HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Silver Resolution Speaker Cable
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/12/11 :  00:48:43  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message  Reply
> "Jag skulle personligen inte drömma om att göra ett inlägg på er test av fadel kablarna.."
"Det gör jag på den sidan där fadel kablarna testas". <

Förstår inte riktigt hur FADEL ART kablarna kommer med i din diskussion ?? Jag undrade bara vad som skakar och om jag kunde få en länk !! ELLER. Vidare påpekade jag att det inte var WBT kontakter, stämmer eller ??? Så var är kritiken och påhoppet ??? Undanber påståenden som inte är gjorda.

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2004/12/11 00:50:01
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2004/12/11 :  03:29:14  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Denna stilen kör vi inte på HiFiForum.nu.
Vill man fortsätta vara medlem så slutar man att editera/radera inlägg med klara personpåhopp för att komma undan. Vill man bråka så bör man välja ett annat forum än HiFiForum.nu för vi accepterar inte denna typen av beteenden.

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

JD
Member

177 Posts

Posted - 2004/12/11 :  10:11:34  Show Profile Send JD a Private Message  Reply
Nybörjare som läser denna tråd, kan ju bli mörkrädda för mindre.. Nej vi får nog skärpa oss . Om vår lilla hifiskara skall öka istället för att minska ...... En liten släng av sleven får vi alla tåla....Men som sagt. Det får finnas gränser

Vi tänker sällan på vad vi har men ständigt på vad vi inte har....

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2004/12/11 :  12:40:44  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Det sista inlägget stöder jag fullt ut. Så mitt tips är att man tar bort allt som inte har med recensioner att göra så dom som läser detta kan se vad det är vi som skriver om dessa kablar försöker få fram. DVS hur dom fungerar för oss. Sedan kan vi lägga dessa trista mellanspel i en låda där dom hör hemma.
För har man inget att tillföra informationen om dessa kablar, eller frågor som rör dessa kablar. Ja då behöver man ju inte ens skriva en enda rad på denna sida. Så jag tar min del i detta och har tagit bort dom mess som inte har relevans . Så är detta nu avslutat ifrån min sida. Hoppas andra också nu kan ta sitt förnuft till fånga och bara avsluta detta trista messbyte. INGEN hifiintresserad orkar ens läsa dessa sidor. och andra skulle fråga sig "Vad i helsike är detta" och gå vidare till andra siter än denna. Så jag tar min del av "sleven" och återgår till enbart skriva om kablarna. PUNKT...
(Och hoppas innerligt nu det inte behöver komma ett ytterligare inlägg som endast fortsätter detta.Så tar det slut här o nu.)

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2004/12/11 :  12:46:28  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Jag skall tillägga en sak en gång till bara här. Jag har svårt med stavning osv. Detta är ett handikapp som jag har och hoppas att ni som läser kan ha överseende med detta. Tyvärr efter år av träning så kvarstår detta handikapp. Det har blivit bättre,men inte bra. Och kommer inte heller bli bra.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2004/12/11 :  14:43:19  Show Profile Send Piggen a Private Message  Reply
Kollade lite på länken häromdagen, och det verkar ju vara trevliga kablar. Priserna är ju också mycket trevliga, speciellt nu när dollarn är så låg

Att kunna få Bullet plugs för endast $25 extra (på signalkablar) får ju nästan betraktas som ett fynd

Mayro:
Saluför du dessa kablar i sverige?
Det var inte min mening att racka ner på vare sig stavning, eller meningsbyggnad...mitt inlägg var bara ett konstaterande att ditt inlägg var väldigt långt Faktiskt det överlägset längsta jag sett här på HF.nu...med råge. Nog sagt om det. Tråden handlar om kablar, och dom verkar ju bra (och billiga!).

