Author |
Topic  |
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 22:54:17
|
Eller så bjuder man på lite öl/vin och skickar en inbjudan till nån som har en Kamera =) |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2004/09/06 : 23:31:13
|
quote: Man måste ju ha pengar över till hifi´n
Just det Mikaell! quote: Eller så bjuder man på lite öl/vin och skickar en inbjudan till nån som har en Kamera =)
Så kan man också göra Särskilt vin passar bra till musiklyssning och då helst något rött-Italienskt, inte nog med att Italienarna kan göra högtalare, de är grymma på vin också
Mvh Per
|
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
Mattias
Member

1671 Posts |
Posted - 2004/09/07 : 10:02:58
|
Nu blire offtopic. FBK, Italienarna kan detta med vin. För egen del har man inte koll på alla dessa godsaker som finns därute. Kan tänka mig att det är lite generellt så i Sverige. Alla känner till Penfolds, men vilka stora vingårdar finns det i Italien? (svara nu inte på detta ) Själv tänkte jag bättra på mina kunskaper om Italienska rödviner under min semester. Den skall avnjutas bla i Toscana, bland vindruvor och plantager. Skall bli skoj 
Mvh Mattias |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/07 : 13:52:53
|
Ett bra material är ett måste om en anläggning skall trivas...
Här fanns det stor variation... Även om det huvudsakliken bestod av ROCK.
 |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
 |
|
10
Member

732 Posts |
Posted - 2004/09/07 : 14:39:42
|
Hmm, det där skåpet ser intressant ut! Vad är det för nåt (eller ska vi gissa det också? ) och var är det köpt? Har du fler bilder på det, Zalve, med dörrarna stängda till exempel? |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/07 : 15:07:26
|
Klart jag har. 
Skåpet kostade några tusen har jag för mig,,, Byggt i massiv EK |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/07 : 15:11:18
|
Efter lite letande så hittade jag en bild med stängda dörrar.
Snyggt med frostat glas. Undrar hur många vi är som har letat snygga OCH praktiska CDförvaringar
 |
 |
|
10
Member

732 Posts |
Posted - 2004/09/07 : 15:12:59
|
Ah, kvalitet är najs! Dock kanske det talar för att det är specialbeställt, eller? |
 |
|
10
Member

732 Posts |
Posted - 2004/09/07 : 15:14:35
|
Tack för bild nummer 2! 
Angående hur många vi är som letar, gissar jag på "ett gäng"! Konstigt att det ska vara så svårt att få fram en produkt som är snygg, praktisk och inte kostar en arm och ett ben (d v s är specialbeställd av möbelsnickare). Marknaden torde vara ganska stor! |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/07 : 16:29:24
|
Tror den där var köpt på motsvarande Eurpoamöbler eller om det var Mio(möbler) Ägaren kanske kan hjälpa oss.
Medans vi väntar så kanske vi kan presentera en sista bild, om det är inte är så att det finns önskemål om annat. (Kanske mer specifikt)

Normalt står det en TV upptill, men har idag fårr gett plats åt CDfixen. |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2004/09/07 : 22:01:55
|
Mattias! När det gäller vingårdar så kan jag ingenting men jag har två säkra viner som "alla" älskar som jag brukar rekomendera Misstänker att du kommer att njuta på denna semester
Mvh Per |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/07 : 23:31:50
|
Kritik är bra, OM man vet varför. Inte inget tvång mig veteligt att följa alla trådar på forumet. MEn det är ju kul att du kom tillbaka 8 sidor senare.
Men för alla er som tycker det har gått långsamt i tråden, så skall ni få ett lite tidsöverslag.
Som nattjobbare har man lite andra tider. Man vaknar 13-14 om dagarna. Äter frukost Tar hand om sin 2 månaders dotter (och Fru) Lite Lunch och middag skall hinnas med. Som ni kanske har sett, så finns det en Arkensida som uppdateras ständigt. Åka till jobbet straxt efter 21:00.
Men det är ju klar, Dottern kan jag ju ta hand om senare, hon finns ju med hela livet... |
 |
|
kasra
Member

