HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Linn och Marantz, går det?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/02/15 :  19:39:30  Show Profile Send DasIch a Private Message
Efter en del letande och lyssnande har jag nu kommit fram till nästa högtalare i min lista över eventuella kandidater till min förstärkare.
Jag har en Marantz PM7000 som behöver ackompanjeras av ett par nya högtalare och en ny cd-spelare. Mitt val av cd-spelare känns nästan avgjort, det lutar starkt åt en Thule CD150b.
Högtalarbiten är däremot krångligare. Jag har lyssnat på en hel del men inte lyckats hitta en given vinnare. Så har turen alltså kommit till Linn.
Jag har sneglat lite på Linn Katan. De här skottarna verkar ha en inställning till HiFi som passar mig, så jag är nyfiken på dessa högtalare.
Eftersom jag har lite svårt att ta mig till närmaste återförsäljare tänkte jag dock först höra mig för lite.

Vad som främst bekymrar mig är basresurserna hos Katan. Mitt rum är rätt duktigt på att "äta upp" basen, och högtalarna verkar inte spela speciellt djupt. Ni som har lyssnat på Katan, hur upplevde ni basen?

Sedan, vad tror ni om kombinationen Marantz och Linn?
Från vad jag läst verkar båda prioritera musikalitet och spelglädje. Marantzen ligger väldigt nära mitt eget ljudideal. Jag älskar den förstärkaren, tror ni Linn kan göra det samma?

Jag vore hemskt tacksam att få höra era funderingar kring detta innan jag bemödar mig att lyssna själv.
Givetvis tar jag också gärna emot synpunkter vad gäller cd-spelare och andra högtalare. Jag är dock främst ute efter stativare för under 10,000:-.

Objektivist

LCohen
Ej medlem längre

304 Posts

Posted - 2003/02/15 :  21:17:13  Show Profile Send LCohen a Private Message
quote:
Originally posted by DasIch

Efter en del letande och lyssnande har jag nu kommit fram till nästa högtalare i min lista över eventuella kandidater till min förstärkare.
Jag har en Marantz PM7000 som behöver ackompanjeras av ett par nya högtalare och en ny cd-spelare. Mitt val av cd-spelare känns nästan avgjort, det lutar starkt åt en Thule CD150b.
Högtalarbiten är däremot krångligare. Jag har lyssnat på en hel del men inte lyckats hitta en given vinnare. Så har turen alltså kommit till Linn.
Jag har sneglat lite på Linn Katan. De här skottarna verkar ha en inställning till HiFi som passar mig, så jag är nyfiken på dessa högtalare.
Eftersom jag har lite svårt att ta mig till närmaste återförsäljare tänkte jag dock först höra mig för lite.

Vad som främst bekymrar mig är basresurserna hos Katan. Mitt rum är rätt duktigt på att "äta upp" basen, och högtalarna verkar inte spela speciellt djupt. Ni som har lyssnat på Katan, hur upplevde ni basen?

Från vad jag läst verkar båda prioritera musikalitet och spelglädje. Marantzen ligger väldigt nära mitt eget ljudideal. Jag älskar den förstärkaren, tror ni Linn kan göra det samma?

Jag vore hemskt tacksam att få höra era funderingar kring detta innan jag bemödar mig att lyssna själv.
Givetvis tar jag också gärna emot synpunkter vad gäller cd-spelare och andra högtalare. Jag är dock främst ute efter stativare för under 10,000:-.

katan går förvånansvärt djupt, men de kan ju inte bryta mot naturlagarna och leverera 20Hz-toner i 120dB

Som du säger så prioriterar dom ju musikalitet och spelglädje. Vet inte hur det är med marantz direkt, knappt lyssnat på dom. Men vad du än har så kommer Katan passa till det om du vill ha spelglädje och musikalitet. Helt klart.

CDspelare att rekommendera blir väl Kanske Genki, (ligger väl på 15.000 eller vad det är).. vet inte vad din budget är direkt.. så det är svårt att säga. Annars är ju Arcam också några som prioriterar musikalitet och spelglädje.

