Author |
Topic |
LarsTokyo
100.000-klubben
776 Posts |
Posted - 2005/01/31 : 13:22:16
|
Edit: Kom lite sent in i tråden, tog bort allt då det inte är relevant till diskutionen som förs nu. |
Nu i North Carolina, USA. |
Edited by - LarsTokyo on 2005/01/31 13:33:14 |
|
|
LarsTokyo
100.000-klubben
776 Posts |
Posted - 2005/02/01 : 02:40:54
|
Jeppe72; jag hittar ingen SilverResolution nätsladd på deras sida. Det enda jag ser är analog, speaker och digital. |
Nu i North Carolina, USA. |
|
|
AKA
Trancelover
616 Posts |
Posted - 2005/02/01 : 08:08:49
|
Den går att beställa även om den inte finns på sidan. Ca 300$ för 1.5m. |
|
|
Per100
Member
1543 Posts |
Posted - 2005/02/01 : 08:31:26
|
Silver Resolution Power Cord with Furtech (Euro Plug and Furutech) 5 feet (ca 1.5 meter)
|
|
|
peter_gbg
Member
529 Posts |
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/03 : 12:07:03
|
tyvärr.. Men följer den samma mönster som dom andra så är den säkert bra..
Men ärligt så har jag inte en susning.. Hade jag haft delade grejor hade jag köpt en och provat. För man blir ju inte direkt rånad vid det provet..
Köper du en kan du väl komma tillbaks och berätta hur den fungerar.. Skulle vara kul att läsa en rad om.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
overhang
Member
321 Posts |
Posted - 2005/02/03 : 12:48:47
|
Synd att man inte läste denna tråd innan man fick sina nya kablar. Har dock fortfarande lakritssnören mellan dvd och förstärkare samt standard elsladdar till alla komponenter så när kassan tillåter kanske man skulle ta och lägga en liten beställning. /overhang |
CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+
Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278 |
|
|
peter_gbg
Member
529 Posts |
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2005/02/04 : 15:31:21
|
Jag hämtar ut mina idag!!! 9 fot (c:a 277cm/styck) långa med biwirekoppling, silverspadar. Ruskigt spännande är det!!! Men jag kommer inte skriva några omdömen förrän de har varit hos mig ett tag. Lite kul är att jag faktiskt har ett par Kimber 8TC att jämföra med i ett långtest. Priset blev totalt med moms och tull; c:a 3000kr (jag sitter på jobbet så jag har inte priserna här.
Längtar hem gör jag i allafall!!! |
Retro låter fint. |
|
|
Dan Brickman
Member
1179 Posts |
Posted - 2005/02/04 : 15:32:14
|
Tack för tråden. NU fattar jag vilka kablar som menades i "Denver" tråden |
"My mistress eyes is nothing like the sun |
|
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2005/02/04 : 19:42:02
|
Jag måste bara, kan inte hålla mig även fast jag vet att det är fel...
Man får inte säga något om en helt ny kabel som man bara lyssnat en låt på den men det går inte att hålla sig...
...jag har inga ord! Helt sjukt som vi brukar säga om SilverResolution!!! OJ!
Det var som...
Oj! |
Retro låter fint. |
|
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 23:05:48
|
SilverResolution är bäst. bäst !!!! Hajar ni vilken kabel det här är, det gör inte jag??? Alltså kablarna gör så mycket bra med anläggningen att jag inte vet vad jag ska säga. Jag vill köpa såna här kablar och ge bort till folk jag tycker om (som inte ens håller på med hifi), så bra är dom!
Så var det sagt, så är det med det!
