HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Malmö Hifimässa fototråd
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

sveli
Member

129 Posts

Posted - 2003/10/27 :  23:09:53  Show Profile Send sveli a Private Message  Reply
Tack för bilderna Johan (och ni andra!)

En fråga om din andra bild (den med AAD's EQ). Är det en TEAC Esoteric DV-50 som står ovanpå den? En "värsting" multispelare som just kommit in på Stereophile's klass A lista.

Vem visade den?

Mvh /Sven
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2003/10/27 :  23:22:27  Show Profile Send Kaleid a Private Message  Reply
Precis, tack alla för bilderna. Intressant läsning har det varit också.

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page

hapan
Starting Member

22 Posts

Posted - 2003/10/27 :  23:23:52  Show Profile Send hapan a Private Message  Reply
finfina bilder! tack för bilderna!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/10/28 :  08:38:25  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
En fråga om din andra bild (den med AAD's EQ). Är det en TEAC Esoteric DV-50 som står ovanpå den? En "värsting" multispelare som just kommit in på Stereophile's klass A lista.

Yep det är en sådan , den åkte i golvet när dom höll på att sätta upp grejerna

Har inte leverantörens namn i huvudet men det är samma som tar in AAD

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

K-man
Member

795 Posts

Posted - 2003/10/28 :  08:42:19  Show Profile Send K-man a Private Message  Reply
Bilderna gör gott för att hjälpa intrycken ifrån mässan! Kalas!

\\K-man
Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/10/28 :  08:59:36  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Den långhårige snubben är jag.... såg lite lurig ut på första bilden.. hehe..

Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2003/10/28 :  14:56:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Jag har bara fastnat på en bild och den finns inte på det här forumet

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2003/10/28 :  23:56:17  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Sveli

Det är Em nordic ab som tar in Teac. Dom har ingen sida på nätet (inte vad jag vet) men tele nummer är följande.
08-603 23 30

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

hifiman
Member

142 Posts

Posted - 2003/10/29 :  10:28:44  Show Profile Send hifiman a Private Message  Reply
jag måste säga att många hemmabiorum lät helt uselt!!! kostar så pass mycket pengar, men ändå låter det skit. snacka om överpriser på de flesta märken idag på marknaden. ta till exempel Canton. de lät fruktansvärt vassa, riktigt dåligt ljud. och inne i det stora rummet brvid Sony's rum med alla nyheter, där lät hemmabion mycket med dock inte bra. för de pengar dessa anläggningar ska de spela mycket bra. denna mässan tyckte jag var ett bevis på att dyrast och störst inte alltid behöver låta bäst.

själv är bäste dräng!!
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/10/29 :  10:51:55  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message  Reply
Men Herr Hifiman... Slutsatser om ljud från en mässa? :-/

Vänligen
// Pär Engelholm
// Driver och äger Engelholm Audio
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/10/29 :  14:03:12  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Ja, precis en mässa kan inte förmedla lika bra ljud som hemma!

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

hifiman
Member

142 Posts

Posted - 2003/10/29 :  15:11:44  Show Profile Send hifiman a Private Message  Reply
*host*..... ja, epkpeng, det ser du väl??!! LR??
många av rummen var optimala för ljud, men lät ändå rent skit. men jaja, smaken är som baken..... bred

själv är bäste dräng!!
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/10/29 :  16:24:48  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
hifiman, det var väl vanliga hotellrum, de var väl inte optimala för hifi?

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

hifiman
Member

142 Posts

Posted - 2003/10/29 :  17:09:20  Show Profile Send hifiman a Private Message  Reply
*S*.... men snälla nån. det var väl likt vanliga svensson rum, eller har jag fel?? inte alla, eller få, som har dämpat lägenheten mer än normalt, LR hur?? dessutom hade vissa rum heltäckningsmatta, och det dämpar ganska mycket.

men jag håller med dig om att det inte var 100 % optimalt, men å andra sidan kan man aldrig få ett rum helt optimalt

själv är bäste dräng!!
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2003/10/29 :  17:45:00  Show Profile Send marcus_ec a Private Message  Reply
ta till exempel Canton. de lät fruktansvärt vassa, riktigt dåligt ljud.

