HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Silver Resolution Speaker Cable
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/23 :  17:56:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
då fixar vi det så.. tar det via Pm...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/05/23 :  18:08:13  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Japp jag kollar längd på kabeln när jag kommer hem så skickar jag ett PM till dig med min adress. Är din RCA-kabel också 3 feet?

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2005/05/23 :  20:19:58  Show Profile Send ninja a Private Message  Reply
Ingår det någon terminering om man beställer standar reference kabel (6 feet) för 219$ !?

Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/05/23 :  21:45:31  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
ninja:

Det tillkommer kostnad för terminering, har för mig det var 40$.

Just nu:

Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/06/29 :  18:53:00  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Hmm, jag försöker göra en beställning idag (genom VISA e-kort) precis som jag gjort förut när jag beställt från Signalcable.com, men idag går det inte. Jag får följande felmeddelande:

"The credit card you entered cannot be used for this payment. Please enter a different credit card number"

Är det någon annan som nyligen beställt eller skall beställa och som använder VISA e-kort? Please let me know om det funkar för er...

Just nu:

Go to Top of Page

stargazer
Member

445 Posts

Posted - 2005/06/29 :  20:56:07  Show Profile Send stargazer a Private Message  Reply
Jag har använt PayPal när jag beställt från SignalCable. Har då angett VISA-kort som betalningsmetod i mitt PayPal-konto. VISA-kortet är i sin tur kopplat till ett vanligt konto.

Har funkat klockrent för mig, har även betalat m PayPal på andra ställen med lika bra resultat. Tycker det är otroligt smidigt.
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/06/29 :  21:03:32  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Det konstiga är ju att jag använt VISA e-kort på tre beställningar förut som jag gjort från SignalCable och det har alltid fungerat. Helt plötsligt fungerar det inte längre.

Det kanske har med den där skandalen att göra, när informationen till 20 miljoner kontokort blev stulen precis nyligen i USA?

Just nu:

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/29 :  22:35:38  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Kör på Payal. Knyt vanliga Visa-kortet dit, eller lägg upp en standardsumma som du kan handla av då du beställer. Nemas Problemas.

M
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/06/29 :  23:42:03  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Paypal är med andra ord inte drabbat av den där skandalen? Jag vill vara helt säker innan jag handlar med det riktiga kortnumret.

Just nu:

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/06/30 :  04:47:46  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
PayPalade så sent som i tisdags. Inget bekymmer.

M
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/06/30 :  06:29:08  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Provade imorse igen med samma resultat. Både e-kortsvarianten och den "vanliga" med att skriva in det riktiga kortnumret misslyckas på samma sätt. Jag tänkte det var något vajsing med kortet så jag provade att beställa en dvdfilm från www.axelmusic.com genom VISA e-kort och det funkade hur bra som helst. Något är vajsing med Paypal och VISA verkar det som...

Just nu:

Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/30 :  19:21:02  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Nu börjar jag fatta varför dessa kablar behöver inspelning.. Drog på lite här hemma nu och ja faasen va skrikigt det lät......Men jag märker redan nu att basen är mer väl definerad och går djupare......

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/06/30 :  23:39:29  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Inspelningen av högtalare samtidigt som kablar hade dödat dig... Så tur du fått ta dom "lite" separerat ifrån varann...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/06/30 :  23:45:16  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Det roliga va att ibörjan hörde jag inte denan vasshet på en carola skiva, men idag då ja spelade så efter ett tag började det skära i mina öron...

ja hatar verkligen vassa ljud.....

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2005/07/01 :  22:24:05  Show Profile Send Hinken74 a Private Message  Reply
Nu har man blivit riktigt sugen. Jag kör nu med Xindak gold som snokar och Acosutic zen satori som högtalarkablar. Min signalkälla får hjälp av Acoustic Zen matrix. Ni kan nästan garantera att jag kommer slå baklänges volter om jag byter till silver.r eller?
Frågan är isåfall vika snokar och högtalar samt signalkabel ni rekommenderar till min anläggning enl nedan. Den ända skillnaden är att nu står det ett par Kef 201 ref hemma med tri-wiring. Dessa kommer ersättas av den nya 205 golvaren så småningom. Den är sjukt mycket bättre än mina jmlab 907 som ändå ej är dåliga.....

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/01 :  22:37:53  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Acooustic Zen gör inga dåliga kablar. Frivolter kan eventuellt utebli. Silver Res. nätkablage är nog däremot en god investering.

M
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2005/07/01 :  22:42:48  Show Profile Send Hinken74 a Private Message  Reply
Du menar att man kanske inte skall räkna med en uppgradering vad gäller signal och högtalarkabel?

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/02 :  11:14:23  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Kan eg. inte uttala mig om hur de upplevs i ditt system. Det är MÅNGA forumsmedlemmar som absolut älskar dem i sina system. Och bytt ut bet. dyrare snablar än AZ för SilverRes-välljudet.

Skall du beställa nätkablage, så kan du ta med ett par signalkablar - priset är ju defenitivt inte så att man känner sig rånad - och bilda dig en uppfattning. Skall du bara ha signalkablar så är historen densamma. Du FÅR ju skicka tillbaka dem om du inte trivs...

Låna ev. nåt av nån forumsmedlem? För prov.

M
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/02 :  23:39:42  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply

Jaha, gubbar... Då har äntligen Frank fått ändan ur vagnen och skall langa upp
Silver Resolution Reference Powercord på sin hemsida(som han lovat i ett år).

http://cgi.audiogon.com/cgi-bin/auc.pl?cablpowr&1120792648

Han ändra sig tydligen igen; svart såg mer "respektingivande" ut. Trots att Silver Res. serien är vit... Nu måste jag ju byta alla mina NYA men...

...Jag klagar inte.

M
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/03 :  00:05:48  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
GLÖMDE NÄMNA...

REDUCERAT PRIS på intl. skeppningar från SignalCable i JULI.
Se länken här tex!
http://cls.audiogon.com/cgi-bin/cls.pl?cablpowr&1125463506

Tuta och kör!

M
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2005/07/04 :  15:45:23  Show Profile Send filkingian a Private Message  Reply
Får man kontakter som passar i väggen här hemma om man köper från SignalCables, Eller det kostar extra?

mvh Martin

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/07/04 :  16:41:28  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
filkingian:

Det kostar extra. Allt står på hemsidan.

Just nu:

Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2005/07/05 :  12:38:08  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Hittar noll om silvernätkabeln på deras hemsida....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/07/05 :  13:17:19  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
Klicka min länk så längen...

M
Go to Top of Page

EmilH
Member

484 Posts

Posted - 2005/07/05 :  15:34:11  Show Profile Send EmilH a Private Message  Reply
En liten fråga, säg att man köper en silverhögtalarkabel med biwire och använder till sina befintliga högtalare med biwire möjlighet. Hur fungerar det om man byter högtalare till något utan biwire? Kan man inte stoppa in alla gafflar på samma terminaler då och fortfarande använda kabeln?

Tack på förhand.
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.17 sekunder. Snitz Forums 2000