HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Silver Resolution Speaker Cable
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2005/02/25 :  20:01:25  Show Profile Send gooze a Private Message  Reply
Dom låter rätt ok redan. Men skillnaden mot mina Tara är inte enorm...än:-)
Ser fram emot detta med glädje...det är ju lite spännande.

/Roger
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/25 :  21:08:04  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Vad spelar du för signal o nätkablar föresten?????? Det betyder ju en del vad som kommer in tidigare också. Kör du hela vägen med dessa eller bara högtalarkabeln???

Och hur länge har du spelat med dom nu???

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2005/02/26 :  00:07:23  Show Profile Send gooze a Private Message  Reply
Jag har tara labs signal och signalcables powercord. Jag har precis kopplat in dom.

/Roger
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/02/26 :  00:46:41  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
ops.. då är det skumt du tycker att dom som nedan...

"Dom låter rätt ok redan. Men skillnaden mot mina Tara är inte enorm..."

Menar om du ändå nu tycker det dom är bra.. Lidandet börjar efter några timmar.. Då blir det hemskare än hemskt..... Sedan så får du inte ge upp... Det är inte roliga dagar dom första.. Spela så mycket du kan med hög volym om du kan så går det fortare. Men sitt inte där o lid.. Jag fick helt lock i öronen då mina spelades in... Jeppe här på forumet led också fruktansvärt. detsamma tror jag alla gjort...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2005/02/26 :  10:59:06  Show Profile Send gooze a Private Message  Reply
Det där du säger låter ju riktigt lovande. Jag är sjuk så jag orkar inte höra på musik nu och då vill jag inte lida ännu mer:-). Jag har alltså något riktigt kul som väntar runt hörnet.

Fridens
Go to Top of Page

mikethebike
Member

305 Posts

Posted - 2005/03/01 :  22:56:12  Show Profile Send mikethebike a Private Message  Reply
Äntligen ... så ska man bara hinna med att besöka Posten före kl 18 och hämta ut två "ballade" signalkablar och en högtalarkabel (Silver Resolution).

Mayro ... snart är det "upp till bevis"

I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/03/01 :  23:22:44  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Jadu.. Ler lite.. Mina bevis finns redan runt omkring.. Men den första där det inte fungerar för kommer nog den också. Skulle vara ytterst förvånande annars...Alla kan bara inte få rätt svar. Så nån blir nog inte nöjd. Av ca 750 som skrivit i USA så finns ju inte en missnöjd ännu. Så vi blir väl först i Sveriga kanske....

Så håll nu ut bara. Dom är vansinnigt trista att spela in... Man fattar inte dom en gång ens ska kunna spela musik.. LID o lid o lid.. Den närmaste tiden är fruktansvärd...

Men tills idag ser nog alla vi ut så här Så behöver du moraliskt stöd sänd PM så kan vi snacka... Jag har gått grundkurs i "hifipsykologi. Så jag har fri praktik efter 18,00 varje dag..

Välkommen

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/05 :  15:13:35  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

WOWOWOW.. jag har ÄNTLIGEN fått mina högtalarkablar till mina basar....dom har ända sedan nya varit utlånade. Så nu äntligen skall jag spela varenda kabel med silver resolution. För första gången faktiskt är ALLA kablar dessa...förutom en kabel till mitt filter. Där har jag ännu en wasaflex då det fattas en kabel ännu på nätkabelsidan tyvärr...

Det som nu tas ur på basarna som har suttit där är en van den hul "The wind MkII" Dom har gjort OK jobb ändå...men nu stundar det ändå förhoppningar om skillnader. Men den van den hul kabeln har inte gjort bort sig såsom baskabel på något sätt i världen...utan har varit väldigt bra att ha så länge..

Så nu går i alla fall hela fulla systemet igång med silver resolution hela vägen.. förutom en av nätkablarna som sagt. En fattas ännu. Men den lirar helt ok så det får duga till hösten slår till.

Edit.
har nu satt in dom. Och jodå. Dessa har en betydande bättre kapasitet kan man säga direkt. Nyanseringen samt djupet i basen blir stort bättre. Ska utvärdera mer sen. Annalotta Larson låter klart bättre i bottendelen. En sak är rätt lustig. Då basen spelar mer nyanserat så blir även översta diskanten klart bättre samtidigt.

Det blir skillnad på HELA ljudet Inte enbart i basområdet uppfattar man saker mer nyanserat... Kablar är saker som verkligen ALDRIG blir trist. Man hör hela tiden skillnader vad man än gör...

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2005/04/05 15:47:24
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2005/04/08 :  08:32:47  Show Profile Send Ledzepp a Private Message  Reply
Ska snart beställa mina egna.....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2005/04/11 :  19:19:15  Show Profile Send StefanL a Private Message  Reply
Har beställt och fått följande: Silver Res h-kablar, Silver Res Digital Kabel, Silver Res Analoga Kablar och MagicPower Digital Reference.
Är mitt uppe i inspelningen (ca 30 timmar nu) och dom låter redan bra mycket bättre än mina gamla. Trots att dom låter som värst nu.. Väntar med utvärdering tills allt är inspelat och man fått lite kött på benen.

Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/11 :  21:01:47  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Jaha... Då är stunden inne då... Vad skoj det blir att läsa utvecklingen för dig.. det va ju "en resa" innan per messande innan beslut...

Och som sagt till andra under inspelningen.
Jag har praktiken öppen kvälltid för mentalt stöd under den trista inspelningen..bara sänd PM eller ring så finner du någon som kan lyssna o delta i dina lidanden.....
MVH
"Inspelningsphykologen"
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2005/04/13 :  23:52:19  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
Ja du Tobbe, nu får du sluta annars slänger jag minna FADEL ART Coherence ONE DUO och snor dinna kabalar den 30:de ........

W

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/14 :  01:08:58  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
quote:
Ja du Tobbe, nu får du sluta annars slänger jag minna FADEL ART Coherence ONE DUO och snor dinna kabalar den 30:de ........

W

Du är en sanslöst go kille. Sno dom du. Jag snor dina då

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/04/14 :  08:49:38  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message  Reply
Kort fråga, det är ingen som testat deras högtalarkablar i koppar ? "Internal Bi-wire"

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/04/14 :  10:46:53  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Thomas Ö: Jag har nyligen köpt Ultra Shootgun Biwire.

Med gott resultat, väldigt gott resultat.
Hemma hos mig så vart mellanbas och röster bättre(klarare, mer neutrala) än mina tidigare kablar. Exakt det jag ville ha.

Men Silver resolution är givetvis vassare(bättre)i vissa avseenden, men den är ju också dyrare(om man kan kalla det dyrt?)

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)

Edited by - Muse on 2005/04/14 10:48:14
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/14 :  20:06:07  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Muse. Nu fattar jag vad som gör folk tror du menar Silver res .. Dom vet ju inte du jämför med dina GAMLA kinakablar ju.. Det ser ut som du menar silver res kablarna...
Men nu vet folk efter detta inlägg iofs....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2005/04/14 :  22:42:56  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message  Reply
Muse, vad hade du för gamla Kina kablar före SignalCable?

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/16 :  00:40:53  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

Tomas Ö.

Jag tror Muse ligger och gråter fortfarande.. Han ringde mig i förmiddas och har gjort en supertabbe.. Han råkade vrida av bais skruven. Han trodde den kärvade eller nåt och drog till.. Probelmet var att det var stoppläget.. Resultatet är att något gick paj med följande rökutveckling ur monoblocket...

Och Zäta elektronik är så hemliga så han kan inte få tag i tillverkaren av pangea.... Så då han torkat tårarna. Kommit ur den efterföljande alkoförtäringen .. samt ångesten över årets "klantgrej Nr 1"...Då kommer han nog tillbaks igen... Stackars "Muse"....

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/04/16 :  15:43:25  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
Hark,host..

Hello musiclovers!

Mycket riktigt mayro, jag har gjort en grej som inte många andra någonsin kommer att lyckas med:

4-dimensionell hifi!

Det är inte alla som kan få den den där riktiga live-känslan som jag numer kan uppnå, ljud, lukt och pyrotekniska uppleveser!

Wow, jag är skitlycklig, hela kittet liksom!

Men det är ju tur att ett par rör-monoblock från Pangea inte är så dyra, det är ju bara att inhandla ett par nya på SIBA(545:-)

Thomas Ö: Kabeln heter Shenszen Choseal..

Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/04/16 :  15:54:38  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
quote:
Det är inte alla som kan få den den där riktiga live-känslan som jag numer kan uppnå, ljud, lukt och pyrotekniska uppleveser!

Wow, jag är skitlycklig, hela kittet liksom!

Men det är ju tur att ett par rör-monoblock från Pangea inte är så dyra, det är ju bara att inhandla ett par nya på SIBA(545:-)

Snacka om positiv! Det ska bli kul att åka till Jämshög med dig!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2005/04/16 :  23:15:09  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message  Reply
jeppe: Ta det med en nypa ironi..

Jag gråter, mina Pangeor kostar c:a 80 000:-

Men, trevligt i bilen blir det i alla fall!

Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/04/16 :  23:24:04  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Jo, jag vet och förstår

Retro låter fint.
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2005/04/17 :  08:22:32  Show Profile Send StefanL a Private Message  Reply
Nu börjar det minsann hända grejor här hemma..... Den börjar öppna sig lite efter ca 50 timmars inspelning. Återkommer igen

Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2005/04/17 :  08:34:23  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message  Reply
StefanL -
För att få rätsida på Digital nätkabeln så räkna kallt med 200h+ innan den visar vad den kan. Den är halvt omöjlig!

M
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/04/17 :  12:43:29  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply

StefanL...

Kanonkul!!! Som sagt. Inspelningen är värdelöst trist...Men vänta o kör på. En dera dan sitter du där och bara fattar inte att dessa ändå små pengar detta handlar om KAN ge så jäkla mycket välljud...

Och fram för allt. MUSIKALITET med värme i röster o närvaro...

Min stereo står på dygnet runt jämt. Även då vid inspelning. Så jag gör ju 24 timmar om dygnet. Om du inte har rör så spela så. då slipper du ifrån massa tid innan det lirar...

Sedan så låter elektronik bäst om den bara får ticka på...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000