Author |
Topic  |
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2004/09/05 : 02:34:53
|
Buffert! Har du tänkt att uppgradera till M3 Signature eller Mi3 Signature? |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
Buffert
Member

130 Posts |
Posted - 2004/09/05 : 21:52:13
|
När jag började fundera på uppgradering så var det M3 Signature som var tanken. Sedan kom Mi3 modellerna och jag måste säga att det utseendet tilltalar mig mer, dock så är den uppgraderingen betydligt dyrare.
Har än så länge bara hört den nya Mi3 Signature vid ett tillfälle som hastigast i en butik när jag hade vägarna förbi och inte gjort några jämförelser M3Sig <=> Mi3Sig så jag vet faktiskt inte riktigt ännu.
Vet inte om det överhuvudtaget är möjligt att fortfarande uppgradera till gamla M3Sig, kanske någon annan som vet???
mangew: Kimber 8TC tycker jag är den kabel av de som jag provat i min anläggning som passar bäst i alla fall. Misstänker att ditt 1:a val är någon Audioquest modell - har jag rätt? Alla handlare som jag pratat med har förespråkat audioquest till audiovector och jag hade hemma och provade både bedrock & gibraltar men föredrog 8TC framför båda dessa. |
 |
|
mangew
Semesterfirare

2297 Posts |
Posted - 2004/09/05 : 22:24:09
|
Buffert: Min tanke var inte illa ment mot vare sig din anläggning eller Audivector/Kimber Den uppkom endast pga. jag har ägt en Audiovector i min första strävan mot en bättre anläggning, men dock bara deras minsta? golvmodell C2 och de var väldigt ljusa ja lite basfattiga. Kom underfund med att jag ej gillade dem ganska snart. Sedan har jagh haft Kimber 8TC kabel härhemma, dock till helt andra högtalare och min åsikt om dem var att de också var rena klara men kanske lite ljusa(tyckte däremot bra om dem)...därav drog jag slutsatsen att dessa två märken/modeller kanske inte passar varandra. Men de kanske de gör , denna M3 modell kanske är helt olik den mindre C2 och sedan är det väl lite olika tycke och smak. Jag har just nu varken Audiovector högtalare eller Kimber 8TC kabel.
Sedan Zalve - Grymma bilder |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2004/09/05 : 22:27:15
|
Jag personligen tycker att Mi3-serien överlag har ett bättre ljud än gammla M3-serien. Öppnare,livligare till karaktären och klart djupare basåtergivning. Kolla med Tober som brukar vara här ibland, han vet det mesta om Audiovector. Du kan även hitta honom på Component.se Där finns det gott om Audiovector ägare
Mvh |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
Buffert
Member

130 Posts |
Posted - 2004/09/05 : 22:51:14
|
mangew: Det är lugnt , jag tog det aldrig som något påhopp utan förstår mycket väl din fundering. Som alltid så är det ju så mycket av den övriga anläggningen som också spelar in och inte minst rummet de står i. Ville bara förtydliga lite hur jag kommit fram till det jag gjort.
|
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/05 : 23:30:30
|
Vi fick chansen att prova en annan källa,,, vilket vi oxå gjorde. Där kunde jag till min glädje höra lite skillnad. Vad man föredrar är tycke och smak. Men vi kommer till den andra källan snart.  |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 00:33:21
|
Om det finns några gissninar kvar, så kan vi ta dom på detta...
Namn/modell på kablage samt spelare tack!
 |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
mangew
Semesterfirare

2297 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 00:39:03
|
Signalkabel är (borde vara) Audioquest Jaguar - I enligthet med Bufferts analys tidigare...
Strömkabel - ingen aning men kan vara en Transparent? |
*** Luleå Hockey *** *** Manisk flugfiskare *** *** Driver MW sportfiske ***
|
Edited by - mangew on 2004/09/06 00:39:50 |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 00:39:31
|
Audioquest Jaguar Lätt som en plätt Baksidan av CD-spelare är inte min starka sida |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 00:43:50
|
1 Rätt. |
 |
|
sampix
100.000-klubben

1808 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 01:23:28
|
Är plasthylsan någon tweakning av batteriet eller bara original-förpackningen som fått stanna kvar? |
kabelskitsnackare
|
 |
|
Buffert
Member

130 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 08:51:33
|
Det är nog bara original-förpackningen som stannat kvar. Tror jag i alla fall, måste kolla med ägaren eftersom denna var inlånad för dagen inkl. CD:n som den är kopplad till. |
 |
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 09:59:31
|
CDfix? ?
/Mikaell. |
 |
|
tober
Component.se

1318 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 10:04:46
|
Plasthylsan kanske är till för att inte låta höljet gå emot andra metallytor etc om man har det trångt där bak.
Ser precis ut som en Primare om man tittar på höljet etc men deras nätbrunn sitter på högersidan.
|
Driver sajten component.se. |
 |
|
MasterOfPuppetz
Member

786 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 11:09:39
|
Jag hade också tänkt gissa på Primare men jag tycker skalet ser något brunare ut än det Primare använder. |
Rock And Roll Ain't Noise Pollution! |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 11:25:10
|
Vi har redan fått ett RÄTT svar och det är INTE en Primare.
Mikaell, Hur såg du att det var en CDfix ?! |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 11:27:31
|
En trevlig spelare som jag inte har lyssnat på tidigare. Den fungerade bra i anläggningen, även om mina tryckningar på knapparna inte registrerades (Jag klen )
 |
 |
|
Buffert
Member

130 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 15:22:53
|
Måste medge att jag också är imponerad av Mikaell som lyckades se att det var en CDFIX. Du måste ha en likadan själv
Eftersom det var lite funderingar över strömkabeln också kan jag meddela att det är en "hemmasnickrad" Supra LoRad. Även större delen av övriga anläggningen kör på LoRad. Skulle gärna prova lite andra varianter här framöver för att se om det finns mer att hämta.....men det blir en annan gång. |
 |
|
Zicxo
Member of Nerikes Audiofiler
23 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 15:26:19
|
FBK: Tack för det, såg inte att du skrivit något till mig 
Sampix: Plasthylsan sitter kvar så inte min son får för sig att batteriet ska avlägnas, vilket skulle mycket väl kunna hända!  |
 |
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 17:14:01
|
Jodå, visst har jag en själv
Jag möblerade om lite i mitt hifirack igår då jag har bytt förstärkare. Så jag tittade bakom min CDfix senast igår kväll och jag tyckte mig se en likhet.
Ps. fina bilder.
/Mikaell. |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 18:45:12
|
Håller med om att CDfixen är ruskigt snygg, ska bli intressant och se efterföljaren på Arken (Freja). |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 18:48:41
|
Zisco, du får väll bjuda hem Zalve, så vi får se din annlägning också |
 |
|
Zicxo
Member of Nerikes Audiofiler
23 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 19:48:28
|
Det har jag inte tänkt på FBK, men det skulle väl kunna gå och ordna, även om inte min anläggning ligger i någon högre klass.  |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 21:43:59
|
Zicxo! Klassen på den har ingen betydelse, det som är kul är att få se andras annlägningar och olika lösningar. Sådana här bild-reportage är uppskattade på forumet. Likadant är det med avdelningen min annlägning där många lägger in bilder på¨den. Men då måste man ju ha en digitalkamera ska nog försöka köpa en billig i vinter, eller rättare sagt så billig som finns
Mvh Per |
 |
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 22:40:11
|
quote: ka nog försöka köpa en billig i vinter, eller rättare sagt så billig som finns
Man måste ju ha pengar över till hifi´n
/Mikaell. |
 |
|
Topic  |
|