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2004/12/11 :  14:59:28  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Härligt att äntligen vara på rätt spår. Och tack för du skrev lite om mina stavfel mm. Det slår lite blixtar som du förstår då man har ett handikapp och folk ofta inte förstår det. Men jag förstår självklart att det nu är en sak som är historia. alla som läst har nog nu mer förståelse.
För att komma till svar på frågorna. Nej jag är INTE agent för dessa kablar. Utan bara ville visa andra dom. Samt sälja två av mina XLR som blev fel då jag bytte till steg utan XLR. Sen blev reaktionen överväldigande. Det visade sig finns som ett "Svart hål" av behov av highend kablar för mindre pengar. Och då dessa står sig mot 10ggr dyrare samt även ibland ännu dyrare så kunde jag såsom hifiälskare och FD importör inte avhålla mig att börja berätta om dom. Notera gärna en sak angående detta om pluggar mm. Dom lite dyrare silver resolution kablarna har silver bullet såsom orginal. Dom kommande DYRA kablarna för nät har furutech näst dyraste kontakter på båda sidorna som jag förstår mailsvar jag fått. Så om jag inte har fel så sitter det pluggar som kostar bara dom i Sverige runt 1000kr på dom. OCH i 3 feet längd kostar dom 269 us dollar plus frakt o tull. vilket torde bli runt2500kr.. Då är det silver resolution nätkablar... Helt otroliga priser . och tro mig det nog blir en rysare. För vanliga nätkablarna är helt undebart bra.. men jag har beställt. så till efter nyår kommer en bedömmning av dom.
MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

silvestro
Member

122 Posts

Posted - 2004/12/21 :  15:38:47  Show Profile Send silvestro a Private Message  Reply
Har kört MagicPower Power Cord och MagicPower Digital HC ett tag och jag är mycket nöjd än så länge. Att beskriva skillnader mot tidigare kablar är alltid svårt men jag tycker helt enkelt att det låter bättre, bassen är mer distinkt och helheten är mer homogen. De kablarna jag hade tidigare var Transparent och Jorma Design. Jag ska nu prova Signal Cable Silver Reference interconnect, digital kabel och högtalare kabel. Nothing ventured nothing gained !!! Återkommer senare med mera intryck av strömkablarna och sedan de andra när jag har väl fått leverans.
Go to Top of Page

Heat
Member

205 Posts

Posted - 2004/12/27 :  02:06:49  Show Profile Send Heat a Private Message  Reply
Intresserad av högtalarkablarna.. Någon som testat dom?

Hellacopters LP/7" köpes
Go to Top of Page

JD
Member

177 Posts

Posted - 2004/12/27 :  23:11:03  Show Profile Send JD a Private Message  Reply
Både Transparent och Jorma Design har olika nivåer på sina kablar.... Vilka jämförde du imot?

Vi tänker sällan på vad vi har men ständigt på vad vi inte har....

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/04 :  21:39:53  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Hej. Jag håller på att spela in mina nya Silver resolution powercord. samt en st Digital HC och en magic power cord. Men återkommer senare med itryck då jag spelat mer. Tyvärr spelar jag också in en hel bunt nya signalkablar samtidigt. Så 24 timmar om dan går just nu inbrännskivan. Tyvärr så låter "mitt nya" rum olika det jag flyttade ifrån. Så det blir nog krångel att göra helt 100% utlåtanden. Men ska försöka få fram så pass bra bedömmning som jag kan. Innan inkopplingen av nya signalkablar fick jag en liten fingervisning. Och att dessa nya nätkablar är bra kan jag utan att överdriva påstå. Om "vanliga" magic powercord var i min anläggning bättre än Cardas golden Cross samt Jorma 2,5.(Jorma 2,5 är nivåer under cardas enligt mig) Så kan jag utan att överdriva påstå detta är en KLAR nivå över dessa två nivåer. OCH!! Detta utan den minsta hårdhet alls!! Inte något silver ljud alls!!Skulle va kul att få tag i dig som gav mig tips om att Signal Cable gjorde dessa om man frågade efter dom och tacka för det tipset.!! Dessa nätkablar blir svårslagna i mitt system tror jag. Enormt musikaliska. Detta sagt utan dom ens är inspelade.!!! Säger nog en del om vad det kan bli senare. Hur som helst ska det bli kul att se hur detta utvecklas här...Men det står en Chrysler 57á i garaget också. Så lite lättare blir det att vänta på inbränningen nu denna gång..
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2005/01/08 :  16:06:07  Show Profile Send Snutten a Private Message  Reply
Inget nytt under solen, ännu ett "mirakelmärke" . Smaken är ju olika men vem säljer sådana bra kablar så billigt? Dom borde ju gå att kränga för mkt mer pengar om dom nu är så bra, eller?
Go to Top of Page

