HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Är gräset grönare på andra sidan ?! (Örebro tour)
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 9

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2004/09/03 :  13:35:19  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
quote:
Har skickat ett PM till Zalve där ja ber om ursäkt för min något överilade reaktion över segheten i precentationen i denna tråd och vill poängtera att det inte finns/fanns några ursäktande skäl för det direkta påhopp som kunde tolkas mot Zalve. Det var inte min mening och dåligt ordval får väl sägas till mitt försvar.
Hoppas gräset blir grönare nu

Tror inte det.... men jag kan ha fel!

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/09/03 :  14:07:55  Show Profile Send 10 a Private Message  Reply
quote:
Tror inte det.... men jag kan ha fel!

Forgive and forget.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/03 :  19:42:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Hmm Var befann vi oss ?

Tror det var vid högtalaren, va ?!!

I den om talade uppgraderingen till signature så skall denna bytas.
Skulle vara kul att höra nån som har lyssnat på båda högtalarna.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/03 :  19:43:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Högtalaren spelade ljudet åt det håll jag gillar, Vi kan fråga Mattias vad han tyckte. (Det skiljer sig lite på vårs stilar)

Så länge Kör vi en NÄSTAN helbild den.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/09/03 :  21:31:10  Show Profile Send Mattias a Private Message  Reply

Detta var riktigt kul, träffas och lyssna till grejer man inte har koll på, men den medhavda musiken känner man till. Att sen konvertera upplevelsen til ord, är en sak som jag inte finner som en lätt uppgift. Ger mig iaf på ett försök.

Systemet spelar med kontroll. Classesteget har grepp om Audiovector M3 Super. Det hela spelar musik på ett medryckande sätt och aldrig tappar systemet ork! Om jag själv skulle få önska något är det lite mer värme, toppat med lite mer upplösning "långt upp". Observera, mig är inte att lita på! jag är färgad i mitt tyckande

Fina fina bilder Zalve
Har en känsla av att det kommer mer godis...

Mvh Mattias

Edited by - Mattias on 2004/09/03 21:46:38
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/09/03 :  22:49:00  Show Profile Send pak a Private Message  Reply
det går ju inte att förneka att folk blir otåliga,om man läser alla inlägg.lite trögt går det ju faktiskt.specielt ledsamt om man har modem.väntar,väntar lite till-inget nytt-ÅÅÅh.
men bildreportagen hör till det roligaste på forumet så det får väl gå på nåt vis ändå.kul är det ju i alla fall.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/03 :  22:51:12  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Fantastiska bilder Zalve!!!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2004/09/03 :  23:50:24  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Mattias!
Får du möjlighet på Arken, så lyssna på Audiovectors nya serie Mi den låter klart bättre än gammla M-seien. Öppnare och livligare och med en bas som går djupt och samtidigt är mycket rapp. Jag gillar de nya serien, men det finns alltid ett men. Jag vill ha mer värme i de övre registren om det skulle bli fullständig kärlek, så jag föll istället för Sonus Faber som du kanske minns

Mvh Per

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/04 :  01:23:04  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
FBK: Låter som att du och Mattias har en ganska lika ljudideal

För att det skall komma ljud ur de här sakerna så krävs det en omdiskuterad pryl till.
Skillnad eller ej,, ?!?! Det är upp till var och en.

Ulf har iaf insett dessa modeller mår bra av Bi-Wire. Då vad kör han med för kabel ?!
Vad skulle passa ? =)

Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/09/04 :  01:28:19  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
quote:
Ulf har iaf insett dessa modeller mår bra av Bi-Wire. Då vad kör han med för kabel ?!
Vad skulle passa ? =)

MIT

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/09/04 01:28:59
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2004/09/04 :  01:35:29  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Ja, det stämmer nog Zalve
Sen krävs det väll tre produkter till för att annlägningen ska låtaNätkabel, signalkabel och högtalarkabel. Alla lika omdiskuterade produkter Du får nog ge oss en ledtråd annars blir det för svårt, finns massor av märken.

Mvh Per

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/04 :  02:43:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
EN ledtråd blir BLÅ

Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7380 Posts

Posted - 2004/09/04 :  03:00:43  Show Profile Send FBK a Private Message  Reply
Jaha, då kör han med dessa http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=435
kan också vara möjligt att han har Renaissance eller Siltech kablar
MIT är för gråblå i färgen, så de är inte rent blåa

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/04 :  03:52:03  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Inte dom FBK. Mer ledtrådar är att de påminner om syslöjden,

Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/04 :  11:09:47  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message  Reply
Zalves syhörna - favorit i repris!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/09/04 :  11:11:56  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Synergistic research

Man måste ju hjälpa tråden framåt med lite gissningar

*** Luleå Hockey ***

Edited by - mangew on 2004/09/04 11:12:24
Go to Top of Page

Buffert
Member

130 Posts

Posted - 2004/09/04 :  11:29:17  Show Profile Send Buffert a Private Message  Reply
Kan hålla med Mattias om att det skulle behövas lite mer upplösning i de högre regionerna och som Zalve redan antytt så finns funderingar på att ta steget upp till signature som är ett strå bättre där (enligt mitt tycke i alla fall).

Kan väl komplettera ledtråden lite med att kabeln är inte bara blå utan även svart
Go to Top of Page

arcam
Member

1698 Posts

Posted - 2004/09/04 :  11:32:13  Show Profile Send arcam a Private Message  Reply
Kan det vara Nordost Blue Heaven ...

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/04 :  14:07:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
OK.

Hur många kablar är BLÅ och SVARTA och har med Syslöjd att göra ?!

Har både siffra och bokstav i modell beteckningen,,,

Go to Top of Page

drkim
Klubbmästare HKS

2647 Posts

Posted - 2004/09/04 :  15:32:20  Show Profile Send drkim a Private Message  Reply
Kimber 4 TC eller 8 TC

Mvh
Jocke

Med vänliga hälsningar
Jocke

Mitt system! Maila mig!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/04 :  20:11:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Bestäm dig, och ha rätt =)

Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2004/09/04 :  23:13:17  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message  Reply
8TC!

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/09/04 :  23:22:52  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message  Reply
Men frågan var "Ulf har iaf insett dessa modeller mår bra av Bi-Wire. Då vad kör han med för kabel ?!
Vad skulle passa ? =)"

Passar Kimber 8 alt 4 TC verkligen Ja kanske men de är inte den kabel jag hade tänkt på i 1:a hand till Audiovector.

*** Luleå Hockey ***
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/05 :  00:30:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Jag vet inte vilken kabel som är tänkt till Ulfs Audiovector, men jag vet vilken han har valt att använda.
Troligen för att han var nöjd med den (Då han har haft en likadan singelwire tidigare)

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/09/05 :  01:56:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message  Reply
Denna modell på högtalare har portarna bakåt. Vilket ger mer/mindre bas vid olika avstånd till väggen.
Placeringen hemma blir inte alltid som man vill, när man måste få godkänt från en andra hälft.
(Det känner många av oss igen...)

Go to Top of Page
Page: of 9 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000