Bara till att åka iväg och lyssna :). Ta gärna kontakt med försäljare, boka tid och ta med dina grejjer så får ni lyssna och prova er fram. Lycka till

"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/02/15 :  21:54:29  Show Profile Send n0p a Private Message
Är de måhända den ökände dasich från sweclockers ? ;)

Jag har lyssnat på Katan, och den går rätt djupt i basen, men de finns många konkurrenter i den prisklassen.

Hifi och musik har väl gjort ett rätt omfattande test vill jag minnas. Kolla på närmaste bibliotek.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/02/15 :  23:12:24  Show Profile Send NtR a Private Message
Blir lite bekymrad över komben här, Marantz brukar bygga ljust klingande grejor. Katan är inte direkt filtdämpade om man vill vara diplomatisk. Det blir nog väldigt vasst, tror jag. Å andra sidan anser jag att ca 80% eller nåt ditåt av dagens HiFi är för ljus, så mitt inlägg skall ses i det ljuset (!).

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/02/16 :  06:44:14  Show Profile Send DasIch a Private Message
quote:
Originally posted by LCohen

quote:

katan går förvånansvärt djupt, men de kan ju inte bryta mot naturlagarna och leverera 20Hz-toner i 120dB

Som du säger så prioriterar dom ju musikalitet och spelglädje. Vet inte hur det är med marantz direkt, knappt lyssnat på dom. Men vad du än har så kommer Katan passa till det om du vill ha spelglädje och musikalitet. Helt klart.

CDspelare att rekommendera blir väl Kanske Genki, (ligger väl på 15.000 eller vad det är).. vet inte vad din budget är direkt.. så det är svårt att säga. Annars är ju Arcam också några som prioriterar musikalitet och spelglädje.

Bara till att åka iväg och lyssna :). Ta gärna kontakt med försäljare, boka tid och ta med dina grejjer så får ni lyssna och prova er fram. Lycka till

Jobbigt sånt där, högtalare som inte kan bryta mot naturlagarna.
Nä, men det verkar lovande att Katan ändå kan levera lite bas. Jag har för mig jag läste det motsatta, fast det kan å andra sidan ha skrivits av någon riktig basnarkoman - vilket jag verkligen inte är.

Marantz-förstärkaren rockar, bokstavligt talat. Taktkänslan är helt underbar. Jag rekomenderar alla att ta sig iväg till närmsta Marantzförsäljare och mata förstärkaren med liveversionerna av Rush´s Grand Finale och Animate. Klangmässigt är förstärkaren åt det varmare hållet
Hmmm, lite svårt att beskriva den egentligen. Det är helt enkelt en musikalisk pjäs med en enorm taktkänsla och med ett lite varm och behagligt ljud.
Nu kanske man inte skall lyssna allt för mycket på mig. Efter den första minuten in i Chris Rea´s Road to hell, som försäljaren spelade när han dema förstärkaren, hade jag bestämt mig. Innan hade jag lyssnat på lite NAD prylar som jag verkligen inte gillade. För att inte göra det till allt för mycket impulsköp njöt jag av musiken i 30 minuter innan jag inte längre kunde hålla mig, och köpte skrället.

Nåväl, nog med kärleksförklaringar till Marantzen.
Högtalare och cd-spelare skall helst gå på under 20,000:-.
Thulespelaren och Linnhögtalarna är verkligen på gränsen, alltså.
Fast Genki kanske går att få tag på begagnad, och då kan den mycket väl vara värd att ta en titt på.
Arcam är känns dock uteslutet. Jag har testat hur det låter med farsans Alpha 7SE, och de passar verkligen inte ihop. Problemet är inte att någon av delarna låter dåligt, men de skiljer sig åt och spelar inte tillsammans. Det blir konstigt och det låter nästan som anläggningen skulle lida av en personlighetsklyvning. Svårt att beskriva, men det låter konstigt - man hör nästan förstärkaren och cd-spelare som två helt skilda delar av musiken som spelar helt för sig själva.

Jag skall boka tid hos ljudmakarn så fort som möjligt.

n0p: Visst är det den ökända dasich från swec.

HiFi & Musik skall jag leta upp. Tyvär är det rätt sällan deras uppfattningar om bra produkter stämmer överens med mina. Fast man kan alltid få några fingervisningar om vad man kan förvänta sig.