Ovanstående skall dock läsas med lite humor men dessa kablar fungerar helt sjukt bra i min anläggning, wow! |
Retro låter fint. |
|
|
Leif B
Member
1496 Posts |
Posted - 2005/02/09 : 23:23:57
|
Snälla jeppe72, skicka allt du har till mig. Jag börjar bli riktigt nyfiken nu. Har tyvärr inte råd att köpa dem just nu men kanske längre fram. Har du någon prisuppgift på dem?
mvh Leif B |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/10 : 01:36:23
|
OBS.. Då många frågar. Den kabel som jag lyssnade helt kort på är signal cales ifrån den billigare serien. Så jag har INTE bytt fabrikat.... Kommer inte ske på lång lång tid. Det tog 15 år såsom aktiv ibland kablar för att finna dessa. Så man hittar inte guld två ggr... Slut edit
Jeppe
Vikken lirare du är
ÄNTLIGEN Jag har hört en ny signal cable idag som INTE är en silver resolution!!!!utan en billigare modell ifrån Signal cables sortiment Nyfikna
En kabel för futtiga usla 4-500 kr en meter... Och jag förstår exakt varför skribenten skrev om dom som han gjorde..
Har man inte råd med dom dyrare så ska man inte tro att väljud endast är för dom som har råd även om dom här silver res är billiga emot dom andra...
Jag kommer faktiskt själv köpa mig några för att utvärdera.. Som läsaren var det en MYCKET trevlig liten provstund.... En helt ny kabel.. Första tonen.. Och allt satt bara. ..Utan snack.. Och den var absolut helt ospelad.. Självklart hör man den var ny. Men man kunde direkt lyssna utan ens lida..
roligt att också fått höra en av dom ännu billigare faktiskt...inte bara se bild av dom.
tror jag får sälja ett av mina XLR par silver res så jag kan köpa hem två par och prova lite mera.sitta ett par veckor och utvärdera lite.... tyvärr så går det så jäkla många i mitt system. Men på två kan man i alla fall avgöra vad dom gör. lite i alla fall..
Men som sagt.. JEPPE i högform Fortsätter det så här, vad händer då du får nätisarna
Ser du ut så här då tro som bilden som följer här
|
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/02/13 11:33:04 |
|
|
svejk
NA addikt
3505 Posts |
Posted - 2005/02/13 : 13:37:39
|
Om någon gör en beställning så är jag intresserad av ett par nätsladdar. Har inget kreditkort (gammalmodig) naturligtvis betalning i förskott till dig som beställer samt att vi partar på frakt o andra otyg som tull osv.
Skicka PM vid intresse Thomas Örebro |
pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255 Sugen på att lyssna? Skicka PM Svejk |
|
|
Manga X
Donator: Bildserver
3083 Posts |
Posted - 2005/02/14 : 21:51:19
|
Till mig skulle de bjuda på frakten vid köp av tre Silver resolution nätkablar! Kan vara värt att kolla upp med dem!
Själv så hoppar jag att beställe dessa då jag gjort andra fynd.
Mvh Magnus Eriksson |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 02:44:45
|
Det var väl bussigt av honom att erbjuda dig det då du bad om pris för tre av toppkablarna.. Det kanske är lite svårare att ge sådant om en kabel kostar 50 dollar o frakten 12 som du säkert förstår.. Så ge inte folk falska förhoppningar som gör folk sura sedan om dom får nej på en dyligt fråga...
Bara en notis... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
mikethebike
Member
305 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 13:57:14
|
Två Silver Resolution signalkabel med XLR-terminering (3ft) och en Silver Resolution högtalarkabel med banankontakter (8ft) beställd.
Har redan "upptäckt" förtjänsterna med silverkabel via KoolKable (deras kryogeniskt behandlade Inspiration med Silver Bullet plugs). Tyvärr verkar de gått upp i rök ... får inte några svar från dem och kompisen väntar fortfarande på sin kabel. Men, med tanke på att man får två Silver Resolution för priset av en KK Inspiration kanske det inte gör så mycket.
Om det inte låter "som det ska" kommer jag och spökar för dig mayro |
I'm reliable sources, I'll tell ya anything you want me to know |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 14:20:46
|
quote: Om det inte låter "som det ska" kommer jag och spökar för dig mayro
vad skoj. Då kan vi sitta o spisa lite musik ju....
Tyvärr kommer du inte komma. Möjligen med blommor o choklad till min fru,, och en liten pils till mig
|
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/02/15 14:21:45 |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
|
jeppe72
Member
1492 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 16:35:06
|
quote: Är dom till och med bättre än EKK som LTS rekomenderar?
