HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Malmö Hifimässa fototråd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/11/02 :  13:45:34  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Johan Björklund:
Här kommer den fruktade bilden! Jag tänkte spara den i utpressningssyfte...

(man får inte bättre focus på honom)

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2003/11/02 :  15:34:47  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
quote:

Kortare slutartid och mer blixt så skall man nog få stopp på honom också!

Ung. så här:

Två HiFi-profiler på samma bild, Johan & Jorma

Vänligen,
Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2003/11/02 :  15:54:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Äntligen blir det tvåkanal!!!

Vidare ner i korridoren kom jag in i ett rum som hade prylar som jag mer än gärna skulle se i mitt eget HiFi-rack.

Det är dags för Accuphase

Accuphase är ett bolag med otroligt många strängar på sin lyra, på Mamlömässan var det puristisk 2kanals HiFi som gällde och det tackar vi för!

Det spelades på en DP-77 SACD/CD, E-530 och ett par Revel Gem

Som vanligt utstrålar Accuphase kvalitet i varenda skruv och i detta rummet kunde man få sitt lystmäte!! Förutom vackra saker att titta på fick man av en mycket trevlig herre även en hög med broschyrer om man bad om det. Behöver jag nämna att min medhavda fotoväska blev avsevärt mycket tyngre av alla papper jag samlade på mig??
Tyvärr var rummet svårspelat så det var ett lite hårt och oengagerande ljud som presterades men om man tog sig tid(som jag naturligtvis gjorde...) så hördes kvaliteterna väl igenom. Med en annan uppställning så det hade spelat på ett helt annat sätt.

Jag känner att det där med rums-akustik börjar bli mycket intressant...

Det kommer mera...

Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/11/02 :  16:36:44  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Jag missade totalt Lexicon rummet... vete tusan hur det gick till..

Dom hade en demo på Hificenter för ett halvår sen. SaCd - DvD-A både i multikanal och i två kanal. Det var samma setup som på mässan Aktiva Genelec runt om Lät mumma nere i butiken , men lite förmycket basbummel på mässan.

quote:
Johan Björklund:
Här kommer den fruktade bilden! Jag tänkte spara den i utpressningssyfte...

Jag ser ju farlig ut på den bilden , jag som e så snäll

quote:
Kortare slutartid och mer blixt så skall man nog få stopp på honom också!

VA FxN ! En massa smygfoto !?
Den bilden var ju inte såå hemsk

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2003/11/03 :  20:05:21  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message  Reply
Höhö, minsann. Jag var en av tre som gjorde reklam för öl? Det mindes jag inte... :D

Kul mässa och kul människor som gav mycket att fundera på.

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

hifidreamer
Member

197 Posts

Posted - 2003/11/04 :  19:41:22  Show Profile Send hifidreamer a Private Message  Reply
Tjenare!

Nu har jag äntligen fått ordning på min strulande dator, så jag är tillbaka i etern.
Tack för alla trevliga bilder! Det får en att minnas hur kul det var i Malmö. Jag har noterat att även jag fastnade på en bild. Det är jag som sitter och lyssnar på Jorma, när han berättar om sina kablar.
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/11/12 :  20:06:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
^

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2003/11/15 :  09:27:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Javisst påminns man av hur trevligt det var!

Och jag har ju mer bilder...

Mer tvåkanal,

efter Accuphase hamnade jag i ett rum med grejor som för mig har varit verkliga doldisar tills mässan.

Det var den danska högtalartillverkaren Eben som lyfte på skynket och visade sina fina högtalare

Eben högtalare och Cyrus elektronik

Tyvärr var rummet så fullt att jag inte riktigt kom till, men det lät väldigt trevligt när jag stod bakom sweetspot. Högtalartillverkaren hade uppenbarligen mycket bra kontakter med element-tillverkaren Skaaning. Det var nya flexunitselement och, om inte mitt minne sviker mig, också Skaanings banddiskant...

Synnerligen trevliga högtalare!

Det spelades på Cyrus elektronik som var mycket smakfullt uppställt i en rack som verkar vara designad enbart för Cyrus.
Cyrus i rack

Det var väldigt snyggt i verkligheten...

Det kommer mer...

Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000