HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Medlemmarnas System
 minoman
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

minoman
Member

129 Posts

Posted - 2003/06/01 :  10:39:48  Show Profile Send minoman a Private Message  Reply
Låt oss börja med bilderna.

Mina Opus3 Chaconne.




Mitt Soundstyle rack med mestadels MF burkar.




Borde framgå med tydlighet att jag är "såld" på MF's look. Och visst, designen var en avgörande faktor när jag skulle ersätta min Cyrus One , Mission CD mm. Det är bara högtalarna som har överlevt.

För tillfället är jag helnöjd. Näst på tur är kanske ett byte av högtalare? Kan inte riktigt bestämma mig. Generellt tycker jag att min anläggning väl motsvarar mitt ljudideal. Lite åt det varmare hållet. Kanske inte alltid med alla detaljer.

Väl på plats i favoritsoffan lyssnar jag på det mesta. Är musikalisk allätare. Periodare av och till. Musiksmaken alltså. För tillfället är det mycket smooth jazz och akustisk blues. Diana Krall, Eva Cassidy, Barbara Morrison, Taj Mahal, Eric Bibb, Norah Jones m.fl. Jä..ar, nu höll jag på att glömma Claes Jansson. Villken RÖST.....

Här är alla detaljer:
Musical Fidelity X-A2
Musical Fidelity X-RAY
Musical Fidelity X-PSU
Musical Fidelity X-LPS
Musical Fidelity X-Can v2
Opus3 Continou/Nottinham Analogue Space Arm/HighPhonic MC2
Opus3 Chaconne
IXOS 1002
Supra PLY 3.4
700LP/600CD

Avt race
Avt loqvere mellora silentio

Edited by - minoman on 2003/06/01 10:52:59

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/06/01 :  13:27:41  Show Profile Send marbrink a Private Message  Reply
Väldigt läckert system! låter säkert bra också!?
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2003/06/01 :  18:58:43  Show Profile Send Roq a Private Message  Reply
Det är snyggt att köra en "rak linje". Gillar också MFs grejer!
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/01 :  23:37:04  Show Profile Send divander a Private Message  Reply
Samma söta skivspelare som jag har. Vibrerar din motor? När man lägger ett finger på plastskivan som sitter över min motor så känner man att det vibrerar ganska rejält. Känns lite fel. Men det gör kanske inget. Jag var lite misstänksam när jag skulle köpa min spelare och skivtallriken glappade med en eller ett par mm. Jag ringde Bo Hansson och hörde med honom. Han sa att det inte var något problem. Detta på grund av att lagret var så mycket överdimentionerat. Man får väl lita på konstruktören. Kanske är det samma sak som gäller med motorns vibrationer.

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000