HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Bildreportage - HiFi
 Sladd på bossa...
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

erik
Member

311 Posts

Posted - 2003/08/07 :  18:39:48  Show Profile Send erik a Private Message  Reply


En snabbvisit på bossa visade tydligt att det är saker på gång, butikens förhållande mellan antal saker/ytenhet har förändrats och ett ivrigt uppacknings- och intrimmningsarbete pågick. Här kommer en försmak av vad som kommer att visas.

Sladd spelar blyg från början.



En liten stor nyhet med tillhörande externt delningsfilter, och jag menar inte Janne:



Idelt kopplande:



Sladd visar sig utan kartong, men håller i snuttesnöret istället:




Håll ut, det kommer mer............


/Erik

Blås på!

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/08/07 :  19:44:59  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Alltid lika trevligt att se bilder från affärer etc. Skulle vilja se lite mer utzoomade bilder så man får en uppfattning av helheten.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2003/08/07 :  20:38:15  Show Profile Send mace a Private Message  Reply
Hmmm nya P9'an eller é det en P25'a?


Magnus

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!

Edited by - mace on 2003/08/07 20:38:46
Go to Top of Page

paradis_oscar
Får jag lov?

628 Posts

Posted - 2003/08/07 :  21:04:01  Show Profile Send paradis_oscar a Private Message  Reply
det är en P25'a...

Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2003/08/07 :  22:56:57  Show Profile Send Timbre a Private Message  Reply


Erik, du är vår man i norr...

Härliga bilder!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2003/08/08 :  01:13:23  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message  Reply
På sista bilden ser Sladden lite svettig ut.
Grillade ni han så mycket ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

erik
Member

311 Posts

Posted - 2003/08/08 :  19:39:50  Show Profile Send erik a Private Message  Reply
Dag två kändes det mer ordnat även om ett par stativ försökte ersättas av vattenfyllda foderhinkar!!! med tveksamt resultat. Högtalarna åkte ner på golvet med uppvinkling istället.



Sladd hde med sig Transparent-sladdar, QRS-högtalare, Trubadurer och en terminator.



Riktiga kablar kommer tydligen i mahognylåda:







Sladd beskriver något som ser ut som dog-fight men förmodligen handlar om högtalaruppställning. Steffo inspekterar Trubadurens fjärrkontroll:



Undrar vad som spelas?



Soffvärmare under dagen:








Sen sade Sladd något om att det var långt hem och drog... Vad är 100 mil för en norrlänning?
Som tur var lämnade han det mesta i bråskan. Vem vill bära upp en terminator fyra trappor? Jag bjuder på bärs!

/Erik

ED: någon bokstav hit och dit

Blås på!

Edited by - erik on 2003/08/09 09:37:38
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2003/08/08 :  21:05:37  Show Profile Send Kero a Private Message  Reply
Fina bilder... kanske tack vare att man inte lyckades komma med på nån trots att det blev ganska många timmar på Bossa dessa dagar.

Stor tack till sladd, det var riktigt roligt och intressant.
Nya Trubaduren är definitivt intressant. Verkade ha väldigt mycket ork i sig framförallt... den lilla!
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2003/08/08 :  23:07:57  Show Profile Send Sanoj a Private Message  Reply
quote:
Sladd hde med sig Transparent-sladdar, QLN-högtalare, Trubadurer och en terminator.

Jag tror inte Sladd skulle göra sig omaket att släpa med ett par QLN högtalare... QRS ska det naturligtvis và ...eller

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2003/08/09 :  22:00:33  Show Profile Send Merkurius a Private Message  Reply
Men se där..... Jag var ju oxå med!

På de två sista korten, jag är killen längst till höger på bilden där tre killar sitter i soffan. Det ser ut som jag brajat på lite för mycket
erik: Kunde du inte tuscherat (eller vad det nu heter) bilden lite... eller var det jag som inte följde dina order
Go to Top of Page

TB
Member

122 Posts

Posted - 2003/08/11 :  19:47:42  Show Profile Send TB a Private Message  Reply
Snygga bilder Erik.