Kul att höra att det iaf finns två personer som tycker Katan går rätt djupt i basen. Då kanske den även kommer spela bra i mitt rum.

Apropå rum är jag lite nyfiken på hur krävande Katan är när det gäller placering? Jag läste något om att de funkade fint att ställa ganska nära väggen. Någon som har provat och vet hur det ligger till?

Nicke Löfmark: Jag har aldrig upplevt min Marantz-förstärkare som ljust klingande - tvärtom! Den spelar med en trevlig värme i ljudet. Sedan är den också lite mjuk i diskanten, vilket borde hindra ljudet från att bli vasst.
Fast jag skall tänka lite extra på klangmatchningen när jag lyssnar.

Objektivist
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/02/16 :  10:34:07  Show Profile Send Hepcat a Private Message
Katan brukar gilla att stå nära vägg precis som alla Linns högtalare. Men det kan ta tid att hitta exakt rätt placering men det gäller ju alla högtalare.

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

Carl-M
Member

432 Posts

Posted - 2003/02/16 :  10:46:21  Show Profile Send Carl-M a Private Message
Varför inte en Marantz CD. Dom är väl bra. B&W CDM 1 är en bra högtalare. En CD 63 Ki + Beg CDM 1 or kan du köpa för ca 5000kr. Svårt att hitta bättre för pengarna.
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2003/02/16 :  11:12:03  Show Profile Send n0p a Private Message
Vad fasen var de den där italienska högtalaren som har porten neråt som talats rätt väl om ett tag nu heter? Givetvis en stativare.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/02/16 :  11:28:54  Show Profile Send B Peter a Private Message
*******Varning, skamlös reklam********

Du kanske skulle vara spekulant på mina Mosenhögtalare? Stativare i björk med matchande tunga björkstativ. De går klart djupare än Katan. Det svänger bra om dem, jag använder själv en Linn Karik cd-spelare. Kolla under Säljes efter min annons om du är intresserad.

Go to Top of Page

RotelPower
Member

525 Posts

Posted - 2003/02/16 :  11:29:05  Show Profile Send RotelPower a Private Message
När jag lyssnade på Katan med en Linn anläggning så tyckte jag att högtalarna försvann i ljudbilden, helt klart ett stort plus. Det var omöjligt att blunda och peka var högtalarna fanns. Sen var basen inte riktigt min smak, där skulle det behövas lite mer djup bas. Tyckte också att dom lät lite vasst men det kan ha varit Linn elekronikens fel.

Samma dag lyssnade jag också på Amphion ArgonII med Rotels nya "02"-serie. Här var det genast mer och bättre bas än Katan (väldigt olika lyssningsrum tyvärr). Med Amphion högtalarna var det lättare att blunda och peka var dom var tyvärr och sen var ljudet mycket mjukare, särskilt i diskanten.

Men summan blir att båda högtalarna rekommenderar jag men dom låter väldigt olika så lyssna och ta den som passar dig bäst. Vet inte hur det skulle låta med Marantz förstärkaren.

Advance Acoustic MCD-403 --> Digisnake2 --> Panasonic SA-XR25 --> Ixos Gamma 6003 --> Quad 11L2
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/02/16 :  14:22:56  Show Profile Send jajon a Private Message
Tillbringade en kväll hemma hos min vän igår som har ett par passiva Katan som han spelar med en
Linn Classik, och med hans placering (15 cm ut från vägg) och med lyssningsposition kanske 1
meter in från bakvägg fanns all bas man kan önska för musik. Det är klart, musik som helt och hållet
vilar på djupbas under 50Hz är kanske ingen höjdare, men för klassiskt, rock, pop, jazz m.m. var
det inga problem.

Katan är ju dessutom oerhört tacksam att kombinera med en Sizmik (den lilla versionen), då får man
ett högtalarsystem som spelar!

Sen förundras man ju gång på gång över vilken oerhört vacker högtalare Katan är.

Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/02/16 :  14:29:24  Show Profile Send jajon a Private Message
quote:
Marantz-förstärkaren rockar, bokstavligt talat. Taktkänslan är helt underbar. Jag rekomenderar alla att ta sig iväg till närmsta Marantzförsäljare och mata förstärkaren med liveversionerna av Rush´s Grand Finale och Animate. Klangmässigt är förstärkaren åt det varmare hållet
Hmmm, lite svårt att beskriva den egentligen. Det är helt enkelt en musikalisk pjäs med en enorm taktkänsla och med ett lite varm och behagligt ljud.
Nu kanske man inte skall lyssna allt för mycket på mig. Efter den första minuten in i Chris Rea´s Road to hell, som försäljaren spelade när han dema förstärkaren, hade jag bestämt mig. Innan hade jag lyssnat på lite NAD prylar som jag verkligen inte gillade. För att inte göra det till allt för mycket impulsköp njöt jag av musiken i 30 minuter innan jag inte längre kunde hålla mig, och köpte skrället.

Nåväl, nog med kärleksförklaringar till Marantzen.

Jag själv inte hört förstärkaren du pratar om, men om jag enbart ska
bedöma Katans lämplighet med hjälp av din (mycket intressanta) beskrivning
torde Katan bli den perfekta partnern till din nya förstärkare.

Grattis!

Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/02/16 :  14:45:31  Show Profile Send NtR a Private Message
Ja, Dasisch, det var som jag trodde. Vi har helt olika klangideal, så mina åsikter är inget värda för dej. Jag tycker t.ex. att Thules produkter är fullständigt oanvändbara p.g.a vass och ljus klang. Du tycker antagligen att Quads produkter är tråkiga, medan jag älskar dem.

Skillnaden, tycker jag, är att jag lyssnar på träet i gitarren. och hur det påverkas av strängarna. Du lyssnar på strängarna, och lite på hur träet påverkar dem.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/02/16 :  14:53:59  Show Profile Send jajon a Private Message
quote:
Originally posted by Nicke Löfmark

Skillnaden, tycker jag, är att jag lyssnar på träet i gitarren. och hur det påverkas av strängarna. Du lyssnar på strängarna, och lite på hur träet påverkar dem.

Själv lyssnar jag på hur strängarna påverkas av musikern. Det är för mig
mycket intressantare än hur träet påverkar strängarna.

Det finns inget rätt eller fel.

Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/02/16 :  16:39:58  Show Profile Send DasIch a Private Message
Ojdå, det var många positiva svar jag fick, roligt!

Carl-M: Marantz CD finns med på listan över lämpliga kandidater. Just nu väger det faktiskt mellan det och Thule, fast jag behöver lyssna på lite fler spelare innan jag bestämmer mig. Vad som väger för Thule är att den låter mer naturlig än Marantz, och ljudet är lite luftigare, fast den saknar lite av Marantz "rockighet".
Det är ett riktigt svårt val, jag gillar verkligen båda delarna liksom. CD63 KI har jag dock inte lyssnat på. Minns inte exakt modellbeteckningen på den Marantz-spelare jag provat, men den kostade runt 6500kr om jag inte minns fel.
B&W högtalare är jag däremot inte så förtjust i. I samband med att jag köpte förstärkaren(vilket var ett tag sedan) lyssnade jag också på några olika B&W högtalare. Ingen av dem lyckades engagera mig. Jag satt liksom där och tyckte att visst är de bra, men de tycks sakna själ.

B Peter: Jag ser då verkligen inget skamlöst i din reklam. Alla tips är välkommna, och sedan struntar jag i om det är någon som säljer sina egna högtlare eller om jag måste åka till en butik för att köpa dem.
Jag skall givetvis fundera på saken också. Dock har jag många butiker som skall besökas, dels för egen del och sedan har jag en vän som jag skall försöka hjälpa med stereoköp också. Därför kan det ta lite tid innan jag bestämmer mig för att svara på annonsen eller inte.

RotelPower: Mycket trevligt att de försvinner ur ljudbilden. Sådant gillar jag verkligen. Vass diskant gillar jag dock inte, så det skall jag vara uppmärksamm på.
Vad gäller basen på dessa undrar jag en sak. Hur låter det med rockmusik, låter det bra när någon plockar på sin elbas eller dyl.? Baskaggar från trummor som dunkar en i bröstet vågar jag anta att man kan glömma, men att kunna följa en riktig skön basgång är däremot viktigt.