Är det en allvarligt ställd fråga eller ett skämt där du vill driva med någon?
Mitt svar är att EKK gör bort sig i min anläggning (med svalanders billiga bananer lödda med silverlod) mot Kimber 8TC och Kimber 8TC blir krossad av Silverresolution. Hoppas detta är svar på din fråga?
Kabeldebatt undanbes vänligt men bestämt. Detta är en recensionssida. Var vänlig och respektera det, tack
Mvh Jesper |
Retro låter fint. |
|
|
matså
Semesterfirare
2705 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 16:37:58
|
Driver inte med någon. Jag menade allvar eftersom många rekommenderar EKK, och undrar hur den står sig mot just Ekk och jag fick svar. Tack för det |
Min fotosida på flickr
|
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 16:59:22
|
Opss..
där ser man vad som händer då dom olika kabeltyperna mötas i ord
Men för att se saken lite mer difrencierat...
Dessa hemmabyggda kablar kan klart prestera mer om OCH JAG SÄGER OM man har blivit lurad runt att ta bort problem med fel ihopsatta anläggningar.. Till slut så brukar det alltid leda till att anläggningen INTE svarar som den bör eller skall på ingrepp. Utan alla kablar låter bara olika...En tråkig men sann sak att mången råkat in i detta. fråga Vincent här på forumet. Han har eller hade en tråd som frågade just om detta.. Han vet idag svaret på detta efter jag tog bilen och visade han det live...
Vad gör man inte för sina hifikompisar......
MEN.. Dessa är en helt annan femma. Jag skulle ALDRIG skriva mitt namn på en kabel av någon typ oavsett pris om den inte var riktigt bra... Och dessa är bättre än bara bra.. Du kommer få en chock troligen då du inser vad du fått hem för dom småpengar dom kostar.. Inte jämfört med ekk så klart.dom kostar ju inget alls knappt....
Men med vad du måste betala för att få bättre.. Vilka det nu skulle vara vet jag inte faktisk....inte en susning...och för pengarna blir tanken larvig om det finns bätre. det skulle vara förvånade över alla gränser om det dök upp en sådan produkt...
Så hoppas att det ger lite nivå... EKK i alla ära. Men dom har inte med saken ens att göra.
Inte för jag vet om du blev just klokare nu.. Men lite nyans mellan era inlägg kan det ju va....
Lycka till med dina val här.. Och om du undrar saker så kan du gärna höra av dig med frågor.. Jag har ju numera haft en del frågor som besvarats. Det är många som idag spelar dessa kablar...
MVH Tobbe |
Driver Mayros hifidagis
|
Edited by - mayro on 2005/02/15 17:02:10 |
|
|
Blue
Member
2120 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 17:15:02
|
mayro: Denvern är jag inte heltänd på (dvs pallar inte skaffa mig en för att prova) men dessa däremot, känns lockande! Hade du testat de billigare signal- och högtalarkablarna också eller (Analogue 2 och Shotgun Biwire t.ex.)? Ser ju bra ut i recensionerna! |
Ett kungarike för en vevgrammofon. |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2005/02/15 : 17:26:24
|
Jag har endast helt kort spelat en signalkabel.. Och den lät bra.. Men att jämföra dom rakt av blev nog en sak jag inte skulle ge mig på. Silver resolution är en kabel i absoluta toppen.. Och vid väldigt snabb åtarkoppling så framstår silver res såsom en slaktare.. Tror det säger resten.
Men i nivåerna runt dom billigare typer som säljs så är den lägre nivån nog en hemsk utmanare...
MEN.. och detta är ett jättestort MEN!!!
Denna snabba lyssning är en löjlig form att fatta några avgörande saker utifrån. dels var denna nya kabel just detta. den var flong ny...
Så om jag skulle ge råd så sattsade jag på silver utan att tveka..
Men jag kommer att köpa mig några par för att mera exakt kunna säga mer själv om detta. Ibland kan en mix va bästa vägen fram.. Så har jag det idag med mina nätsladdar.. Grunden är silver res.. men använder just nu en magic power cord på försteget med kanon resultat.... |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
Topic |
|