silvestro
Member

122 Posts

Posted - 2005/01/10 :  11:27:20  Show Profile Send silvestro a Private Message  Reply
"Kränga för mkt mer pengar". Intressant ide men knappast bra för konsument. Allt som är dyr är bra som filosofi ska man inte lita på nu för tiden. Jag skulle var mer orolig för något som var dyr och inte var bra!!! Alla har rätt till sin synpunkt men om man inte har provat eller har erferenhet om saken ,dvs kablarna i detta fall, hur kan man bara förnedra produkten. Uppriktigt sagt förstor jag inte.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/10 :  19:52:09  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Jag har nu spelat på så mycket så jag utan att ens ta i säga dom nya Silver resolution Nätkablarna är dom bästa kablar jag någonsin haft. Och dom dyra märkena har snurrat runt i mina anläggningar under många år då jag haft förmånen att även få dom via inbyten OSV. Eller via egna importer. Så om du som gav mig tips om dessa som man kunde beställa via specialbeställning läser detta vill jag säga ett varmt tack för tipset. Dom har höjt mina lyssning timmar massor. Elverket blir glada. Jag slår numera aldrig av mina saker. Jag har även bytt slutsteg till Accuphase p360. Och tog bort den fasta kabeln och satte dit nätbrunn på steget efter en dags lyssning.. Så den driver nu topparna på mina stora infinity referens standard 4,5. Nu väntar byten mellan Magic power cord. Digital power cord samt denna nya toppkabel. Förhoppningsvis kommer jag få tid att börja mixa runt lite med dom och se skillnaderna mer noga. Just nu spelar Magic power cord på försteg. Silver resulution på slutsteg. Digital HC nätkabelpå elektroniska filtret. Just mixen där med magic power cord på försteget finner jag bli helt kanon. Men detta skall mera provas. Stereon har nu gått dygnet runt med inbrännings skiva samt musik förutom några timmar då strömmen gick under stormen här i blekinge.
Utprovning fortsätter här.
MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

vole
Member

515 Posts

Posted - 2005/01/12 :  16:11:59  Show Profile Send vole a Private Message  Reply
mayro, hur har du gjort med kontakterna på nätkablarna ? Har dessa bytats eller har du någon form av list som passar amerikanska pluggar ?

All strävan efter liv, leder till lidande !

"Why keep asking questions when your head is full"

Edited by - vole on 2005/01/12 16:15:27
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/13 :  12:47:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Han sätter dit europeiska kontakter. Och på dom dyrare är det furutech på båda sidorna.
Jag skall passa på att också säga lite om mina resultat nu. Jag har tidigare sagt att magic power cord som är den billigaste power cable dom säljer spelar jämt eller bättre än min tidigare reference Cardas golden cross. Så det är avstampet för min jämförelse. det betyder att redan den billiga strömsladden är mycket mycket bra.. Och för pengarna larvigt sjukt bra!!Den har redan slagit ut många många fina nätsladdar som också här på forumet och på andra ställen finns otaliga vittnesmål om. MEN.. Och detta är inte med överdrift sagt som följer.
Den nya silver resolution power cord är så överlägsen så det inte går att ens jämföra.Och minns då att redan ifrån start så är det inte dåliga nätkablar som jämförs med. Så har man ekonomin att lägga 267 dollar 3 feet så inte bara bör man göra detta. Utan man skall göra det.. En koppling som också ger ett fint resultat i min anläggning är med dom dyrare nätisarna på "finelektroniken" och dom billiga magic power cord på slutsteg samt ev försteg. Men observera att det at dom dyrare klart är mycket mycket bättre gör inte dom billiga till dåliga.Utan det roliga är att man billigt och lätt kan med en dyrare och sedan dom billiga får helt underbara resultat. Sedan kan nämnas att Digital Power cord också spelar fint på försteg samt elektroniska filtret osv. Så jag skall nu ge mig på att utvärdera den på olika ställen här. Även Accuphase slutsteget skall få spela med den så ser man hur den fungerar där.
Som avslut vill jag en gång till MARKERA detta faktum att REDAN den billiga Magic power cord spelade JÄMT med Gardas och slog lätt ut en Jorma 2,5 på alla sätt. Så läsaren förstår vilken nivå redan denna billiga nätis är i. Och därmed också får en bild av nivån på den dyrare. Jag vill också nämna att kablar såsom purist. trasparent osv osv har funnits såsom jämförelser då jag fick fram min tidigare reference som blev Cardas golden cross.. Så ingen nu tror det BARA är cardas som funnits som jämförelser. Utan tidigare fick dom andra träda tillbaks för cardas. Och nu åker dom till plats 2 tillsammans med magic power cord som jag anser vara i samma nivå som Cardas.. Så det är många tunga namn som har passerat.. Men som absolut Nr 1 utan att ens något varit i närheten är denna nya lite dyra nätkabeln. Om man är i tankarna att investera 267 dollar och däröver bör man INTE passera denna kabel och bara för den "bara" kostar 267 dollar tro den är jämförbar med kablar i 2-3000 kr klassen. Denna kan nog jämföras med vad som helst. En liten notis bara. Provspela den INTE om du inte kan köpa den!!! För efter en inkoppling ett dygn så kan man inte lyssna ens på stereo utan den. Detta är den bästa enskilda sak jag i hela mitt liv hört. Ingenting har någonsin imponerat så mycket som denna har gjort.
Tänk att en Nätsladd kan få en hifidåre så lyrisk. Till dig som gav mig tips. Tack igen! Utvärdering fortsätter.
MVH
Tobbe

