creative Audio on 2005/02/12 00:14:39 |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/12 : 00:27:40
|
Faktum är att det lät skoj.. Det är ju vad som hänt ibland en del som håller på med bilar osv.. Dom har moppeklubb där dom leker o har skoj.. Så ditt förslag är inte så jäkla dumt igentligen...
Det skulle kunna va en öppen klubb men där spelaren inte får kosta mer än en viss peng. Sen begränsa modden till runtom grejor. så det måste vara grundgrejen kvar.. Tänk va skoj man skulle ha på mötena.. Alla kommer med sin 1000kr maskin och för kopplla upp. alla lirar samma låtar och så får alla sätta betyg, Och en kunnig får besikta dom före spelning.. Jag gissar till o med tillverkarna skulle garva o va med.. Vikket jippo...
Fan nu är kontaktlimmet slut här tror jag... Om man läser vad man skriver så har man nog överdoserat lite nu... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/12 : 00:37:31
|
Wolfgang.. När köpte du din denver?? I dag eller?? Håller du redan på med den?? |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/12 : 00:44:26
|
Tobbe > Tittade just på sista "tweaken" (tyvärr jobbar jag hela helgen så det får vänta till på måndag ) vad tror du om en Diabasplatta i spelaren storlek och helt enkelt klistra fast den med Silicon (Har så mycket kvar) i botten på spelaren (som en viss maskin från Bochum) Och, du, min kostade under 500:- (får jag vara med ändå?) Då går vikten upp 6 - 8 kg och spelaren är stadigare....... Hur stabilliserade du drivverket (inte med kontaktlim ??)
DenverMeck |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/12 : 01:00:39
|
Jag har inte gjort mer än lagt in gummimattor. Den första var det plywood.. Men sen snodde jag dotterns dvd.. Och då vart det proffs grejor.. Jag skall sände lite till CC.. Jag försöker få med lite till dig också.. Dom är grymma.. Fråga CC.. han har sett mina gummimattor..
dom dödar all vibb direkt....Men det är till för vibbar på lastmaskiner osv så kylarna inte vibbar sönder. Så du fattar det inte är leksaker... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Leif B
Member
1496 Posts |
Posted - 2005/02/12 : 10:28:32
|
Wolfgang
Har faktiskt ingen aning var han hämtar sina kablar , men ge mig gärna en ledtråd. Var du hittar dem är en annan sak. Där kan jag faktiskt gissa mig fram.
mvh Leif B |
|
|
Creative Audio
Member
2547 Posts |
Posted - 2005/02/12 : 15:45:03
|
Tobbe > Jag köpte en 816 i veckan.... Leif B > Moa..... Vi kanske skall flytta över till DIY...
DenverMeck |
Edited by - Creative Audio on 2005/02/12 15:46:09 |
|
|
Topic |
|