HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Silver Resolution Speaker Cable
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/18 :  19:04:48  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
sätter in ett urdrag jag fick per mail i natt... Han som sände det finns inte på forumet. Så jag tar och sätter in detta här.. Han lirar silver res kablar. och numera även nätkablar. Silver res samt digital hc....

"Hämtade ett trevligt paket i fredags från USA. Kan du gissa vad det var för något... - Nej, jag kunde tro det! Du förstår det var flera fina kablar som man kan sätta ihop på olika HiFi-apparater.

Det låter så himmelskt bra och jag bara njuter och njuter. Så nu kan man dra sig tillbaka från Hifi-djungelng och vara retired... hihi...

Ha fortsatt bra på Dagen (du har ca: 1,45 tim kvar av den härliga dagen att njuta).

Välljudshälsningar till Dig och Familjen från en HiFi-broder."

Kul läsning efter lite messande o telefonprat med råd osv..! Han köpte sina första kablar ifrån dessa texter här på forumet.. Och är rätt nöjd o glad som man kan se...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2005/04/18 :  19:35:29  Show Profile Send sampix a Private Message  Reply
Hur kommer det sig att vissa tycker dessa kablar låter helt hemska innan dessa är inspelade.. Medan andra är totalt lyriska så fort de kopplat in dem?

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/04/18 :  20:19:19  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Sampix: bra fråga faktiskt! Jag upplevde kablarna som bra redan från första stund och sedan som att de blev ännu bättre. Kan inte förklara mig tydligare nu. Det här gällde, för mig, både signal- och högtalarkabeln men med högtalarkabeln var det en annorlunda utveckling än hos signalkabeln. Förändringen med högtalarkabeln tyckte jag var märklig (i brist på bättre ord). Den pendlade mellan, från början, bättre än Kimber 8TC, till "inte bra, något är fel!", till ganska bra, till "vad har jag gjort!" och slutligen gradvis till väldigt bra. Konstigt va!?

Retro låter fint.
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2005/04/18 :  20:53:52  Show Profile Send mikethebike a Private Message  Reply
Bara för att ge ytterligare en dimension ...

Jag var färdig att kasta ut eländet (2 X balanserade SR signalkablar och en högtalardito) ett antal (otal) gånger under resans gång. Lämnade över till en kompis som "brände" in dem med vitt brus(?) under en semestervecka och vips - mycket bra kablar ... antingen så färgar de så att allt låter väldigt rent, klart och nyktert eller så är de just allt det där av sig själva (jag lutar åt det senare )

MYCKET prisvärda kablar (eller för att ta det på "mayroska" (no offense) RENT LÖJLIGT BRA!)

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/18 :  20:56:27  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
(eller för att ta det på "mayroska" (no offense) RENT LÖJLIGT BRA!)

"Sjukt bra" menar du väl

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2005/04/18 :  21:21:04  Show Profile Send mikethebike a Private Message  Reply
F'låt ... SJUKT BRA!

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/18 :  22:07:45  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
mikethebike. (Du är förlåten självklart)

Då ska du veta vad som händer med nätisar... Jag vet du inte tror mig där. Men ojojoj vad du har mycket kvar att hämta.. Du anar inte

Så det som är bra att du redan är nöjd.. Men att du när det kliar i uppgraderingstarmen har enkla saker att prova.. Du ska framöver få provspela en enda nätkabel.. sen sitter du med beställningen efter tio minuter ifrån du satt tillbaks dom ursprungliga nätisarna

Eftersom vi snacka om detta redan så blir det extra skoj att se din reaktion..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/04/27 :  22:01:31  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Kan någon hjälpa mig snabbt. Undrar vad det är för standard terminering på denna kabel och om det passar in bra med mina grejer. Jag tänkte mig en med biwire och i högtalaränden finns JMlab Electra 946 och i förstärkaränden ser det ut så här:

Funkar vanliga spadar som verkar vara standard på denna kabeln? Jag frågar därför jag har inte kört med annat än bananer på grejerna här men ju bättre det fäster desto bättre. Bananerna på den här MarcusCable högtalarkabeln fäster mycket dåligt kan tilläggas.

Just nu:
Musik: Bladerunner OST
Film: "Jimmy P" [BLURAY]

Musik- och Filmanläggning

Edited by - Drem on 2005/04/27 22:02:59
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/27 :  22:42:18  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Japp. det ska nog passa som handsken....Spadarna är så att säga i två steg. För grövre ute i spetsarna. och smalare inne i "U´et" om man säger så..