Amphion har jag tänkt kolla upp, främst tillsammans med en vän som behöver små och bra stativare till ett litet rum. Då är det i första hand Helium II som gäller. Just dessa tycker jag spontant verkar oroväckande små, för min del. Argon II ligger i sådanna fall närmare det jag vill ha. Tyvär blir det rejält tight med budgeten om jag köper dessa. Fast man vet aldrig, kanske tycker jag det är värt priset efter jag lyssnat på dem.

jason: Det skall understrykas återigen att det är en kärleksförklaring till Marantz. Skall man försöka bedömma det så objektivt som möjligt är det klart att förstärkaren har sina brister. Det är liksom bara det att när jag lyssnar på den så struntar jag totalt i om inte allting är perfekt, för musiken blir så förbaskat rolig att lyssna på. Om inte annat så är det ett gott tecken. Ifall Katan passar in på det kommer jag omedelbart köpa dem.

Nicke Löfmark: Ojdå. Ja, om inte annat så måste vi ha olika uppfattning om vad som är mörk och ljus klang. Quad har annars varit med på min lista över saker som skall lyssnas på en längre tid. Jag har tidigare fått tipset att ta en titt på dem, men tyvär inte hunnit med att provlyssna då jag varit upptagen och det är en ganska bra bit att åka till närmsta återförsäljare. Nu skall jag definitivt se till att lyssna på dem, om inte annat så för att vidga mina vyer lite. Det är alltid kul att bekanta sig med något nytt.

Objektivist
Go to Top of Page

Hepcat
Member

1103 Posts

Posted - 2003/02/16 :  17:02:19  Show Profile Send Hepcat a Private Message
quote:
för musiken blir så förbaskat rolig att lyssna på. Om inte annat så är det ett gott tecken. Ifall Katan passar in på det kommer jag omedelbart köpa dem.

Det passar in på dem det gör det.

Mikael

www.selleri.de
Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/02/16 :  17:22:49  Show Profile Send DasIch a Private Message
quote:
Originally posted by Hepcat

quote:
för musiken blir så förbaskat rolig att lyssna på. Om inte annat så är det ett gott tecken. Ifall Katan passar in på det kommer jag omedelbart köpa dem.

Det passar in på dem det gör det.

Mikael

Ah, fasen, jag måste nog "ta ledigt" från skolan på tisdag så jag kan besöka ljudkompaniet.

Objektivist
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/02/16 :  19:21:23  Show Profile Send jajon a Private Message
quote:

Ah, fasen, jag måste nog "ta ledigt" från skolan på tisdag så jag kan besöka ljudkompaniet.

Bra val av återförsäljare! Har handlat hela min stereo där, och
de har sannerligen både service, kompetens, bra produkter och fina
lokaler under samma tak. Det bästa jag sett faktiskt.

Lycka till på tisdag!

Go to Top of Page

zvenzzon
Member

386 Posts

Posted - 2003/02/16 :  19:24:57  Show Profile  Visit zvenzzon's Homepage Send zvenzzon a Private Message
DasIch:
"ta ledigt"... tss. Har du inga håltimmar?

Ska försöka att inte tänka på dig som sweclockers-DasIch men det kommer att bli svårt =)
Go to Top of Page

LCohen
Ej medlem längre

304 Posts

Posted - 2003/02/16 :  19:50:31  Show Profile Send LCohen a Private Message
quote:
Originally posted by jajon

quote:

Bra val av återförsäljare! Har handlat hela min stereo där, och
de har sannerligen både service, kompetens, bra produkter och fina
lokaler under samma tak. Det bästa jag sett faktiskt.

Lycka till på tisdag!

japp.. varit där och gästat lite.. mycket trevlig och vänlig personal! Fina grejjer också, verkligen.

vad har du för nåt jajon? har missat det.

"Everybody knows that the naked man and woman, are just a shining artifact of the past
Go to Top of Page

NtR
Member

680 Posts

Posted - 2003/02/16 :  20:08:50  Show Profile Send NtR a Private Message
Jajon!
Där fick du mig! Det finns inget rätt eller fel för alla, men det finns rätt och fel för mig! Och dej. Och Dasisch, som för övrigt tog mitt inlägg som kritik vilket inte var meningen. Jag ville bara poängtera att vi HAR olika klangideal. Kanske inte Dasisch och jag, men det finns andra på det här forumet som lyssnar på saker jag inte kan med. Och dom har rätt. Liksom jag.