( För dig som ev spelar och sitter nöjd med kablar av märken som jag idag inte anser lika bra vill jag säga följande. Och även för dig som sitter och skall köpa saker och provar lite saker. Det som låter kanon i mina saker behöver inte få samma resultat hos dig! Det är så mycket som spelar in. Rum... utrustning...mm mm mm. för att inte tala om smak.Så ta inte mina avstamp i jämförelser såsom jag påstår andra saker är sämre osv. Utan bara som ett resultat JAG får.. Sedan finns det också fler än jag med samma resultat.
Så sitter du glad o nöjd med ditt ljud och det består av saker jag tagit astamp ifrån i jämförelser så det bra. För då passar dom nog också in i ditt system såsom dessa kablar gör i mitt. Jag vill nämna detta så INGEN. Jag repeterar INGEN behöver känna sig trampad på. Eller att någon som säljer saker känner jag listar deras produkter såsom sämre eller så. ALLT är förhoppningsvis skrivet nu så INGEN blir sur eller så.)

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/01/14 :  15:21:59  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Det hade varit intressant att läsa om någon jämfört
högtalarkabeln i silver hur den står sig mot en Xindak
FS-1 som ju många menar står sig en bra bit upp mot 10000kr
strecket för europeisk/amerikansk motsvarighet.
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/01/14 :  16:57:02  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Jag har haft min silver resolution XLR mellan amplifix och cdfix i en vecka och är mycket imponerad. Jag har visserligen aldrig ägt någon finare kabel än QED silverspiral och CN-ljudteknik copper men den här kabeln är något helt annat. Jag återkommer med en målande beskrivning senare.

Tack Mayro för tipset!!!!

Retro låter fint.
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/14 :  20:13:53  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Till Jeppe 72.
Tack för dom orden. Då överlever jag ännu en gång då någon har trott mina ord och investerat i dessa kablar. Känns skönt..

Angående jämförelser med "Kinakablar så har en vän till mig jämfört som jag tidigare skrivit. Han har en kinakabel till salu om någon söker en sådan.Om den inte är såld idag vill säga. Mer om den vet jag inte än så. Han provspelade även en Zen biwire som visst kostar typ runt 18000-20000 kr. Och den åkte tillbaks till butiken. Så det är nog en fingervisning om hur saken står till i olika jämförelser.

Om man köper Signal Cable för 2500-3000 beroende på längd och har förväntningen att få som vanligt ljud för dessa kronor så får man sig en chock över vad man faktiskt får. Om man tror och hoppas man får absolut topp highend såsom man har rätt till då man betalar 15000 och däröver och köper en silver resolution kabel så får man ytteerligare en chock då man upptäcker man faktiskt kanske även får mer än det. Och detta för fortfarande 2500-3000 kr.

Glöm priset och var glada för att en äntligen kan göra en bra kabel för pengar som vanliga kan köpa utan att belåna hustruns klädkonto. Jag har inte påstått detta är den "Absoluta" kabeln på något sätt. Men min totala reference kabel är det utan att blinka. Inget jag tidigare använt gör allt samtidigt som dessa gör. Det finns flera bra kablar som gör massor med saker bra. Vissa gör vissa saker bättre än dessa billiga. MEN!!! Ingen gör så mycket samtidigt som dessa gör. Inta av dom dyra fina kablar jag själv har haft.Det roligaste är att dom klarar att spela så mina alla skivor numera går att spela. Och detta UTAN att förlorat saker som jag anser viktiga. Såsom upplösning ända ner i basen. att sedan silverkablar som sätter dit värme numera finns utan hårdhet är för mig underbart..specielt då jag älskar kvinnoröster såsom Eva cassidys. osv.

