HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Rega Mira 2000 - Åsikter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/02/18 :  13:36:29  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
Tänkte bara höra vad folk tycker om Regas Mira förstärkare. Nån som kanske har hunnit lyssna på denna eller till och med har den hemma?

Give me my medal because I bleed for it.

Edited by - Akhenaton on 2003/02/19 10:12:57

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/02/18 :  17:30:06  Show Profile Send divander a Private Message
Jag antar att det är den nya (2000)modellen som du syftar till. Jag har precis köpt den gamla. Jag gav 1600:- och tycker att jag fick väldigt mycket ljud för dom pengarna. Den nya har jag knappast hört och kan därför inte uttala mig om denna. Har någon jämfört den gamla och den nya?

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts

Posted - 2003/02/19 :  08:28:05  Show Profile Send Akhenaton a Private Message
japp, du antar rätt, det är Rega Mira 2000 jag menar. Regas förstärkare verkar inte så populära här på forumet? det kommer ju INGA inlägg i tråden..

Give me my medal because I bleed for it.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/02/19 :  23:38:27  Show Profile Send divander a Private Message
Jo nu när det står 2000 i namnet på tåden så blev det lite enklare. Det kan bli lite rörigt ibland med de fabrikat som behåller namnen när de kommer nya maskiner.

Det var väldigt lite kommentarer om denna förstärkare. Jag hörde att de skulle komma med en ny serie. Jag tror att de skulle vara ganska lika 2000-serien. Men fronten skulle visst inte vara lika plastig som den har varit. Annars kanke det inte var en ny serie utan bara en liten förändring av fronten på nyare maskiner. Någon annan kanske vet mer?

Oops! I did it again
Go to Top of Page

jan
Hög Fidelitet

701 Posts

Posted - 2003/02/19 :  23:50:04  Show Profile  Visit jan's Homepage Send jan a Private Message
Kenner inte til Mira, men har Rega Exon monosteg och dem er jeg mycket tilfredse med. En "stor" forstærker i en liten box. Mycket dynamisk og musikalisk (nästen Linn filosofi her, men den er jo ochså från England).

Jan Nielsen
http://www.pladespilleren.dk
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000