Nicke the Rocker
Go to Top of Page

DasIch
Starting Member

36 Posts

Posted - 2003/02/16 :  22:35:01  Show Profile Send DasIch a Private Message
jajon: Härligt. Har aldrig besökt ljudkompaniet, men det låter som att det kommer bli en trevlig bekantskap.

zvenzzon: Mjo, har en 1-timmas håltimme på tisdag. På den tiden hinner jag inte åka 4 mil, lyssna på högtalare och få mat i mig. Vissa skulle kanske argumentera för att jag helt enkelt får vila foten lite mer på gasen, dessa människor har dock inte åkt i min bil.

Annars borde det funka fint att tänka på mig som sweclockers-dasse. Jag kan inte gärna vara någon annan.

Nicke: Nej, jag tror du missförstår mig. Jag tog inte ditt inlägg som kritik. Däremot blev jag uppriktigt förvånad. Hittils har jag trott att alla varit rörande överens om att Thule och Marantz vilar åt det mörkare hållet. Det är också så jag själv upplevt dem. Du tog mig verkligen med skägget i brevlådan när det visade sig att ditt mörkare klangideal är av en helt annan kaliber.
Du har fått mig rejält nyfiken på hur detta kan låta. Det är låter liksom som ett nytt synsätt för mig, vilket är mycket intressant - trots att vi har olika ideal. Fast vem vet, kanske charmas jag så mycket av det att jag helt ändrar uppfattning om ljudideal.

Så, till sist, en liten sak jag funderat över. Hur mycket påverkar olika stativ?
Precis som med all annan HiFi kan man se dessa skifta väldigt mycket i pris. Argumenten för varför en dyr cd-spelare låter bättre än en billig är inte svåra att komma på. Det finns ju massor med förbättringar man kan göra på elektroniken när man ökar priset. Stativ däremot, de är förvisso olika designade och olika stora, men i princip verkar det handla om samma sak. Man kan fylla dessa med sand eller blyhagel, så att de blir tunga och stumma. Ytterligare förbättringar kan man göra genom att sätta spikes på högtalarna. Betänker man också att en välbygd högtalare redan är ordentligt resonansdöd borde det inte finnas några fler förbättringar att göra.
Grejen är att dessa egenskaper tycks stå att finna hos stativ för 1500:- såväl som stativ för 5000:- eller dyrare.
Är det endast snyggare design man betalar för, eller finns det verkligen ljudmässiga skillnader att finna?
Alltså, skall man satsa på ett billigt stativ som ser bra ut, eller är det värt att ta sig tid att prova flera olika stativ för att få det bästa ljudet?

Objektivist
Go to Top of Page

Carl-M
Member

432 Posts

Posted - 2003/02/16 :  22:44:54  Show Profile Send Carl-M a Private Message
Bygg ett par egena. Jag åkte till en metallskrot köpte en bit järvägsräls + en bit 10mm plåt svetsade ihop målade med hammarlack= skitsnygga och bra ( tunga som Fa....) Pris 120kr + Färg. Kan du ej svetsa känner du säkert någon.
Go to Top of Page

John Stalberg
mångordig stringens

844 Posts

Posted - 2003/02/16 :  22:45:41  Show Profile Send John Stalberg a Private Message
quote:

Bara undrar. Hur fick du ihop detta?

John

Is there anybody out there?
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2003/02/16 :  22:55:33  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"Tyckte också att dom lät lite vasst men det kan ha varit Linn elekronikens fel."

Jag vet ju inte hur det var i det här specifika fallet men är det något som Linn-elektronik INTE är känd för så är det väl att låta vasst. Jag har dock också upplevt att Katan låter vasst, men bara på mycket hög nivå. Någon bas att tala om finns det dock inte.
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2003/02/17 :  00:19:29  Show Profile Send jajon a Private Message
quote:
Originally posted by LCohen

vad har du för nåt jajon? har missat det.

mimikII, wakonda, lk85, k400, ninka maple och snart lp12 med akito, adikt, trampolin och lingo.

Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.57 sekunder. Snitz Forums 2000