Samma intryck fick jag!
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/10/29 :  21:21:55  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Konstigt jag tyckte Canton lät bra när de spelade REM, den lilla tid jag var där.. Men kan det inte bero på att det var så mycket folk som man tycker det lät dåligt i en del av rummen. Johan Björklund skrev att det lät mycket bättre när han var där själv och lyssnade

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

hifiman
Member

142 Posts

Posted - 2003/10/30 :  08:50:09  Show Profile Send hifiman a Private Message  Reply
marcus ec:

vilket ljud / rum föredrog du???

matså:
det beror nog också mycket på vilken sorts ljud man gillar.... aluminium diskanter har en förmåga att alttid låta ljust/vasst (ibland, som i Cantons fall, alldeles för ljust). för min del har jag aldrig gillat aluminium i diskanter. hade ett par stativare innan från canton, de lät mycket bra tills man skruvade upp och ville lyssna på fin musik högt.

B&W Nautilus är nog de enda högtalare med diskanter i aluminium som låter hyffsat. jag personligen hade nog sett att B%W använd diskanter som till exempel i högtalaren Dali Evidence, kanske lite ljusare dock.

själv är bäste dräng!!
Go to Top of Page

poman
Member

902 Posts

Posted - 2003/10/30 :  21:09:49  Show Profile Send poman a Private Message  Reply
Tack för alla fina bilder kunde tyvärr inte själv komma efter
som den killen jag skulle åka med dit blev sjuk tyvärr!
Men det blir fler gånger.

Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2003/11/01 :  08:45:29  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Ahhhhh, Mässa

Man kommer hem med så många intryck att det tar en bra stund att smälta allt och att få till sina bilder...

Vi var ganska exalterade när vi började bege oss denna kulna Lördagmorgon. Det var svårt att fånga någon på bild, "vi skall ju iväg nu!! Har du läst denna??". Det känns i luften att det är HiFimässa!!!

Reslektyren i högsta hugg och is på rutorna...

Bilen vände nosen mot syd, fullastad med fyra HiFientusiaster. Är det inte lite ljusare där nere i söder?

Det första rummet jag hamnade i, väl inkommen, var Canton och Audionet.
Här var det flerkanal som gällde och de körde med Ampmax monoblocken till alla kanalerna.

Jag fick chansen att lyssna på Ampmax när "JMlab" hade HiFiforumträff. Det blocket kan spela riktigt, riktigt bra när det matchas rätt.

Här är en riktigt, riktigt bra bakkanal...

Fortsättning följer

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/11/01 :  09:01:57  Show Profile Send Cyber a Private Message  Reply
Jag missade denna uppställning Vad är det för hallonremmar som syns på bild längst ned Pac? Ser fram mot fler bilder
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2003/11/01 :  12:12:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
Hallonremmarna är Van den Hul. Kolla hur fint inkopplade dom är , gissa vem som har skalat kontakterna

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2003/11/01 :  12:31:52  Show Profile Send Anton a Private Message  Reply
Hehe, just den avbildade, vänstra bakkkanalen hade dött då jag var inne i rummet, så de spelade 4.1 just då ! Så något ljudomdöme är svårt att ge utifrån det, men monoblocken är trevliga.

/A
Go to Top of Page

johan.björklund

20859 Posts

Posted - 2003/11/01 :  22:54:19  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
quote:
Hehe, just den avbildade, vänstra bakkkanalen hade dött

Jag bara skalade kablarna

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2003/11/02 :  10:19:01  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message  Reply
Efter Canton fortsatte det i multikanal spåret.

Jag kom in i Lexicon/Genelec rummet och träffade en mycket trevlig försäljare som berättade om Lexicon's MC-12 försteg/processor, Imponerande!

Och en bild på härligheten bakifrån, många sladdar blir det... Det visades en livekonsert med Norah när jag var där inne!!!

Vidare, vidare, nästa rum på tur var ytterligare ett multikanslsrum. Denna gången var det TagMcLaren som stod för doningarna.

Och de spelade på sina egna högtalare:

Det kommer mera.../Pac

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2003/11/02 :  12:18:48  Show Profile Send Neodynium a Private Message  Reply
Jag missade totalt Lexicon rummet... vete tusan hur det gick till..

Tack för bilderna!!

Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000