Jag har letat i många många år efter dessa kablar utan att någonsin till fullo hittat dom tidigare. Igår spelade jag ZZ top "Drum bass and fuzzy guitar" samt Skorpions "Live Bites" med våldsamm volym. Ifrån början till slut på varje skiva. Detta för att slutligen utvärdera om dom fungerar även på rå ruffig rock med dåliga inspelningar..Och då på fullt tryck på mina Infinity reference standard. Och det var härligt! Inte ens en tendens till lyssningströtthet infann sig. Och alla som hört infinitys ribbons i mellan o diskant vet dom inte är kul om dom får elaka signaler. Dom kan skrika... Sedan spelade jag Eva casidy "Live". Och då flöt snudd en tår. Så det kan nog beskriva vad dessa kablar kan göra. DVS spela allt som man vill utan att ha bara "en" gren dom fungerar på.
Jag vill passa på att tacka er som idag vågat tro på mina ord. Samt rikta ett stort tack till er som idag inte förstör denna tråd. För det är roligt att kunna föra fram en bra produkt till flera som kanske som jag inte har råd. Eller som har stora anläggningar såsom min med biamp osv. Eller hemmabio mm. där det krävs en stor bunt kablar. Då är det skönt att hitta en kabeltillverkare som faktiskt gör kablar där även en kassör på ICA har råd att skaffa sig den.

Att sedan en kabel gör det möjligt för en som studerar att få highend kablar i sin anläggning borgar ju för en återväxt. För det är inte många som pluggar som har råd med 100000-500000 för bara kablar. Så alla nu som kanske ser ev kunder köpa dessa kablar skall ju veta att dom även skapar nya köpare framöver genom åren. För får man "bara" läsa om hur fina saker låter och inte får råd själv så man får uppleva hur ljudet blir rejält bättre så slutar ofta intresset. Så se dessa billiga highend kablar såsom en lite injektion för kommande affärer. För oftast söker man ju sig vidare.. eller hur?

Detta forum har nu visat sig vara en fin plats att få erfarenheter på. Själv håller jag på att med spänning följa en tråd angående inbränning mm. Så rolit att se detta verkligen är ett forum för intresserade att "dela med sig" på.
MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2005/01/20 :  23:54:17  Show Profile Send Per100 a Private Message  Reply
Jag tänkte komma med ett bidrag i denna tråden och berätta om mina intryck av silver resolutions kablar. Eller rättare sagt ett system som jag hört dem spela i. Nyfiken som man är på att lära sig nya saker
och samtidigt få chansen att lyssna på ett par riktigt maffiga Infinty högtalare, Accuphase slutsteg mm. så tackade jag ja till en inbjudan att få komma och lyssna hos ”Mayro”.

Det visade sig att det var ett besök som jag inte kommer ångra. För att förstå ord som beskriver ljud eller musik så måste man själv lyssna. Annars saknar orden riktig innebörd. Eftersom man inte heller vet vad den som skriver har för referensramar så blir det ännu svårare. Jag skall erkänna att jag var ”skeptiskt nyfiken” till vad dessa kablar kan göra med tanke på det ringa priset.

Hemma hos Mayro fanns ett par Infininty referens standard 4.5 med banddiskanter i mängder – 6 per kanal om jag minns rätt. Dessa drevs av ett Accuphase slutsteg. Till basarna var kopplade ett par maffiga Denon monoblock av den äldre skolan, ämnade att klara riktigt svåra laster. Resten av anläggningen bestod bla genomgående av signalkablar, högtalarkablar och nätkablar från signalcable.
Till basarna användes en högtalarkabel från van den hul, vill jag minnas, eftersom det saknades dubbla uppsättningar signalcable för biampniingen.

Redan från första tonen insåg jag att ljudet som flödade ut minst kunde jämföras med det man brukar höra från finare anläggningar på mässor. Dessutom lät det bättre än det mesta på sådana parametrar som luftighet samt känsla av realism. Dagen innan hade jag lyssnat på ett system i butik för 250 000kr och det var det sista ljudminnet jag hade när jag kom till Mayro. Det är ingen överdrift att säga att ljudet hos Mayro krossade (kan tyvärr inte hitta ett ödmjukare ord, för det hade varit vilseledande) det så mycket plattare ljudet jag hört dagen innan. Det gick långsamt uppför mig att pengar inte är den enda vägen till välljud och då började det goda humöret infinna sig.