588 Posts |
Posted - 2004/09/08 : 00:23:38
|
med lite eftertanke innan du svarade tog bort jag "kritiken" pga att jag misstänkte att läget var som du beskriver.
men jag står för det jag skrev, men det kändes taskigt o kritisera kreativiteten hos någon som frivilligt utan förtjänst fixar ett schyst reportage, därav borttagandet.
dom flesta har väl bisysslor och dåligt med tid.. som försvar så skulle ja säga att man kan förbereda ett reportage i förväg om man har dåligt med tid och slänga upp det i raskare takt vid några samlade tillfällen, o andra sidan så kan man inte tillfredställa alla
Att sedan innehållet och bilderna är av högklass har ju redan framkommit 
|
"Pretty girls dont cry"
|
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2004/09/08 : 00:47:55
|
Zalve Tycker inte att du ska bry dig om denna kritik, de allra flesta uppskattar dessa bildreportage mycket, oavsett hur tätt bilderna kommer
Mvh Per |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/08 : 00:48:29
|
När man just precis kan fixa tid till ett hembesök, så är det svårt att fixa mer tid till annat.
Men man tar med sig det som kommer fram. Erfarenhet. |
 |
|
Dazzin
Member

989 Posts |
Posted - 2004/09/08 : 09:08:01
|
Hmm en sån där hifiblomma har vi med hemma, tror jag! Grym difusor 
I övrigt en fin anl. spelar säkert rätt kul.
/Daniel |
Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge... |
 |
|
Buffert
Member

130 Posts |
Posted - 2004/09/08 : 10:19:13
|
CD-skåpet är inhandlat på mio möbler i Örebro för något år sedan. Var en standard produkt i deras sortiment och alltså inget specialbeställt. Tyvärr så låg priset strax över 2000:- men det tycker jag att det var värt. Det rymmer dryga 500 skivor.
Hoppas att ni har haft nöje av denna tråd. Tack för det Zalve. Vi som var med vid tillfället hade åtminstonde en hel del intressanta diskussioner om HiFi i allmänhet..... Det får vi göra om någon gång! |
 |
|
Mattias
Member

1671 Posts |
Posted - 2004/09/08 : 10:49:20
|
Passar på här och tacka Buffert för att vi fick komma. Vi hade en mycket trevlig stund. Mycket med hifi- och musik-prat Lätt att tiden drar iväg då 
Buffert och Zicxo, nästa gång kör vi hos mig.
Mvh Mattias |
 |
|
Zicxo
Member of Nerikes Audiofiler
23 Posts |
Posted - 2004/09/08 : 16:57:47
|
Japp, tack så mkt Buffert för att man fick vara med o det var roligt att se Zalve "in action" med kameran.

Mattias: Det ser jag fram emot!! 
Mvh Zic
|
 |
|
Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts |
Posted - 2004/09/09 : 09:40:32
|
Där är de ju!! De där högtalarna har bott hemma hos mig när de var små. Eller hur Buffert? De ser ut att ha fått ett bra hem med trevliga syskon. De har fått fotvård också ser jag - Soundcare Superspikes? |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/09 : 12:22:30
|
Ah-a, Sånt här är alltid kul nä'r tidigare ägare dyker upp,,, känns lite kul för de fd ägarna att se hur deras gamla kelgrisar har det.
Fotvård sa du.. Jo Det stämmer,,, En av de bättre uppgraderingarna tydligen. FInns mer att berätta om dem,, Men det får Buffert göra. Jag letar fram en bild så länge.
|
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/09 : 12:25:35
|
Här så...
 |
 |
|
Buffert
Member

130 Posts |
Posted - 2004/09/09 : 13:00:27
|
Jodå Roq, visst är det dina gamla. Mycket riktigt även soundcare superspikes under dem, nu när de växt upp
Köpte dem egentligen bara för att det verkade väldigt praktiska i jämförelse med original spikesen. Snacka om bonus när jag upptäckte förändringen i ljudet - MYCKET större tyngd och precision i basen. 
En billig uppdatering som jag klart kan rekommendera andra att prova. |
 |
|
FBK
700.000-klubben

7380 Posts |
Posted - 2004/09/09 : 13:13:47
|
quote: Soundcare Superspikes?
Äe en gudagåva från himlen, kostar lite men oftast stor förbättring framför allt i basen som Buffert skrev. quote: Buffert och Zicxo, nästa gång kör vi hos mig.
Varför bor man inte i Örebro
Mvh Per |
 |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts |
Posted - 2004/09/09 : 13:17:07
|
Det är väl inte svårare än att man skickar ett PM och frågar, och tar med sig fikabröd, eller nåt annat som passar till Italienska högtalare  |
 |
|
Topic  |
|