Och spadar är nog bästa valet i alla lägen om man inte har expanderande bananer. Men jag föredrar spadar i alla fall...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/04/27 :  22:49:52  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Tackar! Då blir det en SC Silver Res till frontarna också

Just nu:

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/27 :  22:55:48  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Då skall jag se till att du får låna lite nätsladdar sen. samt en signalkabel. Om du kan köra med rca vill säga.. Så kan du få en kedja i sin helhet...för det är ju en supra i början som jag förstått....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:03:01  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Pöjkar !! Skaffa inbränningsskivor det lönar sig......!

//Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:06:31  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Japp Supran skall bort väldigt snart :) Den har fått vara här länge nog. Det är mycket på gång nu:

* En beställning på Copland CVA-306
* Lovat sälja mina MarcusCable högtalarkablage på fredag och då blir jag UTAN LJUD !!! Vad skall jag ta mig till??
* Imorgon måste ju då läggas en beställning på ny högtalarkabel till frontarna samt att jag måste ha mera signalkablage. Måste ha först och främst en kabel som ersätter Supra EFF-ISL för analogt cdljud och sen måste jag också ha ett 5.1-kablage för dvd-a/sacd och filmljud från dvdspelaren, dvs 2par + 1singel analog rca (jag kör utan sub så det räcker med 5st). Funderar på att prova Dark Serpentine som 5.1kablaget, annars blir det hela alldeles för dyrt.

Och sen måste jag ju ha nätkablage även till nya försteget samt dvdspelaren. Ojojoj, vart skall det här sluta...

Just nu:

Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:13:52  Show Profile Send Rydberg a Private Message  Reply
quote:
Funkar det inte med brända skivor? RW kanske?

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/27 :  23:41:21  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Du kan få låna en signalkabel av mig. Jag har även en van den hul oterminerad biwire som du kan få låna tills du får kablar. vilka du nu sen bestämmer dig för...Jag har en signalkabel med rca över....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/04/28 :  00:59:13  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Tack mayro! Jag skall dock först fråga säljaren av försteget om han vill låna mig en högtalarkabel så länge, tills jag får mina nya, så slipper du skicka kabeln över halva Sverige hehe Angående signalkablage så kan jag köra vidare på Supran så länge tills plånboken är lite tjockare.

Just nu:

Edited by - Drem on 2005/04/28 15:37:33
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/04/29 :  01:07:36  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Funkar det inte med brända skivor? RW kanske?

Rydberg >> även du måste väl ha hört talas om att det finns skivor som systemet "bränner in" snabbare med ??

Linköpning ligger väl inte vid världens ände

Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

El_D
Member

171 Posts

Posted - 2005/04/29 :  18:28:57  Show Profile Send El_D a Private Message  Reply
Denna kabel "Silver Resolution Speaker Cable", är det single-wire eller bi-wire?

Bättre en liten och rapp än en stor och slapp...
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/29 :  18:39:56  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Det är som du beställer den. I biwire är den high and low..... Opss. nu blir jag bortstädad här inför träffen i morgon här....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2005/04/29 :  19:26:42  Show Profile Send StefanL a Private Message  Reply
Du bestämmer själv både utförande och terminering som längd.

Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2005/05/18 :  09:14:22  Show Profile Send matte76 a Private Message  Reply
Placebo?? Nej, bara skojade! Vilken cd blir det Per? Du får komma förbi mig en dag med dina nätkablar nu när jag har signalkablar och högtalarkablar från Silver resolution. Kul att höra vilken skillnaden blir!

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2005/05/23 :  11:21:10  Show Profile Send Snoop a Private Message  Reply
Någon vänlig själ som kan tänka sig att skicka ett par silver res ht kablar till för mig utvärdering innan eventuellt köp?

Bor i örnsköldsvik, skulle kunna åka och hämta i sundsvall och umeå om läge finns. Eller eventuellt att ni skickar på posten.

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/05/23 :  14:00:41  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
Arghhh! Frank skickade en XLR till mig när jag beställt en RCA. Silver Res biwire högtalarkabeln var det iaf inget fel på.

Just nu:

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/05/23 :  17:41:22  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
hur lång är den? Jag kan byta med dig kanske beroende på längd.... Jag behöver en XLR,

Då har du en RCA inspelad o klar på två dygn ifrån nu...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/05/23 17:42:19
Go to Top of Page

Drem
Member

696 Posts

Posted - 2005/05/23 :  17:50:22  Show Profile Send Drem a Private Message  Reply
mayro:

Jag är nästan 100% på att den är 3feet. Är på jobbet nu så jag kan inte kolla förrän ca kl 01.00 Det vore kanon om vi kunde byta så slipper jag skicka den över halva jordklotet.

Just nu:

Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000