Ljudet som flödade ut från Infinity högtalarna var oerhört luftigt, skirt och varmt på samma gång. Vi lyssnade på alla möjliga typer av musik och instrument och det lät helt rätt från början till slut. Det fanns begränsningar
i anläggningens bashantering, men rummet var enligt Mayro i uppbyggnadsfas och saknade nästan helt dämpning samt att basarna var i behov av renovering genom utbyte av de alltför hårda gummikanterna. Jag spelade många olika plattor med klassisk musik och dessa avklarades med bravur. Kyrkokörer, fioler, Opera, Kammarmusik, Orgel osv. Mayro stod för det mer rockiga musikvalet. En låt av Nils Lofgren live blev en svindlande upplevelse.

Vi lyssnade många timmar i streck och mina öron blev inte trötta, något som är sällsynt efter så lång tid.
Så genom dessa lyssningsintryck har jag även skrivit vad jag anser om dessa kablar. Tack till Mayro för en mycket bra dag med stor gästfrihet och för att du delade med dig av en liten del av all den kunskap om hifi du besitter.
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2005/01/21 :  00:31:36  Show Profile Send AKA a Private Message  Reply
Snälla skriv igen var man hittar info om dessa kablar. Och var man köper dem.
Tack!
Go to Top of Page

jaejin
Member

923 Posts

Posted - 2005/01/21 :  10:52:34  Show Profile Send jaejin a Private Message  Reply
aka:
Gå in på www.signalcable.com

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2005/01/21 :  19:58:05  Show Profile Send mayro a Private Message  Reply
Tack per100 för att du tog dig tid att titta in för att se och höra vad jag försöker berätta om. Samt att läsa dina ord var roligt. Man blir ju gärna lite "hemmablind" . Det skall bli mycket roligt att besöka dig sen och lyssna på din lavardin mm.
En liten tillrättaläggande sak bara. Mina basar har av tidigare ägare fått kanterna utbytta mot gummikanter i stället för Foam som det skall vara. Men om någon som läser detta kan hjälpa mig byta får du gärna sända ett PM. Eller maila mig
highend@telia.com
Jag vill också säga att jag gärna får fler besök om någon känner intresse. sängplats finns då jag bor rätt stort.Så sänd ett pm så kan vi komma överens om tid OSV.
Vem vet. Kanske även forumet vill göra ett hembesök?
MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2005/01/23 :  22:56:30  Show Profile Send jeppe72 a Private Message  Reply
Jag har suttit hela helgen och utvärderat nätsladden SilverResolution och jag kan bara säga att det är helt sjukt! Hur kan en nätsladd påverka ljudet så positivt? Perspektivet är helt makalöst djupt och precist samtidigt har ljudet fått något flytande kristallklart över sig. "Allt" hörs och det presenteras med en fantastisk närvaro. Gissa om jag längtar efter mina SilverResolution högtalarkablar!!!

Glömde föresten påpeka att min anläggning är mycket bättre än jag trodde var möjligt!!! Både elektroniken, högtalarna och högtalarkablarna har mycket hög klass!!! helt sjukt alltså!! Jag fattar ingenting? De här kablarna gör sådan skillnad att det känns som att man lagt ner massa pengar på dyr elektronik och stora jättebra högtalare!

Retro låter fint.

Edited by - jeppe72 on 2005/01/24 00:02:50
Go to Top of Page

kme
Musik-Harry 2005

4409 Posts

Posted - 2005/01/24 :  07:38:01  Show Profile Send kme a Private Message  Reply
Kan bara instämma med Jeppe, nätkabeln är mycket bra. Har samtliga Silver Resolution kablar. Så nu har du ett ytterligare lyft att vänta dig med högtalarkabeln, ska bli intressant och få höra din kommentar senare.

Listen: Music Tip by Kurt.Välj Bland Olika Artister På: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about92-0.html Klassiskt på: http://sweetspotforum.forum24.se/sweetspotforum-about102-0.html
http://www.youtube.com/watch?v=AlLpdWbSevc
http://www.youtube.com/watch?v=YvEccfdw_kU
Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000