Nu börjar man längta efter en HiFi mässa här i norr
Kanske, man drar igång en anläggning igen

mvh
TB
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/11 :  20:21:06  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Ursäkta mig som inte förstår, men vad höll sladd på mig när han höll "snuttesnöret" var det någon sorts helig mätning???

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/08/11 :  23:36:04  Show Profile Send Larsho a Private Message  Reply
matså

Tror han mätte avståndet till högtalarna, den sk lyssningspunkten,
men det är bara en gissning, jag kan ha fel

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/08/12 :  14:06:59  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message  Reply

Om man tänker i cirkel (i stället för vinklar/tumstockar) samt vinklar högtalarna lika så blir det rätt med en gång!

Dessutom lurar man sig ofta på mattor, möbler, sneda väggar....
.

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2003/08/12 :  14:28:33  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message  Reply
Sladd, kan du utveckla lite? Låter intressant...

/P
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/08/12 :  14:51:42  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Skulle gissa på att herr Sladd kanske då tänker på enkel placering enligt en triangel. En liksidig triangel får man av en cirkel iaf så jag brukar göra då jag är för lat för att räkna ut det på nåt annat sätt.

Eftersom jag är rastlös på jobbet så gjorde jag en bild istället för att förklara.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/08/12 :  21:53:36  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message  Reply

Tack Tober!

Den behöver inte vara liksidig, rummet brukar ju sätta gränserna där men man får i alla fall en start med korrekt längd lyssnare - båda högtalarna. Framförallt så är det överraskande hur fel det kan bli med tumstock, ögonmått och skeva bakvägar....

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Per Berger
Member

563 Posts

Posted - 2003/08/13 :  09:36:12  Show Profile  Visit Per Berger's Homepage Send Per Berger a Private Message  Reply
Aha! Tack! Ska testa...

/P
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/13 :  10:35:40  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Ja tack, sladd skall också testa!

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/08/13 :  16:29:25  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message  Reply

Stopp och belägg!

Tober:

Är du bussig och gör en bild till fast där lyssnaren sitter i mitten av cirkeln och högtalarnas frontbaffel är i cirkellinjen, pekandes mot mitten?

Man sitter alltså som lyssnare blick still och låter en medhjälpare går från ena högtalaren till den andra och mäta från exakt samma skruv el dyl. Samma avstånd och samma invinkling från lyssningsplastens så har du en likbent triangel.

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2003/08/13 :  17:36:00  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message  Reply

Så här du tänkte kanske?




Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/08/13 :  17:42:44  Show Profile Send matså a Private Message  Reply
Men hur många rum har man eller kan man ha soffan i mitten. Visst det hade varit helt underbart (speciellt vid surround) men oftast är det omöjligt?

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/08/13 :  17:57:22  Show Profile Send ekman a Private Message  Reply
nejdå det gäller att möblera efter stereon =)
Go to Top of Page

neriks
Harry-vinnare 2004

1782 Posts

Posted - 2003/08/13 :  18:12:34  Show Profile  Visit neriks's Homepage Send neriks a Private Message  Reply
quote:
nejdå det gäller att möblera efter stereon =)

ekman,

Helt korrekt

Driver företagen NEriks Audio och NEriks Air
Auktoriserad återförsäljare av Moog

Go to Top of Page

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2003/08/15 :  07:56:49  Show Profile Send brumel a Private Message  Reply
Aha
Merkurius jag känner igen dig. Du var på RC samtidigt som jag var där.

Trevliga bilder Erik!

Du borde komma ner till Umeå och göra reportage här också. Norrlands huvudstad väntar på din fotokonst!
Nu tog jag allt i .

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/08/16 :  00:36:43  Show Profile Send Mikaell a Private Message  Reply
quote:
Men se där..... Jag var ju oxå med!
Mekurius lyssnar på Mercurius, så tokigt
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.72 sekunder. Snitz Forums 2000